X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
חוץ מחוסיין אובמה וכמה יועצים יהודים סביבו, כאן במזרח התיכון - אין מי שרוצה או יכול להקים מדינה פלשתינית, ולכן גם ההכתבה בשלט-רחוק למניעת תנופת הבנייה וההתיישבות בירושלים רבתי דינה להיכשל
▪  ▪  ▪
ללא פלשתינים [צילום: פלאש 90]

הבנייה בירושלים אכן מסכלת את הסיכוי (שמעולם לא היה ריאלי) להקים מדינה פלשתינית, ולא בכדי חוסיין אובמה וכמה יועצים יהודים סביבו עושים מאמץ אחרון (אף הוא חסר כל סיכוי) לבלום את הבנייה היהודית במזרח ירושלים, בנייה שהיא על קרקע פרטית השייכת כדין למיליונר היהודי-אמריקני מוסקוביץ, ובהתאם לתוכנית מיתאר בת תוקף ולהיתרי בנייה שניתנו על בסיס שיקולים מקצועיים-תכנוניים גרידא, מתוך הנחת ריבונותה של ממשלת ישראל על ירושלים רבתי ובכללה המתחם בו מדובר.
ההכרזה של ראש העיר, בדומה לזו של ראש הממשלה, כי ערבים חופשיים ליזום בנייה בירושלים המזרחית והמערבית, וכמוהם גם יהודים - עלולה להיראות לכאורה בעייתית. הרי ידוע כי אילי ההון הערבים חולשים על מאגרי נפט אינסופיים; שמא יזרימו אלה הון לרכישת קרקעות בירושלים, כדי להקטין יחסית את היישוב היהודי בה? ובכן, אין שמץ של חשש לכך.
בעוד ההון היהודי מנותב לבנייה עבור משפחות צעירות בירושלים, כמו גם מימון שכר לימוד ומחיה לתלמידות במכון האוניברסיטאי אריאל, ודוגמאות נוספות מקבילות אינן חסרות, כספי הנפט מנותבים לפי סולם ערכים אחר, שבראשו שחיתות, בזבוז וטרור. עצם העובדה כי ההון הנאגר מהנפט - נגזל מהקהילייה המקומית ונמצא בידיים פרטיות של השולטים בכיפה - מהווה תחילתה של השחיתות, וההמשך לא מבייש התחלה זו.
הבנייה בירושלים אינה מצטמצמת לשטחה של העיר, והיא מתקיימת בגבולותיה סביב באופן המרחיב את העיר, ובנוסף לכך בנייה זו היא גם של שכונות חדשות ויישובים מחוץ ובסמוך לירושלים רבתי.
הרחבת ירושלים וחיזוק היישוב היהודי סביבה יוצרים חיץ המאיים על רצף ערבי בין צפון הגדה לבין דרומה, ומכך חוששים אלה שמדרבנים הקמת מדינה פלשתינית, בצדק מבחינתם.
המסקנה האמורה להתקבל היא אינה שצריך להפסיק את הבנייה בירושלים ובסביבותיה, דבר שאינו אפשרי, אלא המסקנה הצריכה להתקבל היא אחרת לחלוטין: אין מקום למדינה פלשתינית בצד מדינת ישראל.
הפלשתינים עוסקים בטרור, ויהיה להם הרבה יותר קשה להסתגל למגבלות המוטלות עקב ייסוד מדינה. לא בכדי עיקר ההתנגדות למדינה פלשתינית באה מכנופיות הטרור הפלשתיניות השולטות בתושבים - בין הקיצוניות ובין הכנופיות המכונות על-ידי קיצוני השמאל בישראל כמתונות.
זאת ועוד, אין כלל צורך בממשלת ימין כדי להתנגד להקפאת הבנייה במדינת ישראל ובפרט בירושלים ובסביבותיה - מדובר בתהליך שיתקיים בכל מקרה, באשר הוא חזק יותר מתהליכים פוליטיים. מדובר בצורך דמוגראפי הנתמך במודעות ציונית של עם ישראל בארץ ובעולם, ומהצד הנגדי - מדובר בכנופיות טרור, שאינן מעוניינות להיכנס לסד של מדינה, על כל המשתמע מכך.
בין כך ובין כך, התהליך שמתגשם הוא הרחבת ירושלים רבתי בבנייה ובהתיישבות יהודית בתוכה ומחוצה לה, עד כדי חסימה וחיץ בין הגדה הצפונית לדרומית.

תאריך:  26/07/2009   |   עודכן:  26/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתיד ירושלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אסור לסמוך על תהליכים "טבעיים"
222222  |  27/07/09 15:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
במשך 17 השנים שחלפו מאז היחקק חוקי היסוד בוטלו חמישה חיקוקים בלבד, בשל היותם סותרים את חוקי היסוד    האם אלו כל החוקים הלא חוקתיים במדינת ישראל?
צפורה בראבי
גורל האדם הינו תולדה של חוקיות מסוימת והוא בעצם מבחן הנשמה מול פיתויי החומר
אביתר בן-צדף
הרמב"ם כתב באחת מאיגרותיו, שבית שני חרב בגלל שחכמי אותו הדור לא למדו מלחמה וכיבוש ארצות    הרוח היהודית היא רוח הנצח, והיא תנצח. לכן, יש לחזור ולטפחה גם בעידן הטכנולוגיה המתקדמת    מערכת החינוך הישראלית צריכה גיור, כדי שבוגריה יהיו יותר יהודיים
דודו אלהרר
בספרו "תמונות מחיי הכפר" הסופר הדגול עמוס עוז בא מתוך ייאושו לייאש ונמצא מפיח תקווה    שנים חיכיתי, ציפיתי וייחלתי למהפך הזה
מתי דוד
מנהיגות של כל מפלגה אחראית, ריאלית, ולא פנאטית, רשאית ואף מחויבת לעתים לשנות עמדות, עקרונות ואמונות, לאור נסיבות משתנות, לטובת הישגים ופתרונות אפשריים והכרחיים    אינפוזיה מול אילוזיה בפוליטיקה דמוקרטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il