X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קורא להפריד את הנושא האזרחי והביטחוני ברצועת עזה, ונותן פתרון מתייחס למהומות באירן ומאחל הצלחה לאזרחים נתניהו מכחיש מעורבות ישראלית במהומות, ומפנה אצבע מאשימה לאירופה
▪  ▪  ▪
קורא להיפרדות אזרחית [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

עליית מדרגה בפעילות האירנית נגד ישראל, כאשר ישנו שילוב בין אירן, חיזבאללה וחמאס. כך אמר (יום ב', 1.1.18) שר המודיעין, ישראל כ"ץ, בהופעתו הראשונה בוועדת החוץ והביטחון.
לדבריו של כ"ץ, ההסלמה בימים האחרונים מול רצועת עזה, מהווה שילוב של שיתוף פעולה בין אירן, חיזבאללה וחמאס כחלק מהרחבת פעילותה של אירן במרחב. הרחבת פעילות זו, הדגיש כ"ץ, מחייבת את ישראל לקבל החלטות בהתאם.
בהתייחסו לרצועת עזה, אמר כ"ץ שיש להפריד בין הנושא האזרחי והביטחוני ברצועת עזה. לפי כ"ץ, הדרך לעשות זאת היא באמצעות הקמת אי-מלאכותי מול חופי רצועת עזה. מדובר ברעיון אותו מנסה לקדם כ"ץ כבר זמן רב. לשיטתו, הקמתו של אי-מלאכותי מול חופי רצועת עזה לא רק שתוריד מישראל את האחריות האזרחית לרצועה, אלא תהיה עבור תושבי הרצועה צוהר לעולם.
עוד דיבר כ"ץ על המהומות המתרחשות בימים האחרונים באירן, כאשר הבהיר כי לישראל אין חלק בנעשה. הוא איחל הצלחה רבה לאזרחים האירנים במאבקם לשחרור מהשלטון הרודני. לשיטתו של כ"ץ, החלפת המשטר באירן במשטר דמוקרטי, תוריד את רוב האיומים שמציבה אירן לישראל.
בחלקו המסווג של הדיון, פירט כ"ץ את מבנה משרד המודיעין וכיצד אלה נפרסים על פני משימותיו השונות, המתחלקות על התחומים של גיבוש מודיעין ואסטרטגיה בסוגיות מדיניות-ביטחוניות, וכן על שותפות בתהליכי הסדרת סמכויות וגבולות גזרה בין הגופים השונים הפועלים בתחום.
הסקירה כללה גם התייחסות ליוזמה שמוביל המשרד בכדי לקדם תיאום ושיתופי פעולה בין משרדי הממשלה ה"אזרחיים" לבין אלה הביטחוניים ושירותי הביטחון, בסוגיות שלהן השלכה מדינית וביטחונית.
במסמך מסווג שהעביר משרד החוץ לראש-הממשלה נתניהו, עולה כי המשך ההפגנות באירן יאיים על יציבות המשטר. לפי המסמך, שפורסם בחדשות ערוץ עשר, המשטר האירני הופתע מההפגנות ומנסה לדכאן באמצעות מעצרים, פגיעה ברשתות החברתיות ונוכחות ביטחונית מוגברת.
עוד נכתב במסמך כי ההפגנות החלו על-רקע כלכלי, אך תוך זמן קצר קיבלו תפנית פוליטית כולל קריאות נגד המשטר ושריפת סמליו. יש לציין כי בדרך דומה החלו מחאות במספר מדינות ערביות כחלק מהאביב הערבי. להערכת כותבי המסמך, המהומות הנוכחיות לא מאיימות על המשטר, אך יש לבחון את ההתפתחויות והדבר תלוי במידה רבה הגדלת היקף המהומות ובנוכחות המפגינים להתעמת על כוחות הביטחון.
נשיא אירן חסן רוחאני האשים את ישראל שהיא העומדת מאחורי המהומות. בתגובה הכחיש ראש-הממשלה נתניהו את הדברים. עוד אמר נתניהו שאירן מקצה כספים שנאה, במקום לבניית תשתיות ולכן האזרחים יצאו לרחובות. הוא גם הפנה אצבע מאשימה לממשלות אירופה, ששותקות לנוכח המתרחש באירן, ואיחל הצלחה לאזרחים בדרכם לחרות. זהו היום החמישי לתחילת המהומות, מתחילתן מאות אנשים נעצרו וכעשרה בני אדם נהרגו.

תאריך:  01/01/2018   |   עודכן:  01/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ"ץ: עלייה בפעילות האירנית נגד ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
אריאל י' לוין
האם העולם קרוב יותר מאי פעם למלחמה גרעינית? מומחה הגרעין ג'ון סירינקון מדרג את חמשת האיומים החמורים ביותר, שהסכנה מהם רק צפויה לעלות השנה הבאה. המקום הראשון עשוי להפתיע – ואולי לא
עומר כרמון
כוחות הביטחון ירו באש חיה לעבר מפגינים    דיווחים על הרוגים ופצועים    מושל טהרן הכריז על עוצר    צינור נפט פוצץ במערב המדינה
עומר כרמון
בעיר משהד נשמעו צעקות: "לא עזה, לא לבנון. החיים שלי באירן"    ברפובליקה האיסלאמית שוררת אכזבה בקרב רבים, לאחר שהתבדו התקוות כי הסכם הגרעין שחתמה ממשלתם עם המעצמות הגדולות יביא לשיפור במצבם הכלכלי
אריאל י' לוין
אומר שעל ישראל לנצל בצורה מירבית את הפיקוח הכלול בהסכם הגרעין ולטפל ביכולת הבליסטית של אירן    "אחריותו של צה"ל ביו"ש - ליצור תנאים מיטביים להסדר עתידי"
עמי דור-און
השאלה המעסיקה את המערב: מה יבוא לפני מה - פצצת אטום מבצעית אירנית או מתקפת-מנע ישראלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il