X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
להערכת המכון אירן תמשיך להיות איום משמעותי על ישראל למרות הבסת דאעש, הארגון מתקרב לרמת הגולן
▪  ▪  ▪
הרחבת האיום מאירן [צילום: מארק ניימן/לע"מ]

אירן ממשיכה להיות האיום המוביל על ישראל, גם לשנת 2018. כך עולה מההערכה השנתית של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS). הדוח הוגש (יום ב', 1.1.18) לנשיא המדינה ראובן ריבלין. את הדוח הגיש ראש המכון, אלוף (מיל') עמוס ידלין.
ריבלין אמר כי "כוחה של ההערכה האסטרטגית בכך שהיא מאפשרת לכל אזרח בישראל לעמוד באופן עצמאי על האתגרים הביטחוניים והמדיניים המשמעותיים שמולם ניצבת המדינה בעת הזו. לפיכך, זהו מסמך חשוב לחוסנה של הדמוקרטיה הישראלית". לדעתו, הערכה זו מראה את התמורות האזוריות שחלו בשנה החולפת, ואת מפת האיומים והאתגרים לישראל.
הוא הוסיף ושיבח את ההערכה,שהיא מוסיפה את אפשרויות ההתמודדות תוך שמירה על האינטרסים החיוניים של ישראל. הדבר כולל את חשיבות השמירה על יחסי ישראל-ארה"ב ואת חשיבות הגעה להסכם מדיני עם הפלשתינים, בין-היתר כדרך לקיים קשרים עם מדינות ערב באזור.
זהו מדרג האיומים המובילים על-פי סדר חומרתם כפי שהוצגו בהערכה האסטרטגית:
1. מלחמת "הצפון הראשונה" - מול שלושה גורמי כוח: אירן, חיזבאללה והמשטר הסורי. אירן ממשיכה לחמש ולממן ארגונים בשליחותה (proxy) בסמוך לגבולות ישראל כזרוע פעולה נגדה. הפעילות האירנית לבניית כוח צבאי בסוריה עשויה, כשמנגד מדיניותה הנחושה של ממשלת ישראל להתמודד עם איום זה, להוביל להסלמה בחזית הצפונית. זו לא תהיה כנראה מוגבלת לגורם כוח בודד ותוביל להתמודדות בחזית הסורית והלבנונית בו-זמנית מול שילוב כוחות של חיזבאללה, המשטר הסורי וכוחות בשליחות אירן. ברקע נוכחות ומעורבות של רוסיה, שתהיה כנראה ניטרלית אך תטיל מגבלות על חופש הפעולה הישראלי.
2. עימות צבאי בדרום – פוטנציאל ההתלקחות מול חמאס בעזה נמשך. הארגון אומנם מורתע אך ממשיך לבנות כוחו, וגם אם שני הצדדים אינם מעוניינים בכך, עימות עלול לפרוץ בגלל הסלמה בלתי-נשלטת של תקרית מקומית, או יוזמה של גורמי ג'יהאד, הקשיים ביישום הסכם הפיוס הפנים-פלשתיני שיופנו נגד ישראל והמתיחות סביב סוגיית ירושלים. ברקע כל העת המצוקה הכלכלית-חברתית והקשיים ההומניטריים ברצועה. המענה שצה"ל מפתח ופורס בגבול הרצועה כנגד מנהרות התקיפה של חמאס – נדבך חיוני במערך האסטרטגי שלו - יכול אף הוא לדחוף הארגון לעימות מוקדם.
3. המדינה האיסלאמית מתקרבת לגבולות ישראל: הארגון אומנם הובס ואיבד את מאחזיו החשובים בסוריה ובעירק, אך דווקא תבוסה זאת מעבירה את מרכז הפעילות לאזורים בהם טרם רוכז מאמץ צבאי כולל למאבק בארגון. הנוכחות של המדינה האיסלאמית בדרום סוריה בסמוך לרמת הגולן ובעיקר בסיני (ובאופן פחות בולט בדרום רמת הגולן הסורית), שמתורגמת לפיגועים הרבים נגד הצבא המצרי ואוכלוסייה אזרחית מצביעה על איום גובר עם פוטנציאל לאירוע טרור גדול נגד ישראל.

תאריך:  01/01/2018   |   עודכן:  01/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האיומים המובילים על ישראל לשנת 2018
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עומר כרמון
העצורים: אחיו הצעיר של המלך, אחיו למחצה ובן דודו    החשד: תכננו הפיכה בחסות בית המלוכה הסעודי    ירדן: השלושה שוחררו מהצבא במסגרת ריענון שורות תקופתי
עומר כרמון
ציפי חוטובלי, יולי (יואל) אדלשטיין, אופיר אקוניס, יריב לוין, זאב אלקין, נאוה בוקר וגדעון סער, קוראים למרכז הליכוד לתמוך בהצעה: "לאפשר בניה חופשית ולהחיל את חוקי ישראל וריבונותה על כל מרחבי ההתיישבות המשוחררים ביהודה ושומרון"
עומר כרמון
נשיא רוסיה: "בסיס הצי הרוסי בטרטוס ובסיס חיל-האוויר בחמיימים חיוניים לביטחוננו הלאומי"    "המערכה בסוריה העלתה את המורל בקרב כוחות הצבא הרוסי והראתה לעולם את כוחנו הצבאי"
עומר כרמון
בעולם המוסלמי סוערות הרוחות לאחר פרסום הסרטון בו נראה ח"כ אורן חזן עולה על אוטובוס של משפחות אסירים יחד עם חברי המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה, ואומר לנשים מבוגרות שבניהם הם "כלבים" ו"חלאות"    את עזה כינה ח"כ חזן: "בית שימוש"
אריאל י' לוין
תא"ל (מיל') מיכאל הרצוג, שהיה מבכירי המודיעין והממשק הצבאי-מדיני, מנתח את הסכנות הניצבות לפתחה של ישראל בשל המעורבות הגוברת של אירן בסוריה. המפתח המרכזי להתמודדות: לערב בה את ארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il