X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
אירן היא עדיין האיום המרכזי על ישראל מתייחס לנושא הגיוס וההשתמטות מצה"ל
▪  ▪  ▪
אירן עדיין בראש [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

צה"ל הוא עדיין צבא העם, ופועלים רבות לחיזוק מוטיב זה. פרסום הסרבנות יוצר בעיה קשה שקוראת תיגר על אחדות החברה הישראלית. כך אמר (יום ג', 2.1.18) הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, בכינוס של המרכז הבינתחומי בהרצליה לזכרו של הרמטכ"ל אמנון ליפקין-שחק ז"ל.
איזנקוט התייחס בדבריו למכתב השמיניסטים שמסרבים להתגייס לצבא. לטענתו, צה"ל אחראי על יהודה ושומרון בגלל שזוהי המשימה שקיבל מהממשלה "תפקיד צה"ל הוא לספק ביטחון ותחושת ביטחון ולפעול תחת הנחיות ממשלה ותחת החוק הישראלי ולעשות את זה בצורה מקצועית, ערכית. מי שרוצה להשפיע על הערכית יתכבד ויצטרף ליחידות האלה וימלא את חלקו. צה"ל נתון למרות הממשלה ולא בוחר את המשימות וכל צעיר וצעירה נדרשים להתגייס לצה"ל".
עוד דיבר איזנקוט על ההצהרות להגיב בכל הכוח על הירי הרקטי מהרצועה, וכינה אותן לא אחראיות "הדחיפה שאני שומע בהצהרות חיצוניות שבעיני הם לא אחריות, "להגיב מיד עם מקסימום כוח על רקטות שפוגעות", אני חושב שזה לא הדבר הנכון לעשותו כרגע. עם זאת אנו לא יכולים לקבל לא ירי של רקטה בודדת לשטח פתוח ובוודאי לא ליישובים ואנו מפעילים כוח בעוצמה משתנה. אל מול אמירות שאני שומע, אני יכול להגיד לכם שאני לא מכיר פעם אחת שצה"ל פעל ותקף מטרה שהיא לא מטרת טרור. בסופו של יום המציאות הבסיסית של 2 מיליון פלשתינים בשטח צפוף מאוד עם בעיית משילות וצורך לקחת אחריות על מה שמתרחש שם. האתגר שלנו הוא להמשיך את המציאות שהייתה עד לפני כחודש וחצי גם בבניית המכשול ושיפור היכולת שלנו אבל עם זאת לשפר את המציאות האזרחית-כלכלית, למנוע קריסה הומניטרית ולשפר את איכות החיים ברצועת עזה. זה אינטרס ישראלי מובהק שלא להגיע לקריסה כלכלית או הומניטרית בעזה".
איזנקוט סקר בדבריו חמש חזיתות שמאיימות כיום על ישראל. הראשונה היא החזית הלבנונית, וחיזוקו של חיזבאללה על-ידי אירן "חיזבאללה עבר שינוי בשנים האחרונות מארגון שחרת על דגלו את הכותרת של 'מגן לבנון מול מדינת ישראל', הרי שהארגון הזה מוצא את עצמו בארבע השנים האחרונות נלחם בעיקר כשליח אירני גם בסוריה, גם בעירק, גם בתימן ויותר מ-40 אחוז מהכוח והיכולת נמצאים מחוץ ללבנון מול אויבים אחרים. הארגון רכש ניסיון מבצעי לא מבוטל שמבחינתנו מבשר רע אך מצד שני משלם מחירים כבדים מאוד שמעלים שאלות נוקבות לגבי לבנון. האיום הגדול ביותר עלינו נמצא בחזית הצפונית ובעיקר הלבנונית".
החזית השנייה היא החזית הסורית, בה דאעש הובס והניצחון הוא לזכותן של אירן, חיזבאללה ומשטר אסד. בפעילות נגד ההתבססות האירנית בסוריה, מציין איזנקוט כי יש גם הזדמנויות עבור ישראל "ישראל יכולה למצוא עצמה בקואליציה רחבה שיש לה סיבה למנוע התבססות והגמוניה שיעית בסוריה. זה יהיה מבשר רעות לעם הסורי, למדינת ישראל וגם למדינות אירופה. לא קשה לדמיין מה קורה במדינה תחת הגמוניה אירנית שרובה הוא סוני ואני מעריך מיליוני הפליטים הסונים ינדדו לאירופה. יש אינטרס ישראלי ובינלאומי לדחוק חזרה את האירנים לאירן וכרגע יש בסוריה למעלה מאלפיים מומחים אירנים".
החזית השלישית היא יהודה ושומרון, והרביעית היא רצועת עזה. בעוד שביהודה ושומרון חמאס מנסה ללבות את השטח, מסביר איזנקוט כי רצועת עזה היא החזית המורכבת יותר בשל הבעיות ההומניטריות במקום, בנוסף לאי-היציבות בשל המציאות הפנימית בין הרשות הפלשתינית וארגון חמאס. החזית החמישית היא שלוחת דאעש בסיני, שהלכה והתעצמה עם תבוסת הארגון בעירק ובסוריה. מעל הכול, מדגיש איזנקוט, נמצא האיום האירני הנובע מרצונה להשיג נשק גרעיני והגמוניה אזורית.
בסיום דבריו אמר איזנקוט שצה"ל מוכן לאתגרים העומדים בפתחו והוא ממשיך ומתעצם "ההכשרה והאמונים נמצאים בראש סדר העדיפויות של הצבא, נמשיך לחזק את צהל כצבא עם ממלכתי ולאפשר למדינת ישראל חלון של נורמליות. אי-אפשר להבטיח ביטחון מוחלט, אבל ביטחון נורמלי שמאפשר חיים בטוחים והשקעה בחינוך, בתרבות ובתשתיות ובמדע. צה"ל יעבוד קשה והמדינה תתפתח ואם נידרש ליום פקודה נממש את החלק השלישי בייעוד שלנו ונפעל בצורה מקצועית ואפקטיבית וננצח את האויבים שלנו".

תאריך:  02/01/2018   |   עודכן:  02/01/2018
+"קשת יהונתן" הוצגה לראשי מועצת יש"ע
22:35 02/01/18  |  אריאל י' לוין   |   לרשימה המלאה

התוכנית נודעה לשפר את איכות החיים ביהודה ושומרון  ▪  כוללת תוכניות להגנת המרחב והיישובים, כולל סלילת ושיפוץ כבישים  ▪  עלות משוערת - 18 מיליארד שקלים

פועלים לפיתוח האזור [צילום: סרגיי אתל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סרבנות מכל סוג היא קריאת תיגר על המאחד אותנו כחברה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
אריאל י' לוין
להערכת המכון אירן תמשיך להיות איום משמעותי על ישראל    למרות הבסת דאעש, הארגון מתקרב לרמת הגולן
עומר כרמון
העצורים: אחיו הצעיר של המלך, אחיו למחצה ובן דודו    החשד: תכננו הפיכה בחסות בית המלוכה הסעודי    ירדן: השלושה שוחררו מהצבא במסגרת ריענון שורות תקופתי
עומר כרמון
ציפי חוטובלי, יולי (יואל) אדלשטיין, אופיר אקוניס, יריב לוין, זאב אלקין, נאוה בוקר וגדעון סער, קוראים למרכז הליכוד לתמוך בהצעה: "לאפשר בניה חופשית ולהחיל את חוקי ישראל וריבונותה על כל מרחבי ההתיישבות המשוחררים ביהודה ושומרון"
עומר כרמון
נשיא רוסיה: "בסיס הצי הרוסי בטרטוס ובסיס חיל-האוויר בחמיימים חיוניים לביטחוננו הלאומי"    "המערכה בסוריה העלתה את המורל בקרב כוחות הצבא הרוסי והראתה לעולם את כוחנו הצבאי"
עומר כרמון
בעולם המוסלמי סוערות הרוחות לאחר פרסום הסרטון בו נראה ח"כ אורן חזן עולה על אוטובוס של משפחות אסירים יחד עם חברי המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה, ואומר לנשים מבוגרות שבניהם הם "כלבים" ו"חלאות"    את עזה כינה ח"כ חזן: "בית שימוש"
רשימות נוספות
אירן: האיום האסטרטגי   /  ענבל בר-און
מצרים ברוח הרשתות החברתיות  /  אורית פרילוב
הגיגים קצרים בנושאים גדולים  /  אביתר בן-צדף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il