X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחד הפרדוקסים ההיסטוריים היותר מבחילים ומכוערים שיש, הוא הפרדוקס שקרוי מפלגת העבודה. ראשי תנועת העבודה ומייסדיה ודאי מתהפכים בקברם כאשר הם רואים מה מעולל לתנועתם ומפעלם המפואר מנהיגה הנוכחי, הלא הוא אהוד ברק
▪  ▪  ▪
מנהיג חצוי. ברק [צילום: משרד הביטחון]

יש בהיסטוריה עוולות ואיוולת ואפילו ציניות חובקת עולם. הפוליטיקה אינה סטטית, וכמובן שפוליטיקאים באים והולכים כי זו דרכו של עולם. אחד הפרדוקסים ההיסטוריים היותר מבחילים ומכוערים שיש, הוא הפרדוקס שקרוי מפלגת העבודה. ראשי תנועת העבודה ומייסדיה ודאי מתהפכים בקברם כאשר הם רואים מה מעולל לתנועתם ומפעלם המפואר מנהיגה הנוכחי, הלא הוא אהוד ברק, יו"ר המפלגה ושר הביטחון, יחד עם חבורה של שרים וח"כים אשר יצביעו על חוק גזילת הקרקעות מן העם היהודי והעברתן לקומץ אינטרסנטים מבית המדרש של הקפיטליסטים "החזירים" שמעבר לכביש.
ראו נא איזה צחוק הגורל מזמן לנו: אותו אהוד ברק, אשר לפני זמן מה דיבר על אותו "קפיטליזם חזירי" בנימה של בוז, הוא אשר יורה, כמו בצבא, להצביע בעד, וכל חברי הסיעה המצומקת, להוציא את "המורדים", כולם יצביעו, כי הרי "פקודה" יש למלא. כך נוהג סוציאל-דמוקרט אמיתי וכך נוהגים, יותר נכון נוהרים, ה"עדרים" אחריו.
ותזכרו את הטיעונים הבאים שיישמעו בכל הרי יהודה וירושלים, מקצה מהדורת החדשות של ערוץ 2 ועד להריסות ערוץ 10: "לטובת המדינה", האתגרים העומדים בפנינו שהשתיקה יפה להם", אירן וחיזבאללה והשד יודע מה עוד. בנאום נלהב ובנוי לתלפיות על-פי פרוגראמה מדויקת לטמטום הציבור והעבודה בעיניים, ינסה לשכנע אתכם מר ברק מדוע היה נחוץ למכור את אדמות המדינה למטרות פוליטיות.
גם חבריו שיצביעו עימו, למשל השר לענייני ועניי הערבים, פרופסור אבישי ברוורמן, פרופסור לכלכלה וסוציאל-דמוקרט מושבע, גם הוא יסביר לכם, במונחים כלכליים שאינם כתובים בשום ספר כלכלה, איך מסתדר "הקפיטליזם החזירי" עם הסוציאל דמוקרטיה. זו נוסחה כלכלית שעבורה, ללא כל צל של ספק, ניתן יהיה לקבל פרס נובל. ודאי שגם שר הביטחון, מר וילנאי, נצר לאב שהיה גדול המומחים לקרקעות ארץ ישראל, הגיאוגרפיה שלה, וציוני נלהב, ניתן לפרש תורת אבות בצורה יותר עכשווית. אם יקרה נס וסגן שר הביטחון לא יוכל לצאת מלשכתו הנעולה, או שאנשי משמר הכנסת לא יצליחו לפרוץ את דלת לשכתו, אולי לא יצביע. דרך אגב, עד היום לא ידעתי שמשמר הכנסת מתמחה גם בפריצת מנעולים. הם לבטח מתאמנים בחברת "פורצי מנעולים בע"מ. איזו בושה!
מעניין יהיה לראות איך הח"כ דניאל בן סימון יצביע. נוכל להבין אם הוא בא למפלגת העבודה כדי להנחיל פוליטיקה אחרת או שמא גם הוא, בראש כפוף, בניגוד לאידיאולוגיה שלו, יצביע לפי פקודת הרמטכ"ל, סליחה, היו"ר של מפלגת העבודה.
ומה עם השר שמחון? הרי הוא המייצג של המגזר המושבים, הכפרים, איש אדמה בעצמו, לפחות לפי הצהרתו, האם הוא יוכל להרים את ידו או ללחוץ על מסך הנגיעה במשבץ בעד? לא יכול להיות!!! יכול להיות בריבוע.
לו הייתי השר לשירותי רווחה, בוזי הרצוג, כלומר של החלכאים, הנדכאים, החד-הוריות, הפנסיונרים הכורעים תחת החיים הקשים, ניצולי השואה וכדומה - הייתי מנסה להגיע לקומבינה או בשפת הפוליטיקאים, הסכם קואליציוני חדש: הפרטת הקרקעות בתנאי שכל הכסף יופנה לאלה אשר חייהם לא חייכו אליהם מזמן. נראה אותו, עו"ד ממולח, מצליח להעביר את הקומבינה הזו ל"טובת הציבור". אל תשלו את עצמכם יקיריי, כי בוזי לא יעשה זאת - משמע: הקרקעות יימכרו ואתם לא תראו אפילו לירה או שקל.
מן המעט שאני מבין, האלקטורט של מפלגת העבודה, ברובו המכריע, מתנגד למהלך מכירת נכסי המדינה. המגזר הקיבוצי, החקלאי, מעמד הביניים, כל אלה אינם מוכנים להתפשט מכל העקרונות שלהם, גם אם מדובר ב"טובת המדינה" כהגדרתם של פוליטיקאים רבים (אגב, ללא שום קשר, או בעצם כן, הביטוי הוא פשיסטי למהדרין). מצביעי העבודה, כך יש להעריך, רוצים שנציגיהם יפעלו לטובת האזרחים, הציבור כולו. גם אם יכעסו כמה מראשי מפלגת העבודה (לא איכפת לי כלל) מגיעה מחמאה גדולה לשלי יחימוביץ' על פעילותה המבורכת. מסתבר שלא רק גנרלים יכולים להיות מוצלחים.
יש לקוות שנציגי המפלגות האחרות שהתנגדו, וגם להם מגיעה מחמאה, ימשיכו לעשות זאת למרות האיומים. תקוות גדולות אין לי.

ד"ר צ'לו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  31/07/2009   |   עודכן:  31/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איזו "עבודה" בעיניים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מאלף, צודק והלוואי שישכנע
קול העם  |  31/07/09 19:30
2
האיש הזה חי בעולמו
צדק חברתי  |  31/07/09 22:14
3
המנהל הוא האשם ביוקור הקרקעות
אבי געזונט  |  1/08/09 02:10
4
שחיתות ופוליטיקה
יובל מהשרון  |  1/08/09 09:04
5
טוב להיות חברים של ביבי  ל"ת
פלצן אלטע קעקר  |  1/08/09 10:37
6
מאמר קולע ונכון ל"ת
בנימין  |  1/08/09 10:57
7
לא רק "מנהיג" חצוי.
לא רצוי ובזוי  |  1/08/09 12:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
ומה אם השוהים הבלתי-חוקיים הגיעו לישראל לא מניגריה אלא משכם או מג'נין? האם ילדיהם חסינים מגירוש? הלחץ לא לגרש ילדים הוא מניפולטיבי ונעדר כנות. חלק ניכר מהלוחצים, הביעו ב-2005 בוז ושאט נפש נגד הכתומים ש"עשו שימוש מניפולטיבי בילדים", רק כדי למנוע את גירושם
אפרי הלפרין
יופי של מחיר! - דברים נפלאים מבינתי בכתב התביעה של האחים עופר נגד מיקי רוזנטל
אורי נטע
מיקי רוזנטל בעצם מייצג אותנו, כבעלי הרכוש המופקר ומציג חלק קטן משחיתות, בעלי ההון והתקשורת, הקונים כמו במונופול, אמצעי תקשורת ואמצעי שליטה (פוליטיקאים) כדי שימכרו את נכסינו בזול
עדי שטרנברג
גם בני אדם שונים מאיתנו, שמצאו עצמם כאן בגלל נסיבות הגורל, והחליטו להישאר ולהשתקע כאן ואף להוליד את הילדים שהפכו לאזרחי העתיד - הם חלק מהלאום היהודי, חלק מהחברה הישראלית - לטוב ולרע. ובעיקר ביום ט' באב שאמור להזכיר לכולנו - מה עברנו בגלל שהיינו שונים ואחרים
מיכאל פואה
הזרם הגובר והולך של מי שמבקשים לשפר את תנאי חייהם ומוכנים לעבוד פה במחירים ובתנאים מבישים, משרת את בעלי המלונות על-יד ים המלח, חקלאים, וכמה ארגונים שניזונים מכספים כדי להראות עד כמה מדינת ישראל מדינה רעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il