X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הוועידה השישית של הפתח קבעה כי ישראל אחראית לחיסולו של ערפאת והקימה ועדת חקירה לנושא ההחלטה נועדה לנקות ממחמוד עבאס את האשמותיו של פארוק אל-קאדומי כי הוא שאחראי למותו של הראיס הוועדה לא תגיע לשום מסקנות חדשות והאינטרס של מחמוד עבאס הוא שהאחריות למות ערפאת תמשיך להיות מוטלת על ישראל
▪  ▪  ▪
מותו של ערפאת - תעלומה בלתי פתורה [AP]
המסתורין משרתו כעת. עבאס [צילום: AP]

מה שחשוב באמת למחמוד עבאס היה להוריד מסדר היום את טענותיו של קאדומי כי הוא אחראי למותו של ערפאת, להטיל את האחריות על ישראל, ולהקים ועדת חקירה שתעסוק בנושא עוד זמן ממושך ובסופו של דבר לא תגיע לשום מסקנות חדשות

   עידן יוסף
טיבי: "אנחנו בעלי האדמות פה ואיננו אורחים כאן"

חמש שנים חלפו מאז הלך יאסר ערפאת לעולמו והפלשתינים עדיין מתקשים לעכל את דבר מותו הפתאומי. בהתאם ל"תיאוריית הקונספירציה" שמאוד אהובה על הפלשתינים, קיבלה הוועידה השישית של הפתח בבית לחם, שהתכנסה בדיוק ביום ההולדת השמונים של יאסר ערפאת, החלטה פה אחד כי ישראל היא שהתנקשה בחייו של יאסר ערפאת. הוועידה החליטה גם להקים ועדת חקירה פלשתינית בראשותו של אחיינו של יאסר ערפאת - הד"ר נאסר אל-קידווה - מי שהיה שר החוץ הפלשתיני ונציג אשף באו"ם.
מדוע התקבלה החלטה זו בכינוס של הפתח זמן כה רב אחרי מותו של ערפאת?
ההסבר הוא פשוט ביותר. הנשיא הפלשתיני, מחמוד עבאס, רצה לנקות את עצמו מהאשמותיו הפומביות של פארוק אל-קאדומי, ראש המחלקה המדינית באשף, אשר טען כי עבאס ביחד עם מחמד דחלאן קשר את הקשר לרצוח את ערפאת בשיתוף עם ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. למרות המחלוקות הרבות בוועידה, לא היה קשה למחמוד עבאס לגייס קונצנזוס בין הצירים כי "היהודים" אחראים למותו של ערפאת ולא הוא עצמו. בתנועת הפתח הרואה את ערפאת כסמל שלה והדוגלת עדיין בהשמדת ישראל ובאופציית "המאבק המזוין" לא קשה לגייס תמיכה רחבת-היקף בהחלטה כזו.
צריך גם לזכור כי הוועידה של הפתח לא התכנסה במשך עשרים השנים האחרונות. מותו של ערפאת היה אירוע חשוב בחייו של העם הפלשתיני ובמסגרת חשבון הנפש ההיסטורי שהיו חייבים חברי הוועידה לעשות, הם היו חייבים להתייחס לנושא הזה שיצר ואקום מנהיגותי גדול בחיים הפוליטיים הפלשתינים.
החלטת הוועידה של הפתח קוראת גם להקים ועדת חקירה בינלאומית לבדיקת נסיבת מותו של ערפאת. הדבר מעיד על כך שבפתח עדיין חוששים שגורמים פלשתינים שונים ינסו להטות את החקירה, והם מנסים לקבל לגיטימציה בינלאומית לטענה כי ערפאת חוסל בידי ישראל.
כזכור, האיש הראשון שהזהיר את יאסר ערפאת כי ישראל מתכננת לרצוח אותו באמצעות הרעלה, היה בסאם אבו שריף יועצו של ערפאת. אבו שריף אכן הזהיר את ערפאת בעל-פה ואף שלח לו מכתב בנושא כמה שבועות לפני שמת. אזהרתו של אבו שריף נעשתה ללא שום מידע מוקדם מגורמים ישראלים. מדובר בהערכתו האישית והמקרית בלבד ובדמיונו הפרוע ,אך הוא אוהב להתהדר ולהתרברב בעובדה כאילו ידע את הדבר מראש וכי איש לא שעה לאזהרותיו כולל יאסר ערפאת עצמו.
בסאם אבו שריף טען השבוע כי ייתכן שאישים פלשתינים בכירים, שמעו מהנשיא הצרפתי לשעבר ז'אק שיראק פרטים בלעדיים על מחלתו של ערפאת ונסיבות מותו, אך הם מסתירים אותם כדי שלא לפגוע בתהליך המדיני במזרח התיכון. עם זאת, אמר אבו שריף כי פארוק אל-קאדומי טעה בכך שהאשים אישים פלשתינים בהרעלתו של ערפאת והוסיף כי מדובר בהאשמות לא נכונות וחסרות בסיס. הסיבה העיקרית לחיסולו של ערפאת הייתה לדעת אבו שריף דבקותו ב"קוים האדומים" והעקרונות (ת'אוואבת-בערבית) של העם הפלשתיני.
האם יש מידע חדש בידי הפלשתינים שעשוי לשפוך אור חדש על נסיבות מותו של יאסר ערפאת? התשובה היא לא.
אם כן, מדוע מקימים את ועדת החקירה הזו? ובכן, תוופיק טיראווי, מי שהיה ראש המודיעין הכללי ומקורבו של ערפאת ששהה עימו במוקאטעה ברמאללה במשך המצור ועד להטסתו לבית החולים בפריז, אומר כי הוא היה חבר בוועדת החקירה הלא-רשמית שהוקמה לאחר מותו של יאסר ערפאת, וכי בידי הוועדה הזו היו מסמכים וכן הצהרות ישראליות ואמריקניות אשר דרשו לסלק את יאסר ערפאת. טיראווי טוען כי יש עדויות שנגבו משמונים אנשים שונים וכי צריך למנות חבר אחד מהוועדה המרכזית של הפתח שיטפל בנושא, אך אסור שתוצאות החקירה יפורסמו. בהחלט דברים מעניינים, ממה חושש תוופיק טיראווי? האם הוא היה קשור באופן כלשהו למותו של ערפאת? בשטחים מתרוצצות שמועות שכן; גורמים פלשתינים אומרים כי טיראווי היה מבוקש בידי ישראל באופן רשמי בגלל מעורבותו בפיגועים, ולאחר מותו של ערפאת נעלמה באורח פלא הדרישה הישראלית לעצרו. טיראווי מכחיש בתוקף, ואילו אחיינו של ערפאת, הד"ר נאצר אל-קדווה, הגדיר את הדברים במילה "שטויות".
גורמים יודעי דבר בפתח אומרים כי ועדת החקירה שתקום כדי לבדוק את נסיבות מותו של ערפאת לא תגלה שום ממצאים חדשים. אין לה שום אינטרס לעשות זאת, ובדרך כלל, הקמת ועדת חקירה באחד מהגופים של אשף נועדה בראש ובראשונה "לקבור נושא עמוק באדמה" ולא להגיע לחקר האמת. מה שחשוב באמת למחמוד עבאס היה להוריד מסדר היום את טענותיו של קאדומי כי הוא אחראי למותו של ערפאת, להטיל את האחריות על ישראל, ולהקים ועדת חקירה שתעסוק בנושא עוד זמן ממושך ובסופו של דבר לא תגיע לשום מסקנות חדשות.
למעשה, תוצאות ועדת החקירה ידועות מראש, שכן ועידת הפתח קבעה באופן רשמי במקביל להודעה על הקמת ועדת החקירה בעניין מותו של ערפאת, כי ישראל היא שעומדת מאחורי חיסולו. אם כך, מה הטעם בהקמת ועדת החקירה? האם היא לא נועדה להתאים את העובדות להחלטה שכבר התקבלה מראש?
מותו של ערפאת היה פתאומי ומסתורי, הצהרתה של רעייתו סוהא ערפאת ברשת אל-ג'זירה כמה שעות לפני מותו כי "הייתה קונספירציה גדולה נגדו" רק הוסיפה להילת המסתורין. ברחוב הפלשתיני יש רבים המשוכנעים כי עד היום מקבלת סוהא ערפאת סכומי כסף גדולים מהרשות הפלשתינית כ"דמי שתיקה".
למחמוד עבאס אין שום אינטרס לפזר את המסתורין סביב מותו של ערפאת, נוח לו מכל הבחינות שהאחריות תוטל על ישראל. לכן סביר להניח כי נסיבות מותו של ערפאת יהיו לוטות בערפל עוד זמן רב עד שיקום מישהו בצד הפלשתיני שיש לו את האומץ לגלות פרטים חדשים שלא פורסמו עד כה. פרטים חדשים ואמיתיים בניגוד לפרוטוקולים המזויפים של פארוק אל-קאדומי. עד אז ימשיך להיות מותו של ערפאת בגדר חידה בלתי פתורה.

למאמר במקור
תאריך:  09/08/2009   |   עודכן:  09/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיסולו של ערפאת
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
כולם יודעים שהוא מת מאיידס ל"ת
גדעון אמיר  |  9/08/09 13:38
2
האם לדעתם במשהו הם אשמים?
מרק טווין  |  9/08/09 14:27
3
אישתו חיסלה אותו בשביל הכסף ל"ת
וירשה מיליארדים!  |  9/08/09 15:39
4
אם ישראל לא היתה
ציונית גאה  |  9/08/09 18:17
5
the HOMO arafat died from AIDS ל"ת
the HOMO arafat d  |  9/08/09 19:20
6
עראפת היה פדופיל והומו (כנס)
מ.אלקרייאף  |  9/08/09 20:17
7
אין כמעט אחד בעולם שאינו יודע
אחמד זיבי   |  10/08/09 01:01
8
מי לא יודע
דב ר  |  10/08/09 01:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר ליאור סילורה
מכירופרקטיקה כטיפול עזרה ראשונה לשיכוך מהיר של כאבים, טיפול שיקומי לשיפור תפקוד החוליות ועד לכירופרקטיקה כרפואה מונעת וגם מקומם של תינוקות ונשים בהריון לא נפקד
ד"ר אברהם בן-עזרא
נחוצה הרחבת ענף שמאות המקרקעין בגלל סוגה של הקרקע כמשאב ייחודי. ההרחבה היא - ענף משנה של שמאות מגזרית, שלא יסייע כלל לרוב, אך עשוי להיות קריטי עבור מיעוט סובייקטיבי
גד גזית
עמוס קינן, אולי יותר בזכות ספרה של רעייתו, יהפוך לאחר מותו לסמל לדורות ההם שקמו, הוקמו ויצרו, מרצון או מכורח, את המדינה הזאת בראשיתה, ולאחר שזו נוצרה נפלטה מתוכם כל הרוח שנפחה את מפרשי החלום והאשליה והמציאות היומיומית המעשית האפורה עיכלה ושברה לרסיסים את תורן ספינתם. כל שנותר להם זה לנטוש ולשחות כל אחד לעצמו לחוף מבטחו הפרטי. עמוס היה אחרון הנוטשים
גיורא איילנד
כיצד הגענו למצב בו אנשים הרואים עצמם סורים ועם זאת, נושאים תעודת זהות ישראלית, ייאלצו לגור בלבנון? על הכפר ההיברידי רג'ר, כפר שחציו בישראל וחציו בלבנון
ראובן לייב
בכל העולם ידוע חודש אוגוסט, שבו יוצאים כולם ל"ווקנס", לנטול ארועים מיוחדים. רק אצלנו פורצות במהלכו מלחמות צבאיות, או מלחמות-שבת, וגם הזירה הפוליטית שלנו גועשת בו היטב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il