X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: דוד וקנין/פלאש 90]

מה לא נכתב או נאמר על כוחה ועוצמתה של האהבה? היא מסוגלת להזיז הרים, גבעות ולהרטיט לבבות שנדמה שנידומו, אך גם לה ישנן מגבלות.
בארץ ישראל, הערכאות המשפטיות השולטות הן בית הדין הרבני - הדתי (כשכל דת ובית הדין הדתי שלה) ובית המשפט לדיני משפחה. בית הדין הרבני הדתי הוא הסמכות העליונה אשר יכולה להכריע בסוגיות של נישואין (וכן גירושין) לבני-זוג יהודיים. כלומר, במקרים בהם אחד מבני-הזוג אינו יהודי או שיהדותו מוטלת בספק או בני-הזוג הרואים בעצמם חילוניים ואינם מעוניינים לערב את מוסדות הדת במערכת היחסים שלהם, או פסולי החיתון, נותרים ללא פתרון להסדרת מעמד חוקי למערכת היחסים הזוגית שלהם בישראל.
האמנם?
נישואים אזרחיים תוצרת הארץ
נישואים אזרחיים הם נישואים התקפים בארץ אשר נעשו מבלי לערב את מוסדות הדת. לצערנו, טרם קיימת מסגרת המבצעת נישואים אזרחיים בישראל אשר נחשבים לתקפים על-פי חוק. לכן, במקרה זה, לבני-הזוג ישנן מספר אפשרויות נוספות.
האפשרות האחת היא להינשא בנישואים אזרחיים בחוץ לארץ במדינה זרה ולאחר-מכן להירשם בארץ ישראל. רבים הבוחרים באלטרנטיבה זו כדרך לעקוף את מציאות הנישואין בארץ. עם זאת, גם אלטרנטיבה מכובדת זו אינו פותרת את כל הבעיה במהותה. כלומר, ברגע שבני-הזוג היהודיים אשר נישאו במדינה זרה ונרשמו כנשואים בישראל, יבקשו להתגרש חלילה, עליהם יהיה לעשות זאת בבית הדין הרבני-הדתי.
לעומת זאת, כאשר מדובר בבני-זוג מדתות שונות אשר נישאו במדינה זרה, ייאלצו להיפרד באמצעות הליך התרת הנישואין, הנמצא בסמכותו של בית המשפט לדיני משפחה.
מסדירים את המעמד
פתרון נוסף למבקשים להינשא במסגרת נישואים אזרחיים במדינת ישראל הוא מתכונת חיים משותפים הנקראת 'ידועים בציבור'. בני-הזוג, המעוניינים מלית ברירה או בשל בחירה רצונית, לחיות חיים משותפים מבלי לערב את הדת או הנישואין כחוק, יכולים לעשות זאת באמצעות הסדרת מעמדם כידועים בציבור.
הסדרת המעמד הזוגי מאפשרת את קבלתן של אותן הזכויות המוקנות לבני-הזוג הנשואים גם עבור בני-הזוג הידועים בציבור. ובהרחבה - בני-הזוג הידועים בציבור יהיו זכאים לאמץ יחדיו, לקבל קצבאות, לקבל את הזכות לרשת ועוד. כדי לקבל את ההכרה הזו, יש צורך בלענות על קריטריונים אחדים הנוצרים מצורך מרקם החיים הזוגי כגון קיים יחסי אישות, ניהול משק בית משותף, מחייה משותף תחת אותה קורת גג וכן הכרה בציבור בתור בני-זוג.
לחיים כבני-זוג ידועים בציבור, ישנם יתרונות לצד חסרונות. ראשית, יש להבדיל בין בני-זוג ידועים בציבור אשר הסדירו את מעמדם ונרשמו על-ידי עורך-דין לבין בני-זוג שלא הסדירו את מעמדם ולא נרשמו. כאשר מעמדם מוסדר, במצב פרידה חלוקת הרכוש וכן סוגיות של מזונות, יתבצעו בהתאם להחלטות שהוסדרו. אם לא הוסדר מעמדם של בני-הזוג, הם רשאים להיפרד מבלי לערב אף גורם זר במערכת היחסים שלהם. עם זאת, אם מתעוררות סוגיות לא פתורות בהקשר לחלוקת רכש וכן הלאה, בית המשפט הוא שיכריע בהן.
מקבלים את כל האינפורמציה
פורטל האזרחות וההגירה לישראל מבית עו"ד דוד אנג'ל הוקם במטרה לשתף את הציבור הרחב במידע עדכני, מקצועי ומפורט בכל הקשור במעמדם האזרחי של זרים בארץ. כיוצא מכך, הפורטל מעניק מידע גם במצבים של נישואים אזרחיים במדינת ישראל, איחוד משפחות פלשתיניות, הסדרת מעמדם של זרים בישראל ועוד. מלבד המידע המנומק והמקיף, ניתנת האפשרות לקבל ייעוץ משפטי מטובי עורכי-הדין העוסקים בתחום.

תאריך:  14/05/2018   |   עודכן:  14/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
מהו שיווק דיגיטלי עבור פעילות שיווקית של עסק/חברה? כיצד עושים זאת נכון ומהם השירותים המוצעים לכם על-ידי סוכנויות פרסום דיגיטליות מובילות בתחום? על כך ועוד בכתבה שלפניכם
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
אמיר פרלמן מייסד מדיקל צ'י קונג ישראל, מסביר מדוע מיליוני סינים יוצאים לתרגל צ'י קונג בכל בוקר בפארקים ברחבי סין
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il