X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דאוד גודובסקי, מי שהיה מנהל אגף הארגון של מפלגת ישראל ביתנו ונחשב ליד-ימינה של פאינה קירשנבאום, הורשע במסגרת הסדר טיעון בשורת עבירות שוחד התובע בדיון הטיעונים לעונש: "כתב האישום מגולל מעשה שחיתות מהחמורים והמסוכנים שנתקלנו בהם"
▪  ▪  ▪
דוד גודובסקי [צילום: פלאש 90]

"כתב האישום מגולל מעשה שחיתות מהחמורים והמסוכנים שנתקלנו בהם, הנאשם שימש בתפקיד בכיר במפלגת ישראל ביתנו והיה כפוף ישירות לפאינה קירשנבאום. על-פי עובדות כתב האישום, הנאשם היה אמון על נושאים מהותיים במפלגה, לרבות הקשר בין מטה המפלגה לאנשי השטח" - כך תיאר (יום ד', 16.5.18) עו"ד יונתן קרמר מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה את מעשיו של דואד גודובסקי במסגרת שלב הטיעונים לעונש. פרקליטות המדינה מבקשת להשית על גודובסקי עונש של בין 7-11.5 שנות מאסר בפועל בגין הרשעתו בפרשה.
גודובסקי, מי שהיה מנהל אגף הארגון של מפלגת ישראל ביתנו ונחשב ליד-ימינה של פאינה קירשנבאום, שכיהנה כמזכ"לית המפלגה, כבר הורשע במסגרת הסדר טיעון אליו הגיע עם הפרקליטות, במסגרתו הודה במספר עבירות שוחד והלבנת הון, אך הצדדים השאירו את שאלת העונש לשיקול-דעתו של בית המשפט.
"הנאשם הורשע ב-4 עבירות של לקיחת שוחד, שתי עבירות של בקשת שוחד ו-3 עבירות של הלבנת כספי השוחד. העבירות נעברו במסגרת 3 פרשות שונות", ציין עו"ד קרמר, ובהמשך הוסיף כי "היקף כספי השוחד שביקש והסכומים שקיבל בפועל הנאשם, מגיעים לסכום של יותר מ-1.2 מיליון שקל".
הפרקליטות ביקשה מהשופט לוי להחמיר בעונשו של גודובסקי, תוך הסתמכות על החמרת הענישה לעברייני שוחד שנקבעה בחוק העונשין לפני מספר שנים, וכן במגמה של פסיקות בית המשפט העליון להחמיר עם עבריינים מסוג זה. לשיטת הפרקליטות, "המחוקק ראה לנגד עיניו לוקח שוחד בעל מאפיינים כמו אלה של הנאשם", כאשר החליט להחמיר את העונש למורשעים בעבירה זו.
העונשים שמבקשת הפרקליטות לגזור על גודובסקי הם: 12-28 חודשי מאסר בגין פרשת המופעים, 12-24 חודשי מאסר בגין פרשת התאחדות התעשיינים, 4-7 שנות מאסר בגין פרשת עמותת איילים, וכן עונש מאסר נוסף וקנס משמעותי בגין עבירות הלבנת ההון. בסה"כ, מבקשת הפרקליטות להשית על גודובסקי עונש מאסר של בין 7 ל-11.5 שנה, כאשר היא הדגישה שהיא מבקשת שעונשי המאסר בגין הפרשות השונות, יוטלו על הנאשם לריצוי במצטבר, ולא באופן חופף.
העונש אותו מבקשת הפרקליטות להשית על גודובסקי מתחשב בשיקולים לטובתו של גודובסקי, לרבות העובדה שהודה במסגרת הסדר טיעון, ולכן חסך זמן רב של ניהול ההליך בעניינו, וכן הסדר הטיעון עצמו, שכלל מחיקה של חלק מהאישומים שיוחסו לו.
מדרישה זו של הפרקליטות, ובמיוחד מגזר הדין שיגזור בסופו של דבר השופט לוי על גודובסקי, ניתן יהיה ללמוד על הצפוי לקירשנבאום אם וכאשר תורשע בעבירות המיוחסות לה.
עו"ד קרמר הדגיש במספר הזדמנויות את הקשר ההדוק בין גודובסקי למזכ"לית המפלגה, פאינה קירשנבאום, בעת ביצוע העבירות המיוחסות לו. זאת, כאמור, על-מנת 'להכין את הקרקע' להרשעה העתידית של קירשנבאום, אליה חותרים בתביעה: "חשוב לציין שחברת הכנסת קירשנבאום נהגה להיוועץ בו לעיתים תכופות, היו ביניהם יחסי אמון וקשרי עבודה הדוקים. לנאשם הייתה השפעה רבה על הנעשה במפלגה... התפקיד הציבורי של הנאשם במפלגה, והקשר הקרוב שלו למזכ"לית המפלגה נתנו לו כוח רב, הוא היה במקרים רבים הפנים של המפלגה מול גורמי השטח של המפלגה, הוא היה שער הכניסה למפלגה."
עוד בפרקליטות ביקשו להדגיש את השיטתיות וריבוי המעשים המושחתים בהם הודה גודובסקי: "לא מדובר במעידה חד-פעמית או באירועים ספורים, אלא במסכת ארוכה של מעשי עבירה שנפרסה לאורך שנים. מדובר בלמעלה מ-10 הזדמנויות שונות בהן הנאשם ביקש או קיבל שוחד. מאפיין נוסף הוא השיטתיות, כתב האישום מגלה תמונה קשה לפיה הנאשם ניצל צוותא חדא עם קירשנבאום, באופן שיטתי, את תפקידו הציבורי כדי לבקש ולקבל שוחד".
בנוגע ליחסים של גודובסקי וקירשנבאום עם עמותות שונות, אשר הוצגו במסגרת כתבי האישום כיחסים שוחדיים, ציין עו"ד קרמר כי "אחת התופעות המצערות שהתגלו בפרשה היא שראשי עמותות שרצו לעשות טוב למען החברה, הושחתו על-ידי הנאשם", ובהמשך הוסיף שהדרישות שהעמיד גודובסקי בפני אותם ראשי עמותות, היו "בעלות מאפיינים של סחיטה".
אשתו של גודובסקי: "אני לא יכולה לתאר מצב שהוא יישלח למאסר"
"אני לא יכולה לתאר אפילו מצב שהוא יישלח למאסר, אני צריכה את העזרה שלו, הוא מחזיק את המשפחה", כך העידה היום ליאורה גודובסקי, אשתו של דאוד גודובסקי, במסגרת שלב עדויות האופי בטיעונים לעונש. בנו הצעיר של גודובסקי, וולטר, לוחם בנחל, הגיע אף הוא להעיד, וסיפר על אביו אדם "דואג ומשקיע", והוסיף כי גודובסקי "נורא חכם, לקחתי ממנו הרבה מבחינת מוסר עבודה, ושגם כשקשה ממשיכים".
כזכור, גודובסקי, המיוצג על-ידי עורכי הדין מאור ברדיצ'בסקי ולירן זילברמן מטעם הסנגוריה הציבורית, נאבק על-מנת שהשופט ירון לוי, השומע את ההוכחות בפרשת ישראל ביתנו, לא יהיה השופט שיגזור את עונשו. לאחר שלוי דחה את בקשת הסנגורים להעביר את שמיעת הטיעונים לעונש לשופט אחר, הגיש גודובסקי בקשה לפסול את לוי מגזירת עונשו, לרבות ערעור שהוגש לבית המשפט העליון, ונדחה לאחרונה. בבקשת הערעור נכתב כי "מאז הודאתו של המערער בכתב האישום המתוקן, ממשיכים להעיד העדים הרלוונטיים לאישומים המיוחסים לו, הם מעידים עובדות, בית המשפט שואל אותם בעצמו שאלות בנוגע למערער, והמערער איננו מיוצג, איננו יכול להתמודד עם הדברים, באופן שלא מאפשר, להשקפת המערער, כי בית המשפט יגזור את עונשו.
לאור זאת, מצא את עצמו גודובסקי מציג את עדי האופי שלו בפני השופט ירון לוי, אותו שופט שסנגוריו של גודובסקי טענו בתוקף כי "לא ניתן לסמוך עליו" שיתעלם מהדברים ששמע מהעדים האחרים בפרשה.
מקסים פייטלסון, עולה חדש, סיפר על העזרה שקיבל מגודובסקי: "עלינו לפני שנה לארץ, עצרו את אשתי והבת שלי בגבול ולא נתנו להם להכנס לארץ. כתבתי בפייסבוק, דאוד היה הראשון שנענה לפנייה, הוא עזר לי, שילם לעורכי הדין בשבילי, וליווה אותי לאורך כל ההליך. הוא עזר לנו בכל הבעיות האישיות שלנו גם אחרי זה, ועד היום אנחנו נמצאים איתו בקשר. מדובר בבן אדם שעשה את המקסימום עבורנו, נתן את המקסימום שאפשר לתת".
גם איגור סלצקי, שעלה מאוקראינה עם משפחתו לפני כשנתיים, ונדרש על-ידי משרד הפנים לצאת את גבולות המדינה, לאחר שלא הצליח להסדיר את מעמדו בישראל, סיפר כיצד פנה בשלב הזה לגודובסקי. סלצקי סיפר כי מרגע שגודובסקי נכנס לתמונה, מבלי שהייתה ביניהם בכלל היכרות מוקדמת, דרישת הגירוש מהמדינה בוטלה, תוך חודשיים הוא ואשתו קיבלו אשרות שהייה, ולאחר מכן קיבלו את האזרחות - הכל בסיוע של גודובסקי. "הוא ממש עזר לנו, בלי העזרה שלו אני חושב שלא היינו מקבלים את האזרחות, ולא היינו פה היום", העיד סלצקי.
רשימת עדי האופי כללה גם מספר לא מבוטל של נציגי מפלגת ישראל ביתנו המכהנים בתפקידים שונים ברשויות המקומיות השונות. כולם סיפרו סיפורים דומים, כיצד הם נעזרים בגודובסקי באופן שוטף בעניינים שחורגים מהיכולת של הרשות המקומית לסייע. העדים השונים סיפרו כי גודובסקי זמין בכל שעה ביום, על-מנת לסייע באופן אישי לאנשים שהוא כלל לא מכיר. אירנה גנין, סגנית ראש עיריית בת-ים, סיפרה כי גודובסקי "הוא בן אדם שתמיד עוזר לכולם, עוזר לאנשים שזקוקים לעזרה, ואני לא מכירה עוד אנשים כאלה שאני יכולה לפנות בדחיפות כזאת, תמיד ידעתי שיש לי רק כתובת אחת - להתקשר לדאוד ולבקש עזרה, ואנשים תמיד היו מקבלים מענה".
אחד מעדי האופי המסקרנים שהגיעו להעיד לטובתו של גודובסקי, היה עו"ד ידין עילם, העוסק בהגנה על זכויות אדם, שסיפר על הקשר שנרקם בינו לבין גודובסק: "מבחינה פוליטית אנחנו כל כך הפכים, אנחנו משרד שמתעסק בעיקר בזכויות אדם, רוב הלקוחות שלנו היו מהצד ההפוך של המפה הפוליטית. לפני שנה וחצי התחיל קשר העבודה עם דאוד, הוא התחיל להביא פניות של אנשים שנמצאים בצרות שונות, בעיקר עם המעמד שלהם בישראל." לאחר מכן הוסיף עילם: "בזמן שאנחנו עובדים יחד, למדתי להכיר אותו, ולמדתי שהוא עוסק כל היום בעזרה לאנשים. הוא מקבל המון שיחות כל יום של אנשים שצריכים עזרה... כשאנשים פנו אלי והיו צריכים עזרה ולא יכלו לשלם שכר טירחה, הייתי מבקש מדאוד לחפש דרך לעזור להם, ואני חשבתי שלפחות לגבי חלק מהפניות הוא יגיד לי 'מה אני בא אליו עם הפניות האלה', וזה אף פעם לא קרה. גם כשפניתי אליו עם פניות של ערבים שהיו צריכים עזרה, או אנשי קהילת הלהט"ב, הוא תמיד עשה את כל מה שהוא יכול כדי לעזור".
עד אופי נוסף שהיה אמור להעיד היום הוא שר הביטחון אביגדור ליברמן, המכיר את גודובסקי עשרות שנים מהעבודה המשותפת במפלגה. סנגוריו של גודובסקי הסבירו כי נבצר מליברמן להגיע לדיון לאור המצב הביטחוני, אך הם ביקשו לאפשר לו להגיע ולהעיד במועד חלופי.

תאריך:  16/05/2018   |   עודכן:  16/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות דורשת 7-11 שנות מאסר לגודובסקי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ישראל ביתנו
איתמר לוין
בתיה כהן, אשתו של רמי כהן - מהנאשמים המרכזיים בפרשה - נקנסה ב-35,000 שקל בשל שיבוש מהלכי משפט בחקירתו של בעלה, שהיה מנכ"ל משרד החקלאות
ברקת שמאי
מתן דהן, דני גליקסברג וסטיבן לוי, המעורבים בתת הפרשה של עמותת "איילים", הגיעו הערב להסדר עם הפרקליטות, לפיו דהן ולוי יורשעו, ואילו כתב האישום נגד גליקסברג יימחק לגמרי    דהן וגליקסברג, מייסדי עמותת איילים, הואשמו במתן שוחד לקירשנבאום ומקורביה
מחלקה ראשונה
הסדר הטיעון עליו חתם הוצג בבית המשפט המחוזי בת"א ונחתם על-ידי השופט ירון לוי    במסגרת הסדר הטיעון הודה גודובסקי בקבלת שוחד שהופנה לצרכים מפלגתיים, ויימחקו האישומים המייחסים לו נטילת שוחד לכיסו הפרטי   הוא לא יידרש להעיד נגד קירשנבאום
מחלקה ראשונה
אירנה וולדברג עמדה בראש עמותה לעידוד עלייה שמימנה לבקשת פאינה קירשנבאום טיסה לחו"ל של דוד גודובסקי    השופט גורפינקל: מאסר שירוצה בעבודות שירות ישרת את מטרות הענישה
איתמר לוין
חדשות 2: מי שהיה מנהל אגף הארגון במפלגה יודה בקבלת שוחד שנלקח לצורכי המפלגה, לא יעיד נגד פאינה קירשנבאום ויישלח למספר שנות מאסר
רשימות נוספות
אישום נוסף בפרשת ישראל ביתנו  /  איתמר לוין
הודאה ראשונה בשוחד לקירשנבאום  /  איתמר לוין
אישום נוסף בישראל ביתנו  /  איתמר לוין
הטור של פריצי  /  אברהם פריד (פריצי)
המתעתעים  /  אריה אבנרי
שוחד על חשבוננו  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il