X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנק לאומי וקבוצת עזריאלי מוכרות את מלוא אחזקותיהן בלאומי קארד לקרן ההשקעות ורבורג פינקוס 2 מיליארד יועברו לבנק לאומי וחצי מיליארד לקבוצת עזריאלי התשלום - בשלוש פעימות בפריסה של שנתיים נדרש אישור רגולטורי לאישור העסקה
▪  ▪  ▪
נדרש אישור הפיקוח על הבנקים [צילום: פלאש 90]

קבוצת עזריאלי ובנק לאומי ימכרו את מלוא אחזקותיהם בלאומי קארד תמורת 2.5 מיליארד שקל. כך הודיעו החברות (שבת, 28.7.18) לבורסה לניירות ערך. חברת לאומי קארד תימכר לתאגיד ורבורג פינקוס פיננשל הולדינגס, הנמצא בשליטת קרן ההשקעות ורבורג פינקוס.
מתוך תמורת המכירה תקבל קבוצת עזריאלי, המחזיקה ב-20% ממניות לאומי קארד, חצי מיליארד שקלים. בנק לאומי, המחזיק ב-80% מן החברה, יקבל שני מיליארד שקלים. עוד נמסר כי התשלום תמורת המכירה יתבצע בשלוש פעימות. התשלום הראשון, בסך מיליארד ו-47 מיליון שקל, במועד השלמת העסקה. התשלום השני יתבצע בתום שנה ויועברו במסגרתו 342 מיליון שקלים נוספים. התשלום השלישי והאחרון ישולם בתוך שנתיים ויכלול סך של מיליארד ו-111 מיליון שקלים. עוד נקבע כי שני התשלומים הדחויים יובטחו בערבות בנקאית אוטונומית.
ההסכם למכירת לאומי קארד כולל מספר תנאים מתלים ובכללם קבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים על-פי דין. לשם בדיקת העמידה באותם תנאים מתלים נקבעה תקופה של שלושה חודשים, עם אפשרות הארכה בשלושה חודשים נוספים לפי דרישת כל אחד מהצדדים שלאחריהם הבנק יוכל להאריך את התקופה בעד שלושה חודשים נוספים. נקבע גם מנגנון לקיצור התקופה וביטול ההסכם במקרה שיתברר שסביר שלא ניתן יהיה לקבל את האישורים הרגולטורים.
ככל שהעסקה לא תושלם עד ל-31 בדצמבר 2018, התמורה תישא החל מיומה הראשון של שנת 2019 ריבית שנתית בשיעור של 8% עד להשלמת העסקה.
מלבד סכום הכסף שתשלם קרן ורבורג פינקוס על קניית האחזקות של לאומי קארד, היא תשלם לבנק לאומי סכום נוסף של בין 50 ל-128 מיליון שקלים במסגרת הסכם פעילות שייחתם בין בנק לאומי ללאומי קארד להמשך פעילות כרטיסי האשראי הבנקאיים המשותפת. תשלום זה יועבר בתוך שש שנים ממועד כניסת הסכם הפעילות לתוקף. כתלות בתוצאות עודפות של פעילות לאומי קארד, ביחס למודל העסקי שהוצג לקונה במסגרת הליך המכירה,
ישולם לבנק לאומי בתום חמש שנים ממועד כניסתו לתוקף של הסכם הפעילות סך של עד 145 מיליון שקלים. בהתקיים נסיבות מסוימות, ניתן יהיה לדחות את התשלום, אם וככל שיגיע לבנק, לתקופה של עד שנתיים, תמורת תשלום ריבית.
עוד הוסכם כי קרן ורבורג פינקוס תעניק ללאומי פרטנרס, חברת-בת בבעלות מלאה של הבנק, אופציה לרכישת עד 20% מהתאגיד שבאמצעותו תרכוש הקרן את לאומי קארד, ובאותם תנאים בהם ירכוש הקונה את לאומי קארד ובלבד שאם תמומש האופציה, ההחזקה של לאומי פרטנרס תהיה החזקה פיננסית, פאסיבית וללא השפעה על הכוונת פעילותה של לאומי קארד.
בדומה למכירת החברה כולה, גם מימוש אופציה זו כפופה לקבלת האישורים הרגולטוריים
שנדרשים לשם כך. מימוש או אי-מימוש האופציה כאמור או השלמת עסקה על-פי האופציה לא ישפיעו על ביצוע הסכם המכירה של לאומי קארד.

תאריך:  28/07/2018   |   עודכן:  28/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאומי קארד נמכרת ב-2.5 מיליארד שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דרש שוב ושוב למנוע סיקור אירועים ואף לשלול את אישורי הכניסה של עיתונאים ששאלותיהם הביכו אותו    בשבוע שעבר החרים לראשונה הבית הלבן כתבת של CNN
עומר כרמון
בין החותמים על גילוי הדעת לביטול חוק הלאום ותיקון חוק הפונדקאות: עמוס עוז, חנה אזולאי-הספרי, דויד גרוסמן, א.ב יהושוע, יונתן יבין, עדנה מזי"א, סביון ליברכט, רוני סומק, אתגר קרת, צרויה שלו ופרופ' מנחם פרי
עומר כרמון
"במחנה הציוני יש אנשים שרוצים להגיע לשלטון באמצעות פופוליזם וללא ערכים"    "אקים תנועה עממית של יהודים וערבים שתוכיח על אפם וחמתם של נתניהו וחבר מרעיו שאפשר לחיות יחד. מרבית הציבור היהודי אינו גזען"
עומר כרמון
"הבחירות לפרלמנט האירופי בשנת 2019 יעצבו מחדש את היבשת"    "אנחנו לא ליברלים, אנו מתנגדים לרב תרבותיות ולהגירה ובעד ערכים נוצריים"    אנו לפני רגע הגדול. אנו עומדים להיפרד מהאליטה הליברלית"
עומר כרמון
בפסגה שצפויה להתקיים בבית הלבן ב-12-13 באוקטובר, ידון נשיא ארה"ב עם ראשי מדינות ערב בשיתופי פעולה במערכות הגנה מטילים, תמרונים צבאיים משותפים וסיכול כוונות אירן לחסום את תנועת מכליות הנפט במפרץ הפרסי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il