X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום אילוסטרציה: יצחק הררי/פלאש 90]

רבים שואלים את עצמם היכן הם יעבירו את חייהם בהגיעם לגיל הזהב. למעשה, לא מדובר על גיל ספציפי והוא יכול לנוע בין גילאי ה-50 וצפונה. בין שלל האפשרויות למגורים ניתן למצוא את בתי הדיור המוגן, בתי אבות וגם הבחירה הטבעית להישאר לגור בבית המוכר. את ההחלטה עושים במקרים רבים בשיתוף עם האנשים הקרובים ביותר אליכם.
עוברים שלב
הורים מבוגרים זקוקים ליותר תשומת לב וזה יכול לבוא לידי ביטוי ביותר ביקורים ושהייה במחיצתם, עזרה בסידורים ובעיקר הרעפה של חום ואהבה. הגיל השלישי מביא איתו הרבה דברים חיוביים, אך לצידם מגיעות גם בעיות אופייניות שקשורות במחלות ומכאובים.
מהן האפשרויות למגורים בגיל השלישי
כאמור, מדובר על גילאים בהם אנשים כבר בדרך-כלל יצאו לפנסיה. היות שכך המצב, כדאי למצוא להם את הפתרון הטוב והאיכותי ביותר בו הם ירגישו הכי בנוח ויוכלו לחיות את חייהם בשלווה וביטחון:
  • להישאר בבית: אחת האפשרויות שבאות בהחלט בחשבון היא פשוט להישאר בבית המוכר והאהוב. אבא או אמא שגרו בבית שנים כה רבות מיטיבים להכיר אותו. מאידך-גיסא, לעיתים נוצר מצב שהם נזקקים לעזרה סיעודית ואנו לא תמיד מסוגלים להיות שם בשביל לסייע. אורח החיים המודרני מחייב אותנו לצאת לעבודה כל יום והפסד של ימי עבודה הוא בעייתי. כל שכן כאשר מדובר על אנשים אשר מוגבלים מבחינה פיזית ומתקשים בפעולות בסיסיות יומיומיות. ניתן כמובן להעסיק מטפל אישי, אך מדובר על הוצאה נכבדת וגם לא כל אחד מעוניין להכניס אדם זר הביתה;
  • מגורים בבית אבות: בתי אבות תמיד נראו לנו כמו פתרון לא צודק ומתפשר אשר נועד לאנשים חסרי ברירה. הסיפורים על קשישים שיושבים לבדם בחדר בבית אבות, רק מעצימים את התחושה שכדאי לברור היטב את המקום שאנו מייעדים להורינו. ככל שמדובר על בית אבות סיעודי, יש לבדוק את ההתאמה של הטיפולים במקום, הצוות הרפואי שנמצא שם. ישנם בתי אבות מסוגים שונים שמיועדים למקרים של דמנציה, פרקינסון ועוד בעיות שמאפיינות אנשים בגיל השלישי;
  • בחירת בית אבות כרוכה בכמה שלבים: כדאי להגיע למקום ולהתרשם מהאווירה ששוררת בו. חשוב לבדוק אם יש פעילויות במקום ומה טיבן, האם הפעילויות מתבצעות באופן שיגרתי ולא רק אחת לתקופה, כדאי גם לעמוד על שעות הביקור הנוחות ביותר כך שתוכלו להגיע כמה שיותר;
  • דיור מוגן: מדובר על דרך ביניים אשר מביאה את הדייר למקום שהוא לא הבית אמנם, אך מכיל את כל מה שהבית מסוגל להעניק. בדרך-כלל המקום יהיה ברמה איכותית גבוהה מאוד, כל דייר שבוחר בדיור מוגן מקבל יחידת דיור משלו שכוללת את כל מה שנחוץ ואפילו יותר מזה. בתים מסוג זה כוללים את כל השירותים הדרושים בכל הבחינות.
במה כדאי לבחור
מדובר בשיקול אישי שצריך להיעשות לאחר מחשבה מרובה, בהתאם לצרכיו של האדם המבוגר. בנוסף לכך, ישנו גם השיקול הכספי שעשוי להוות מעמסה די כבדה. ישנם בתי אבות מצוינים ברחבי הארץ, אך גם מעבר לבית דיור מוגן הוא פתרון מעולה לאנשים רבים. המשך מגורים בבית הינו בא בחשבון, אך חשוב להמשיך ליצור חיי חברה ולהרחיב את המעגל החברתי.

תאריך:  01/08/2018   |   עודכן:  01/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il