X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
אגודת העיתונאים בת"א פנתה לשר התקשורת, ליו"ר מועצת תאגיד 'כאן' ולמבקר המדינה בדרישה להדיח את מנכ"ל התאגיד שהיה מעורב ברשימות שבהן כונו עיתונאים ותיקים 'משעמם', 'מכוער', 'מזרחית' מועצת התאגיד: רואים בחומרה את קיום הרשימות, נקים ועדה והיא תגבש מסקנות
▪  ▪  ▪
קובלנץ. "כתב וערך עם שותפי סוד" [צילום: איה אפרים]

אגודת העיתונאים בתל אביב דורשת להדיח באופן מיידי את מנכ"ל תאגיד השידור 'כאן' אלדד קובלנץ, ואת חברי מועצת התאגיד שהיו מעורבים ברשימת הסינון המשפילה של עובדי רשות השידור שאין להעסיקם.
כפי שפורסם בהארץ בסוף השבוע, במהלך גיוס עובדי רשות השידור לשעבר לתאגיד השידור 'כאן' סוננו עובדים מקצועיים ומנוסים ביותר של רשות השידור תוך שהניסיון הרב שלהם מסתכם במילים לא רלוונטיות כגון: "מכוער", "ממורמר", "אנטיפתית", "ערבי", "מזרחית" ועוד, תוך ביטול ניסיונם העשיר ומקצועיותם.
"מנהלי התאגיד בחרו לקיים את הנחיית החוק על-ידי זימון מועמדים מתאימים מהרשות לראיון בפני ועדה בת שלושה חברים. כהכנה לראיונות אלו הוכנו, לכאורה, בתאגיד רשימות ובהם הערות שנועדו לתאר את המרואיינים ולהקל על עבודת ועדת הקבלה. על פניו מדובר בהליך תקין, ראוי ואף הכרחי, כי הרי לא סביר שמראיינים רציניים לא ידעו מאום על-אודות אדם המתראיין מולם, אך אופן ביצוע הליך זה הינו אחד המחדלים הקשים ביותר שהתקיימו במחוזותינו בשנים האחרונות", כתבה אגודת העיתונאים באמצעות עו"ד רם תורן ממשרד גדעון פישר ושות', במכתב שנשלח לשר התקשורת איוב קרא, לממלא-מקום נציב שירות המדינה אהוד פרואור, ליו"ר מועצת תאגיד השידור הישראלי גיל עומר ולמבקר המדינה השופט (בדימ.) יוסף שפירא.
לדברי אגודת העיתונאים, בכדי שרשימות מסוג זה יהוו כלי עזר אמיתי, עליהן להקיף מספר רב של נושאים כגון: ניסיון המועמד, הישגיו, חוזקותיו וחולשותיו, פוטנציאל הפיתוח האישי, ונתוני עומק. "אך לא כך בענייננו. לדאבוננו, הרשימות אשר הועברו לוועדת הקבלה כללו ברוב המקרים מספר מילים בודדות על כל מועמד ובכל מקרה לא יותר מ 2-3 משפטים, זאת כאשר המילים בהם בחרו להשתמש עורכי הרשימות העבירו מסר חד-משמעי ומהדהד אשר היה עדיף לציבור הישראלי ולמוסדות המדינה אילו לא היו נכתב כלל. לדוגמה, העיתונאי דוד ויצטום תואר כ-"משעמם, ארכאי ומיושן", אורן נהרי תואר כ-"מיושן ומשעמם", ענת שרן תוארה כ-"משעממת ביותר", מיכל רבינוביץ תוארה כ-"יפה... אם כי מעט קפואה וקרה על המסך", יעל קשאני תוארה כ-"מזרחית", אמיר איבגי תואר כ-"מכוער..." וקצרה היריעה מלתאר את התיאורים הלא רלוונטיים, פוגעניים ומחפירים בהם השתמשו עורכי הרשימות ואשר על בסיסם נערכו ראיונות לאנשי הרשות", ציינו.
עוד הוסיפו כי רשימות אלו הינן ההגדרה המפורשות למעבר על כללי מנהל תקין. הן מבצעות פגיעה אנושה לא רק בזכות הבסיסית והיסודית של המרואיינים לכבודם ולשמם הטוב, כפי שאלו מוגדרות בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו ובפסיקה, ובחופש העיסוק שלהם, כפי שזה מוגדר בחוק יסוד: חופש העיסוק, אלא גם לזכותם של אזרחי ישראל ליהנות ממוסדות המאופיינים בניקיון כפיים, טוהר מידות ויעילות, שלא לדבר על שידור ציבורי איכותי המעסיק את טובי העיתונאים במדינה.
"רשימות אלו נכתבו ונערכו על-ידי מנכ"ל התאגיד ושני שותפי סוד אשר זהותם ידועה למרשתנו. כן יצוין כי שותפי סוד אלו אוחזים בימים אלו בתפקידים בכירים בתאגיד ובמועצתו. מדובר בעניין מחפיר המחייב בחינה יסודית ומעמיקה של ההליכים שהובילו להכנת הרשימות ולשימוש בהם, וכן של מערכת הביקורת הפנימית והאיזונים והבלמים הפנימים אשר כשלו ואפשרו למחדל מסוג זה להתקיים", הוסיפו.
באגודת העיתונאים התייחסו גם לחשיפות אודות אופן בחירת עובדים במכרזים וציינו כי חשיבותה של חובת המכרזים מחד-גיסא, והראיות לכאורה המעידות על כשלים ומחדלים שהתקיימו בחלק מהמכרזים שפורסמו על-ידי התאגיד מאידך-גיסא, ובהתחשב בפגיעה הפוטנציאלית בקופת המדינה ובטוהר המידות אשר חייב להתקיים במלוא הדרו בשירות הציבורי, מחייב כי גם בעניין זה תתבצע בחינה מעמיקה של משרד מבקר המדינה ונציבות שירות המדינה.
לטענת אגודת העיתונאים, גם העסקת עובדת אחת בחצי משרה בביקורת הפנים של תאגיד השידור אינה סבירה. זאת, בשל התקציב הגדול של התאגיד - 747 מיליון שקלים מתקציב המדינה.
"לאור התנהלותה הקלוקלת של הנהלת התאגיד המתוארת לעיל, אין זה מפתיע כי מיום הקמת התאגיד לא פחות מכ-120 עובדים - 15% ממצבת כוח האדם הכוללת), מתוכם שמונה סמנכ"לים, סיימו את העסקתם בו. חלק מרצונם וחלק מרצון ההנהלה. התנהלות הנהלת התאגיד לא פגעה רק במצבת כוח האדם של התאגיד אלא גם באיכות התוצר העיתונאי המופק על ידו. ראיות לאי מימוש הפוטנציאל שהיה גלום בתאגיד ערב הקמתו ניתן למצוא בפירוק סדרת התחקירים והדסק הכלכלי-חברתי. שתי מחלקות אשר היה בכוחן לייצר אחוזי צפייה לתאגיד יש מאין ואשר לא מימשו את הפוטנציאל שלהם עקב החלטות שגויות של הנהלת התאגיד שנבעו משיקולים לא עניינים. לאור האמור לעיל, אנו רואים חובה והכרח בביצוע חקירה ובדיקה דחופה ומידית על-ידי משרד התקשורת, הגוף אשר אמון על התאגיד ועל ביצוע חוק השידור הציבורי הישראלי, נציבות שירות המדינה, הגוף האמון על עובדי המדינה, ומשרד מבקר המדינה, הגוף האמון על טוהר המידות וניקיון הכפיים במגזר הציבורי, בכל הקשור לפעולות ולהחלטות הנהלת התאגיד, בדגש על אופן העסקת עובדים, קליטת עובדי הרשות ומכרזי כוח האדם", ציינו.
לטענת אגודת העיתונאים, אי-ביצוע בדיקה זו משמעותה השלמה עם פגיעה אנושה בטוהר המידות וניקיון הכפיים אשר מהווים נר לרגלו של כל מוסד ציבורי. "בנוסף, מרשתנו בדעה כי מר אלדד קובלנץ, המשמש כמנכ"ל הזמני של התאגיד מיום הקמתו, אינו יכול להתחמק מאחריות בקשר לדברים החמורים המצוינים במכתבנו זה וטוב היה אילו הוא היה לוקח אחריות על מעשיו ומסיים את תפקידו (אליו מונה באופן זמני). ככל שמר קובלנץ יבחר שלא לפעול כאמור, מרשתנו אינה רואה כל מנוס מלבד פיטוריו המידיים", לשון המכתב.
היום (יום א', 5.8.18) קיימה מועצת תאגיד השידור הציבורי ישיבה מיוחדת. אל הישיבה התפרצו 50 מעובדי התאגיד שביקשו למחות על הרשימות שפורסמו. בתום הישיבה פרסמה מועצת התאגיד הודעה ובה נטען כי "במהלך תהליך ההקמה המורכב נעשו טעויות. רואים בחומרה את עצם קיום הרשימות. נקים ועדה שתבחן את הפרטים ותגבש מסקנות".

תאריך:  05/08/2018   |   עודכן:  05/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מועצת התאגיד: רואים בחומרה רשימות הסינון
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אם אכן נכון שיועזב מייד
מנהל בגימ'  |  5/08/18 21:50
2
מועצת התאגיד מציינת ורואה
כ.ח.  |  6/08/18 05:55
3
שיחווה את מה שעובדי רשות השדור
מייק  |  6/08/18 06:18
4
אבל אולי המשוב אמיתי ?
מרק_טווין  |  6/08/18 10:37
5
עוד אחד שקורא המלך עירום וצודק ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  6/08/18 13:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מנכ"ל משרדו הודיע לעיריות מודיעין, חולון, גבעתיים והרצליה כי לא יאשר את בקשתן לתיקון החוק משום שלא נמצאה חיוניות בפתיחתם ועל-מנת לא לתת פרס לעבריינים    בבג"ץ תלויות עתירות נגד חוק המרכולים
איציק וולף
משרד הביטחון פרסם תמונות ראשונות של המכשול הימי שמקימה מנהלת גבולות ותפר סמוך לחוף זיקים שבדרום    מדובר בסוללה באורך 200 מטרים וברוחב 50 מטרים, שעליה יותקנו אמצעים שיעניקו אפשרות ניטור מלא של השטח הימי
יצחק דנון
קוד אואזיס טוענת שאמיר וינשל וניצן צעיר-הרים מנסים לשים את ידיהם על מערכת המיחשוב שפיתחה עבור חברת ביטוח שתכנן להקים אהוד דגן
יצחק דנון
תובעת 44 מיליון שקל מחברות אורנים ואלקטרה נדל"ן, בטענה שלא שילמו לה את התמורה המלאה תמורת בניית דירות וחדרי מלון בחוף תל אביב
מחלקה ראשונה
מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מינה צוות תחקור בראשות תת-אלוף איתי וירוב, שיבחן פיקודית את ההתנהלות הנורמטיבית ביחידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il