X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: Shutterstock]
הבייסיק של הבייסיק
ביטוחים בסיסיים שכל אחד חייב שיהיו לו
באילו פוליסות-ביטוח חייב כל אדם בישראל? מה הן מכסות ומה הן לא? ואילו רשתות ביטחון נוספות ניתן לרכוש באופן פרטי? כל מה שחשוב לדעת על הביטוחים הנפוצים בישראל

ביטוח הוא התחייבות של גוף - מדינה או חברה פרטית - לשלם למבוטח פיצויים במקרה של נזק, תמורת תשלום פרמיה. בישראל קיימים מספר ביטוחי חובה, המסופקים על-ידי הממשלה בדרכים שונות או הנרכשים באופן פרטי מחברות ביטוח.
בישראל קיימים מספר ביטוחי-חובה החלים על כלל התושבים מיום היוולדם או מיום הפיכתם לבגירים, וביטוחים נוספים שהם חובה במקרים מסוימים. אז מה הם הביטוחים הבסיסיים שאתם חייבים שיהיו לכם, ואילו כיסויים נוספים קיימים בשוק?
ביטוח בריאות
חובה על: כל תושבי ישראל
ארבע שנים עמלה ממשלת ישראל עד שהצליחה לחוקק את "חוק ביטוח בריאות ממלכתי" ב-1994, המבקש להבטיח חלוקה שווה של משאבי סל הבריאות הממלכתי. תקציב סל הבריאות ממומן מתקציב המדינה ומדמי ביטוח הבריאות הנגבים דרך המוסד לביטוח לאומי, והוא מוענק לציבור דרך קופות-החולים. השירותים הניתנים באמצעות הקופות מפוקחים על-ידי משרד הבריאות, כמו גם שירותי בריאות נוספים (שב"נ) המוצעים על ידן, ותוכניות הביטוח שהן וחברות פרטיות מציעות.
שירותי השב"נ כוללים כיסויים נוספים שאינם כלולים בסל הבסיסי, כגון מימון טיפולים רפואיים בחו"ל, רפואת שיניים והשתתפות ברכישת תרופות ואביזרים. את הכיסויים הנוספים אתם יכולים לבחור בקופת-החולים שאתם חברים בה, אבל יש לכם אפשרות גם לרכוש כיסוי מחברת ביטוח.
ביטוח רכב
חובה על: כל בעל רכב בישראל
מאז שנת 1975 מחויב כל בעל רכב בישראל ברכישת פוליסת ביטוח חובה לרכב. החוק קשור לחוק "פיצויים לנפגעי תאונות דרכים", והיא מורכבת מארבעה סעיפים: תעריף סיכון (נהג זהיר / מסוכן), תעריף דמים (הסכום לכיסוי הוצאות המנהל של המבטח, עמלות סוכנים ורווח), קרנית (הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים) ושיעור טיפול רפואי. ומה מכסה ביטוח חובה לרכב? נזקי גוף שנגרמו בעקבות תאונת דרכים.
לטובת כיסוי הוצאות נזקי רכוש, כמו עבודות פחחות או גרירה במקרה של תאונה, מציעות חברות הביטוח גם פוליסת ביטוח מקיף, הכוללת בתוכה כיסוי נזקים ופגיעה בצד ג'. הביטוח המקיף, שאינו מחויב בחוק, משמש כרשת ביטחון-כלכלית במקרה של נזק או אובדן, ונכון לשנת 2014 החזיקו בפוליסת מקיף כמעט 80% מבעלי הרכב בישראל.
ביטוח משכנתא
חובה על: כל בעל הלוואת משכנתה בישראל
כל מי שמבקש ליטול מהבנק הלוואת משכנתה לרכישת נכס, מחויב ברכישת ביטוח משכנתא. פוליסה זו, המוכרת גם כ"ביטוח חיים למשכנתא", מורכבת מביטוח חיים, המבטיח החזר יתרת ההלוואה לבנק במקרה של מות אחד הלווים, ומביטוח מבנה למשכנתה המכסה מפני נזק למבנה הדירה.
מי שמעולם לא נטל הלוואת משכנתה או סיים לבצע אותה, יכול לבחור לרכוש פוליסת ביטוח מבנה, בדומה לזה שמחייבים הבנקים, ולהוסיף אליו כיסויים שונים: כיסוי רעידת אדמה, לדודי שמש וחשמל, סיכוני מים ואחרים. ביטוח המבנה אינו כולל בתוכו כיסוי לתכולת הדירה, ומי שרוצה לבטח את הרכוש עצמו, נעזר בפוליסת ביטוח תכולה.
ביטוח פנסיוני
חובה על: כל אדם מעל גיל 18
הביטוח הפנסיוני בישראל מעוגן במספר חוקים שונים, ומטרתו להבטיח לאדם העובד מענה במצב של פגיעה ביכולתו להתפרנס - ולפרנס. ביטוח זה משמש במקרה של נכות, יציאתו של העובד ממעגל העבודה בגיל פרישה ומוות, והוא מתקיים בשלוש שכבות.
כל תושבי ישראל מבוטחים במסגרת המוסד לביטוח לאומי בשכבת הביטוח הראשונה. כל עובד בישראל מפריש ממשכורתו לביטוח הפנסיוני, שכירים דרך מקום העבודה ועצמאיים באופן פרטי. השכבה השלישית כוללת ביטוחים פרטיים וקופות גמל, למי שמבקש לרכוש לעצמו שכבת הגנה נוספת.
על ארבעת הביטוחים הנפוצים הללו, תמצאו עוד כמה פוליסות שכיחות כגון: ביטוח חיים, תאונות אישיות, נסיעות לחו"ל - הנרכשות על-פי החלטה אישית ובהתאם לצרכים. האם אתם זקוקים לביטוחים נוספים או תוהים איזה ביטוח כדאי לכם לעשות? התשובה לשאלה נמצאת אצלכם, כשאתם בוחרים איזה סיכונים ליטול - ומפני אלו אתם רוצים להתגונן מראש.

תאריך:  06/08/2018   |   עודכן:  06/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il