X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
כתיבה נכונה של קורות חיים יכולה להשפיע על אם תתקבלו לעבודה מסוימת או לא
▪  ▪  ▪
[צילום: חיים צח/לע"מ]

כאשר אנו מגישים מועמדות למשרה נחשקת, כל מה שבעל הסמכות רואה הוא בדרך-כלל קורות החיים שלנו. בכדי לעבור את שלב קורות החיים, יש ליצור מסמך אטרקטיבי מספיק בכדי שירצו לפגוש אותנו באופן אישי, אולם אנשים רבים נופלים כבר בשלב זה בשל ביצוע טעויות בסיסיות בעיצוב קורות החיים שלהם.
הינה כמה טעויות שרבים נוטים לעשות בעת כתיבת קורות החיים:
  • ארגון לקוי: אחת הבעיות העיקריות בקורות חיים הן שכולם נראים אותו הדבר, ולכן עליכם לכתוב קורות חיים בצורה בולטת ונוחה לקריאה. כתיבת כלל הפרטים ברצף או כרשימה, הינה דרך שלא מספקת צורה נוחה להסתכל על קורות החיים, ולרוב מסמכים בסגנון זה יונחו בצד מאוד מהר. נסו לכתוב את קורות החיים בצורה מסודרת ומחולקת, כך שחלק מהדף יוקדש לניסיון תעסוקתי, חלק להכשרות, חלק לכישורים מיוחדים וכמובן חלק לפרטי התקשרות.
  • עיצוב מוגזם: נכון שכיום חשוב להגיש קורות חיים רק לאחר שהם עברו עיצוב מסוים, אולם עיצוב מוגזם עלול להיות בעוכריכם. מלבד בתחומי עיצוב שונים, כאשר אנו מגישים קורות חיים לעבודה מסוימת, חשוב לשמור על עיצוב בסיסי בלבד, ולא ליצור קורות חיים מעוצבים יתר על המידה אשר עלולים להיתפס בעיני אחרים כמצועצעים ופחות מרשימים ממה שהם בעיניכם.
  • קורות חיים צבעוניים: נכון, כדאי לשלב צבע בקורות החיים שלכם, אולם במידה ואינכם מגישים פיזית את הדף, עלולות להתפתח בשל כך בעיות. בחברות בהן מדפיסים קורות חיים אשר נשלחו על-ידי עובדים פוטנציאליים, ההדפסה מתבצעת בדרך-כלל בשחור-לבן, ולכן צבעים שונים עלולים לצאת לא טוב והתוכן עלול להפוך לבלתי-קריא. נסו להדפיס את קורות החיים שלכם גם בשחור לבן בכדי לראות מה תהיה התוצאה, ולבצע התאמות בצבע לפי זה.
  • הכנסת פרטים לא רלוונטיים: זה אומנם מאוד מרשים שהתנדבתם במשך שלוש שנים במד"א במהלך לימודיכם התיכוניים, אולם זה לא רלוונטי כאשר אתם מגישים בקשה לקבלת משרה בחברת היי-טק או כותבים קורות חיים בתגובה למודעת דרושים טבע. וודאו כי כלל הפרטים הקיימים בקורות החיים שלכם רלוונטיים למשרה אליה אתם ניגשים, כאשר מומלץ לכתוב פורמט בסיסי הכולל את כלל הפרטים הנוגעים אליכם, ולאחר-מכן לערוך אותו בהתאם לכל משרה.
  • בחירת תמונה לא מתאימה: כדאי להוסיף לקורות החיים תמונה אשר תגרום למראיין לקשר בין המידע לבין האדם, ותגדיל את הסיכוי שתגיעו לשלב הראיון. בדומה לתוכן, כך גם התמונה צריכה להתאים לעבודה אליה אתם מנסים להתקבל, ולעיתים תמונה המתאימה למשרה אחת אינה מתאימה למשרה אחרת. במידה ואינכם רוצים להתעסק בהחלפת תמונות לעיתים תכופות, בחרו מראש בתמונה סולידית.
  • חשוב לעדכן את קורות החיים בהתאם למגמות הנוכחיות ובהתאם לכל משרה: גם לאחר שכתבתם קורות חיים הנראים לכם כאופטימליים, חשוב לעדכנם אחת לתקופה בהתאם למגמות עיצוביות חדשות וכמובן בהתאם לעבודה אליה אתם מנסים להתקבל, ולהקדיש את הזמן הנדרש לשם שכלול המסמך לכדי שלמות בכל פעם מחדש.

תאריך:  21/08/2018   |   עודכן:  21/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
זאב נחמנזון
מהפכת הרכב השיתופי ממשמת ובאה אל כבישי ארצנו הצרים והפקוקים - האם מסתמן הפתרון לתחבורה יעילה ונוחה בישראל? יצאנו לבדוק
שולי דן
באילו פוליסות-ביטוח חייב כל אדם בישראל? מה הן מכסות ומה הן לא? ואילו רשתות ביטחון נוספות ניתן לרכוש באופן פרטי? כל מה שחשוב לדעת על הביטוחים הנפוצים בישראל
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il