X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ל"גלובס" נודע כי הרכבת צפויה להמליץ לפתוח את הקו המהיר לירושלים באופן חלקי בחודש הבא - כך שהנסיעה תסתיים בנתב"ג במקום בת"א גורם בכיר המעורב בפרויקט: "רוצים לעשות תמונה של הפתיחה בערב חג, אבל הפעילות המלאה תחל רק בעוד מספר חודשים"
▪  ▪  ▪
[צילום: גידי אבינרי/פלאש 90]

מסתמן כי רכבת ישראל תמליץ לשר התחבורה ישראל כ"ץ לפתוח את הקו המהיר של הרכבת לירושלים בערב סוכות באופן חלקי בלבד, במקטע שבין בנייני האומה בירושלים עד נתב"ג - כך נודע ל"גלובס". הסיבה העיקרית לכך היא אי-השלמה של עבודות התשתית במקטע השני - בין נתב"ג לתל אביב ההגנה, המהווה קרוב למחצית התוואי של הקו החשמלי הראשון בישראל.
"הם רוצים בכל זאת לעשות תמונה של הפתיחה בערב חג, אבל החלום של חצי שעה מתל אביב לירושלים בסוכות נגמר", אומר ל"גלובס" גורם מקצועי בכיר העובד בפרויקט. לדבריו, במשרד התחבורה שוקלים כעת מה ניתן לעשות נוכח המצב הנתון כדי למזער את הנזק מבחינה תקשורתית. להערכתו המועד הסביר ביותר לפתיחת הקו באופן מלא הוא בעוד 3-4 חודשים.
בעוד העבודות במקטע המחבר בין נתב"ג לירושלים קרובות לסיום, במקטע השני שמסתיים בתחנת ההגנה עדיין לא הסתיימו עבודות התשתית הבסיסיות הכוללות הנחת עמודי החשמול. העבודות במקטע זה נעשות בתוואי הרכבת הפעילה, דבר שאינו מאפשר עבודה רציפה, אלא רק בעת סגירה לפרקי זמן קצרים כל פעם.
כדי לעמוד בלוחות הזמנים עליהן הצהיר שר התחבורה, בהתייעצות הפנימית של הנהלת הרכבת שהתקיימה בסוף השבוע האחרון הוחלט כי לא יהיה מנוס אלא להמליץ לשר התחבורה על פתיחה חלקית של המקטע המוכן. אופציה זו כוללת נסיעה ברכבת החשמלית מירושלים עד נתב"ג, שם תתבצע החלפה בין הקטר החשמלי לקטר דיזל - החלפה שנדרשות לה בין 10 דקות ל-15 דקות, במידה שהכל מתבצע ללא תקלות.
נציין כי עיכובים בפרויקטים תשתיתיים בסדר גודל כזה הוא לא דבר חריג בעולם. ואולם העובדה שההחלטות על עצם ביצועי הפרויקטים התקבלו בישראל באיחור של עשורים בהשוואה למדינות מפותחות אחרות בשילוב עם ההכרזות המתוקשרות על מועדי הפתיחה והדחיות - כל אלה מוסיפים לעניין ציבורי נרחב סביב לוחות הזמנים של הפרויקטים מסוג זה.
מועד הפתיחה המקורי של הקו המהיר, הנחשב לפרויקט הדגל של הרכבת כיום, נדחה מסוף 2017 לערב פסח, אולם הרכבת הודיעה ברגע האחרון על דחייה של חצי שנה בלוחות הזמנים עקב דרישות בטיחות של המשטרה וכוחות ההצלה שאינן תלויות ברכבת. אולם כפי שחשפנו ב"גלובס", גם העבודות ההנדסיות הנעשות בפיקוח הרכבת, רחוקות עדיין מסיום והשלמה.
עלותו של הקו המהיר לירושלים, שנחשב לפרויקט הגדול ביותר של משרד התחבורה, נאמדת בשבעה מיליארד שקל. הקו אמור לחבר את בירת ישראל למטרופולין גוש-דן ואזור המרכז ולהביא להקלת גודש התנועה. משך זמן הנסיעה הצפוי בקו המהיר מתל אביב לבנייני האומה בירושלים, תחנת היעד הסופית של הקו שנמצאת בעומק של כ-80 מטרים מתחת לפני השטח, עומד על פחות מ-30 דקות.
הפרויקט החל את דרכו עוד ב-2001, אולם בעקבות שורת ליקויים ניהוליים נדחה מועד השלמתו מ-2008 ל-2017, ולאחר מכן לסוף מרץ השנה. אורכו הכולל של הקו הוא כ-57 קילומטר, מתוכם כ-32 ק"מ בתוואי חדש מאזור כפר דניאל ועד לירושלים, הכולל מערכת של 9 גשרים (באורך של כשלושה קילומטרים וחמש מנהרות (באורך של כ-19 ק"מ). מערכת זו נועדה לאפשר קו נסיעה ישר, רצוף ומהיר.
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "רכבת ישראל פועלת בנחישות להשלמת הקו המהיר, והתחלת מתן השירות לתושבי ירושלים במועד שנקבע".

תאריך:  22/08/2018   |   עודכן:  22/08/2018
+אפיקים שוברת שיא: 47.30 שקל לשעה
10:08 23/08/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יינתן לנהגים ש-75% מעבודתם יוקדש לנהיגה בתחבורה הציבורית  ▪  היסטוריה: כל ההכשרות וההשתלמויות יועברו לידי ארגון הנהגים  ▪  עוד בהסכם העקרונות: קרן השתלמות מהיום הראשון והפרשה מלאה לפיצויים  ▪  נושא הוותק נדחה לסבב הבא

חתימת הסכם העקרונות באפיקים [צילום: נסים כביה]
+עובדי השבת ברכבת - פי 11 מבגשר יהודית
00:39 23/08/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בשבת האחרונה עבדו 133 יהודים באתרי העבודות של רכבת ישראל לעומת 4 עובדים בלבד שקיבלו היתר לעבוד בהקמת גשר יהודית  ▪  משרד העבודה: כל ההיתרים ניתנו בהתאם לחוק

ראובן קוגן מהרכבת והשר חיים כץ בוחנים עבודות בשבת [צילום ארכיון: מן הטלוויזיה]
+קרבנות החג: 16% מהנסיעות
19:49 22/08/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המחסור בנהגי התחבורה הציבורית בארבעת ימי החג נתן את אותותיו בגריעת שירות חריפה מצד משרד התחבורה שלא טרח להודיע לנוסעים  ▪  בשטח המצב היה קשה יותר  ▪  הנפגעת העיקרית - הפריפריה

פחות נסיעות בפריפריה [צילום: איתמר לוין]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בסוכות לא ניסע בין ת"א לירושלים ברכבת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין שר כושל כמלקק עכוזי החרדים ל"ת
מחמד1  |  22/08/18 21:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
המחסור בנהגי התחבורה הציבורית בארבעת ימי החג נתן את אותותיו בגריעת שירות חריפה מצד משרד התחבורה שלא טרח להודיע לנוסעים    בשטח המצב היה קשה יותר    הנפגעת העיקרית - הפריפריה
עידן יוסף
כ-71.6 מיליון נסיעות של בני הנוער ברב-קו מאז ינואר ועד יולי 2018    כ-113 מיליון נסיעות ברב-קו בכל שנת 2017 מול כ-100 מיליון ב-2016    גידול של 12.4% בשימוש בכרטיס רב-קו באוטובוסים ב-2017
יצחק דנון
טוענת שחברת האוטובוסים מטרפדת הצטרפות עובדים אליה - תחילה בלחצים להישאר בהסתדרות החדשה ולאחר מכן בהימנעות מהעברת הניכויים משכרם
עידן יוסף
עקב עבודת התשתית החשמלית בקו המהיר לירושלים, ממחר בערב ועד סוף החודש ייסגרו תחנות הרכבת במודיעין מדי ערב
יצחק דנון
טוענת שהחברה אינה זקוקה ל-1,250-850 מ"ר מתוך הקרקע שהפקיעה ממנה לצורך סלילת הקו הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il