X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אריסון תחזיק בידיה לא יותר מ-5% ממניות בנק הפועלים היתר השליטה יוחלף בהיתר אחזקה ברגע שיירדו אחזקותיה מתחת ל-20% או ב-31 בדצמבר 2018 - המוקדם מבין השניים מרגע קבלת היתר האחזקה יעמדו זכויות ההצבעה של אריסון באסיפה הכללית על 5% בלבד הדירקטורים מטעם אריסון יוחלפו, יו"ר הדירקטוריון עודד ערן יישאר בתפקידו
▪  ▪  ▪
אריסון. בנק הפועלים אחרי שיכון ובינוי [צילום: פלאש 90]

בנק הפועלים יהפוך לגוף ללא גרעין שליטה, לאחר שיבוטל היתר השליטה של אשת העסקים שרי אריסון בבנק. היתר השליטה של אריסון יוחלף בהיתר החזקת מניות ברגע שבו יירדו אחזקותיה בבנק מתחת ל-20% או ביומה האחרון של שנת 2018 - במוקדם מבין השניים. ממועד כניסת היתר ההחזקה לתוקף, זכויות ההצבעה של שרי אריסון באסיפה הכללית לא יעלו על 5%.
על-פי הנחיות בנק ישראל, אמורה אריסון למכור את אחזקותיה בבנק הפועלים עד להחזקה שלא תעלה על 5% מכלל מניות הבנק. שאר המניות יוחזקו בידי הציבור. באופן זה - תבוזר השליטה בבנק ותועבר לידי הציבור. אולם לנוכח גודל האחזקות שבידיה של אריסון ביחס לשוק המניות המקומי, הוגדר משך זמן של עד חמש שנים, עם אופציה להארכה עד שנתיים נוספות, שבמסגרתן תצטרך אריסון להשלים את מכירת מניותיה עד להחזקה שלא תעלה על 5% מסך הון המניות של הבנק.
על-מנת להימנע מכל חשש לניגוד עניינים, כהונתם של הדירקטורים בעלי הזיקה לקבוצת אריסון - אפרת פלד, עידו שטרן ומאיר ויצ'נר - תסתיים לאלתר. על-פי החלטת המפקחת על הבנקים יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, עודד ערן, ימשיך בתפקידו גם לאחר השינוי בבעלות. זאת, משום שמעבר לכך שמונה בידי משפחת אריסון, הוא אינו נושא משרה בקבוצה שבבעלותה או בעל זיקה אליה בדרך אחרת.
כאמור, לאחר כניסת היתר ההחזקה לתוקף, בנק הפועלים יהפוך לבנק ללא גרעין שליטה, שמניותיו מוחזקות במלואן על-ידי הציבור הרחב, באופן ישיר או באמצעות הגופים המוסדיים המנהלים את השקעות הציבור והחיסכון ארוך הטווח, בדומה לבנקים לאומי, דיסקונט ולאחרונה גם בנק דקסיה. בשל כך, בחירת הדירקטורים תבוצע על-ידי האסיפה הכללית בהתאם למנגנון הנהוג בבנקים ללא גרעין שליטה, שבהם הוועדה למינוי דירקטורים, בראשות השופט (בדימ.) משה גל, ממליצה לאסיפה הכללית של בעלי המניות על מועמדים לכהונת דירקטור.
בהודעת בנק ישראל נמסר כי הוא אינו רואה בהכרח עדיפות למודל בעלות מסוים - גרעין שליטה או החזקה מבוזרת - וכי הוא מתאים את הדגשים הפיקוחיים בהתאם למודל הבעלות שהתגבש בכל בנק ובנק.

"זכות לשלוט בבנק במשך 21 שנה"

לדברי שרי אריסון, בשנים האחרונות פעלה לשלב שותף אסטרטגי ולהקטין את אחזקותיה בבנק הפועלים. "משלא נמצא שותף אסטרטגי להשקעה בסדר גודל כזה, ולאחר סיום המגעים עם המשקיעים מצפון אמריקה – פניתי לפני מספר חודשים לבנק ישראל בבקשה לבחון את האפשרות לקבלת אישור לביזור השליטה. היום קיבלה הקבוצה את ההיתר להחזקת אמצעי שליטה אשר יחליף ויבטל עם כניסתו לתוקף את היתר השליטה ויאפשר את ביזור גרעין השליטה בבנק באופן מלא או הדרגתי", ציינה.
"הייתה לי הזכות להיות בעלת השליטה בבנק במהלך 21 השנים האחרונות. אני מאמינה בבנק הפועלים ורוצה להודות לחברי הדירקטוריון, להנהלה, לעובדים לדורותיהם ולציבור הלקוחות הנאמן. אני משוכנעת כי בנק הפועלים, מעמודי התווך של המשק הישראלי, ימשיך לפעול בהתאם לחזון של חרות פיננסית, לצמוח, לגדול ולשרת נאמנה את כלל לקוחותיו", לשון תגובת אריסון.
שרי אריסון ונציגיה בדירקטוריון לא נדרשו או התבקשו על-ידי אף רגולטור לפעול לקבלת היתר ההחזקה על כל היבטיו. הפנייה לבנק ישראל באשר לבחינת האפשרות לביזור גרעין השליטה - נעשתה מיוזמת אריסון לפני כמה חודשים, בעקבות סיום המגעים עם המשקיעים מצפון אמריקה.

תאריך:  04/09/2018   |   עודכן:  04/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שרי אריסון לא תשלוט בבנק הפועלים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לא סומכים על הילדים
רמ48לוד גני אביב   |  4/09/18 09:43
2
לא סומכים על הילדים
רמ48לוד גני אביב   |  4/09/18 09:43
3
זוכרים את הבדיחה
ארי כספי  |  4/09/18 16:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
רש"ת הודיעה כי צפויים שיבושים בלוח הטיסות עקב התרגיל שמקיימת רוסיה    השיבושים מגיעים בתקופה עמוסה עם תחילת תקופת החגים
איתמר לוין
דוד רויטמן השתתף בתרמית במסגרתה השתלט חבורה על דירה, הוא מונה לכונס נכסים ו"מכר" אותה תמורת 236,000 שקל    ביהמ"ש: גם ההוצאה לפועל התרשלה וחייבת בפיצוי
עידן יוסף
אומרת כי כאשר הליכוד קיבל מספר דומה של מושבים בכנסת זה גרם להינתקות    לפיד: אנצח את נתניהו ואהיה ראש ממשלה    גבאי: לפיד יישב עם נתניהו באותה ממשלה ואני לא. אין סרט שנתניהו יגיע ל-30 מושבים
אלעזר לוין
שפל חדש ביחסים בין השרים משה כחלון ויואב גלנט מכולנו    מנכ"ל משרד השיכון הדיח את נציגי האוצר מהצוות לגיבוש הצעה לדיור ציבורי    "זלזול, מדיניות אטומה ועיוורון של האוצר למצוקת החלש"
עידן יוסף
סמוטריץ': "זהו מצע חברתי שונה מהותית ממה שמפלגות אחרות הציגו עד היום - לא קפיטליסטי ולא סוציאליסטי ובעיקר לא פופוליסטי    השר אריאל: "רואים בתוכנית כבסיס למו"מ קואליציוני עתידי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il