X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בבתי הספר לומדים כ-1,800 תלמידים סגירתם תתבצע במסגרת תוכנית שהציג ראש העירייה היוצא, ניר ברקת, נגד הארגון
▪  ▪  ▪
עיקול שטחים והפקעת סמכויות [צילום: ויסאם נאסאר/פלאש 90]

עיריית ירושלים תפעל לסגירת מוסדות אונרא הפועלים בעיר - בהם שבעת בתי הספר שבהם לומדים כ-1,800 תלמידים, סגירת המרכזים הרפואיים של אונרא, העברת הטיפול בתברואה במזרח העיר מידי הארגון לידי העירייה והפקעת שטחי משרדי המטה של הארגון.
שבעת בתי הספר של אונרא פועלים במזרח ירושלים ללא רישיון משרד החינוך ומהווים מוקד מרכזי להסתה לטרור ולאלימות. מעיריית ירושלים נמסר כי תושבי מחנה הפליטים שועפאט אף מעלים בשנים האחרונות טענות קשות על רמת החינוך הירודה בבתי הספר של אונרא וקוראים בגלוי לעבור לבתי ספר של עיריית ירושלים. במסגרת התוכנית החדשה תפעל העירייה להוצאת צווי סגירה לכל בתי הספר של אונרא בירושלים עד סוף שנת הלימודים הנוכחית, וכלל התלמידים ייקלטו במוסדות של העירייה החל משנת הלימודים הבאה. כמו-כן תקדם העירייה הפקעה או השכרה של כלל מבני החינוך של אונרא והסבתם בהמשך למבנים עירוניים. במקביל תפעל העירייה להקמת קריית חינוך ומתן שירותים עירוניים על שטח של כ-11 דונם בסמוך למחנה הפליטים, שיספקו שירותים עירוניים טובים ואיכותיים יותר לתושבים מאלו של אונרא.
עוד נמסר כי העירייה תפעל להוצאת צווי סגירה למרפאות אונרא בעיר העתיקה ובמחנה הפליטים שועפאט הפועלות ללא רישיון משרד הבריאות והלכה למעשה אינן חוקיות. העירייה תקלוט את התושבים בטיפות החלב העירוניות בסביבה הקרובה. כמו-כן תפעל העירייה מול משרד הבריאות לקליטת המטופלים בקופות החולים בסביבה הקרובה. במקביל יקודם תהליך הפקעה או שכירות של מבני המרפאות של אונרא ויינתנו שירותי בריאות הציבור בקריית השירותים שתוקם בסמוך למחנה הפליטים שועפאט.
בתחום הרווחה נמסר כי קיימים כיום במחנה הפליטים שועפאט ובכפר עקב מרכזי ספורט, נשים וילדים נזקקים והכשרה מקצועית. במסגרת תוכנית ברקת יישארו המסגרות הקיימות על-כנן במטרה להעבירן מידי אונרא לידי שירותי הרווחה והתעסוקה של עיריית ירושלים. במקביל תקצה העירייה מבנים ייעודיים לשירותי הרווחה והתעסוקה של העירייה, לצד המינהל הקהילתי בתוך קריית השירותים שתוקם בסמוך למחנה הפליטים שועפאט.
גם פינוי האשפה ותשתיות הביוב, הניקוז נמצאים באחריות אונרא יועברו לאחריות עיריית ירושלים. זאת, בשל תלונות רבות על רמת התחזוקה הירודה של הביוב ובשל הימנעות מתשלום במשך עשרות שנים על אספקת מים שמקבלת אונרא מתאגיד המים הירושלמי הגיחון. "האחריות על תחומים אלו תועבר לעירייה - יוצבו תשתיות איסוף אשפה מתקדמות ברחבי המחנה, יוקצו כלים מתקדמים ועובדי ניקיון באמצעות קבלן פרטי. טיפול בתשתיות המים, הביוב והניקוז הישנות יבוצע באופן שוטף על-ידי חברת הגיחון", נמסר מן העירייה.
באשר לגופי המטה של אונרא בגבעת התחמושת - העירייה תפעל לכך שהדרג המדיני יממש את סמכותו מכוח ההסכמים ההיסטוריים בין מדינת ישראל לאונרא, להוצאת אונרא מתחומה הריבוני של ישראל, ולהפקעת השטח שיפונה לצורכי ציבור. כנגד משרדי ה"וועדה העממית" וההנהלה של מחנה הפליטים שועפאט - תפעל העירייה להוצאת צווי סגירה בהיותם התארגנות בלתי חוקית הפועלת לקידום הסתה וטרור.

תאריך:  04/10/2018   |   עודכן:  04/10/2018
+עסקה מלוכלכת
07:50 05/10/18  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

קולות בשמאל המשיחי מציעים את עסקת המאה לנתניהו: איתרוגו נוסח שרון תמורת הקמת מדינת-פלשתין-יודן-ריין

אלוף בן [צילום: אמיר לוי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיריית י-ם תסגור מוסדות אונרא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הגיע הזמן לסגור ולסלק איוולת
לוין אלכס  |  5/10/18 13:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן מנחם
יו"ר הרשות הפלשתינית אמור לקבל החודש החלטה על הינתקות מרצועת עזה והטלת סנקציות חדשות עליה    בכירים בפתח מעריכים כי בגלל הלחצים הבינלאומיים והאזוריים המופעלים עליו הוא ימשוך זמן אך לא יממש בשלב הזה את איומיו
אסתר שניאורסון גרי
בשמאל 'יודעים' ששופטי העליון בצד שלהם    לפיכך כל ביקורת על בית המשפט העליון ולו המנומקת ביותר, מושתקת מיד    כפי שהושתק הליך מינוי השופטים שאין להם אח ורע בעולם הנאור
מחלקה ראשונה
איזנקוט קיים הערכת מצב בהשתתפות בכירי צה"ל והשב"כ שבסופה הוחלט על תגבור כוחות נרחב בימים הקרובים בפיקוד דרום
יוני בן-מנחם
עהד אלתמימי מאיימת בארגון מרד נגד הפלגים הפלשתינים אם לא יתאחדו למען "שחרור פלשתין". גורמים בכירים בתנועת פתח אומרים כי מדובר ב"גולם שקם על יוצרו" ושהינו יצירה של התקשורת הישראלית
איתן קלינסקי
אין לי עניין אישי כלפי פרופ' טליה איינהורן, המשמיעה דעה הרואה בפינוי ההתנחלויות מעשה פשע, והפשע לדעתה הוא לאומי וגם נגד האנושות    רבים בחברה הישראלית סבורים כמוה, לכן זה עבורי אתגר לנסות לשכנע תומכים בגישה זו כי הם שוגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il