X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת דן אנד ברדסטריט פרסמה את מדד הרשויות המקומיות לשנת 2018 תל אביב בראש הערים הגדולות וירושלים הרחק בסוף הרשימה קפיצה למודיעין מהמקום ה-11 ל-5 אום אל-פחם הידרדרה למקום ה-28 האחרון
▪  ▪  ▪
עיריית ירושלים. המקום התשיעי הלא מכובד [צילום: איתמר לוין]

עיריית תל אביב-יפו שומרת על המקום הראשון כעיר האיתנה ביותר מבין הערים הגדולות בישראל, המונות יותר מ-200 אלף תושבים. כך קובע דירוג הרשויות המקומיות לשנת 2018 של חברת דן אנד ברדסטריט. במקום השני מבין הערים הגדולות דורגה חולון שעלתה מהמקום הרביעי בשנה שעברה. ראשון לציון ירדה למקום השלישי מהמקום השני. לאחר מכן דורגו פתח תקוה, באר שבע, חיפה, נתניה, אשדוד וירושלים שדורגה במקום התשיעי והאחרון.
מבין הערים הבינוניות - המונות בין 50 - 200 אלף תושבים, הרצליה ממשיכה לשמור על מעמדה במקום הראשון, במקום השני מדורגת כפר סבא שעלתה לשם מן המקום החמישי. במקום השלישי נמצאות רמת גן, הוד השרון, ומודיעין-מכבים-רעות. מודיעין-מכבים-רעות קפצה בדירוג למקום החמישי בהשוואה למקום 11 אשתקד. את הדירוג סוגרת אום אל-פחם, המדורגת במקום ה-28 - ירידה משמעותית בדירוג בהשוואה למקום ה- 21 בשנה שעברה.
מבין הערים הקטנות - המונות פחות מ-50 אלף תושבים, הדיחה ראש העין את רמת השרון מן המקום הראשון לאחר שבשנה שעברה ניצבה במקום השלישי. גבעת שמואל שומרת על דירוגה במקום השני. רמת השרון מדורגת במקום השלישי לאחר שכאמור, בשנה שעברה דורגה במקום הראשון.
דירוג הרשויות המקומיות של דן אנד ברדסטריט לשנת 2018 מבוסס על 5 פרמטרים המעידים על חוסנה הפיננסי והעסקי של הרשות המקומית. דירוג הרשויות המקומיות כולל 77 ערים בישראל ומתבסס על נתוני העסקים במשק ממאגרי דן אנד ברדסטריט וכן על הנתונים הפיננסים של הרשויות אשר מפורסמים על-ידי משרד הפנים.
הדירוג מבוסס על מודל המשקלל חמישה פרמטרים המעידים על חוסנה הפיננסי והעסקי של הרשות המקומית. הפרמטרים לפיהם נקבע הדירוג הם:
  • שיעור עודף / גרעון בתקציב הרגיל - פרמטר המעיד על איתנותה הפיננסית והתנהלותה הכספית של הרשות המקומית. התקציב הרגיל משמש ככלי העבודה העיקרי של הרשות המקומית ומהווה את תוכנית העבודה השנתית מבחינה תקציבית.
  • שיעור גביית ארנונה - ארנונה היא מס שנתי המוטל על תושבי המדינה המחזיקים בנכס ונגבה על-ידי הרשות המקומית, ומטרתו לממן את הפעילויות השונות של הרשות. על הגבייה אחראית הרשות המקומית, בה מצוי הנכס. יכולתה של העירייה לגבות מיסים משפיעה באופן ישיר על הכנסותיה שכן, מרבית הכנסות העירייה (מתקציב רגיל) נובעות מארנונה.
  • דירוג סוציו-אקונומי - דירוג הנערך על-ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ונועד, בין היתר, לשמש את משרד הפנים כאחד הקריטריונים להקצאת משאבים לרשויות המקומיות. המדד משקף את הרמה הכלכלית חברתית של האוכלוסייה ברשויות השונות. הרשויות סווגו ל-10 אשכולות (1-10 כאשר 10 הגבוה ביותר) על-פי 14 משתנים: הכנסה ממוצעת לנפש, רמת מינוע, אחוז כלי רכב חדשים, אחוז זכאים לתעודת בגרות, אחוז סטודנטים, אחוז דורשי עבודה, אחוז המשתכרים עד שכר המינימום, אחוז המשתכרים מעל פעמיים השכר הממוצע, חציון גיל, יחס תלות (היחס בין הילדים והקשישים באוכלוסייה (אוכלוסייה תלויה) לבין מספר התושבים בגיל העבודה (אוכלוסייה יצרנית), אחוז משפחות עם ארבעה ילדים ויותר, אחוז מקבלי דמי אבטלה, אחוז מקבלי גמלה להבטחת הכנסה ואחוז מקבלי קצבת זקנה עם תוספת השלמת הכנסה.
  • יחס תושבים לעסקים - הפרמטר הרביעי במודל הדירוג בוחן את מספר תושבי העיר ביחס למספר העסקים בעיר ע"פ נתוני דן אנד ברדסטריט. מספר העסקים כולל: חברות בע"מ, עוסקים מורשים, אגודות, עמותות ושותפויות. הפרמטר מעיד על רמת הפיתוח העסקי בעיר ועל אפשרויות התעסוקה בה. יש לציין כי ככל שהיחס נמוך יותר התוצאה טובה יותר ומעידה על מס' גבוה יותר של עסקים בעיר פר תושב.
  • שיעור מענקים לסך תקציב רגיל - הכנסותיהן של הרשויות המקומיות מורכבות משלושה חלקים: הכנסות עצמיות המורכבות בעיקר מארנונה (כ-68%), הכנסות מרישוי עסקים, תברואה (קנסות תברואה, מיחזור), שמירה וביטחון, נכסים ציבוריים, פיקוח עירוני, בית משפט לעניינים מקומיים, מודעות ושלטים, הכנסות מתקבולי הורים (חינוך),הכנסות תכנון בניין ועיר (אגרת רישיונות בניה, קנסות בניה, ביקורת מבנים); הכנסות ממשרדי ממשלה - הכנסות המתקבלות ממשרדי ממשלה שונים, בעיקר משרד החינוך והרווחה ומענקים. המענקים ניתנים על-ידי משרד הפנים, מדובר במענקים כגון מענק ניהול כספי תקין, מענק איזון, מענק בגין הקמת תאגיד מים ועוד. יחס מענקים לסך תקציב רגיל בוחן אילו רשויות נזקקות למענקים ולאילו רשויות הכנסות עצמיות גבוהות מספיק ולכן אינן נזקקות למענקי הסיוע.

תאריך:  08/10/2018   |   עודכן:  08/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם העירייה שלכם איתנה פיננסית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
הרב אליהו קאופמן
בשנת 2008 החליט האדמו"ר מואסלוי - הרב שמשון הלפרין להימנע לימים מהצבעה בבחירות כלשהן, לאחר שהיה עמוד התוון של "יהדות התורה" בתל אביב    לאו-דווקא השקפתם של ה"עדה החרדית" וחסידות סאטמר גרמו לו להחליט כך    הסיבה נעוצה יותר במתרחש כיום בפוליטיקה החרדית
איציק וולף
שר הפנים הורה להגדיל את מספר הקלפיות למרות שיעור ההצבעה הנמוך בבחירות 2013    מספר קלפיות המונגשות: 10
איציק וולף
ראש עיריית אשקלון המושעה הציב ברשימתו את עו"ד אייל אביטל כמספר 2    אם ייבחר ותימשך העמותו - יכהן אביטל כראש העירייה בפועל
עידן יוסף
המרפאות יהיו סגורות, אך לא שירותי הרפואה הפועלים בשבתות וחגים    כלי התקשורת, שירותי התחבורה, המזנונים ומקומות הבילוי יפעלו כסדרם    פעילות המרכולים תוגבל לשעות הבוקר ולא תעלה על חצי יום
עידן יוסף
יוסי דייטש מתחייב לקדם את תוכניות הבנייה שתוקעת הממשלה ותוקף: "אנחנו צריכים שבלשכת ראש העירייה יישב אדם שאינו כפוף ללחצים פוליטיים ומפלגתיים, לחצים שיצרו את ההקפאה הנוכחית. ממשלת ישראל הנוכחית, בראשות מר נתניהו, גומרת על ירושלים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il