X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העיתונאי יואב יצחק ואתר News1 פנו אל היועץ המשפטי לממשלה, אל פרקליט המדינה ואל ראש אגף החקירות במשטרה בדרישה שיורו לפתוח בחקירה נגד חבר מועצת עיריית ראשון לציון בחשד שביצע עבירות חמורות, לרבות: עבירות שוחד, איומים וסחיטה באיומים, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס "דעבול מציג שוב את מועמדותו בבחירות המוניציפליות ונראה שחובתן של רשויות האכיפה לפעול כדי להניח את העובדות בפני הציבור"
▪  ▪  ▪
דעבול. מעשי שחיתות רבים
עבירות בנייה בבית אסף דעבול; מקיים יחסי שוחד עם כמה גורמים
יואב יצחק
דעבול משמש חבר מועצת העיר ראשון לציון, יו"ר ועדת ביקורת, חבר ועדת המכרזים וחבר ועדת הבנייה * בביתו בוצעו עבירות בנייה בהיקף של 100-70 מ"ר * למרות הבדיקות שנערכו, הדין עמו לא מוצה - הוא טרם חויב בתשלום היטלי פיתוח וטרם הועמד לדין * דעבול משתמש לרעה בתפקידו ומטיל אימה על יזמים ובעלי תפקידים בכירים בעירייה * במקביל הוא מקיים יחסי שוחד עם כמה גורמים, ובהם יזמי נדל"ן בראשון לציון * דעבול מכחיש את כל החשדות נגדו
לרשימה המלאה

   יואב יצחק
משרד המשפטים: דעבול בניגוד עניינים

   יואב יצחק
דעבול הושעה מתפקידו כחבר ועדת התכנון והבניה בראשל"צ

אתר News1 והעיתונאי יואב יצחק פנו אל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אל פרקליט המדינה, שי ניצן, ואל ראש אגף החקירות במשטרה, בדרישה כי יורו לפתוח בחקירה נגד חבר מועצת עיריית ראשון לציון, אסף דעבול, בחשד לביצוע עבירות חמורות, לרבות: שוחד, איומים וסחיטה באיומים, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס.
הפניה החריגה נעשתה משום שלמרות שסדרת פרסומים ב-News1 חשפו את דעבול כמי שביצע לכאורה בשורה של מעשי שחיתות, כולל עבירות שוחד, סחיטת כספים מאנשי עסקים, מרמה והפרת אמונים - נמנעה מערכת אכיפת החוק מפתיחה בחקירה פלילית ביחס אליו. החומרים הנוגעים לחשדות הועברו גם לבדיקת הרשויות המוסמכות. התלונה הוגשה באמצעות עו"ד מיכאל דבורין.
"ב-30 לאוקטובר 2018 יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות. מר אסף דעבול מציג שוב את מועמדותו בבחירות הנ"ל ונראה שחובתן של רשויות האכיפה בראשות היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה בהתאם לתפקידם לפעול כדי להניח את העובדות בפני הציבור. לאור האמור, הנני מבקש בשם מרשיי לקבל מענה: מדוע לא יורה היועץ המשפטי לממשלה על חקירה מידית", כתב עו"ד מיכאל דבורין בשם News1 ובשם יואב יצחק.
דוח מבקר המדינה משנת 2005, על עבירות בנייה במועצות מקומיות בחלק הקשור לעיריית ראשון לציון, חשף ממצאים על עבירות בנייה בביתו הפרטי של חבר מועצת העיר דעבול, ומתח עליו ביקורת אישית. עבירות הבנייה בביתו הפרטי של דעבול ברחוב אבא הלל סילבר 13 בראשון לציון הן חמורות ופליליות, בהיקף של 70 עד 100 מ"ר, טרם הוסדרו ו/או הוכשרו, בעקבות עבירות הבנייה המתמשכות היקף המיסים שלא שולמו הגיע למאות אלפי שקלים. בגין עבירות האלו דעבול ואשתו עד היום לא הועמדו לדין פלילי.
באזור שנת 2014 יזם דעבול עסקה במניות של פרויקט הטורבינות ברמת הגולן בהיקף של 80 מיליון שקל, באמצעותה ניסה לקבל/לסחוט מהיזם ארז מוסצ'ו 16 מיליון ש"ח כשוחד. דעבול לא הסתיר את הזיקה בין מעמדו ותפקידיו בעיריית ראשון לציון לבין דרישותיו לקבלת כספים. לאחר שנדחה על-ידי ארז מוסצ'ו, פצח דעבול בשורה של פעולות נקם שנועדו להרוס עסקיו של מוסצ'ו בראשון לציון.
דעבול ניצל את מעמדו כחבר מועצת העיר וסידר לבתו קרן דעבול-אליעזר מינוי כפרקליטה במחלקה משפטית של עיריית ראשון לציון במשרה מלאה, בזמן שבפועל קרן דעבול-אליעזר לא נוכחה בעבודה, עסקה בעסקיה הפרטיים ונהנתה משכר מלא כאילו עבדה משרה מלאה.
דעבול התערב בתור חבר מועצת העיר לטובת פרויקט להקמת מבנה בראשון לציון מטעמה של חברת ק.מ.מ. מפעלי מחזור בע"מ, בתקופה שרעייתו הייתה שותפה עם בעל השליטה בחברה. כמו-כן התערב במתן היתרים לעסקי נדל"ן של משפחת פרשקובסקי בראשון לציון, למרות יחסיו האישיים ותרומות שקיבל מאחד מבני המשפחה. אחד הפרויקטים של המשפחה דנן שלטובתו פעל - הגדלת זכויות הבנייה על קרקע בשדרות היובל בראשון לציון מ-64 ל-104 דירות.
דעבול גם לחץ לקבל עמלת תיווך בסך 4.8 מיליון ש"ח במסגרת עסקת מקרקעין בראשון לציון, לפיה עידן זוארץ היה אמור לרכוש מקרקעין בעיר מקבוצת פרשקובסקי, תמורת תשלום של 18 מיליון שקל.
בהזדמנות אחרת סחט דעבול 252 אלף ש"ח מאיש העסקים דניאל טביבי, ששולמו בסופו של דבר לחבר מועצת העיר רשמית, וסכום נוסף שדרש לקבל ככספים שחורים, וזאת במסווה של עמלה, כביכול, שאותה דרש - למרות שלא תיווך, ולא היה מעורב בקידום העסקה בין הצדדים, ולא הגיע לו בשל כך מאומה - בגין עסקה במסגרתה רכש טביבי תחנת דלק בראשון לציון מאיש העסקים משה יוסף. חבר מועצת העיר הצליח לסחוט כספים לאחר שמימש חלק מאיומיו נגד טביבי ומשפחתו. דבר האיומים והסחיטה נגד טביבי הועלה בתצהיר עליו חתם גדעון לוי, איש אמונו של טביבי, ביום 19.02.17 בפני עו"ד חיים אייש, בא-כוחו של ראש העיר ראשון לציון, דב צור. התצהיר הוכן לשם הצגתו בבית המשפט במסגרת קובלנה פלילית פרטית שהגיש דב צור נגד דעבול.
מלבד כל אלה, התערב והשתתף באופן פעיל בדיונים בוועדות השונות בעיריית ראשון לציון למתן היתרי בניה לקבוצת נגר כדורי ועודד יוזמות בע"מ, וזאת על-אף עניינו האישי בנושא זה. חבר מועצת העיר אף מסר גרסה כוזבת לוועדת ערר, כדי לקדם אינטרסים של הקבוצה דנן ולהכשיר השתתפותו בדיונים.
בגלל חשדות לניגוד עניינים ופגיעה חמורה בטוהר המידות, הורה שר הפנים למנהלת אגף בקרה ברשויות המקומיות, עופרה ברכה, לבדוק את החשדות לפיהם פעל דעבול המכהן כחבר מועצה בראשון לציון תוך ניגוד עניינים וכן כי בביתו קיימות עבירות בניה מתמשכות. בינואר 2018 הושעה דעבול מחברותו בוועדת התכנון והבניה מחמת חשש חמור לפעילות תוך ניגוד עניינים, נוכח זאת שפעל לביצוע עסקי נדל"ן באופן הנוגד את מחויבותו על-פי החוק - להימנע מפעילות בשטחי ראשון לציון תוך ניגוד עניינים. ההחלטה התקבלה על-ידי המחלקה המשפטית של עיריית ראשון לציון ועליה חתמה המשנה ליועמ"ש לתכנון ולבנייה, עו"ד הדר מנצורי-דוד.
במכתבה מציינת עו"ד מנצורי-דוד, כי ביום 24.3.15 ערכה עם דעבול עו"ד אהובה קרוק קרומן, היועמ"ש לעירייה לשעבר, הסדר למניעת ניגוד עניינים בעניין כהונתו כחבר ועדה המקומית לתכנון ולבנייה. בהסדר קבעה עו"ד קרוק קרומן, כי נוכח הצהרתו של דעבול, לפיה הוא עוסק עצמאי, העוסק בשיווק ותיווך פרויקטים, לרוב מחוץ לתחומי העיר ראשון לציון, יש חשש לניגוד עניינים אישי בין עיסוקיו הפרטיים לבין חברותו בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. בהמשך לכך נקבע כי דעבול יוכל לכהן כחבר בוועדה המקומית בתנאי שבעת הרלוונטית תוגש על-ידו הודעה על המקרקעין בתחום ראשון לציון שעניינם מצוי בטיפולו כעוסק עצמאי, לרבות עידכון הרשימה של מקרקעין, וכן בתנאי שיימנע מכל עיסוק ישיר או עקיף, במסגרת תפקידו בוועדה המקומית, בין בדיון בוועדה ובין מחוצה לה - בכל עניין הקשור למי מלקוחותיו או למקרקעין שלגביהם הוגשה ההודעה כאמור.
אולם למרות ההסדר והנחיית המחלקה המשפטית של עיריית ראשון לציון, לא הוגשה על-ידי דעבול הודעה או רשימה כלשהי של מקרקעין בתחום העיר ראשון לציון המצויים בטיפולו. חמור מכך, התברר כי דעבול התקשר ביום 13.9.2014 בהסכם לייעוץ ולשירותי תיווך בקשר לקרקע בראשון לציון בשטח של כ 18,000- מ"ר, הידועה כחלקה 19 בגוש 3940.
נוכח אופן התנהלותו של דעבול, כותב עו"ד דבורין, ועקב זאת שחרג מהחוק ולא מסר מידע ומסמכים כפי שחויב לעשות ביום 24.3.15, קבעה עו"ד מנצורי-דוד במכתבה, לאור החשש המהותי לקיומו של ניגוד עניינים תדיר בין עיסוקיו הפרטיים לבין חברותו בוועדה המקומית, שעל דעבול להימנע לעת עתה ועד לסיום הבדיקה מלהשתתף בדיוני ועדת המשנה המקומית ומליאת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.
בהמשך למכתב מחלקה משפטית של עיריית ראשון לציון הוציא משרד המשפטים את חוות הדעת שקבעה, כי דעבול לא יוכל לכהן כחבר בוועדת התכנון והבניה בשל חשש לניגוד עניינים. זאת במיוחד בשל כך שדעבול לא קיים הוראה שחייבה החל משנת 2014 למסור מידע הדרוש לבדיקת חשש ניגודי עניינים.

תאריך:  09/10/2018   |   עודכן:  10/10/2018
+הסהר של חלם
16:55 09/10/18  |  איילת שקד   |   לרשימה המלאה

נאום שרת המשפטים בכינוס פורום קהלת במרכז למורשת בגין בירושלים [ל' בחשוון תשע"ט, 09.10.2018]

איילת שקד

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יואב יצחק דורש חקירה נגד אסף דעבול
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כך יהיו למנדלבליט תרוצים
ארי כספי  |  9/10/18 15:13
 
- צודק, דעבול הוא עבריין מתועד
יוצמח  |  23/09/19 22:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
יואב יצחק
חבר מועצת העיר ראשון לציון דרש מאיש העסקים דניאל טביבי כ"דמי תיווך" 700 אלף ש"ח, חצי מהסכום בשחור, בגין עסקה לרכישת תחנת הדלק "מצדה" בראשון לציון, למרות שלא תיווך ולא היה מעורב בעסקה    משסורב - הוא פצח באיומים שיפעיל את כוחו בעיריית ראשון לציון, הזהיר שישגר חוקרים של מע"מ, ואף איים בהריסת משפחתו ובשימוש "בשירותי" משפחת פשע שייפגעו פיזית בטביב    דעבול מימש חלק מאיומיו; טביבי נסחט ושילם לפחות 252 אלף ש"ח    דרושה חקירה מהירה וממצה
יואב יצחק
חבר מועצת העיר ראשון לציון, אסף דעבול, שבביתו התגלו עבירות בנייה חמורות, צעק וגידף ואיים על בכירים בעירייה כדי שיקבלו את בתו למשרה פיקטיבית בעירייה    בזמנו הפנוי הוא עוסק בתיווך לשוחד, כולל מעטפות מזומנים    מאנשי עסקים בראשל"צ ניסה לקבל שוחד בהיקף מיליונים במסווה של תיווך עסקי    במעשיו הוא משרת את קבוצת גינדי ואת קבוצת מעוז דניאל
יואב יצחק
חבר מועצת העיר ראשון לציון הציע לפחות לשלושה יזמים הפעילים בראשל"צ לרכוש את פרויקט טורבינות החשמל ברמת הגולן ב-80 מיליון ש"ח    מאחד מהם המייצג קבוצת משקיעים דרש לסדר עבורו כתמורה עמלה 20% מהעסקה - 16 מיליון ש"ח (במקום 2% כמקובל)    באותו מעמד איים על היזם כי ביכולתו - מתוקף חברותו כחבר ועדת התכנון והבנייה - להשפיע על בקשות להיתרים לבניה ברשל"צ    ואכן, לאחר שנדחה החל לנצל מעמדו בוועדות השונות בעירייה וניסה להכשיל בקשות להיתרים שהגישו היזם והמשקיעים
יואב יצחק
מידע חדש שהובא ל-News1 מגלה: דעבול חתם הסכם עם עידן זוארץ המוגדר כיעד משטרתי-מודיעיני בכיר מנתניה לפיו: זוארץ ירכוש קרקע מחברת פרשקובסקי שאותה ניסה דעבול לתווך ב-18 מיליון ש"ח; דעבול יקבל 4.8 מיליון ש"ח מזוארץ    10 חודשים לאחר מכן השתתף דעבול בניגוד לחוק ולאיסורים בדיון בוועדת התכנון והבניה ברשל"צ במסגרתו אושרה לפרשקובסקי תוכנית להגדלת זכויות בניה בפרויקט אחר מ-64 דירות ל-104 דירות    חברת פרשקובסקי: לא מכירים את דעבול ולא עשינו עמו מאומה
יואב יצחק
אסף דעבול ניצל לרעה חברותו במועצת העיר בראשון לציון    השירות שניתן לחברת פרשקובסקי: הגדלת זכויות הבנייה על קרקע בשדרות היובל בראשל"צ מ-64 ל-104 דירות    בהסכם למכירת קרקע אחרת של פרשקובסקי הובטחו לדעבול4.8 מיליון ש"ח מצד הקונה    חשיפות קודמות ב-News1: דרישת דעבול לקבל 18 מיליון ש"ח כשוחד ועסקי "יהלומים" עם סוחר סמים    המשטרה נמנעה מחקירה מעמיקה נגדו    דעבול השתמש במשפחת ג'ארושי    דעבול מכחיש: לא קיבלתי כסף, העסקה לא יצאה אל הפועל
יואב יצחק
אסף דעבול החבר במועצת העיר ראשון לציון קשור עם גורמי פשיעה בעייתיים ופועל בשירותם    דעבול הזמין 'יהלומים' שמקורם באפריקה משני גורמים שביצעו עבירות יבוא סמים ושילם במזומנים 110 אלף ש"ח    בנו שי דעבול שילם 50 אלף דולר במזומנים תמורת 'יהלומים' כביכול    ה"סחורה" לא סופקה ואז החלו הלחצים והאיומים    המשטרה עצרה וחקרה את שי דעבול במשך כיומיים בחשד שהפעיל פושעים ממשפחת פשע בג'ואריש כדי שיאיימו ויסחטו כספים משני הגורמים שלא סיפקו את ה"סחורה"
יואב יצחק
שר הפנים הורה למנהלת אגף בקרה ברשויות המקומיות עופרה ברכה לבדוק את החשדות לפיהם פעל אסף דעבול המכהן כחבר מועצה בראשון לציון תוך ניגוד עניינים וכן כי בביתו קיימות עבירות בניה מתמשכות    דעבול הכחיש כי הציע ליזמים עסקות-שוחד אך בפועל נאלץ להודות כי הציע ליזם ידוע הפועל בראשל"צ ולעוד כ-30 גורמים הצעה לעסקה בהיקף 10 מיליון ש"ח    דעבול פועל בראשל"צ כמאעכר ומקיים יחסי שוחד עם כמה גורמים הפעילים בראשל"צ בתחום הנדל"ן
איתמר לוין
התנועה לאיכות השלטון מבקשת להורות לשקד להקים ועדות בדיקה בראשות שופטים בדימוס לבחינת מעשיה של רות דוד כפרקליטת מחוז וטיפולה של מערכת האכיפה בחשדות נגדה
איתמר לוין
השופטת נועה תבור אומרת שנאלצה למעשה לאשר הסדר טיעון ובו רק עבודות שירות ליהלומן שרכש חשבוניות כוזבות ב-20 מיליון שקל - בשל הסדרים דומים קודמים
איתמר לוין
השורות הבאות מיועדות למרים נאור, דני עפרוני, שמואל האוזר, אורי מקלב ודורית סלינגר: דעו מי נתן לכם השבוע את תואר "אביר איכות השלטון". וגם לדליה דורנר, אריה אלדד, מרטין וייל ועדינה בר-שלום: דעו את מי אתם משרתים במתן התארים הללו. וגם למיכאל סלע, רות ארנון, דני גילרמן, צבי סטפק, מוריס קאהן ורעיה שטראוס: הכירו את מי שעומד בראש התנועה בה אתם חברי נשיאות. אלו מקצת מעלליו של אליעד שרגא, כפי שקבעו שורה של בתי משפט - וזה עוד לא הסוף
איתמר לוין
פוגלמן ביטל פסק דין של השופט מנחם רניאל בנוגע לבנייה במעלות-תרשיחא, תוך שהוא קובע שרניאל התעלם מהוראות מפורשות בחוק הוותמ"ל ומהמצג העובדתי לגבי הדיונים בוועדה
איתמר לוין
בית משפט השלום ובית הדין לעבודה בתל אביב אישרו הסכם פשרה שהעניק לעובד לשעבר 500,000 דולר כ"פיצוי על עוגמת נפש" - כאשר תיאור זה נועד לאפשר לו להתחמק שלא כדין מתשלום מס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il