X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט הורה לראש עיריית רמת גן להסיר עד יום שישי בשעה 14:00 שלטים שבהם ביקש לבזות את בני משפחתו של כרמל שאמה הכהן, יריבו בהתמודדות המוניציפלית עד למוצאי השבת נותרו שלטים מבזים מבלי שהוסרו הבוקר החליף את התמונות בכיתוב "מסוכן ללכת לשאמה"
▪  ▪  ▪
מודעה מבזה שצולמה במוצאי השבת האחרונה

בית המשפט המחוזי תל אביב-יפו הורה לראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, להסיר מודעה שבה קרא לתושבי העיר להגיד "לא למשפחת שאמה". בתמונה נראו תמונותיהם של יריבו הפוליטי של זינגר, כרמל שאמה הכהן המתמודד על ראשות העיר, ושל אביו. אולם עד מוצאי השבת (27.10.18) לא הסיר זינגר את כל השלטים. בשלטים אחרים החליף את התמונות של שאמה הכהן ושל אביו בכיתוב "מסוכן ללכת לשאמה". בשל כך, בכוונת שאמה הכהן לגשת שוב לבית המשפט ולדרוש צו להסרת השילוט החדש.
שאמה הכהן, ואביו פנחס שאמה, פנו אל בית המשפט בטענה כי מדובר בלשון הרע, בפגיעה בשם הטוב ובהסתה. עוד טענו כי הפרסומים פוגעים בפרטיותיו של פנחס שאמה, מכיוון שמדובר בפרסום תצלומו ברבים ללא הסכמתו באופן העלול להשפילו או לבזותו.
"בענייננו, אין מחלוקת שהמבקש הוא דמות ציבורית. לפיכ, ככל שהפרסומים היו נוגעים למבקש בלבד, או ככל שהיה מוכח בפניי כי אביו או מי מבני משפחתו מעורבים במועמדות המבקש או כי קיימת לו השפעה אחרת על המבקש, באופן המעיד על חוסר מקצועיות או התנהלות מושחתת, הרי שלא הייתי מורה על הסרת המודעות. אולם בענייננו, הוכח בפניי דווקא להפך בשלב לכאורי זה, כי אביו של המבקש וכך גם בני משפחתו, אינם מעורבים במערכת הבחירות ואין להם השפעה המעידה על התנהלות המועמד שעל הציבור לתת עליה את הדעת. בנסיבות אלו, באיזון שבין חופש הביטוי לזכותו של אביו של המבקש ומשפחתו לשם טוב ולפרטיות, מצאתי כי הכף נוטה בנסיבות לכיוון הסרת הפרסום", כתב השופט אליהו בכר.
עוד הוסיף כי לא מצא ממש בטענות לחוסר ניקיון כפיו של כרמל שאמה הכהן. "המשיבים לא הראו התנהלות לא ראויה של המבקש במסע הבחירות הנוכחי, וברי כי פרסום השלטים לא בא כתגובה למעשיו. לא מצאתי כי רצונו של המבקש להגן על משפחתו ועל שמה הטוב נעשה בחוסר תום לב או כי מדובר בהתנהגות הסותרת הצהרות קודמות של המבקש. מכל מקום, אף אם המבקש התנהל בעבר בצורה זו או אחרת, אין בכך כדי למנוע ממנו להגיש את הבקשה דנן, שבדין יסודה, ושלגביה לא הוכח כי נעשתה בחוסר ניקיון כפיים", ציין.
בשל כך הורה לזינגר להסיר את השלט עד ליום שישי (26.10.18) והטיל עליו הוצאות משפט בסך 10,000 שקלים. עוד ציין כי יש להגיש כתב תביעה בנושא הוצאת הלשון הרע עד ל-30 באוקטובר 2018.
ממטה זינגר נמסר בתגובה כי השלטים הורדו על-ידי מטה זינגר כבר ביום חמישי בערב, טרם החלטת בית המשפט. אולם מן המידע שהובא לידיעת News1 לפחות עד למוצאי השבת לא הסיר זינגר את כל השלטים שנתלו ברמת גן. בשלטים אחרים החליף את תמונותיהם של יריבו ושל אביו בכיתוב "מסוכן ללכת לשאמה". לטענת המטה של כרמל שאמה הכהן, מדובר בהתחכמות של מטה זינגר העוברת על הנחיות בית המשפט, משום שגם היא נועדה לבזות את משפחתו של כרמל שאמה הכהן.

תאריך:  28/10/2018   |   עודכן:  28/10/2018
+בוחרים להסתיר מידע
16:31 28/10/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מדוע מסתירים מפעילי התחבורה הציבורית מידע על דילול השירות וביטול הקווים ביום הבחירות לרשויות, ומדוע משתמט משרד התחבורה מאחריותו להורות להן למסור דיווח מפורט על השינויים

מטרופולין. חברה מצטיינת בהנגשת המידע [צילום: אברהם שטרן]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למרות הצו - מטה זינגר לא הסיר כל השלטים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עוד ציפצוף על החוק של זינגר
שחיתות  |  28/10/18 13:31
2
המצב הרגיל אצל ישראל זינגר
בושה לרמת גן  |  30/10/18 02:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
איציק וולף
השר צחי הנגבי הודיע כי הוא דוחה את הבקשה לדחיית הבחירות באלעד    "פרשנות מקלה תקעקע את עקרון השוויון לגבי החלטות הפסילה שכבר ניתנו וספק אם תעמוד במבחן הלכה פסוקה"
איציק וולף
יועמ"ש אוגדת יהודה והשומרון פעל לחקיקת בזק שתאפשר תשלום שכר לחברי ועדת קלפי בבחירות המוניציפליות ביהודה ובשומרון    אלוף פיקוד המרכז צפוי לחתום עליה עוד היום לקראת הבחירות שיתקיימו ביום שלישי הקרוב
איתמר לוין
אימץ את הממצאים העובדתיים של בית המשפט המחוזי, הקובעים שמועמד ש"ס ודגל התורה לראשות עיריית אלעד ממשיך להתגורר בירושלים - ולכן אין ולא הייתה לו זיקה משמעותית לאלעד כנדרש בחוק
עידן יוסף
חוזר בו מהכרזתו, שלא תואמה מול משרד הפנים, כאילו הנסיעות ביום הבחירות תהיינה בחינם    בלו"ז המדולל של רכבת ישראל, השירות לנהריה לא ייפגע ביום הבחירות מעבר למה שכבר נפגע
איציק וולף
מזכיר הממשלה ערך סבב טלפוני לאישור הצעת מחליטים על-ידי השרים בדבר העברת סמכויות דחיית הבחירות באלעד משר הפנים, אריה דרעי, לשר צחי הנגבי    הבקשה לדחייה - לאחר שבג"ץ פסל אתמול את יצחק פינדרוס, מועמד ש"ס ודגל התורה לראשות העיר
רשימות נוספות
בג"ץ: דרושה הקפדה יתרה בכללי הבחירות  /  איתמר לוין
עינת קליש-רותם תתמודד בחיפה  /  איתמר לוין
משרד התחבורה: אוטובוסים חינם לבחירות המקומיות  /  עידן יוסף
לפני ולא אחרי  /  ציפי לידר
בחירות בחירות  /  יוסף קנלדקר
ירושלים של מטה  /  הרב אליהו קאופמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il