X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

המטבח שבביתכם יכול להיות בסגנון כפרי או מודרני, מעוצב ודקורטיבי להפליא, עשוי מחומרי גלם יוקרתיים ומאובזר במוצרי החשמל מן המתקדמים בשוק - אך אם התוכנית לא תותאם באופן אישי למשתמשים במטבח ולפעולות היום-יומיות שמתבצעות בו (בישול, אכילה, אירוח ואפילו הכנת שיעורים), כל ההשקעה תאבד ממשמעותה.
מהם השלבים לתכנון מטבח כפרי מודרני בצורה נכונה? כיצד נביא לידי ביטוי את הצרכים של הלקוחות כקווים מנחים בתכנון? והאם מומלץ להסתייע באנשי מקצוע?
לפניכם התשובה על קצה המזלג

הכנת הסקיצה:
[צילום: אלעד שריג]

השלב הבסיסי וההכרחי בתכנון כל מטבח הוא מדידת השטח הנתון; אם מדובר בבית חדש או בשיפוץ הכולל את שינוי המטבח, תוכלו להגיע אלינו לטאצ'ווד עם התוכניות הבסיסיות של הבית ויחד נחליט היכן למקם את האלמנטים המרכזיים במטבח כמו למשל, משטחי העבודה, האי, ארונות האחסון, המקרר, התנור, מדיח הכלים וכדומה. תופתעו לגלות עד כמה אפשר לשחק עם המיקומים השונים כדי לבנות מטבח שיתאים בדיוק לצרכים שלכם ולנו יש ניסיון של מאות מטבחים מאחורינו..
בשיפוץ מטבח קיים שאינו דורש שבירת קירות או שינוי במערכת החשמל או הניקוז, אפשר לבצע את המדידות לבד לצורך התכנון הראשוני. מומלץ לשרטט סקיצה בסיסית של החלל הנתון ולמדוד את אורך הקירות, גובה התקרה, מידות החלונות ולסמן מיקומים של נקודות הניקוז ושל השקעים הקיימים.
בשלב התכנון הראשוני ישנם עוד שיקולים שהכרחי להביא בחשבון: "למשל, מי הם המשתמשים העיקריים במרחב, מה אופי העבודה בו ומהם הצרכים של המשפחה", אומרת מעצבת הפנים ליאת אליאב. "בהתאם להבנות האלו, נוכל לתעדף את השטח ולקבוע איזה חלק יחסי ינוצל לאחסון ואיזה שטח ינוצל לעבודה. השלב הזה יכול לשמש גם לבדיקה האם יש משטחי עבודה שאינם מנוצלים בכלל. אם כן, כדאי לנצל את ההזדמנות ולחשוב על שינוי מאסיבי יותר כמו שבירת קיר או הזזת נקודות מים וחשמל. המענה על כל אותם משתנים יוביל בהמשך לקבלת סקיצה מדויקת יותר של המטבח הרצוי, וכמו-כן ייתן אינדיקציה לגבי התקציב ולוחות הזמנים".
גם דנה לוטן, מעצבת הבית של חברת טאצ'ווד המתמחה כבר שנים רבות בבניית מטבחים כפריים מעוצבים, מסכימה שסוד ההצלחה בבניית המטבח הכפרי, טמון בהבנת הצרכים של בני-המשפחה "הלמידה של דרכי השימוש במטבח צריכה לרדת לרזולוציות הקטנות ביותר וגם להסתכל עוד כמה שנים קדימה. כמו למשל, האם מלבד הבישול היומיומי המשפחה גם נוהגת לארח מדי פעם, ואם מדובר בזוג צעיר מומלץ לתכנן את המטבח כך שיתאים גם למשפחה המתרחבת. הדבר נכון גם לגבי זוג מבוגר יותר שאולי בקרוב הילדים יעזבו את הבית ויגיעו להתארח רק בסופי שבוע".
"אני מקפידה לעבור עם הלקוח על כל שלב ושלב של השהייה שלו במטבח", מסבירה לוטן "החל משתיית כוס הקפה בבוקר, דרך בישול הארוחות ועד מנהגי האירוח בבית. מבחינתי, הנוחות והפונקציונליות של המטבח, הם שווי ערך לסגנון העיצוב ולכן התכנון שלי מגיע עד לרמה של כמות הסכו"ם שיש במגירות".

בחירה בסגנון וחומרים:
[צילום: אלעד שריג]

יש רהיטים כמו הכורסה או שולחן הקפה, שכאשר הם מתבלים אין בעיה להחליפם, לא מבחינת שילובם במראה הכללי ולא מבחינת התקציב. אבל את המטבח החדש, שאותו רכשתם במיטב כספכם, לא תרצו להחליף בשנים הקרובות. לכן, חשוב מאוד לבחור בסגנון שאתם אוהבים ובחומרים איכותיים כמו למשל עץ טבעי - שנחשב גם לחומר עמיד מאוד וגם חומר שההזדקנות שלו לאורך השנים מוסיפה למטבח חן ויופי.
לאחר שלב המדידות והתכנון ולאחר שהתקבלו ההחלטות בנוגע לשימושים ולמקומות האחסון, תוכלו לבחור את החומרים אשר יתאמו לסגנון שלכם ולהתאים אליו את השיש ושאר האביזרים הנלווים. "הבחירה בחומרים, היא בעצם הבחירה שמקשרת בין הפריט לסגנון מסוים..." מסבירה אליאב. "גם שאלת המשתמשים במטבח רלוונטית כאן, במשפחות עם ילדים, או במשפחות שבהן מבשלים הרבה חשוב לבחור בחומרים עמידים מאוד".
למעצבת הפנים דנה לוטן, יש פתרון נוסף בנוגע לעיצוב המטבח: "אני מאמינה שהמטבח הכפרי הוא מטבח שיכול להיבנות בשלבים. אפשר לשלב בו ארונית מעץ שהייתה במטבח של סבתא, או מדף מדליק משוק הפשפשים. המטבח הכפרי בעיניי הוא מטבח שגדל ומתפתח בזכות האיסוף והליקוט של הפריטים השונים. המטבח חייב להיות מותאם לאופי ולסגנון החיים של הלקוח ובהחלט אפשר לתכנן מטבח שהוא המילה האחרונה מבחינת נוחות, פונקציונליות ועדיין להישאר במסגרת התקציב".
וטיפ אחרון לסיום, אליאב מפנה את תשומת הלב אל התאורה. "במרבית המקרים, המטבח מואר על-ידי מנורה אחת המשתלשלת ממרכז התקרה, והיא בדרך-כלל אינה מספקת. כשמתכננים מטבח, הבחירה בגופי תאורה צריכה להביא בחשבון תאורה חזקה מעל משטחי העבודה כמו השיש או האי. את התאורה הדקורטיבית אפשר לתלות באזורים שבהם אין צורך באור חזק".

תאריך:  10/12/2018   |   עודכן:  13/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il