X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעקבות קריסתו של אלוביץ

זאבי מציע לרכוש את השליטה בבזק

20 שנה לאחר שלא הצליח לרכוש את החברה מהמדינה, מציע גד זאבי 300 מיליון שקל תמורת אינטרנט זהב ועוד 50 מיליון שקל כהזרמה לחברת בי קומיוניקיישנס
▪  ▪  ▪
זאבי. הצעה לשבוע [צילום: יוסי זליגר]

גד זאבי מציע לרכוש את השליטה בחברת בזק, לאחר ששאול אלוביץ איבד אותה בשל הפסדיו הכבדים והחשדות נגדו בפרשת בזק ובפרשה 4000.
הצעתו של זאבי מתייחסת לחברת אינטרנט זהב שבבעלות אלוביץ, השולטת בחברת בי קומיוניקיישנס שהיא בעלת השליטה בבזק. אינטרנט זהב נסחרת בשווי של 46.6 מיליון שקל; 55% ממניותיה מוחזקות בידי יורוקום תקשורת של אלוביץ. היא מחזיקה ב-52% ממניותיה של בי קומיוניקיישנס, הנסחרת בשווי של 235.3 מיליון שקל. ואילו בי קומיוניקיישנס מחזיקה ב-26% ממניות בזק, הנסחרת בשווי של 6.57 מיליארד שקל.
משמעות השרשור היא, שאלוביץ שולט בבזק באמצעות החזקת 7.5% בלבד ממניותיה, ששוויין הישיר הוא פחות מ-500 מיליון שקל. זאבי מציע לרכוש את אינטרנט זהב תמורת 300 מיליון שקל ולהשקיע 50 מיליון שקל נוספים בחברת בי קומיוניקיישנס. דהיינו: זאבי מציע 350 מיליון שקל בעד השליטה בבזק - כשליש פחות משווי השוק הישיר של מניות בזק שיעברו לידיו בדרך זו.
על-פי ההצעה, 17 מיליון שקל מתוך התמורה בעד אינטרנט זהב יישארו בקופתה, והיתרה תשמש לפרעון חלקי של החוב למחזיקי האג"ח שלה. הללו יקבלו גם מניות של בי קומיוניקיישנס, אותן ירכוש זאבי באותם 50 מיליון שקל. על-פי שווי השוק של חברה זו, מדובר ב-20% ממניותיה, המעניקות בשרשור 5% ממניות בזק.
זאבי דורש גם שתונפק סדרה חדשה של אגרות חוב בסך של 300 מיליון שקל בריבית של 4%, שמתוכם 2% ישולמו בכל חצי שנה ו-2% ייצברו לקרן וישולמו יחד עם התשלום הקבוע בסוף תקופת החוב. זאבי הבהיר, כי הצעתו תקפה למשך שבוע, ומותנית בהסדר חוב כולל לאינטרנט זהב ובקבלת אישורו של בית המשפט המחוזי בתל אביב עד 30.6.19.
אינטרנט זהב חייבת למחזיקי האג"ח 720 מיליון שקל ובפועל נמצאת בשליטם. החברה ניהלה מו"מ עם מספר גופים ובהם חברת ההשקעות סרצ'לייט שלא צלח, ולמעשה כרגע היא במצב של חדלות פירעון. זאבי ניסה לרכוש את בזק מהמדינה בשנת 1999, אך לא הצליח לקבל מהמדינה את האישורים הדרושים. עסקיו מתמקדים כיום בנדל"ן ובייבוא רכב.

תאריך:  08/04/2019   |   עודכן:  08/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זאבי מציע לרכוש את השליטה בבזק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפעם זאבי יביא את הכסף מהבית
צורי  |  8/04/19 16:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קירסטן נילסן כיהנה בתפקיד שנה וחצי בלבד, ובחודשים האחרונים ספגה מטראמפ ביקורת פומבית בשל העלייה במספר המסתננים ממקסיקו    השרה הבכירה הרביעית המתפטרת בתוך שנתיים
עידן יוסף
גנץ בכינוס בחירות בת"א: "לא ניתן לנתניהו להיות המפלגה הגדולה ביותר, אנחנו נהיה המפלגה הגדולה ביותר"    "ירדנו 90 סנטימטר מהניצחון"
עידן יוסף
יו"ר ש"ס במסר מאיים: מי שמצביע ליכוד פוגע קשות בש"ס ובמרן"    "נתניהו התחיל מסע שלו בציבור שלנו שאוהב מאוד את התנועה, אבל רוצה גם את ראש הממשלה"
איתמר לוין
אומרת שהיא מסכימה עם הלייבור על הצורך למנוע כניסה חופשית של בני אדם לבריטניה - בעוד חברות במעטפת המכס האירופית מאפשרת רק כניסה חופשית של סחורות
איתמר לוין
רק לאחר דיונים בבג"ץ הסכימה המדינה לפרסם באינטרנט את צווי הפסקת העבודה באתרי בנייה מסוכנים - ואינה מוכנה להתחייב לפרסם שילוט מתאים באתרים עצמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il