X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
צפו בשמותיהם של כל חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה מתקופת היציאה מן החומות ועד לשבוע האחרון הרשימה משודרת בסדר כרונולוגי במהלך כל יום הזיכרון
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

תאריך:  08/05/2019   |   עודכן:  08/05/2019
+ח"כ עוזי דיין: "לכלול את חללי הטרור במניין חללי מערכות ישראל"
14:00 08/05/19  |  

ח"כ האלוף (מיל') עוזי דיין השתתף. בטקס יום הזיכרון לחללי פעולות האיבה בבית העלמין בחיפה. בנאומו אמר ח"כ דיין: "היום המערכה שלנו מזה שנים היא נגד הטרור וכל הארץ חזית. ברור כי הלחימה ברצועת עזה, ביהודה ובשומרון, בדרום ובצפון, בספר ובמרכז היא מערכה אחת שהחיילים והאזרחים שנהרגו בה, אלה גם אלה נהרגו מפגיעת אותו אויב ובאותה מערכה. הגיע הזמן לשנות ולהחליט על קיום טכס אחוד ולהאציל את אופן ביצועה לרשויות המקומיות בישראל בתיאום עם כלל המשפחות".

+ח"כ דוד אמסלם: "אין כמעט משפחה בישראל שהשכול האכזר מדלג מעליה"
13:57 08/05/19  |  

יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם כתב בחשבון בטוויטר: השתתפתי בטקס יום הזיכרון באנדרטת הלוחם הבדואי בגליל התחתון. אין כמעט משפחה בישראל שהשכול האכזר מדלג מעליה, בכל הדתות והמגזרים. הכאב נורא וסיפורי הגבורה מעוררי השראה בכל שפה. לכולנו מכנה משותף אחד גדול, אהבת הארץ. מי יתן שמשפחת השכול לא תגדל ולא תוסיף. יהי זכר הנופלים ברוך".

+חוטובלי: "אין לנו מלחמות רשות על הארץ הזאת"
13:56 08/05/19  |  

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ייצגה את ממשלת ישראל בטקס הזיכרון בבית העלמין הצבאי בעיר רחובות. בנאומה בטקס התייחסה סגנית השר להפסקת האש בדרום ואמרה: ״המסורת היהודית מבחינה בין מלחמת רשות למלחמת מצווה. אין לנו מלחמות רשות על הארץ הזאת, רק מלחמות הכרחיות, מלחמות שאנו עושים אותן כשאין ברירה. חיי חיילנו יקרים לנו, וחובתה של הנהגה למנוע שפיכת דם חיילים מיותר, כשניתן להגיע לאותה תוצאה בלי פגיעה בחיי אדם״.

+השרה רגב: "בשנים האחרונות גילה העולם אויב חדש בדמות האיסלם הרדיקלי"
13:55 08/05/19  |  

שרת התרבות והספורט מירי רגב השתתפה בטקס יום הזיכרון רמלה: "בשנים האחרונות גילה העולם אויב חדש ומתחיל להבין את האיום לבִּטְחוֹנוֹ וחירותו של העולם כולו, האסלאם הרַאדִיקַלִי. עבור ישראל אין כל חדש. היינו ועודנו נושאים במאבקנו את הבשורה הבלתי מתפשרת בדבר היכולת וְהַהכְרַח להילחם בטרור האסלאמי הקיצוני ולא להיכנע לו". עוד הוסיפה השרה רגב: "הערב, לצידה של תוגת הזיכרון, נניף את הדגל לראש התורן ונפתח את חגיגות העצמאות ה71 למדינת ישראל. כולי תקווה, שנמשיך לבחור בחיים, לתקן הליכותינו, להיות טובים יותר אחד לשני, ולארץ, שעליה לַחֲמוּ בנינו ובנותינו וּלְמַעֲנָה נפלו".

+ח"כ עמיר פרץ: "מקווה שבשנה הבאה נוכל לספר שאנו פועלים לפתרון הסכסוך"
13:42 08/05/19  |  

ח"כ עמיר פרץ יצג את מדינת ישראל בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בבית העלמין הצבאי בשדרות. פרץ פנה בנאומו למשפחות החללים: ״אני מקווה כי בשנה הבאה נופיע כאן בפניכם ונוכל לספר לכם שאנחנו לא רק מנהלים את הסכסוך, אנחנו פועלים לפתור אותו. לא רק מנהלים את המציאות, אנחנו בדרך לשנות אותה. ואני מקווה גם שבשנה הבאה נספר לכם שהחזרנו הביתה את הדר גולדין ואורון שאול, כי זו הברית בין צה"ל למשפחות - להחזיר את ילדינו לבתיהם בכל מחיר."

+יתמות
13:33 08/05/19  |  שרה אהרונוביץ קרפנוס   |   לרשימה המלאה

האנשים נעימי הסבר נקשו על הדלת העץ, שעוטרה בציורי הפרחים העליזים של אמו ונכנסו לאחר שפתחה להם  ▪  הדלת נסגרה אחריהם  ▪  הם אף לא הבחינו בקובי שעמד במרחק מה בגינה שופעת הירק  ▪  את הרגעים אחר כך, קובי לא ישכח לעולם

זוכרים את אבא [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"הטרור הרצחני הפך למגפה עולמית"
13:15 08/05/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוסיף: "המערכה בעזה לא הסתיימה. מחשבים צעדינו בישקול דעת"  ▪  3,150 בני אדם נרצחו בפעולות איבה מקום המדינה, כולל ארבעת האזרחים שנרצחו בהסלמה האחרונים בדרום

נתניהו. רק רוצים לבנות [צילום: מסך]
+למעלה ממיליון וחצי איש השתתפו בטקסים בבתי העלמין הצבאיים
12:50 08/05/19  |  

אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון מדווח כי למעלה ממיליון וחצי איש השתתפו ב-52 הטקסים הממלכתיים בבתי העלמין הצבאיים ובמאות טקסים נוספים בחלקות הצבאיות ברחבי הארץ, באנדרטאות ובישובים מקרית שמונה ועד אילת. את בית העלמין הצבאי בהר הרצל, בירושלים, פקדו למעלה מ-120 אלף איש. עוד מדווח אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון כי כחצי מיליון גולשים הדליקו נרות זיכרון באתר 'יזכור', לזכר הנופלים.

+ליצמן: "יום הזיכרון מסיר מתוכנו את המחלוקות הקיימות"
12:23 08/05/19  |  

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן השתתף בטקס הזיכרון בבית העלמין בקריית גת: "יום הזיכרון מסיר מתוכנו את המחלוקות הקיימות בחברה הישראלית בחיי היום-יום. זו הזדמנות להדגיש את המחבר בינינו אל מול המפריד. ליצמן התייחס בדבריו בטקס להסלמה בדרום ואמר: "כמה מצער ונורא שבימים אלו, שוב פגשנו את כאב השכול ואובדן החיים בקרב משפחות מיוסרות שאיבדו את יקיריהן בידי שונאינו המחבלים. כמה סמלי הוא שארבעת הנרצחים בסבב הלחימה האחרון מייצגים את כלל אזרחי ישראל כמעט מכל האוכלוסיות".

+השר דרעי: "כוחה של האחדות - סוד ההצלחה שלנו"
12:17 08/05/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

דרעי התייחס לאירועי הימים האחרונים ואמר: "קיבלנו תזכורת כואבת למציאות האכזרית בה אנו חיים,במותם של ארבעה אזרחים חפים מפש. יש מחיר לקיום שלנו כאן"

דרעי בגוש עציון [צילום: דוברות גוש עציון]
+ח"כ ליברמן: "עידן ההכלה וההסדרה צריך להסתיים"
12:05 08/05/19  |  

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן בטקס יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי במגדל העמק: "עידן ההכלה וההסדרה צריך להסתיים. יש לעבור למדיניות של הכרעה. לצה"ל יש את כל הכלים והיכולות להכריע את הטרור העזתי. ההכרעה בידי צה"ל. ההחלטה על המדיניות בידי הממשלה."

+השר נפתלי בנט: ״זהו היום הקדוש והמאחד ביותר בשנה"
12:00 08/05/19  |  

שר החינוך, נפתלי בנט, השתתף כנציג ממשלת ישראל בטקס יום הזיכרון שנערך בבית העלמין הצבאי בראשון לציון. בנט נשא דברים בטקס ואמר: ״יום הזיכרון הוא יום מקודש ומאחד עבור עם ישראל. רגע הצפירה הוא הרגע הקדוש והמאחד בשנה. אל לנו לשעבד את קדושת היום ואת תשומת הלב הציבורית לאירועים שוליים וחיפוש המפריד בינינו:.

+השר אריה דרעי: "נוסחת האחדות והחיבור - זה סוד ההצלחה שלנו"
11:57 08/05/19  |  

יו"ר ש"ס, שר הפנים, אריה דרעי אמר בטקס בבית העלמין שליד כפר עציון: "צריך לזכור את כוחה של האחדות והמכנה המשותף בעם ישראל, דתיים חילונים וחרדים. רב המשותף על המפריד. נוסחת האחדות והחיבור, חיבור בין ציבורים שונים, אחדות בין חלומות שונים זה סוד ההצלחה שלנו".

+השר גלנט: "יד אחת עוסקת בבניה ויצירה והיד השנייה מוכנה להגנה"
11:33 08/05/19  |  

השר יואב גלנט בטקס יום הזיכרון בקריית שאול: "הזכות שניתנה לנו לחיות בארצנו יחד עם המחיר הכבד. יד אחת עוסקת בבניה ויצירה והיד השנייה מוכנה להגנה. החזון הולך ומתממש. מדינת ישראל של היום היא מימוש חזון הנביאים. מדינה ישראל מדינה יהודית ריבונית ועצמאית ודמוקרטית. המבקשים את רעתינו יתקלו בקיר הברזל".

+אלמנתו של סמ"ר משולמי שנפל בלבנון תדליק את נר הזיכרון
11:15 08/05/19  |  

+צפירת דומייה נשמעה ברחבי הארץ
11:13 08/05/19  |  

בשעה 11:00 נשמעה צפירה בת שתי דקות לזכר 23,741 חללי מערכות ישראל, ולזכרם של 3,150 האזרחים שנרצחו בפעולות איבה. לאחר הצפירה נפתח בהר הרצל בירושלים טקס האזכרה המרכזי לחללי מערכות ישראל.

+השכול הפרטי ועוצמת העם
10:54 08/05/19  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

יש הבדל בין האבל הקולקטיבי לפרטי, אבל לא ביום הזיכרון  ▪  היום משהו מהפרטי והאישי חודר וגולש אל הכללי

שכול פרטי [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+"לא נאפשר לאירן להשיג נשק גרעיני"
10:08 08/05/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוסיף: "זהו יום של יגון כבד אך זהו יום של אחווה עילאית"  ▪  כ-1.5 מיליון איש ואשה יפקדו את בתי העלמין הצבאיים ואתרי ההנצחה ברחבי הארץ

נתניהו. העביר מסר לרוחאני [צילום: מסך]
+ארדן: לא ננוח עד שנחזיר את הדר גולדין ואורון שאול
00:42 08/05/19  |  איציק וולף

השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, הצהיר כי מדינת ישראל מחויבת להחזיר את כל השבויים והנעדרים - כולל אורון שאול והדר גולדין.
"יש לנו אחריות מיוחדת לחיילים הנעדרים ולאזרחים השבויים שלנו. כפי שלא נחנו במשך 37 שנים עד שהבאנו את זכריה באומל ז"ל, כך לא ננוח עד שנביא את הדר גולדין, אורון שאול וכל שאר השבויים והנעדרים שלנו", אמר בטקס יום הזיכרון של יהדות התפוצות שקיים הערב ארגון מסע בלטרון. בטקס השתתפו כ-6,000 צעירים יהודים וראשי קהילות יהודיות מהעולם

+כ-9,000 איש השתתפו בטקס הישראלי-פלשתיני
00:03 08/05/19  |  איציק וולף

כ-9,000 בני אדם השתתפו הערב בטקס הזיכרון הישראלי-פלשתיני שהתקיים בגני יהושע בתל אביב. הנציגים הפלשתינים השתתפו בטקס לאחר שבג"ץ הורה למשרד הביטחון להתיר את כניסתם לישראל.
כ-200 מפגיני ימין מחו מול הטקס. המשטרה, שהייתה ערוכה במקום בכוחות גדולים, עצרה חמישה מן המפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי.

+שירה ועמיחי איש-רן: אם נהיה ביחד לא יוכלו לנצח אותנו
23:29 07/05/19  |  איציק וולף

שירה ועמיחי איש רן, שבנם עמיעד ישראל נרצח בבטנה של שירה בפיגוע בעופרה בחורף האחרון, ריגשו את הקהל בטקס שירים לזכרם כשאמרו לנוכחים שבאו לעודד את המשפחות השכולות.
"אנחנו כאן, כדי לעודד את המשפחות השכולות, שאליהן הצטרפנו בגיל כל כך צעיר, ולומר להן שמדינת ישראל שלנו היא פשוט נפלאה, יש תמיד תקווה, ואם נהיה אנחנו כולנו יחד, כמו אחרי מותו של עמיעד שלנו, אף אחד, אבל באמת אף אחד, לא יוכל לנצח אותנו", אמרו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צפו ברשימת שמות הנופלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אנחנו עם שכול, דואב ונרדף גם ב
קורןנאוה טבריה  |  8/05/19 11:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עידן יוסף
ביד לבנים בירושלים נערך הטקס הממלכתי הפותח את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. ראש הממשלה: "כל חלל ונופל פוצע את ליבנו". אדלשטיין: "לפיד החרות העברי המשיך מדור לדור ומעולם לא כבה"
יוסף קנדלקר
אליזבט רימיני
חשבתם שזו שאלה פשוטה? הציונות וזה? מתברר שזה לא היה בדיוק כך בפשטות, כי גורם אחד, מאוד מפתיע, סייע להקמתה באופן שלא הייתם משערים    מאמר ליום העצמאות ה-ע"א
אורטל ברובין-חן
יום העצמאות בפתח ולצד הזיקוקים והדגלנים עומד בגאון ומסמל את החג כבר שנים המנגל    מסורת היא דבר נפלא וממלא, בעיקר כשאנחנו מוקפים בבני המשפחה והחברים האהובים עלינו    היא מעניקה לנו תחושת ביטחון, משמחת ויש לה חשיבות בשמירה על בריאות הנפש וזה, ללא ספק חשוב. אך מבחינת הגוף מדובר בסיפור שונה לגמרי    מה אפשר לעשות כדי ליהנות ממסורת החג תוך כדי צמצום הנזק?
דליה חשן
אם נחזור למציאות ימינו אנו רואים שכל הכוח שבעולם, והעליונות ביבשה באוויר ובים אינם מועילים למי שאיבד את האמונה בחזון ובצדקת הדרך    במצב זה כל עלעל ברוח וכל מחשבה דמיונית יכולים לשתק אותנו מלהסתער על משיגי נפשנו ורוצחינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il