X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"בנושא המסתננים היה שיסוי נגד בג"ץ; הצענו פתרון של פיזור אוכלוסין" "נתניהו הגיע להסכמה יפה על הוצאת חלק מהמסתננים - אבל הופעל לחץ פוליטי"
▪  ▪  ▪
נאור. "אסור לרצות להיות פופולרי" [צילום: דרור סיתהכל, לשכת עוה"ד]

"היה שיסוי כלפי בית המשפט העליון בנושא חוק המסתננים". כך אומרת נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, מרים נאור. היא דיברה (יום ג', 3.9.19) בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין.
לדברי נאור, "הירידה באמון במערכת המשפט איננה יותר דרסטית מאשר הירידה באמון בכל מערכת אחרת. לבית המשפט אסור לרצות להיות פופוליסטי, אסור לו לנסות לרַצוֹת מישהו אחר. בית המשפט צריך להחליט מה שלהשקפתו נכון. הוא כמובן יכול לטעות; מישהו צריך להחליט מה זה לטעות. אוי לנו אם כתוצאה מהרצון לרצות מישהו, להיות פופולרי, בית המשפט ישנה את הפסיקה שלפי דעתו היא הפסיקה הראויה".
בתשובה לביקורת על פסיקת בג"ץ בנוגע לחוק המסתננים, אמרה נאור: "להחזיק אנשים שלוש שנים בלי משפט על הסתננות - זה מופרך. זוהי דוגמה לנושא שבכלל אין בעיה להחליט בו. שלוש שנים בלי משפט, זה יעלה על הדעת? בית המשפט לא קבע מהו משך הזמן הסביר. הרשות קיבלה רמז בהוראות ביניים, בהן קבענו שאפשר עד שנה. תפקידו של בית המשפט להגן על החירויות.
"במקרה הזה היה שיסוי כלפי בית המשפט, וניסו לצייר אותו כאויב דרום תל אביב, כמי שאינו מתחשב בתושבי דרום תל אביב. אבל האמת היא שבפסקי הדין הצענו פתרון של פיזור אוכלוסין: קבענו שלגיטימי לפזר את המסתננים במקומות שונים בארץ. מטעמים שאינם ברורים לי, הדבר לא נעשה.
"ראש הממשלה הגיע להסכמה, יפה בעינַי, עם האו"ם של הוצאת מספר מסוים של שוהים בלתי חוקיים לארצות אחרות שהיו מוכנות לקבל אותן. זה היה מתווה מאוד יפה, אבל הופעל לחץ פוליטי והמדינה חזרה בה מהמתווה היפה הזה. יש פתרונות הומניים. התפקיד של בית המשפט הוא לשמור על פתרונות הומניים".
נאור דחתה גם את הביקורת על התערבותו של בג"ץ במתווה הגז: "בית המשפט יישם את החוק. מישהו לפרש את החוק, וזה תפקידו של בית המשפט". היא סירבה לומר האם לדעתה יכול בג"ץ לבטל חוק יסוד כמו חוק הלאום, ורק העירה שהמדינה כלל לא ביקשה לדחות על הסף את העתירות נגד החוק.
בנוגע לחוק החסינות אמרה נאור, כי יש להביא בחשבון את ההיבט של חקיקה פרסונלית. "זה לא שיום אחד העניין עולה, אלא הוא בא בעניינם של ראש הממשלה וכמה אחרים. אני לא אומרת האם בית המשפט יפסול את החוק; אני אומרת, שבכל העולם חוק פרסונלי נתפס כדבר בלתי ראוי".
נאור הביעה מחאה על השיוך בין גזענות לבין הימין, והזכירה שחמותה – אסתר רזיאל-נאור – הייתה שנים רבות חברת כנסת מטעם חרות. "תיאור הפסילה [של ברוך מרזל ובנצי גופשטיין] כפסילה של הימין היא מגונה. זה לא שייך לימין ושמאל; זה שייך לגזענות". היא שאלה רטורית, האם בית המשפט צריך להימנע מפסילה של צד אחד, רק משום שאין את מי לפסול מן הצד השני. "זה דבר איום ונורא. אי-אפשר בדברים האלה לדגול באיזון. אם צריך לפסול רשימה מן השמאל – צריך לפסול אותה, אבל לא בשם האיזון". היא התייחסה להימנעות מפסילתה של היבא יזבק: "מה אמור בית המשפט לעשות אם לא הייתה עתירה לפסילתה?".

תאריך:  03/09/2019   |   עודכן:  03/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חוק חסינות יהיה פרסונלי ובלתי ראוי"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נקודת מבט מוטעה
עודד הנודד  |  3/09/19 14:16
2
זו אינה אותה גברת ?
ישמעאל  |  3/09/19 15:47
3
העליוןהנוכחי אינו לגיטימי היות
והוא אינו יצוגי  |  3/09/19 16:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מהגרים
איתן קלינסקי
אני גאה בתלמידי בתי הספר שדרשו מד"ר מור יוסף, האחראי לביצוע הוראות גירוש הילדים, לאמץ ללוח ליבו את ההוראה בספר ויקרא פרק כ"ד פס' 22 - "משפט אחד יהיה לכם כגר כאזרח יהיה, כי אני ה' אלוהיכם
ציפי לידר
בשולי הכותרות: גירוש או חוק - ארגוני השמאל מכירים?    את ראשינו הם מבקשים    ולקינוח האותייות מאחורי המספרים
איתן קלינסקי
מצער, שהרב דרעי אינו מפנה את זמנו לתורה    בוודאי היה קורא, שלפי הרב אחאי גאון מצוות פרו ורבו חלה אפילו על עכו"ם (עובדי כוכבים ומזלות)
איתן קלינסקי
אני מודה לראש עיריית רמת גן, שאמה הכהן, שהחליט אמש באישור כל חברי מועצת העיר לקרוא לשר הפנים, אריה דרעי, לעצור מייד את גירוש הילדים שנולדו בישראל קתרין וקיאן
איתמר לוין
סולברג: חשיפת המסמכים על מגעיה של ישראל עם אריתריאה ועל מצב זכויות האדם במדינה, תפגע בצורה ממשית וממוקדת ביחסי החוץ - ולכן אסור לחשוף אותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il