X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אוטובוס במזרח ירושלים [צילום: אברהם שטרן]
מיום שני: שביתת אוטובוסים במזרח י-ם
שירותי תחבורה ציבורית במזרח ירושלים יושבתו לנוכח כישלון במו"מ מול משרד התחבורה, שלטענת המפעילים מסרב לאפשר תנאי נסיעה שווים לתושבי מזרח ירושלים שר התחבורה: הצעותינו הנדיבות נדחו מנהל הרשות: לא קיבלנו מודל כלכלי שיתמוך בדרישות שמציגים המפעילים

מיום שני הקרוב (9.9.16) יופסקו באופן מלא כלל שירותי התחבורה הציבורית הערבית במזרח ירושלים. לא ידוע עד מתי. הפסקת הפעילות מתבצעת בעקבות כישלון במו"מ מול משרד התחבורה, שלטענת המפעילים מסרב לאפשר תנאי נסיעה שווים לתושבי מזרח ירושלים, לרבות בכל הנוגע למצב כלי התחבורה, תשתיות והטמעה של טכנולוגיות חדשות כפי שנהוג בשאר המדינה.
במזרח ירושלים פועלות שבע חברות תחבורה ציבוריות המפעילות את קווי התחבורה באזור, ומדי יום נוסעים בקווים אלו כ-50 אלף נוסעים. המפעילים טוענים כי האפליה הקשה בין תושבי מזרח ירושלים למערבה באה לידי ביטוי גם בשכר הנהגים הנמוך בעשרות אחוזים במזרח העיר, וברב-קו אשר תושבי ירושלים יכולים להשתמש בו אך ורק באזור מגוריהם, ונאלצים לקנות רב-קו נוסף אם הם מעוניינים להשתמש בתחבורה הציבורית במזרח העיר.
כעת, לאחר שבועות ארוכים של ניסיונות מצד חברות התחבורה הציבורית במזרח ירושלים להגיע להסכמות עם משרד התחבורה, הן נאלצות להפסיק את פעילותן, זאת בעקבות טענתן לחוסר הרצון מצד המשרד להזרים כספיים אשר יאפשרו את המשך פעילות החברות, ומניעת קריסתן המיידית.
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ומנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית אמיר אסרף קראו למפעילים שלא לפגוע בנוסעי התחבורה הציבורית במזרח ירושלים. בהודעה מטעמם נמסר: "לפתחם של מפעילי התחבורה הציבורית הונחו הצעות נדיבות במהלך המשא-ומתן במטרה להמשיך להפעיל את התחבורה הציבורית עד לסיומו של המו"מ. אולם כל ההצעות נדחות והמפעילים באופן חד-צדדי החליטו להפסיק את הפעלת התחבורה הציבורית.
בין השאר הוצע לבקשת המפעילים להעלות את תעריפי הנסיעה מ-4.70 שקלים ל-5 שקלים. המשרד אף הציע לסבסד את שכר הנהגים ב-1,800 שקלים לכל נהג. ואף להימנע ממתן קנסות, המאפשרים פיקוח על רמת השירות הניתן.
במשרד התחבורה אומריפ כי הציעו תוספת בשווי מיליוני שקלים, עד לסיום המשא-ומתן. אולם המפעילים דחו את הארכת תוקף החוזה הקיים בינם ובין המדינה. בטענה כי ההחלטה אם להאריך אותו או לאו היא רק בידי המפעילים.
בשנים האחרונות הוכנסה התחבורה הציבורית לפיקוח משרד התחבורה, כששבעת מפעילי התחבורה הציבורית התחייבו לעמוד באמות המידה שמציב המשרד, ובתמורה יקבלו סבסוד מהמדינה. המדינה המשיכה לפעול מול המפעילים להטמעת השימוש בכרטיס הרב-קו במזרח העיר. היא המשיכה בכל העת לסבסד את מפעילי התחבורה הציבורית למרות שאלו לא העמידו מערכות בקרה וכרטוס כנדרש לטובת הציבור.
אמיר אסרף, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית: "צר לי שמשתמשים בנוסעים ככלי לניגוח ולהשגת מטרות במשא-ומתן. למרות בקשותינו, לא קיבלנו מודל כלכלי שיתמוך בדרישות שמציגים המפעילים. ועל אף זאת – הצענו לתקופת הביניים כסף רב. העומד לנגד עינינו הוא מניעת פגיעה בציבור והמשך מתן השירות לנוסעים".

תאריך:  03/09/2019   |   עודכן:  03/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיום שני: שביתת אוטובוסים במזרח י-ם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
שר התחבורה קורע את המסיכה מעל השביתות ברכבת ישראל ומתחייב לחוק בוררות חובה בשירותים חיוניים שישים סוף לשביתות    "עיצומים פליליים ואזרחיים כנגד מי שיפר אותו ויתחכם במחלות מזויפות ושאר תרגילים"
עידן יוסף
קומץ חברי ארגון רדיקלי חסמו לדקות ארוכות מפגש כביש-מסילה בשפיים, אך המשטרה אינה מפנה אותם    רכבות נאלצו חזור על עקבותיהן    חיילים ואזרחים אינם יכולים להגיע ליעדם
עידן יוסף
הניסוי בקטר החשמלי שתוכנן להתבצע הבוקר בקו המהיר לירושלים לא התקיים בשל עיצומים לא רשמיים של הוועד    הוצא צו מניעה לעיצומי עובדים בקו הרכבת ירושלים-ת"א, וההנהלה טוענת כי הוא אינו מכובד ע"י הוועד
עידן יוסף
המטרו הישראלי יוקם באמצעות חברת נת"ע    הצעד הראשון אותו תוביל נת"ע יהיה הקמת מנהלת אשר תעסוק בין היתר במבנה התאגידי של מערכת הסעת ההמונים, בקידום חוק מטרו ובסוגיות של מימון ונדל"ן
יהודה הרציג
רוב הנשאלים, שחלקם הגדול עובד בגליל ומקצתם אף במרכז הארץ, ציינו בראש וראשונה את העובדה ששילוב כביש "חוצה ישראל" עם כביש 77 ובהמשך כביש 70, כגורם ראשון במעלה המקצר את זמן הנסיעה מרמת הגולן למרכז הארץ בכ-30 אחוזים לעומת מה שהיה בעשור הקודם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il