X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אין לקבל את פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה "כזה ראה וקדש", במיוחד לאור הערכות שהופרכו, ותחזיות שהמציאות טפחה על פניהן
▪  ▪  ▪
יהודים רבים יותר. עובדה! [צילום: פלאש 90]
   מנחם רבוי
איך הפכתי ל"פועל לשכה"

+ אופטימיות דמוגרפית למרות הכל
בחיזוי אוכלוסין, נושא הנלמד באקדמיה במסגרת מדעי החברה, יש לקחת בחשבון גורמים רבים ולא תמיד שיעור הגידול העכשווי הוא גם המפתח לחיזוי האוכלוסיה העתידית. ובכל זאת, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נוהגת לכלול בפרסומיה הרשמיים נתונים אשר היא לא בדקה אותם כלל, אלא קיבלה אותם מהרשות הפלשתינית, שאמינותה המדעית די מפוקפקת.
בשנת 2000, עמד מספר ערביי ישראל על 1,200,000 ובעת ההיא שיעור הגידול השנתי של ערביי ישראל עמד על 3.7%.
כיום, בתום עשור, הצפי דאז על בסיס גידול האוכלוסיה כפי שהיה בשנת 2000 - הינו לאוכלוסיה הגדולה פי 1.45 מאוכלוסיית 2000, (בחישוב טור גיאומטרי בעל מנה של 1.037), לאמור: 1,740,000 נפש, והנה - לפי הפרסומים האחרונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה - מונים ערביי ישראל פחות מ-1,500,000 נפש, כלומר, התחזית שהתבקשה מנתוני הלשכה של שנת 2000 - לא עמדה במבחן המציאות...
אלא שכבר אז, בשנת 2000, היה אפשר להסיק מסקנות ראויות, דבר שלא נעשה ואין זה חשוב כלל האם מתוך רשלנות מקצועית או מתוך מגמתיות פוליטית. כי גם במרווח הזמן מאז הקמת מדינת ישראל ועד שנת 2000 - עלה הגידול באוכלוסיית היהודים על הגידול באוכלוסיית הערבים בישראל, ולפי פרסומי מט"ח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית - מספר היהודים גדל פי 8 בין השנים 1948 עד שנת 2000, ואילו מספר ערביי ישראל עלה רק פי 7.7.
כמובן שאפשר לתרץ ולהסביר, אלא שכל התירוצים וההסברים מעניינים פחות ממבחן התוצאה, כי כל ההסברים היו אמורים להיכלל בתחזית נכונה מבחינה מקצועית ובכל פרט או אירוע שתפח על פני החוזים - יש כשל בעבודת החיזוי.
לאור האמור במאמר קודם שלי (חשבון פשוט), הצפי שלי הינו כי בזכות קבוצת חרדים-דתיים מבין היהודים המתחילה להשפיע, אשר קצב גידולה גדול בכ-20% מקצב גידול האוכלוסיה הערבית, בשנים הבאות אחוז הערבים מכלל האוכלוסיה בישראל יפחת בהדרגה ובהתמדה.
גם אם לא יפחת, ברור כי הפער לטובת האוכלוסיה היהודית יילך ויגבר כי ההפרש יהיה 80% ממניין ההולך ועולה.
הגורמים שיתרמו להגדלת שיעור ריבוי האוכלוסיה היהודית ביחס לאוכלוסיה הערבית בישראל הם:
  • הגברת ההשפעה המתמטית של חלק מן האוכלוסיה היהודית שהוא בעל שיעור ילודה גבוה - וכזה שאינו בסימן ירידה - הלא הם החרדים והדתיים.
  • מיתון ברור ועקבי לאורך זמן בגידול הריבוי הטבעי של האוכלוסיה הערבית בישראל.
  • הגירה שלהערכתי כפי שהשפיעה בעבר במשך עשרות שנים בכיוון האמור, כך גם תשפיע בעתיד.
יש לבחון את נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בביקורתיות מכמה היבטים:
(א) לבחון את מהימנות מקורותיה.
(ב) לבחון את מידור פרסומיה.
(ג) לבדוק שמא נכללו בפרסומים שיקולים זרים, וכל זאת מבלי להסתנוור מתואריהם האקדמיים המכובדים של מחוללי הסקרים ומנתחיהם.

תאריך:  15/10/2009   |   עודכן:  15/10/2009
אופטימיות דמוגרפית למרות הכל

בניגוד לאסכולה הפטליסטית (ולאור בדיקה והצלבה של נתוני לידות, פטירות והגירה של הלמ"ס הפלשתינית והישראלית, משרדי הבריאות והחינוך הפלשתינים ומשטרת הגבולות של ישראל) נמשכת הרוח הגבית הדמוגרפית היהודית:
1. מספר ערביי יו"ש בדצמבר 2008 היה 1.55 מיליון ולא 2.5 מיליון, כפי שטוענת הלמ"ס הפלשתינית. כלומר, נתוני הלמ"ס הפלשתינית כוללים "ניפוח" מלאכותי של 66%, המגדיל - מאז 1994 - את אספקת המים מישראל לרש"פ ואת הסיוע הפיננסי הבינלאומי לרש"פ. ה"ניפוח" משריש תחושת פטליזם (משוללת-יסוד) בתודעת מעצבי-מדיניות ודעת קהל ומשפיע על תפישת העולם הביטחונית/מדינית/דיפלומטית של ישראל. ב-2006 תיעד "הבנק העולמי" "ניפוח" של 32% בנתוני הלידה של הרש"פ.
2. במחצית הראשונה של 2009 - ומאז 1995 - נמשכת מגמת הגידול המרשים בפריון היהודי (מספר לידות לאישה) והירידה החדה בשיעור גידול האוכלוסין (סיכום שיעורי לידה, פטירה והגירה) ובשיעורי הפריון של ערביי יו"ש ו"הקו הירוק".
3. במחצית הראשונה של 2009 הגיע המספר המוחלט של הלידות היהודיות (56,954) ל-76% מסך הלידות, לעומת 75% ב-2008 ו-69% ב-1995.
4. מ-1995 ועד יולי 2009 - בניגוד למקובל בחברות מפותחות - גדל המספר המוחלט של לידות יהודיות שנתיות ב-45% (מ-80,400 ל-117,000) ואילו המספר המוחלט של לידות שנתיות ערביות התייצב על 39,000 (0% גידול). המגזר האחראי יותר מכל למגמת הגידול היהודית הוא החילוני, ובמיוחד עולי בריה"מ, שהגיעו ארצה עם פריון של לידה לאישה ועברו לפריון 3-2 לידות לאישה. מ-6 לידות פער פריון ערבי-יהודי ב-1969 הצטמק הפער ל-0.7 לידה לאישה (2.8:3.5) ב-2008. המגמה מצביעה על התכנסות הפריון היהודי והערבי לכיוון 3 לידות לאישה יהודייה וערבייה (פריון יהודיות ילידות הארץ הוא 3.15).
5. הירידה בפריון הערבי ב"קו הירוק" מבטאת השתלבות מוצלחת בתשתיות החינוך, הבריאות, התעסוקה, המסחר, התרבות, הפוליטיקה, הספורט והאמנות.
6. שיעור הפריון הערבי ביו"ש ירד ל-4 לידות לאישה ומתכנס ל-3.5. מגמת הירידה החדה מאפיינת את כל המדינות המוסלמיות חוץ מאפגניסטן ותימן: ירדן ("אחות תאומה" דמוגרפית של יו"ש) - 3, סוריה - 3.5, מצרים - 2.5, סעודיה הבדווית הווהאבית - 4, אלג'יריה - 1.8, אירן - 1.7 לידות לאישה, וכו'.
7. שיעור גידול האוכלוסין של ערביי יו"ש צונח עקב הירידה בשיעור הילודה (עקב מודרניזציה), הגידול בשיעורי הפטירה (עקב שיפור תוחלת החיים) ומאזן-הגירה-שלילית (החוצה) גבוה. בין 1995 ל-2008 התייצב מספר הלידות השנתיות של ערביי יו"ש על 48,000 כביטוי לירידה בשיעור הפריון. מ-1950 ועד אמצע 2009 היו רק שש שנות מאזן-הגירה-חיובית ביו"ש. מאזן ההגירה השלילית זינק עם פריצת האינתיפאדה השנייה ועבר להילוך גבוה יותר ב-2006 בעקבות עליית החמאס לשלטון. גורמי המודרניזציה המכרסמים בשיעור הילודה הערבי ביו"ש: עיור (70% עירוניים ב-2009 לעומת 70% כפריים ב-1967), הרחבת תשתית החינוך במיוחד אצל נשים, שיא בשיעור גירושין ובגיל נישואין ממוצע ותכנון משפחה (בהובלת הרש"פ ואונר"א).
8. הרוב היהודי בין נהר הירדן לבין הים התיכון - ללא רצועת עזה - הוא 67% (60% כולל עזה) ונהנה מרוח גבית דמוגרפית הצפויה להגדילו. ב-1947 היה מיעוט יהודי של 33% וב-1900 מיעוט יהודי של 8% מערבית לירדן.
9. הרוב היהודי עשוי להגיע ל-80% ב-2035 (מערבית לירדן ללא עזה) בסיוע הרוח הגבית הדמוגרפית היהודית (הנ"ל) ותוך מינוף הקריסה הכלכלית בעולם והקצנת האנטישמיות למימוש פוטנציאל העלייה מרוסיה והרפובליקות (כחצי מיליון עולים בעשר השנים הבאות), מארה"ב (כ-10,000 עולים לשנה), מצרפת, מבריטניה, מדרום אמריקה, מדרום אפריקה, וכולי.
10. כל מי שטוען שהיהודים נידונו להיות מיעוט בין נהר הירדן לבין הים התיכון - ולכן, לכאורה, יש לוותר על גיאוגרפיה כדי להבטיח את הדמוגרפיה - טועה באופן דרמטי או מטעה באופן שערורייתי.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אשליה דמוגרפית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נתוני אטינגר זהים בעיקרם ל"ת
א מ רול  |  15/10/09 12:12
2
האם המסקנה שאפשר לספח את יו"ש?
צבי גלברד  |  15/10/09 18:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מדוע מתחילה התורה במשלים עמוקים על מעשה בראשית וחטא אדם הראשון? יש בכך מסר על מידת עומקה - ממנו ניתן להפיק לקח כפול
עו"ד יוסי דר
ממש כמו שהכשיר את עלילת הדם "ג'נין ג'נין", בית הדין הגבוה לצדק היה מכשיר-לצפייה גם את הסדרה הטורקית (דעה)
ראובן לייב
המסעדה היפהפייה, הנושקת לחוף המרינה בהרצליה, עברה באחרונה מהפך קולינרי ומציעה לסועדיה שפע של פיקנטריה
שולמית קיסרי
הישראלים בחו"ל הם נכס מובנה של ישראל שאפשר לקוות, לפי כמה סימנים והתרחשויות, שישמחו לחזור ולגור פה ולהתערות בעסקים, בתרבות, וביצירה מכל סוג לאור השינוי הדרסטי שמבטאת הרפורמה במס
ד"ר אברהם בן-עזרא
כאשר דירה אינה ראויה למגורים או שאינה תואמת את התוכנית המקורית, הדיירים רשאים לבטל את חוזה המכר ולקבל את כספם בחזרה    להלן מספר דוגמאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il