X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי בירושלים קבע ביום חמישי כי אין לקיים אירוע קביעת מזוזה במבנה רב תכליתי שבבעלות המועצה המקומית קדומים למרות צו הביניים - האירוע התקיים בהשתתפות עשרות אנשים
▪  ▪  ▪
חנוכת המבנה - בניגוד לצו הביניים [צילום: איציק וולף]

בית המשפט המחוזי בירושלים אסר על המועצה המקומית קדומים לקיים אירוע חנוכת מבנה ציבורי שהורחב באופן לא חוקי. אך למרות החלטת בית המשפט וצו ביניים שניתן באופן ספציפי ביחס אליו - התקיים האירוע ביום שישי (06.09.19) תוך הפרה של צו שיפוטי.
מדובר באירוע לחנוכת הרחבת מבנה רב-תכליתי בשכונת מצפה ישי ביישוב קדומים. המבנה הזה נמצא במרכזה של סערה קהילתית גדולה ובמוקד של עתירה מינהלית שהגישו בני הזוג יואל ואודליה סימני, שביתם גובל במבנה.
כפי שפרסמנו ב-News1, מדובר במבנה שהורחב לאחר שניתן לו היתר על-ידי הוועדה המקומית לתכנון ולבניה תוך הסתמכות על תב"ע שכלל לא החלה בהליכים סטטוטוריים. המבנה הוקם בשנת 2008 כגן ילדים בשטח של 50 מ"ר. במהלך שנות פעילותו הראשונות נוספה אליו בניה קלה. לאחר שנים ספורות הוסב המבנה ל'מבנה רב-תכליתי' לשימוש תושבי השכונה. זאת, לנוכח העובדה שאין בשכונה הזאת, המנותקת משאר שכונותיה של קדומים באמצעות כביש ראשי (כביש 55), מבנה אחר היכול לשמש את התושבים באירועים שלהם.
בפברואר 2019 פרסמה ועדת תכנון ובניה של המועצה המקומית קדומים מכרז להרחבת המבנה עד לכ-130 מ"ר. לטענת בני הזוג סימני, הרחבת המבנה תוכננה למרחק של כ-4 מטרים בלבד מגבול המגרש שלהם ולמרחק של כ-8 מטרים בלבד מקיר ביתם. בשל-כך, הגישו ערר למועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי. ב-24 ביוני 2019 ניתנה החלטה שעל פיה יש לעצור את הבנייה באופן מוחלט עד לסיום הדיון בעתירה. "נוכח העובדה כי במהלך הדיון עלה חשש לכך שהיתר הבנייה ניתן בניגוד לתב"ע בחריגה ממגבלות התב"ע, על כן החליטה הוועדה... להורות על התליית היתר הבנייה עד להחלטה אחרת.

הבנייה נמשכה למרות ההחלטה

למרות החלטה זו, המשיכה המועצה המקומית קדומים בבניה. כפי שניתן לראות בתמונה שצולמה ב-23 ביוני 2019, יום לפני החלטת מועצת התכנון העליונה, המבנה הרב-תכליתי היה רק בשלבי שלד ראשונים. מאז ועד לסוף אוגוסט השלימה המועצה את הבנייה, למרות שהיתר הבנייה שהוציאה הותלה, ולאחר מכן נקבע שניתן תוך הסתמכות על תב"ע שאינה בתוקף.

"התוצאה היא שניתן צו ביניים"

ביום חמישי (05.09.19) התקיים דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, במהלכו טענו באי-כוח מועצת קדומים כי הבקשה לאסור קיום אירועים במקום אינה עניינית אלא חלק מסכסוך קהילתי שהמועצה והוועדה לתכנון ולבניה נגררה אליו.
כראיה לכך ציינו שבני הזוג סימני קיימו בעצמם אירועים במקום. לטענת המועצה, מדובר במבנה ציבור ששייך לה, ומופעל על-ידי ועד השכונה. עוד טענו כי ניתנה התחייבות שלא לקיים במקום אירועים פרטיים וכי השימוש שייעשה במבנה יהיה ציבורי בלבד. "לכן, אנחנו סבורים שההחלטה להפסיק שימוש במבנה הציבורי היא לא סבירה ולא מידתית, בדיוק באותה מידה שלא ייתכן להפסיק את השימוש של מר סימני בביתו, כיוון שגם ההיתר שלו נמצא באותו סטטוס".
השופט רפי כרמל נתן צו ביניים הקובע איסור לשימוש כלשהו במבנה נשוא העתירה. הוא קבע כי מדובר במבנה שהוקם ללא היתר בנייה כדין וכי כבר בחודש יוני, עוד לפני שהושלמה בניית ההרחבה של המבנה, נקבע כי יש להתלות את הבנייה עד להחלטה אחרת. הוא ציין את החלטת מועצת התכנון העליונה שניתנה ב-12 באוגוסט 2019 ולפיה לא אושר המשך הבנייה במגרש המיועד למבני ציבור וניתנה הנחיה לוועדה המיוחדת לתכנון ולבניה קדומים לנקוט הליכי אכיפה כנגד הבנייה המבוצעת על בסיס תוכנית לא מאושרת ולמנוע את השימוש במבנה לאירועים. הוא ציין עוד את החלטת ועדת התכנון העליונה שקבעה באוגוסט כי הבנייה שבתחום תוכנית 113/12 בוצעה בסטיה מהתב"ע וכי ההיתרים, גם למגרש, ניתנו על בסיס תוכנית מפורטת (תב"ע) 113/12/1 שלא התחילה בהליכים סטטוטוריים.
"האמור לעיל מציב את הבסיס לבקשת העותרים", קבע השופט כרמל, והוסיף כי טענות הוועדה המיוחדת לתכנון ולבניה קדומים כי נאסר שימוש למבנה לאירועים, אך מותר שימוש שלא לאירועים כגון פעילות לחוגים, אמורות להתברר במסגרת העתירה. "התוצאה היא שניתן צו ביניים כמבוקש בסעיף 1 רישא לבקשה ["לאסור שימוש כלשהו במבנה נשוא העתירה, שנבנה ללא היתר וצפוי להינקט נגדו צעדי אכיפה... וזאת עד להחלטה של בית משפט נכבד זה בעתירה זו. ק"ו לקיום אירוע קביעת מזוזה שמתוכנן ליום שישי הקרוב - ה-6.9.19, ואירועים הבאים", א.ו.]. הצו מתייחס וכולל גם את האירועים המתוכננים ביום 6.9.19 וביום 7.9.19, כמפורט בבקשה", לשון ההחלטה.
אולם למרות צו הביניים של בית המשפט, שאסר באופן מפורש את קיום חנוכת המבנה המשופץ ואת קביעת המזוזה בו, ערכו תושבי שכונת מצפה ישי את האירוע ביום שישי האחרון. האירוע שהחל ביום 06.09.19 בסביבות השעה 17:30 אחר-הצהריים ונמשך עד סמוך לכניסת השבת, כלל 'קבלת שבת מוזיקלית'.
כפי שניתן לראות מהתמונות המצורפות - נקבעה במקום מזוזה, ובתוך המבנה ובחצר שלו שהו עשרות אנשים. בהזמנה המקורית לאירוע, שפורסמה לפני מתן צו הביניים על-ידי בית המשפט, נכתב כי האירוע יתקיים בהשתתפות ראש המועצה, חננאל דורני, ובהשתתפות רב היישוב. לא ידוע האם הם השתתפו בסופו של דבר באירוע, אולם באחריותו של דורני, שאף השתתף בדיון בבית המשפט, היה למנוע את השימוש במבנה שנמצא בבעלות המועצה שבראשה הוא עומד.
כותב שורות אלו הגיע אל שכונת מצפה ישי ביום שישי אחר-הצהריים לצורך תיעוד ההפרה. לאחר שזוהיתי על-ידי תושבים כמי שמבקש לצלם את האירוע, ניסו כמה מהתושבים להלך עלי אימים ולאחר מכן אף ניסו לעכב נסיעתי מהאתר.

המזוזה שנקבעה בניגוד להחלטת בית המשפט [צילום: איציק וולף]
תאריך:  08/09/2019   |   עודכן:  08/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביזיון בית המשפט בחנוכת מבנה בקדומים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שופט שאוסר לקבוע מזוזה הוא ל"ת
בעצמו ביזיון  |  8/09/19 13:31
2
מחוץ לתחום סמכויותיו של השופט
שמואל א'  |  8/09/19 20:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איציק וולף
מתוך 120 מוסדות חינוך שהיו אמורים להשלים השנה רכיבי הנגשה בסיסיים עבור תלמידים בעלי מוגבלויות - 84 מוסדות לא השלימו את ההנגשה לקראת פתיחת שנת הלימודים בשבוע הבא    92.4% מהרשויות המקומיות לא עמדו בחוק ולא פרסמו מידע להנגשה פרטנית
איציק וולף
13 ראשי ערים, מועצות אזוריות ומועצות מקומיות בשרון ובשומרון טוענים שאישור בניית תחנות כוח במזרח השרון יסכן את בריאותם של כחצי מיליון בני אדם    דורשים פגישה דחופה עם ראש הממשלה "כמוצא אחרון לעצירת המפגע התכנוני טרם הוצאתו לפועל"
איציק וולף
המועצה המקומית קדומים מתכוונת לחנוך בתחילת ספטמבר מבנה לא חוקי שהרחיבה בניגוד לתב"ע הקיימת למרות החלטה מפורשת של המינהל האזרחי שקבעה כי מדובר בבניה לא חוקית שיש לפתוח נגדה בהליכי אכיפה משום שההיתרים שלה ניתנו על סמך תב"ע שכלל לא החלה הליכים סטטוטוריים    חבר המועצה: המבנה לא מועמד להריסה ואין כל חשש שכזה
איתמר לוין
הותר לפרסום: ציון תורג'מן נעצר בשבוע שעבר, בחשד שהעניק חינם לבכיר בעיריית ירושלים - ששמו טרם פורסם - כרטיסים חינם למופעים, תמורת טובות הנאה לאשתו ולמקורביו
איתמר לוין
בכיר בעירייה ובכיר בחברה העירונית אריאל נעצרו בחשד לעבירות שוחד    המשטרה: אנשי אריאל נתנו חינם כרטיסים לאירועים והופעות, ובתמורה ניתן היתר בנייה חריג ובוטלו דוחות חניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il