X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הלחץ הנפשי הכבד שהפעילה המשטרה על בני הזוג אלוביץ' במהלך חקירתם בתיק 4000 בא לידי ביטוי גם בטרטור איריס אלוביץ אחרי שעות חקירתה בין בתי מעצר באופן שמנע ממנה שינה נאותה בין ימי החקירה
▪  ▪  ▪
איריס ושאול אלוביץ' בבית המשפט [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

איריס אלוביץ', רעייתו של איש העסקים שאול אלוביץ', טורטרה במהלך מעצרה במסגרת חקירת תיק 4000 (בזק-וואלה) ונמנעה ממנה האפשרות לישון בין ימי החקירה. כך דיווח (יום ב', 9.9.19) גלובס.
על-פי הדיווח, לאחר שאלוביץ' נעצרה בפברואר 2018 ונחקרה במשך שעות ארוכות בלהב 433, הוארך מעצרה על-ידי בית המשפט. היא נלקחה להמשך מעצר בכלא נווה תרצה, אך שם התגלה כביכול למשטרה שאין מקום עבורה בבית המעצר. בשל כך נלקחה אלוביץ' לתחנת מעצר בבית שמש. אל אותה תחנת המעצר בבית שמש הגיעה אלוביץ' בשעה 1:00 אחר חצות, לאחר 20 שעות מטלטלות שבהן נעצרה ונחקרה, אך באותו תא מעצר דלק האור כל הלילה באופן שלא איפשר לה לישון.
למחרת נלקחה איריס אלוביץ' להמשך החקירה בלהב 433, מבלי שאיש התחשב בכך שהיא לא ישנה כיאות בלילה. מניעת שינה מעצורים עלולה לפגום בשיקול הדעת שלהם ונאסרה גם בחקירות רגישות מאוד. מדובר בדוגמה נוספת ללחץ שהפעילה המשטרה על בני הזוג אלוביץ'. בסוף השבוע נחשף כי המשטרה האזינה לשאול אלוביץ' בחדר ההיוועצות עם עורך הדין, בניגוד לכל נוהג, ואף ניסתה לגייס את בנו כסוכן על-מנת שישכנע אותו להיות עד מדינה.
הלחץ על בני הזוג אלוביץ' התבטא גם בפעילות פסולה ומשפילה של המשטרה בעת מעצרם - תוך החרמת רכוש הכולל את שעונו האישי של שאול אלוביץ' ואת הטבעות שעל ידיה של רעייתו. פעילות זו של המשטרה זכתה לביקורת חריפה מפי שופט בית המשפט העליון יצחק עמית.
"אם סבור הקורא כי המשטרה הופתעה למצוא בביתם של שאול ואיריס אלוביץ' חפצי אמנות, נספר כי הגיעה לביתם של האלוביצ'ים עם שתי משאיות ושמאית להערכת החפצים, ורוקנה את הבית מחפצי האמנות. נטען כי באותה הזדמנות, לצד התכשיטים שנתפסו, הורד שעון מידו של שאול אלוביץ', האלוביצ'ים הסירו טבעות נישואין מאצבעותיהם, ואיריס אלוביץ' הסירה עגילים מאוזניה - וכל אלה נתפסו ללא צו תפיסה, ובגדר חילוט זמני של רכוש בשווי", כתב עמית.
עוד הוסיף והדגיש כי החרמת הרכוש נעשתה בשלב חקירה, לפני כתב אישום, וכאשר חזקת החפות עדיין מרחפת ממעל. "קשה להלום התנהלות מעין זו, והתקשיתי להבין אם מדובר בפרקטיקה הנוהגת על-ידי המשטרה. אם אכן כך - יש להפסיקה לאלתר", קבע.

תאריך:  09/09/2019   |   עודכן:  09/09/2019
+המשטרה לחצה על חפץ להחליף סניגור
18:13 09/09/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חוקרו של ניר חפץ ניסה להשפיע עליו להחליף את סניגורו, ככל הנראה בשל התנגדותו לעסקת עד מדינה  ▪  "שישב לך בראש שלפעמים אולי הרופא, אותו רופא שאנחנו נעזרים בו, אולי הוא לא טוב בשבילנו"

חפץ. כמו להיכנס לניתוח [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איריס אלוביץ' טורטרה ונמנעה ממנה שינה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מי החוקר ומי
הנחקר?  |  9/09/19 10:18
2
צריך לדעת לחקור בהתאם לכללים
מיכל מירושלים  |  9/09/19 12:15
3
ועדת חקירה מיידית
לורשן  |  9/09/19 16:50
4
אני פונה לשוטרים והפרקליטים
מייק  |  9/09/19 20:43
5
עד מדינה מילת הקסם של המשטרה
מייק  |  9/09/19 20:51
6
טרור
עמרסקי  |  10/09/19 02:03
7
אלוביץ
אלוביץ  |  10/09/19 09:49
8
ממש מסכנה
ביביסטה  |  10/09/19 15:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נתניהו-בזק
עידן יוסף
היועץ המשפטי לממשלה קובע כי בכובעו כראש הממשלה אין מניעה שנתניהו יעסוק בנושאי תקשורת כל עוד אינו מפר שני ניגודי עניינים בנושא וכל עוד אינו פועל למען ידידיו    מבהיר כי נושא הפעילות למען ערוץ 20 ייבחן בנפרד
עידן יוסף
ישראל היום: יממה לפני שהפך עד מדינה בתיק 4000, הכחיש שלמה פילבר את החשדות נגדו: "מאות חוקרים מתחרים זה בזה"    המשטרה: "לא מתייחסים לחקירות שהסתיימו"
יואב יצחק
גיא פלג הציג את פגישת פילבר-אלוביץ' בחג הסוכות 2015 שבה נדונה לדבריו עסקת מיזוג בזק-yes כפגישה סמויה המפלילה את נתניהו    אלא שדוחות בזק לינואר-יוני 2015 כוללים התייחסות מפורשת לעסקת בזק-yes שהושלמה ביוני 2015 (שלושה חודשים קודם לכן)    מכוח אותה עסקה קיבלה יורוקום שבשליטתו האישית של אלוביץ' 680 מיליוני ש"ח שסייעו לו בפרעון חובותיו    פגישת פילבר-אלוביץ' (29.9.15) לא עסקה במיזוג בזק-yes שכבר הושלם אלא בבקשת פילבר לגייס את בזק לפרויקט הסיבים האופטיים
עידן יוסף
טוען כי גיא פלג הוא בובה וכי בקשת עושים פיגוע לדמוקרטיה    מאשים את "הרביעייה הסודית" אבי וייס, אבי ניר, דרורית ורטהיים ויצחק תשובה    עמית סגל בתגובה: ההנחיה היחידה מאבי וייס היא להביע יותר את דעתי
יואב יצחק
חקירת המשטרה התמקדה בחשד לפיו נתניהו סייע לאלוביץ' לקבל היתר למיזוג בזק-yes כתמורה לפרסומים אוהדים בוואלה    בידי המשטרה והפרקליטות אין ראיות מוחצות נגד נתניהו בתיק 4000    הפרסום בערוץ 12 על "פסגת התאנים והיין" נועד לתמוך בחשדות    אלא שהפרסום הנ"ל סותר את העובדות: מיזוג בזק-yes בוצע ביוני 2015; ואילו הפגישה של שלמה פילבר בביתו של אלוביץ' התקיימה בחול המועד סוכות ביום 29.09.15 ועסקה במאמץ מצד משרד התקשורת לגייס את בזק לפרויקט הסיבים האופטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il