X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הציבור נהנה מהרציפים ולכן ישלם

העליון מפחית הארנונה לרכבת

הרכבת לא תשלם ארנונה על הרציפים עד מרחק של 15 מטרים מהרכבת, משום שהם נחשבים ל"רחוב" פוגלמן: הקו הצהוב אינו תוחם את החלק של הרציף המהווה חלק מהמסילה, אלא משמש רק לצרכים בטיחותיים
▪  ▪  ▪
תחנת הרכבת ברמלה

רכבת ישראל פטורה מארנונה על השטחים הנמצאים בטווח של 15 מטרים מן המסילות, כולל ברציפים. כך קובע לראשונה (יום ב', 9.9.19) בית המשפט העליון, בפסק דין המחייב מעתה את כל הרשויות המקומיות.
השאלה שעמדה להכרעה הייתה, האם הרציפים נחשבים לרחוב הפטור מארנונה, בין היתר לנוכח קיומו של הפס הצהוב מאחוריו על הנוסעים לעמוד. בית המשפט המחוזי מרכז (השופטת זהבה בוסתן) השיבה בחיוב על שאלה זו, אך השופט עוזי פוגלמן קיבל את ערעורה של הרכבת נגד הפסיקה שנגעה לתחנותיה במודיעין וברמלה. כאמור, פסק הדין חל על כל התחנות בארץ.
פוגלמן אומר, כי אומנם הרציפים מניבים לרכבת רווחים - אך הנהנה העיקרי מהם הוא הציבור, ובכך הם דומים לרחוב. לכן, על הציבור לשאת בעלות הרציפים - שכן הימנעות מגביית ארנונה מהרכבת משמעותה הכבדת הנטל על תושבי אותה רשות מקומית. לדברי פוגלמן, קביעה זו עולה בקנה אחד גם עם משמעות החוק וגם עם תכליתו. הוא מעיר, כי לכאורה היה מקום לקבוע שהרציפים לכל רוחבם יהיו פטורים מארנונה - אך החוק אומר שרק 15 מטר לצידה של המסילה מהווים חלק ממנה.
בשאלת משמעותו של הקו הצהוב אומר פוגלמן, כי זהו "סימון הנובע מתקנות הנגישות והוא נועד אך להזהיר אדם מקרבה לשפת הרציף שתעמידו בסיכון". הרכבת מחויבת לסמן קו זה למטרה זו, ואין לו כל משמעות אחרת. "הפס הצהוב אך מסב את תשומת ליבם של הנוסעים לשפת הרציף ושומר על ביטחונם. כל שימושו של הרציף הוא לצורך מסילת הברזל והנסיעה ברכבת". פוגלמן מעיר, כי גם הרכבת מסכימה שמתקנים כמו משרדים ודוכני מזון חייבים בארנונה, גם אם הם נמצאים על הרציפים.
השופט מני מזוז מוסיף: "מסקנה זו עולה לדעתי באופן ברור והחלטי מלשון החוק כפשוטה. 'דיברה תורה בלשון בני אדם'. כאשר לשון החוק פשוטה וברורה ואינה מעוררת כל קושי אל מול תכליות החוק, אין מקום לפרשנות מלאכותית המוציאה מקרא מידי פשוטו".
עיריות מודיעין ורמלה חויבו בהוצאות בסך 20,000 שקל כל אחת. השופטת יעל וילנר הסכימה עם פוגלמן ומזוז. את הרכבת ייצגו עוה"ד חגי אריה וקרין זאבי, ואת העיריות - עוה"ד דביר ליבוביץ וניר רוקח.

תאריך:  10/09/2019   |   עודכן:  10/09/2019
+תשתית למסילת 431 ב-385 מלש"ח
14:58 10/09/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המיזם יבוצע על-ידי אלקטרה תשתיות ומתוסף לצבר עבודותיה שהסתכם בסוף אוגוסט בכ-14.4 מיליארד שקל  ▪  משתרע על פני 5.5 ק"מ ומהווה חלק מחיבור קו הרכבת תחנת ראשונים למודיעין ולקו הרכבת המהיר לירושלים

דויטשר. פתרונות כוללים למיזמים מורכבים [צילום: לירון אלוני]
+135 קווים חינם יתוספו ביום הבחירות
12:49 10/09/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מערב יום הבחירות בשעה 20:00 ועד סיום השירות ביום הבחירות עצמו תתאפשר נסיעה חינם ב-630 קווים בין-עירוניים וברכבת ישראל גם למי שאינם בעלי זכות בחירה  ▪  החיסרון: יש לברר מראש איזה קווים נכללים בהסדר

תחנת רכבת רעננה מערב בבחירות הקודמות [צילום: רכבת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
עשרות שותפים למיזם ההקמה של הרכבת הקלה מחיפה לנצרת השתתפו בכינוס התכנון של חוצה ישראל    הדרישה: עמידה קפדנית בלוחות הזמנים של המיזם המורכב
עידן יוסף
הסתיימה עבודת תכנון נתיב תחבורה ציבורית באורך של כ-2.5 ק"מ בשולי כביש מנחם בגין, שהקמתו צפויה להימשך כשנה    העלות - כ-30 מיליון שקל
עידן יוסף
נסיעת הניסוי נועדה לסקירת התשתית החשמלית ואיתור פערים לקראת הפעלתו המלאה של הקו הצפויה לקראת סוף השנה האזרחית    הקו מגיע רק עד תחנת ההגנה
עידן יוסף
שירותי תחבורה ציבורית במזרח ירושלים יושבתו לנוכח כישלון במו"מ מול משרד התחבורה, שלטענת המפעילים מסרב לאפשר תנאי נסיעה שווים לתושבי מזרח ירושלים    שר התחבורה: הצעותינו הנדיבות נדחו    מנהל הרשות: לא קיבלנו מודל כלכלי שיתמוך בדרישות שמציגים המפעילים
עידן יוסף
שר התחבורה קורע את המסיכה מעל השביתות ברכבת ישראל ומתחייב לחוק בוררות חובה בשירותים חיוניים שישים סוף לשביתות    "עיצומים פליליים ואזרחיים כנגד מי שיפר אותו ויתחכם במחלות מזויפות ושאר תרגילים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il