X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תעשו פרצוף מופתע / ממצאי התחקיר המשטרתי

תחקיר השתלת הנשק: השוטרים לא אשמים

התחקיר המשטרתי שנוהל בעקבות פברוק מציאת נשק לא חוקי בסדרת הדוקו-ריאליטי מחוז ירושלים לא הטיל כל אשמה על השוטרים השחקנים ששתלו את הנשק בביתו של תושב מזרח ירושלים משום ש"פעלו למיטב הבנתם למען תדמית הארגון ומבלי שתודרכו כראוי בקשר למגבלות" ינותק הקשר העסקי עם קודה תקשורת
▪  ▪  ▪
הנשק שהושתל בעיסאוויה
חקירה נוסח סר האמפרי
איתמר לוין
ממצאי החקירה המשטרתית על שתילת הרובה בסדרה "מחוז ירושלים" הם טיוח מביש שמטרתו להימנע מהטלת אחריות אישית. עושה רושם שאת העבירות הפליליות בפרשה ביצעו כוחות שמימיים נסתרים
לרשימה המלאה

משטרת ישראל טוענת כי תנתק את הקשר ארוך השנים שיש לה עם חברת קודה תקשורת, בעקבות צילום ועריכת פרק בסדרה על מחוז ירושלים במשטרה שמהם השתמע כאילו נמצא נשק לא חוקי בביתו של סאמר סלימן, תושב הכפר עיסאוויה שבמזרח ירושלים.
מדובר במסקנה האופרטיבית היחידה שציינה גורם ספציפי שאחראי לתקלה החמורה. על-אף שהתחקיר שבוצע במשטרה הצביע על כשלים חמורים - לא נמסר על כל צעד אישי שננקט נגד אף אחד מתוך משטרת ישראל. ההפך הוא הנכון - המשטרה טוענת כי השוטרים השחקנים ששתלו את הנשק בביתו של תושב מזרח ירושלים משום ש"פעלו למיטב הבנתם למען תדמית הארגון ומבלי שתודרכו כראוי בקשר למגבלות".
מן המשטרה נמסר כי התחקיר, שנוהל ידי סגן מפקד מחוז חוף, תנ"צ יוסי חמו, התמקד בבחינת שיתוף הפעולה של משטרת ישראל עם חברת "קודה תקשורת" להפקת הסדרה, בהליכי ההתקשרות ובאופן הביצוע, לרבות היבטי פיקוח ובקרה במהלך צילומי ועריכת הסדרה. התחקיר מראשיתו הוגדר כתחקיר מקצועי שתפקידו לשמש כאמצעי ללמידה והפקת לקחים להמשך בסוגיה זו.
"הנחת היסוד שהובילה את התחקיר לכל אורכו, הינה שהשוטרים והקצינים שהשתתפו בסדרה ("השחקנים"), נשלחו למשימה על-ידי הפיקוד מבלי שהוכשרו או הודרכו כראוי. השוטרים פעלו למיטב הבנתם למען תדמית הארגון כולו ומבלי שתודרכו כראוי באשר למגבלות הנדרשות. עמדת פיקוד משטרת ישראל שאין לתלות בהם את האחריות נותרה בעינה ואף אוששה במהלך התחקיר", נכתב בהודעת המשטרה.
אלה הנקודות המרכזיות שעלו בתחקיר המשטרה:
  • היעדר עבודת מטה סדורה, וניהול שאינו עולה בקנה אחד עם תפיסת הפו"ש של הארגון הביאו לפערים משמעותיים בליווי שלבי הליבה של ההפקה - פערים אלה באו לידי ביטוי בין היתר, בהיעדר גורם אחראי בשטח לצילומים, היעדר מנגנון מובנה לפיקוח ובקרה, עמימות בהגדרת תחומי אחריות בין הגורמים השונים פערים של המעורבים בהבנת גבולות המותר והאסור.
  • כתוצאה מהקושי בתפיסת הפו"ש, מעורבות מצומצמת של מפקדים ברמות שונות, הנדרשת מאוד בהפקה ארגונית שכזו, גרמה לכך שבשלב הצילומים נותר ניהול ההפקה בהיבט המשטרתי בידי ההפקה, שהאינטרסים שלה שונים מהאינטרס המשטרתי.
  • צילומי הסדרה נוהלו ישירות בין ההפקה לשוטרים השחקנים, ללא תדריך ותוכנית צילום מסודרת וללא קביעת תחומי אחריות וגבולות מותר ואסור לשוטרים בזמן הצילומים. נמצא חוסר מהותי בהגדרת הגבולות שבין מציאות לבין שחזור ואילוסטרציה ובמתן מעטפת הולמת לשוטרים.
  • היעדר תדרוך, הכוונה וליווי מקצועי מספקים לשוטרים, גרם להם להבין שמותר להם לשתף פעולה עם ההפקה ולצלם סצנות לא אמתיות מתוך הבנה שבשלב הצפייה יצונזרו הקטעים האסורים.
  • מתכונת הפיקוח והבקרה על הכנת הסידרה שנתנה משקל מכריע לשלבי האישור הסופיים של פרקי הסידרה, נתגלתה כשגויה, ולא איפשרה לזהות ליקויים משמעותיים בפרקים אלה ובכלל זה סצנות מבוימות. כתוצאה מכך, הנחיות שניתנו לטישטוש פרטים מזהים התגלו בדיעבד כלא יעילות והביאו לחשיפת מקומות ואנשים.
  • אי-מימוש תפיסת הפו"ש האירגוני הובילה למעורבות חלקית או מאוחרת של בעלי תפקידים מהאגפים המקצועיים השונים וממילא גם לחוסר יכולתם לממש את אחריותם המקצועית, כל אחד בתחומו.
  • תהליך ההפקה התקיים ללא היזון חוזר מהשטח, זאת מכיוון שהשוטרים לא העבירו דיווח על הצילומים משלא נדרשו לכך, וכי הביומים נראו לשוטרים מהלכים שאין מניעה לצלמם. ייתכן שבהיזון חוזר הדבר היה צף לפיקוד ונחדל.
  • לא הייתה עבור השוטרים שהשתתפו בסדרה הכוונה מוסדרת ומעמיקה טרום ההפקה, במהלכה ולאחריה במגוון מישורים (משפטי, ייעוץ ארגוני, דוברותי, התנהגותי, פיקודי, אמ"שי, מודיעני, יחב"מ).
הלקחים המרכזיים מהתחקיר:
  • יש להצמיד דובר לכל יום צילומים שילווה את השוטרים, וכן יש לדאוג שדובר מחוזי\ טריטוריאלי יהיה שותף בכל התהליך. באחריות ליווי זה לוודא שכללי המותר והאסור נשמרים כבר במהלך הצילומים.
  • יש לבצע הכוונה וליווי לשוטרים טרום הצילומים, במהלכם ולאחריהם, בהשתתפות נציגי: יועמ"ש, מודיעין, יחב"מ, משטר ונוהג, יעוץ ארגוני, דוברות וגורם פיקודי צמוד.
  • גורמי הפיקוד ביחידה המצולמת חייבים להיות מעורבים משלב הליהוק ובחירת השוטרים, דרך הפיקוד והשליטה, הצילומים וליווי השוטרים.
  • יש לקיים חשיבה בנושא הפקת סדרות\תוכניות על המשטרה ולקבוע באיזה פורמט יש להמשיך לקיים את הסדרות: דוקו-תיעודי או שחזור. השילוב בין דוקו לריאליטי יוצר עירוב בין מציאות ודמיון שלא מתאים להציג את עבודת המשטרה.
  • יש לבצע את כלל הפעולות הנדרשות ליישום הלקחים העוללים ממנו באופן מידי, לרבות מינוי צוות ייעודי ליישום הלקחים שיהיה אמון בין היתר על כתיבת נוהל עבודה סדור ומובנה המפרט את כלל התהליכים הנדרשים בהתקשרות לצורך צילום תוכנית או סדרה מסוג זה.
  • הוחלט על ניתוק הקשר של המשטרה עם חברת ההפקה "קודה תקשורת", לאור הממצאים והתנהלותם בסדרה זו ולמרות הקשר הארוך הקיים עם המשטרה.
כאמור - אף המלצה לא ניתנה ביחס לצעדים משמעתיים כלשהם ביחס לגורמים המשטרתיים האחראים לתקלה החמורה.

תאריך:  12/09/2019   |   עודכן:  12/09/2019
+חקירה נוסח סר האמפרי
15:15 12/09/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ממצאי החקירה המשטרתית על שתילת הרובה בסדרה "מחוז ירושלים" הם טיוח מביש שמטרתו להימנע מהטלת אחריות אישית. עושה רושם שאת העבירות הפליליות בפרשה ביצעו כוחות שמימיים נסתרים

הנשק שהושתל בעיסאוויה. מי אחראי?

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחקיר השתלת הנשק: השוטרים לא אשמים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
הפגיעה בזכויותיהם של חשודים בתיקי נתניהו - כפי שהיא נחשפת בימים האחרונים - היא חלק מהתנהגות כמעט רגילה של המשטרה והפרקליטות. המצב הזה חייב להשתנות, וניתן לכל הפחות להתחיל לעשות זאת בכמה צעדים מינהליים פשוטים. השאלה היא האם יהיה רצון לכך
איתמר לוין
מנדלבליט אימץ את החלטת רוזן והורה לפרקליטות לקבוע בכל תיק גורם אחראי שיעמוד בקשר עם המשטרה לגבי השלמות חקירה
איתמר לוין
השופט בני שגיא מותח ביקורת חריפה על קצין בכיר ועל פרקליטה בכירה, צחי חבקין ושרון כהנא, אשר החליטו במודע לרמוס את זכויותיו של רוי מוצפי כדי להוציא ממנו הודאה    השלכות הרוחב של פסיקה זו הן חמורות ומדאיגות, במיוחד לנוכח העובדה שבתי המשפט מצביעים שוב ושוב על כשלים דומים    הגיע הזמן להטיל אחריות אישית על מי שמצפצפים על החוק, וגם לפצות את מי שנפגע מהתנהגות פושעת שכזאת
איתמר לוין
שי רון ניצל את ההרשאה שהייתה לו למערכת ההזמנות המשטרתית והזמין על חשבון המשטרה פריטים ב-16,800 שקל    ביהמ"ש: העונש הקל - בשל הודאתו, חלוף הזמן ופיטוריו מהמשטרה
איתמר לוין
בשלוש השנים האחרונות עומד הסכום השנתי על 23 מיליון שקל    ירידה חדה בתשלומים בשל שימוש בכוח, ירידה מתמשכת בפיצויים על העמדה לדין, זינוק בפיצויים על ליקויים במעצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il