X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כחול לבן לא מסרבת לכהונת נתניהו ולקואליציה עם גוש הימין-חרדים אלקין: "להקים ממשלת אחדות רחבה עם כל המפלגות שהעיקרון של מדינה יהודית ודמוקרטית יקר להן" הפגישה הבאה תתקיים רק ביום ראשון ולא במוצ"ש
▪  ▪  ▪
אלקין ולוין. הכסאות שלצדם ריקים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בתום כארבע שעות, הסתיימה (יום ו', 27.9.19) פגישת צוותי המו״מ הקואליציוני. עיקר הפגישה נסוב סביב במתווה הנשיא על מרכיביו השונים, אולם בסופה נציגי כחול לבן לא השיבו בחיוב לנציגי הליכוד, האם הם מקבלים את המתווה.
נציגי הליכוד ביקשו להמשיך ולקיים ישיבות מיידיות ורציפות כדי לקדם את המו״מ, אך לבקשת כחול לבן נקבע כי לא תתקיים ישיבה במוצאי השבת, וכי הישיבה הבאה תתקיים ביום ראשון בבוקר. השרים לוין ואלקין ביקשו מנציגי כחול לבן תשובה ברורה לגבי קבלת המתווה על ידם בפגישתם הבאה.
מכחול לבן נמסר בסיום פגישת המו"מ כי היא חוזרת ועומדת על כך שהמהות והתוכן הם העיקר לכל משא-ומתן על הרכבת ממשלה. "מנגד עמדת הליכוד כפי שנמסרה בפגישה, היא כי סוגיית הרוטציה והמשך כהונתו של נתניהו כראש ממשלה היא הבסיס לניהול הדיון. במהלך הדיון הציגו חברי צוות המו"מ של כחול לבן מספר דרישות תוכן ראשוניות, אך צוות המו"מ של הליכוד התבצר בעמדתו והתנה התייחסותו לנושאים אלו בכך שקודם כל וכתנאי מוקדם תסכים כחול לבן שנתניהו יוסיף לכהן כראש הממשלה ושהממשלה שתוקם תתבסס על גוש ה-55. ידוע מראש כי כחול לבן לא תסכים לתנאים אלו ולפיכך, אין מנוס מלהבין, כי הצבת שני תנאים מקדימים אלו מטרתם לגרור את מדינת ישראל לבחירות שלישיות, כפי שרוצה ראש הממשלה".
ישיבת המו״מ של הליכוד וכחול לבן נפתחה ברגל שמאל. הליכוד הזמין תקשורת לתחילת הישיבה, אך בכחול לבן לא ידעו על כך, ונציגי המו״מ מטעמה, שלום שלמה ויורם טורבוביץ׳ נשארו מחוץ לחדר וסירבו להשתתף במה שהגדירו ״הצגה למצלמות״. יצוין כי הפרסום בדבר הזמנת התקשורת היה ידוע ומפורסם לכל.
בפתח הישיבה נשאו דברים חברי צוות המו"מ של הליכוד. השר זאב אלקין אמר: ״הציבור הישראלי לא רוצה בחירות בפעם השלישית, הציבור הישראלי רוצה ממשלת אחדות רחבה. אנו בהחלט רואים במתווה של נשיא המדינה בסיס נכון למשא-ומתן ואנחנו מודים לו על כך. אפשר לסיים את ההליך הזה במהירות אם יש רצון טוב, ולהקים ממשלת אחדות רחבה עם כל המפלגות שהעיקרון של מדינה יהודית ודמוקרטית יקר להן. בעזרת השם נגיע בשנה החדשה לממשלה חדשה. אם לא נצליח בתהליך בסופו של דבר, מי שיכשיל אותו יקח את העם לבחירות. אני מאוד מקווה שנוכל לבשר בימים הראשונים של השנה החדשה שאפשר להקים ממשלה רחבה של כל המפלגות".
השר יריב לוין אמר: ״ישראל חייבת ממשלה יציבה ורחבה, ממשלת אחדות. לכן אנו מבקשים לקיים משא-ומתן מהיר וענייני כדי לסיים את הדברים ולהקים ממשלה מיד. שמענו את הדברים של נשיא המדינה, ואנו סבורים שנכון לנהל את המו"מ על בסיס המתווה שהציג הנשיא. אני מקווה מאוד שאכן נמצא גם אצל כחול לבן נכונות לעניין הזה. אני רוצה לאחל לכל עם ישראל שנה טובה ושתהיה לנו במהירות ממשלה רחבה יציבה ומאחדת״.

תאריך:  27/09/2019   |   עודכן:  27/09/2019
+נתניהו הנחה: ממשלת אחדות לאומית רחבה על-בסיס מתווה הנשיא
14:38 27/09/19  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן על-ידי צוות המו"מ של הליכוד על תוכן פגישת המו"מ. הוא חזר והנחה את הצוות להתקדם במהירות במשא-ומתן על בסיס מתווה הנשיא, כדי להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. צוות המו״מ של הליכוד ממתין לתשובת כחול לבן ביום ראשון בבוקר.

+השר גלנט השתחרר מבית החולים
13:51 27/09/19  |  עידן יוסף

השר יואב גלנט צייץ בטוויטר: "אתמול בערב חוויתי אובדן הכרה קצר בשל התייבשות. לאחר בדיקות מקיפות השתחררתי כעת מבית החולים ואני מרגיש מצוין".

+הסתיימה ישיבת המו"מ; הצדדים מתבצרים בעמדתם
13:50 27/09/19  |  עידן יוסף

הסתיימה ישיבת המו"מ הקואליציוני. השר יריב לוין אמר בצאתו מן הפגישה: "סיימנו את ישיבת המשא ומתן לצערנו בתחושה לא נוחה".

+במקביל למגעים עם כחול לבן: מו"מ מול ליברמן
13:03 27/09/19  |  

מגעים ב-24 השעות האחרונות בין גורמים בכירים בליכוד למפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, מתוך ניסיון להקים ממשלת ימין (אתר 0404).

+הבוחרים והבורחים
11:19 27/09/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שבוע של חוסר יציבות פוליטי בישראל, ארה"ב ובריטניה מדגיש תופעות מדאיגות ומעורר שאלות מדאיגות עוד יותר - במיוחד כאשר רואים מה קורה כיום ברוסיה ובטורקיה, ומה קרה בעבר בגרמניה

איתות אזהרה מההיסטוריה [צילום: מרקוס שרייבר, AP]
+46% מהציבור: ציר ליברמן-לפיד גורר לבחירות
08:58 27/09/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

34.5% מהציבור סבור שנתניהו אשם אם תהיה מערכת בחירות שלישית  ▪  מעל ל-50% בעד ממשלת אחדות  ▪  פער של אחוז אחד בלבד בין נתניהו לגנץ, בשאלה מי צריך לכהן ראשון כראש ממשלה ברוטציה  ▪  29% מעדיפים ממשלת אחדות חילונית

רוב הציבור תולה את האשמה ביריבי נתניהו

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מו"מ בעצלתיים: כחול לבן לא השיבה בחיוב למתווה הנשיא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
עידן יוסף
34.5% מהציבור סבור שנתניהו אשם אם תהיה מערכת בחירות שלישית    מעל ל-50% בעד ממשלת אחדות    פער של אחוז אחד בלבד בין נתניהו לגנץ, בשאלה מי צריך לכהן ראשון כראש ממשלה ברוטציה    29% מעדיפים ממשלת אחדות חילונית
עידן יוסף
חסר לאיתנו ומצבו יציב    באירוע לקראת ראש השנה, הזהיר נתניהו כי "בצד השני חושבים שיצליחו לפרק את הליכוד...אתם תתנו להם להדיח את יו"ר הליכוד?"    בהתייחסו למצב הביטחוני אמר: "בקרוב מאוד נצטרך כנראה לקבל החלטות קשות מאוד"
עידן יוסף
עיבוד נתוני הבחירות שנערך ע"י מועצת יש"ע מגלה שבהתיישבות שיעור הצבעה גבוה מאשר יתר הארץ, אך חלה ירידה לעומת הבחירות הקודמות    בסלעית שיעור גבוה של מצביעי כחול לבן וביצהר למצביעי עוצמה יהודית
מירב ארד
יו"ר כחול לבן דיבר בטקס הרמת כוסית לכבוד ראש השנה    הבהיר: לא נוכל לשבת תחת ראש ממשלה שנגדו כתבי אישום פעילים. אני קורא מכאן לשיח על תוכן ומהות"
עמוס שנער
ראשי המפלגות הגדולות ביססו את שתיית הקולות שלהם מהמפלגות הקטנות על דבריו של ריבלין שגודל המפלגה עשוי להיות השיקול שיכריע על מי הוא יטיל את הרכבת הממשלה    ריבלין היה חייב לנהוג כנשיא של כולם ולחזור בו מדבריו ששינו את המפה הפוליטית ואף הביאו לבחירות חוזרות, אך הוא לא עשה זאת, וגם לאחר סגירת הקלפיות הוא ממשיך לנסות להשפיע על תוצאות הבחירות
רשימות נוספות
ליברמן: "מוכנים למו"מ עם הליכוד"  /  מירב ארד
פרץ: לא ננהל מו"מ עם נתניהו  /  איציק וולף
"מו"מ - על בסיס קווי המתאר של הנשיא"  /  איציק וולף
כבר היו דברים מעולם  /  דן מרגלית
תקשורת נכונה  /  ציפי לידר
השוד הגדול  /  בעז שפירא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il