X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדיווחים בדבר קווי שירות של העירייה בעלות של כ-12 מיליון שקל בשנה בשבתות מוקדמים מדי, שכן הנהלת העירייה טרם אישרה זאת בשמאל הפוליטי מיהרו לברך, אך הנושא גם מצוי בדיון משפטי וגם נבחן ע"י משרד התחבורה
▪  ▪  ▪
חולדאי. הדיווחים מוקדמים מדי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

הנהלת עיריית תל אביב יפו טרם קיבלה החלטה האם להפעיל תחבורה ציבורית בשבת מטעם העירייה. מדובר בשירות הסעיות עירוני חינם שגורמים בעירייה מבקשים לקדם, וכל מימונו, אם יאושר, יגיע מקופת משלם המיסים התל אביבי - בעלות של 12-10 מיליון שקל בשנה.
לפי התוכנית המתגבשת, שחלקים ממנה פורסמו ע"י מירב מורן בדה-מרקר, יפעל השירות בין 20:00 ל-02:00 בליל שבת, ומשבת ב-09:00 עד צאת השבת. מדובר ברשת עירונית שתפעל התדירות של 30-20 דקות בטווח כיסוי המבטיח גישה ל-85% מתושבי העיר הנמצאים בטווח של כ-600 מ' מהתחנה. בצירים הראשיים תהיה התדירות 15-10 דקות, והקווים יתחברו לתחנות מוניות שירות בין-עירוניות הפועלות בשבת.
עוד נאמר בדיווח, שאין לו אימות ממקור אחר, שמכרז בעניין יפורסם בתוך שבועות אחדים כך שהשירות יחל לפעול באפריל 2020. מחזיקת תיק התחבורה בעיר, מיטל להבי התבטאה בעבר נגד הרעיון, ואמרה כי אין זה מתפקיד העירייה לספק תחבורה ציבורית במקום משרד התחבורה.
לאחרונה במסגרת הארגון-מחדש בענף מוניות שירות, ניתן היתר לקווים אחדים לפעול בעיר במהלך השבת. ייתכן שיש קשר בין ההכרזה האמורה, לכוונת עיריית ת"א לקיים בסוף החודש הגרלה על העסקים שיישארו פתוחים בשבת, לפי חוק העזר העירוני. לאחר הגרלה זו ייאלצו בתי עסק רבים לסגור את שעריהם בהתאם לחוק העזר העירוני (ללא קשר לחוק המרכולים), ואולי זו דרכה של העירייה לצנן מחאה ציבורית בעניין.
למרות שכאמור, טרם התקבלה החלטה בנושא, ח"כ יאיר לפיד הזדרז לברך את ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי וכתב: "מברך את תל אביב על הכנסת תחבורה ציבורית בשבת. לא מדובר בצעד אנטי דתי, אלא בכך שגם סבא שאין לו כסף למונית יוכל לבקר את הנכדים שלו בשבת ולקחת אותם לים. גם זה חלק משבת ישראלית. אני מקווה לראות עוד ערים חילוניות מצטרפות למהלך. לא ירחק היום וגם ממשלה בראשותנו תצטרף".
סוגיית הפעלה של תחבורה ציבורית בשבת חינם בידי עיריות נדונה בימים אלה בבית המשפט, במסגרת עתירה שהגישו תושבים דתיים ברמת גן נגד קווי השבת שהפעילה העירייה. להכרעה בתיק זה עשויה להיות השפעה ישירה על יתר הערים, כולל תל אביב.
בעמדת משרד התחבורה כפי שהוגשה לביהמ"ש, נמסר כי ישנה לאקונה בחוק אותה וחן המשרד. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', התייחס לתגובה של לפיד וכתב: "כואב את ההרס הפופוליסטי וחסר האחריות של המרקם העדין בו הצלחנו כאן לחיות ביחד משך 70 שנה. השבת היא לא של הדתיים ולא של החרדים, היא של עם ישראל ושל המדינה היהודית. יותר מששמרו ישראל על השבת שמרה השבת על ישראל".
לדברי שר התחבורה, "צעדים כוחניים כאלה רק מגדילים את השסע בתוך הציבור הישראלי. בימים אלה אני בוחן את הסוגיה בכללותה ואת הצעדים הנדרשים כדי לשמור על הסטטוס-קוו".

תאריך:  10/10/2019   |   עודכן:  16/05/2023
+חשש מפני עיצומים בתחבורה הציבורית
21:34 10/10/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מפעילי האוטובוסים מאיימים בצמצום שירות עקב הקפאת הסובסידיה שאמורה הייתה להימסר להם על-ידי משרד האוצר  ▪  רק 80% ישולמו להם ובעתיד צפויות הרעות נוספות

לקראת דילול השירות?

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ת"א טרם קיבלה החלטה לתחבורה בשבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
השר סמוטריץ' הורה על ביטול הנת"ץ מנתניה עד צומת אודים    התנועה מכביש 553 מזרח ליוצאים במחלף פולג אל כביש החוף לכיוון דרום תתמזג עם שני הנתיבים ממערב נתניה עד להשתלבות עם הנר"ת
עידן יוסף
שוטרים נתנו מאות אזהרות בעל-פה לנהגים שנסעו בנתיב הצוותאות    חיסכון של 12-10 דקות נסיעה למי שבחר לקחת עימו נוסעים נוספים
עידן יוסף
דרמה בלב בני ברק: אם לשני פעוטות רדפה לאורך מאות מטרים אחרי נהג אוטובוס שהמשיך בנסיעה כשעגלת התינוק שהעלתה בתא המטען    נהג אופניים הביא לעצירת האוטובוס    חברת אפיקים: "העובדות הפוכות. הנהג הוא המותקף"
עידן יוסף
שיפורים ושינויים במפת השירות בתחבורה הציבורית באזור הנגב. בין היתר, שלושה קווים חדשים ותוספות שירות בקווים קיימים    לראשונה: קו לתושבי מרחב עם    דילול בפעילות קו 380 עקב פעילות הרכבת
עידן יוסף
שיפור ניכר במידע הנמסר על קווים 4, 5 ו-2 של מוניות השירות בתל אביב מאז הוכנסו לארגון-מחדש    המוניות מציגות לוחות זמנים בימי חול, אך השילוביות בינן לאוטובוסים אינה מוצגת
רשימות נוספות
נאשמת בשוחד - בין הזוכים ברכבת הקלה  /  איתמר לוין, יצחק דנון
אגד נגד מפעלי תחנות  /  יצחק דנון
עלייה בביטול נסיעות ובאיחורים  /  עידן יוסף
תחבורה פרטית  /  יוסי ברנע
הטעיה נחרצת בהמשכים: מירב מורן, דהמרקר  /  עומר מואב
שאטל בולשיט  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il