X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
מיק מולבאני הודה למעשה בטענה המרכזית של הדמוקרטים, לפיה נעשה "קח ותן" לצרכים פוליטיים לאחר מכן טען שדבריו הוצאו מהקשרם, למרות ששודרו בשידור חי
▪  ▪  ▪
מולבאני בתדרוך אמש [צילום: אוון ווצ'י, AP]

ממשל טראמפ עיכב סיוע צבאי של 400 מיליון דולר לאוקראינה, כדי לקדם מטרות פוליטיות של הנשיא דונלד טראמפ. כך הודה אמש (יום ה', 17.10.19) ראש הסגל בפועל בבית הלבן, מיק מולבאני, במה שמחזק משמעותית את הטיעון בעד הדחתו של טראמפ. מאוחר יותר חזר בו מולבאני מדברים אלו.
הקונגרס אישר את הסיוע לאוקראינה, הנחשבת לבעלת ברית חשובה החוצצת בין רוסיה לבין מדינות מזרח אירופה. אולם בחודש יולי השנה הורה הבית הלבן שלא להעביר את הכסף, כאמצעי לחץ על מדינה זו לבצע שתי חקירות בהן מעוניין טראמפ: מציאת מידע שיביך את ג'ו ביידן, מועמד מוביל לנשיאות מטעם הדמוקרטים, ואישוש לטענה לפיה גורמים אוקראיניים והמפלגה הדמוקרטית עמדו מאחורי יצירת הפרשה הרוסית בבחירות 2016.
בשיחתו עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, ב-25 ביולי דיבר טראמפ באופן כללי על הסיוע שמעניקה ארה"ב לאוקראינה, ואז ביקש את סיועו של זלנסקי בקידום שתי החקירות ובמיוחד בזו שעלולה להביך את ביידן. הוא גם אמר מספר פעמים, כי איש הקשר שלו לנושאים אלו יהיה פרקליטו, רודי ג'וליאני, שאישר בנפרד שאלו היו הנושאים בהם עסק. עד כה טענו טראמפ ואנשיו, כי לא היה "קח ותן" ישיר בין שתי הסוגיות, בעוד הדמוקרטים טוענים שמדובר בניצול לרעה של כוח המשרה ובשימוש פסול ביחסי החוץ של ארה"ב לצרכים פוליטיים – עילה להדחתו של טראמפ.
בתדרוך לעיתונאים בבית הלבן אמר אמש מולבאני, כי טראמפ דרש שאוקראינה תחקור את התיאוריה בדבר מקורות הפרשה הרוסית, למרות שיועצו של טראמפ לביטחון פנים כבר אמר לנשיא שאין לה כל יסוד. "אין ספק שהמבט לאחור על 2016 היה חלק ממה שהוא [טראמפ] היה מודאג לגביו בנוגע לשחיתות במדינה זו, וזה בסדר גמור", אמר.
למרות שדבריו הוקלטו ושודרו, ניסה בהמשך היום מולבאני להתנער מהם. "התקשורת שוב החליטה להוציא מההקשר את דברי, כדי לקדם ציד מכשפות מוטה ופוליטי נגד הנשיא. אני מבהיר: לא היה שום 'קח ותן' בין הסיוע הצבאי לאוקראינה לבין חקירת בחירות 2016. הנשיא מעולם לא הורה לי לעכב סכום כלשהו עד שאוקראינה תעשה משהו בנושא זה".
ואולם, בתדרוך התייחס מולבאני לשלוש סיבות לעיכוב הסיוע: השחיתות באוקראינה, תסכול מכך שממשלות אירופה אינן מסייעות גם הן למדינה וחקירת בחירות 2016. פקידים בממשל אומרים בשבועות האחרונים, כי הדרישה ל"חקירת שחיתות באוקראינה" היא צופן – המובן לשתי המדינות – המתייחס לחקירה נגד הנטר ביידן, בנו של סגן הנשיא לשעבר. "האם הוא ציין באוזני את השחיתות הקשורה לשרת של המפלגה הדמוקרטית [ממנו נגנבו המיילים שהודלפו ב-2016]? בהחלט. אין שום שאלה על כך. זו הסיבה שעיכבנו את הכסף".
מולבאני קישר בין פנייתו של טראמפ לאוקראינה לבין החקירה שמנהל משרד המשפטים על מקורותיה של הפרשה הרוסית: "מתנהלת חקירה, אז אתם אומרים שלנשיא ארה"ב – אוכף החוק הראשי – אסור לבקש ממישהו לסייע בחקירה פומבית על מעשים פסולים? ממש מוזר בעיני שאתם חושבים שהוא לא יכול". עוד דחה מולבאני את הביקורת על התערבותו של ג'וליאני במדיניות החוץ של ארה"ב: "זו החלטתו של הנשיא. הנשיא קובע את מדיניות החוץ ובוחר מי יממש אותה".
הוא תקף בחריפות פקידי ממשל, מכהנים ובעבר, אשר העידו נגד טראמפ בפני ועדות בית הנבחרים: "מדובר בעיקר בקבוצה של ביורוקרטים מקצועיים, שאומרים: אתם יודעים מה? אני לא אוהב את הפוליטיקה של הנשיא טראמפ, אז אני אשתתף בציד המכשפות שמתנהל בגבעת הקפיטול". כאשר נשאל האם הייתה התנהלות של "קח ותן" מול אוקראינה, השיב מולבאני: "אנחנו עושים את זה כל הזמן במדיניות החוץ". הוא התעלם מן ההבדל שבין מדיניות שכזו לצרכים לאומיים לבין שימוש בה לצרכיו הפוליטיים של טראמפ.
אנשיו של טראמפ מיהרו להבין, כי מולבאני שינה לרעתם את פני מאבק ההדחה. ג'יי סקולוב, אחד מפרקליטיו של הנשיא, אמר שעורכי הדין של טראמפ לא היו מעורבים בתדרוך שערך מולבאני – בניסיון להרחיק את טראמפ עצמו מן הדברים. לאחר התרוצצות בבית הלבן, הוציא מולבאני את הודעת ההכחשה.

תאריך:  18/10/2019   |   עודכן:  19/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסיוע לאוקראינה עוכב לצורכי טראמפ
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אתה כרגיל מתעלם מהפשע עצמו
הביידנים קיבלו שו  |  18/10/19 11:30
 
- למה ככה? יש מספיק פשעים לכולם!
אלטע קאקער  |  18/10/19 14:46
2
תקשורת מגמתית שמסתירה את האמת
תקראו גי פלאנט  |  18/10/19 17:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יצרנית הסיגריות האלקטרוניות נערכת לגניסה לתוקף של מדיניות הממשל האמריקני שתאסור מכירת סיגריות בטעמים עד לסיום בדיקת ה-FDA
איציק וולף
השר יובל שטייניץ מאשים את בכירי מפלגת כחול לבן בהימנעות מראש מפגישת משא-ומתן עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו    "כששני אנשים יושבים ומדברים - לפעמים יוצא עשן לבן"
איציק וולף
גורמים במערכת הביטחון חוששים שארצות הברית תיסוג בהפתעה גם מאזור מעבר הגבול שבין עירק לסוריה המשמש כנקודה משמעותית בציר הברחות הנשק מאירן לסוריה וללבנון    הבוקר ייפגשו נתניהו ושר החוץ האמריקני בירושלים
עידן יוסף
גדעון סער: "אני מגבה את נתניהו במאמציו לאחדות. עם זאת, אם יהיו בחירות מקדימות אתמודד. התקפות אישיות והשמצות לא ישנו את ההחלטה שלי"
מחלקה ראשונה
על-פי ההסכם, המבצע הצבאי הטורקי ינצור את האש לחמישה ימים בעוד הכורדים יפנו את אזור החיץ בגבול שאותו טורקיה מעוניינת לתפוס    ארה"ב תסיר את הGHMUNHO על אנקרה    טראמפ: "מודים לכורדים. זה לא היה מושג ללא האהבה הקשוחה שהראינו לטורקיה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il