X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חדר המצב של משרד התחבורה
דוח תלונות הציבור לשנת 2018
הרשות לתחבורה ציבורית אינה עונה
כמחצית מן התלונות נגר הרשות הארצית לתחבורה ציבורית נמצאו מוצדקות כשליש(!) מהן עסקו באי-מענה בממצאים: תשובות כלליות, שימוש לא מספק בסמכויות המשרד ועוד
דרוש שידוד מערכות
שיעור התלונות המוצדקות נגד משרד התחבורה גבוה מאשר משרדי ממשלה אחרים כגון משרדי החינוך, המשפטים, האוצר, הבינוי והשיכון, העבודה והרווחה והביטחון. המשרד היחיד שעוקף את משרד התחבורה הוא משרד הבריאות. במשרד הבריאות 61% מהתלונות מוצדקות לעומת 50% במשרד התחבורה. אולם מספר התלונות המתקבלות נגד יחידות משרד התחבורה גבוה בהרבה (כ-200).
משמעות הדבר היא תודעת שירות לקויה במשרד בכלל וברשות לתחבורה ציבורית בפרט. נוסעי התחבורה הציבורית נתקלים בכך יום-יום בממשקים מול משרד התחבורה. רק מערכת מסורבלת שדורשת מהנוסע להוציא דוקטורט מקבלת תלונות כה רבות (ואלה רק תלונות לאגף הביקורת ולא לרשות לתחבורה הציבורית).
כמה שמעירים וכמה שכותבים - כמעט כלום לא עוזר ודברים לא משתנים. אין זה אומר שאין שיפורים, אך תודעת השירות נשארת נמוכה ומקובעת.
כשקראתי על עיכובים או אי-מענה לפניות הפונים לא נפלתי מהכיסא. זה מגיע עד רמה כזו שמלבד הודעה אוטומטית על קבלת הפנייה, נוסע לא מקבל מענה (לי למשל, שמקפיד לנסוע בתחבורה ציבורית וגם להתלונן כשצריך, יש פניות ששוכבות 3 חודשים, 15 חודשים, 16 חודשים ואולי עוד כמה). לפעמים הנוסע מקבל תשובה משביעת רצון, לפעמים הוא מקבל תלונה שהוא צודק (למרות שהוא מצפה לקבל פיצוי על הנזק שנגרם לו), ולפעמים תשובה לקונית או חלקית, שפשוט בא להתפלץ.
לפני כחודשיים נפגש שר התחבורה החדש בצלאל סמוטריץ' עם מפעילי התחבורה הציבורית והבהיר להם שהוא דורש "שיפור מיידי ברמת השירות, וכן פיתוח והטמעה של תודעת שירות כמו בשוק הפרטי". אבל השינוי צריך להתחיל במשרד התחבורה, שמפגר בצעדי ענק, ולא עושה רושם שיש בו נכונות לתקן. כבר שנים שאני מסקר תחבורה ציבורית ומתחנן בלי סוף לבצע שידוד מערכות בכל תחום תודעת השירות. מי יודע, אולי מהשר הצעיר והנמרץ תבוא הישועה.

כשליש (32%) מהתלונות בנושאי תחבורה ציבורית שטופלו בשנת 2018 באגף הביקורת של משרד התחבורה עסקו באי-מענה לתלונות שהתקבלו ברשות הארצית לתחבורה ציבורית. מרבית התלונות נמצאו מוצדקות, ולנוכח זאת העביר אגף הביקורת המלצותיו לרשות לשם הפקת לקחים ומניעת הישנות מקרים דומים בעתיד. חלק מההמלצות אומצו על-אתר ותוקנו על-ידי הרשות.
כרבע (25.5%) מהתלונות בנושאי תחבורה ציבורית שהתקבלו באגף הביקורת בשנת 2018 עסקו בטיפול לקוי בתלונות שהתקבלו וטופלו ברשות הארצית לתחבורה - מתן תשובות כלליות, שימוש לא מספק בסמכויות המשרד לשם בחינת נסיבות היווצרות התלונה ועוד (עלייה של 14.5% לעומת שנת 2017). אגף הביקורת העביר לגורמים האחראיים ברשות את ממצאיו והמלצותיו בעניין אופן בדיקת התלונות ומתן המענה לפונים.
כמחצית 49% מן התלונות בעניינים שבאחריות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שהתקבלו בשנת 2018 וטופלו באגף הביקורת נמצאו מוצדקות. זוהי ירידה של 23% לעומת שנת 2017 שבה נמצאו 72% מהתלונות מוצדקות.
מהתפלגות התלונות על הרשות, עולה כי 37.5% מהן הן על אי-מענה למכתבי אזרחים, 30% על טיפול לקוי בתלונה, 23.8% על תכנון תחבורה ציבורית ומדיניותה ו-8.5% על הסעים ומוניות.
מהתפלגות התלונות על הרשות, עולה כי 32% מהן הן על אי-מענה למכתבי אזרחים, 25.5% על טיפול לקוי בתלונה, 20.3% על תכנון תחבורה ציבורית ומדיניותה, 7.2% על הסעים ומוניות ו-15.1% על יתר הנושאים.
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', אשר קיבל לידיו את הדוח, אמר כי "מנתוני הדו“ח משתקפת ירידה בהיקף התלונות שהגיעו לאגף הביקורת למרות שהן אינן מתאימות לטיפולו, נתון שמלמד הן על הבנה טובה יותר של הציבור לאן עליו להפנות כל פנייה והן על טיפול טוב יותר של התלונות המגיעות למחלקות המקצועיות של המשרד, באופן שלא נדרש להעבירן לטיפול אגף הביקורת. עם זאת, ישנן עדין תלונות רבות כאלה, ולכאורה עלינו לשפר את הנגשת המידע לציבור בדבר האופן הנכון להגשת כל פנייה, וכן את הטיפול בתלונות המגיעות למחלקות המקצועיות".

תאריך:  24/10/2019   |   עודכן:  24/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרשות לתחבורה ציבורית אינה עונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הצחקתם אותי
ארי כספי  |  25/10/19 08:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
בצלאל סמוטריץ'
כל מסע גדול מתחיל בצעד אחד קטן, וכל ההתחלות קשות    שר התחבורה פורש את חזונו לגבי התחבורה הציבורית ועונה לטענות שעולות לגבי הנר"תים (נתיבים רבי-תפוסה) החדשים
עידן יוסף
דורשת משר הפנים להפסיק להשתמט מחובתו, ולהתחיל להפעיל את הסמכות שהקנה לו החוק ולאכוף את החוק הקיים על העיריות במקום להטיל את האחריות על אחרים    ראש עיריית רמת גן הודיע על חידוש פעילות קווי השבת
יוסי ברנע
שני מושגים לניתוח מדיניות התחבורה בתל אביב (ולא רק באשמת העירייה)    יש לציין שרוכבי הקורקינטים הניתנים להשכרה, כמו גם הולכי הרגל שיפגעו מהם, אינם מבוטחים!
עידן יוסף
נגישות ישראל מזהירה את ראשי הרשויות בגוש-דן כי ניסיון מצידן להפעיל תחבורה ציבורית בשבת מבלי להבטיח את זכויות המוגבלים בהליכה, בראייה ובשמיעה, תוביל לתביעה משפטית נגדן
עידן יוסף
יהודה נוריאל לא כתב את הדברים על תחבורה ציבורית בשבת בדם ליבו. הוא כתב אותם בדם של יהודים, תוך שהוא מעליל עלילת דם על אנשים שהשבת היא ערך היקר להם, כפי שעשו ועושים זאת אנטישמים לאורך הדורות, כשרשף השנאה לכל מה שמזכיר ריח של יהדות בוהק בעיניהם [בתגובה ל"המרד השפוי", יהודה נוריאל, ידיעות אחרונות, 18.10.19]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il