כשליש (32%) מהתלונות בנושאי תחבורה ציבורית שטופלו בשנת 2018 באגף הביקורת של
משרד התחבורה עסקו באי-מענה לתלונות שהתקבלו ברשות הארצית לתחבורה ציבורית. מרבית התלונות נמצאו מוצדקות, ולנוכח זאת העביר אגף הביקורת המלצותיו לרשות לשם הפקת לקחים ומניעת הישנות מקרים דומים בעתיד. חלק מההמלצות אומצו על-אתר ותוקנו על-ידי הרשות.
כרבע (25.5%) מהתלונות בנושאי תחבורה ציבורית שהתקבלו באגף הביקורת בשנת 2018 עסקו בטיפול לקוי בתלונות שהתקבלו וטופלו ברשות הארצית לתחבורה - מתן תשובות כלליות, שימוש לא מספק בסמכויות המשרד לשם בחינת נסיבות היווצרות התלונה ועוד (עלייה של 14.5% לעומת שנת 2017). אגף הביקורת העביר לגורמים האחראיים ברשות את ממצאיו והמלצותיו בעניין אופן בדיקת התלונות ומתן המענה לפונים.
כמחצית 49% מן התלונות בעניינים שבאחריות
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שהתקבלו בשנת 2018 וטופלו באגף הביקורת נמצאו מוצדקות. זוהי ירידה של 23% לעומת שנת 2017 שבה נמצאו 72% מהתלונות מוצדקות.
מהתפלגות התלונות על הרשות, עולה כי 37.5% מהן הן על אי-מענה למכתבי אזרחים, 30% על טיפול לקוי בתלונה, 23.8% על תכנון תחבורה ציבורית ומדיניותה ו-8.5% על הסעים ומוניות.
מהתפלגות התלונות על הרשות, עולה כי 32% מהן הן על אי-מענה למכתבי אזרחים, 25.5% על טיפול לקוי בתלונה, 20.3% על תכנון תחבורה ציבורית ומדיניותה, 7.2% על הסעים ומוניות ו-15.1% על יתר הנושאים.
שר התחבורה
בצלאל סמוטריץ', אשר קיבל לידיו את הדוח, אמר כי "מנתוני הדו“ח משתקפת ירידה בהיקף התלונות שהגיעו לאגף הביקורת למרות שהן אינן מתאימות לטיפולו, נתון שמלמד הן על הבנה טובה יותר של הציבור לאן עליו להפנות כל פנייה והן על טיפול טוב יותר של התלונות המגיעות למחלקות המקצועיות של המשרד, באופן שלא נדרש להעבירן לטיפול אגף הביקורת. עם זאת, ישנן עדין תלונות רבות כאלה, ולכאורה עלינו לשפר את הנגשת המידע לציבור בדבר האופן הנכון להגשת כל פנייה, וכן את הטיפול בתלונות המגיעות למחלקות המקצועיות".