X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ניו-יורק טיימס מתאר את חיסולו של מנהיג דאעש

שמונה מסוקים, לוחמי "דלתא", כלבים ומפציצים

המידע המפתיע לפיו אל-בגדדי מסתתר בשטח שבשליטת אל-קאעידה התקבל לאחר שנעצרו אשתו ואחד משליחיו מקורות צבא ומודיעין: החיסול הצליח למרות פעולותיו של טראמפ ולא בזכותן; הנסיגה מסוריה חייבה לצאת למבצע מסוכן במיוחד
▪  ▪  ▪
מפציצים "שיטחו" את המתחם [צילום: ע'איט א-סייד, AP]

המידע המודיעיני המפתיע על כך שאבו בכר אל-בגדדי מסתתר במערב סוריה, באזור הנשלט דווקא בידי לוחמי הארגון היריב אל-קאעידה, התקבל בעקבות מעצרם בקיץ שעבר של אחת מנשותיו ואחד משליחיו - גילה הערב (יום א', 27.10.19) ניו-יורק טיימס. מצויד במידע זה, עבד ה-CIA בשיתוף פעולה הדוק עם אנשי מודיעין עירקים וכורדים בעירק ובסוריה, כדי להחדיר סוכנים למשק ביתו של בגדדי במטרה לעקוב מקרוב אחרי תנועותיו.
אל-בגדדי היה במקור איש אל-קאעידה, אך הוא ואנשיו סולקו מן הארגון לאחר שהמרו את פיו והחליטו לפעול בצורה נרחבת להקמת "ח'ליפות" ולא להסתפק בלוחמה מקומית. הארגון סילק את אל-בגדדי, וזה הקים את דאעש. נראה, כי אל-בגדדי החליט בכוונה להסתתר בשטח של אל-קאעידה, מתוך הנחה שאיש לא יחפש אותו שם.
לדברי העיתון, החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ להוציא את הכוחות האמריקניים מסוריה, שיבשה את ההכנות למבצע. היא אילצה את הפנטגון לצאת למבצע לילי מסוכן, בטרם תתפוגג האפשרות לשלוט בכוחות ובסוכנים בשל נסיגת החיילים האמריקנים. מקורות צבא ומודיעין אמרו, כי אל-בגדדי חוסל במידה רבה למרות פעולותיו של טראמפ ולא בזכותן. מקורות אלו שיבחו את הכורדים, אשר המשיכו למסור ל-CIA מידע על אל-בגדדי גם לאחר שטראמפ הודיע על הנסיגה ונטישתם לחסדי הטורקים, ואשר לדבריהם מסרו יותר מידע מכל מקור אחר.
התכנון הראשוני של המבצע החל בקיץ שעבר, כאשר כוח העילית "דלתא" החל להכין את התוכניות ולהתאמן לקראת החיסול או הלכידה של אל-בגדדי. עד מהרה התברר עד כמה המשימה מורכבת: היעד מצוי עמוק בתוך שטח הנשלט בידי אל-קאעידה, השמים באזור נשלטים בידי רוסיה וסוריה, והמשימה בוטלה פעמיים ברגע האחרון.
הטיימס מתאר את שלבי המבצע על-פי שורה של מקורות צבא ומודיעין. בחצות שבין שבת ליום ראשון לפי שעון סוריה, המריאו שמונה מסוקים - בעיקר מדגם "צ'ינוק", מבסיס ליד העיר ארביל שבעירק. הם טסו במהירות ובגובה נמוך, כדי להימנע מגילוי, חצו את הגבול וטסו 70 דקות בשמי סוריה לאזור בארישה שליד העיר אידליב. דקות לפני הנחיתה החלו המסוקים ומטוסי קרב להפציץ את המתחם בו התגורר אל-בגדדי, ובכך העניקו מחסה ללוחמי דלתא ולכלבים שנחתו במקום.
בחסות האש מן האוויר, עברו אנשי הקומנדו את הדלת הקדמית והרסו את אחד מקירות המתחם, וכך יכלו להיכנס לקרב עם אנשי דאעש. הם חדרו למתחם, הרגו כמה מאנשי הארגון והוציאו 11 ילדים לבל ייפגעו. אל-בגדדי נמלט למנהרה תת-קרקעית, כאשר איתו שתיים מנשותיו ושלושה ילדים - אולי במטרה שיהוו מגן אנושי. מתוך חשש - שהתברר כמוצדק - ולפיו אל-בגדדי חגור בחגורת נפץ, שלחו החיילים כלב לרדוף אחריו. אל-בגדדי הפעיל את חגורת הנפץ, הרג את עצמו ואת הנלווים אליו ופצע את הכלב.
טראמפ טען מספר פעמים במסיבת העיתונאים שלו, כי אל-בגדדי "צרח ובכה" בעת שנמלט. שר ההגנה, מייק אספר, לא גיבה חלק זה בדבריו של הנשיא: "אין לי את הפרטים הללו", אמר. אספר צפה בחיסול בשידור חי לצידו של טראמפ, כך שמדבריו עולה שהתיאור של טראמפ היה לכל הפחות מוגזם מאוד. "הנשיא כנראה דיבר עם המפקדים בשטח", הוסיף אספר, בניסיון להסביר את הפער בין התיאורים.
הכוחות האמריקניים היו בשטח במשך שעתיים, טיהרו את המבנים מאנשי דאעש ואספו מודיעין שלדברי טראמפ הוא רב-ערך - על הקמת דאעש ועל פעולותיו העתידיות. לאחר שהמסוקים המריאו בחזרה לעירק (באותו נתיב שעשו בדרך הלוך), הפציצו מטוסים אמריקניים את המתחם כדי להבטיח שהוא ייהרס לחלוטין. המשימה כולה ארכה ארבע שעות.

תאריך:  27/10/2019   |   עודכן:  28/10/2019
+דאעש לא חוסל
08:19 28/10/19  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

גורמי מודיעין עירקיים ומערביים מעריכים כי צפוי גל פיגועי נקם בעקבות מותו של מנהיג דאעש אבו בכר אלבגדדי. ראש הנחש של הטרור הסוני חוסל אך במשטרים הערבים המתונים מקווים הנשיא טראמפ יפעל נגד תנועת "האחים המוסלמים" שממנה צומח הטרור

דאעש. האידיאולוגיה ממשיכה [צילום: דאר יאסין, AP]
+מדינות אירופיות מעלות רמת הכוננות מפני פיגוע נקם
21:41 27/10/19  |  עידן יוסף

צרפת העלתה את רמת הכוננות מחשש לפיגועי נקם מצד ארגון דאעש בתגובה לחיסול מנהיגו. כוננות הועלתה גם בלונדון, ברוטרדהאם ובברצלונה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמונה מסוקים, לוחמי "דלתא", כלבים ומפציצים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נשמע מוזר מאוד ולא סביר...
חשדנית  |  27/10/19 22:01
2
שוב, הכפשת טראמפ ע"י לוין!!
אא  |  27/10/19 22:04
 
- כן בדיוק מה שחשבתי.
בן הארץ  |  28/10/19 04:51
3
ברור שבזכות טראמפ
דן ד  |  28/10/19 03:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
איתמר לוין
אהרון בלייק מפנה בוושינגטון פוסט את תשומת הלב לשלוש נקודות מרכזיות: הפרטים שמסר טראמפ, השבחים לרוסיה לצד המעטת חלקם של הכורדים, והבלטת חלקו-שלו
איתמר לוין
כוחות אמריקניים שהו שעתיים במתחם בו הסתתר מנהיג דאעש, חיסלו רבים ממקורביו ונטלו מידע מודיעיני רב ערך    אל-בגדדי נמלט לתוך מנהרה ללא מוצא יחד עם שתיים מנשותיו, שם פוצץ חגורת נפץ    "יש לנו מחויבות לחסל לחלוטין את דאעש וארגוני טרור אחרים"
איתמר לוין
על-פי הדיווחים, אבו בכר אל-בגדדי התאבד בעת פעולה של הכוחות המיוחדים האמריקניים במחוז אידליב שבצפון סוריה, כדי שלא ליפול בשבי
איתמר לוין
תחת הכותרת הזאת ניתן לכתוב ספר שלם, אבל אנחנו נסתפק בכמה דוגמאות בולטות מן השבועות האחרונים - ובמבט לעבר שתי תופעות העלולות להחמיר עוד יותר את הטירוף
איתמר לוין
ארה"ב והטליבאן מתקרבים להסכם לסיום המלחמה, אבל רבים חוששים שהקיצוניים שבאנשי ארגון הטרור יעברו בעקבות זאת לדאעש – מדווח וושינגטון פוסט. הארגון כבר מנסה לנצל את ההסכם המתגבש, לצד פעולות טרור בלתי פוסקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il