X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
באירוע גיוס מתמחים למשרד המשפטים

עימות חזיתי בין מנדלבליט לבין אוחנה

מנדלבליט: ההתקפות נגד חברי הצוות שלי אינן ראויות; חלק מהדברים אינם אמת וחלקם מזעזעים אוחנה: מנסים כרגיל לבלום ביקורת על המערכת
▪  ▪  ▪
התקפות הדדיות [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, תוקף את שר המשפטים, אמיר אוחנה, ואת יועציו של ראש הממשלה החשודים בהטרדתו של שלמה פילבר - בלי לנקוב בשמותיהם.
מנדלבליט אמר הערב (יום ב', 4.11.19), באירוע גיוס מתמחים למשרד המשפטים: "ההתקפות נגד חברי הצוות שלי אינן ראויות. חלק מהדברים אינם אמת וחלקם מזעזעים. אני דוחה בכל תוקף את ההתקפות על שי ניצן ועל ליאת בן-ארי. ככל שההתקפות נועדו לרפות את ידינו, זה פשוט לא יצלח. המערכת אינה חפה מטעויות. ביקורת עניינית - כן; הכפשות - לא. אם מישהו במערכת אכיפת החוק ביצע מעשה פלילי - אסור לטייח או להסתיר אותו".
בכך הגיב מנדלבליט על התקפתו החריפה בשבוע שעבר של אוחנה על הפרקליטות בכלל ובן-ארי בפרט בנוגע לתיקי נתניהו. הוא לא הסתבר כיצד מתיישב החלק האחרון של דבריו עם סירובו לחקור את החשד שנחשף ב-News1, ולפיו בן-ארי מסרה לבית הדין לעבודה תצהיר שקרי בנוגע לפעילותה מול פרקליטה שהייתה כפופה לה.
אוחנה אמר בתגובה באותו אירוע: "מצער אותי שבמקום להתמודד עם גוף הביקורת ותכניה, אנו שומעים שלל ביטויים כ'לא ירתיעונו', 'נעמוד כחומה בצורה', ואיך לא - השימוש במילה שנשחקה עד כי לא נותר ממנה זכר למשמעותה המקורית: 'הסתה'. וכשמתייגים דבר כ'"הסתה', ועוד מוסיפים ומציבים מאבטחים למושא הביקורת, הדבר דוחק כל סיכוי לשינוי, מקבע את הקלקולים ומעמיק אותם.
"ההרתעה היחידה המתבקשת היא מביצוע עבירות, והייתי מצפה מראשי המערכת להצטרף אלי במאמצים הנדרשים לשם כך – ולא לנסות ולבלום אותם, כמו כמעט כל ביקורת המתבקשת על המערכות. שמעתי היום תשובות לחלק מהטענות, אך תשובות אלה אינן מספקות, ואני אתייחס אליהן בכובד ראש ובמלוא הרצינות לאחר שאעיין בהן, כי הספקתי לשמוע רק מקצתן. הדברים עוד יפורטו". אוחנה סיים באומרו: "לא כך רוכשים את אמון הציבור; לא כך בולמים את ההתדרדרות שחלה בתדמית מערכת אכיפת החוק. אבל לכל זמן ועת לכל חפץ".
עוד התייחס מנדלבליט לחקירתם של יונתן אוריך ועופר גולן בחשד שהטרידו את פילבר, עד המדינה בתיק 4000, ולטענותיהם נגד התנהלות המשטרה בעניינם. מנדלבליט אמר: "אם היו טעויות - נפיק לקחים. אנשי המשטרה פועלים כל העת לחקר האמת הניסיון לנצל את הטענות הקשורות לחקירה כדי להפוך את הקערה על פיה, ולהציג את מי שחשוד בביצוע עבירה חמורה של הטרדת עד כ'קורבן' ואת רשויות האכיפה כ'עברייניות' - הוא מהלך לא ראוי, ואני דוחה אותו בתוקף".
מנדלבליט לא התייחס לקביעתו של שופט בית משפט השלום בתל אביב, עלאא מסארווה, ולפיה המשטרה הפרה את החוק כאשר תפסה ללא צו את הטלפונים של אוריך וגולן, חדרה אליהם ואף עיינה בחומרים שאינם קשורים לחקירה. מסארווה אמר, כי השניים יוכלו להעלות בעתיד טענות נגד קבילות הראיות הללו, בשל מחדלי המשטרה.

תאריך:  04/11/2019   |   עודכן:  04/11/2019
+המשטרה איימה על חפץ בחשיפת המאהבת;
נאלץ לאשר בדותות שהוכתבו ע"י החוקרים
01:48 05/11/19  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

ניר חפץ הוא עד מפתח בשלושת תיקי נתניהו  ▪  סחיטתו באיומים מטילה צל כבד על תוכן עדותו  ▪  שי ניצן נותן גיבוי לחוקרי המשטרה למרות שנקטו אמצעים בלתי חוקיים נגד ניר חפץ כדי לסחוט ממנו מידע ו/או הצהרות  ▪  היועמ"ש מנדלבליט הגיב שהוא לא ידע ולא אישר פעולות אלה  ▪  המידע הסנסציוני הוצג במהלך השימוע על-ידי פרקליטיו של נתניהו אך היועמ"ש נמנע עד כה מהנחיה לחקור פרשה זו

ניר חפץ. נסחט [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ניצן. גיבוי לחוקרים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+התרגיל הפסול שבוצע על ניר חפץ
23:18 04/11/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

משרד המשפטים ביקש למנוע פרסום על-אודות לחץ פסול שהופעל על עד המדינה בתיק 4000 אשר כלל זימון אדם שאינו קשור לתיק וחשיפתו למידע לא רלוונטי לחקירה  ▪  וגם: מה קרה בשעה שבין יציאת חפץ והחוקר מחדר החקירות לבין ההיזכרות המפתיעה שלו בתאריך הפגישה של נתניהו ואלוביץ'

חפץ. פשפשים בתא [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ביקורת חריפה של ביהמ"ש המחוזי על
עו"ד עמית חדד בייצוג חברה קדישא
20:03 04/11/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב אומרת, כי חברה קדישא פתח תקוה - המיוצגת בידי חדד - "מוציאה את הנשמה" לעורך דין שהעסיקה  ▪  חדד ביקש לתקן את פרוטוקול הדיון שהתקיים בפני שבח - האומרת שבסיס הבקשה היה מפוקפק ולא במקרה לא נתמכה בתצהיר  ▪  ביקש ארכה למתן תשובה על הצעתה של שבח - הקובעת: "הוברר שהארכה שנתבקשה נועדה למטרה אחרת"

חדד. לא העז להגיש תצהיר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
שבח. "העלה דרישה מן האוב" [צילום: בוצ'צ'ו]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עימות חזיתי בין מנדלבליט לבין אוחנה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מנדלבלוף איך לא?
שמחה חן  |  4/11/19 18:41
2
תגובה
צנחן  |  4/11/19 18:56
3
מנדלבליט מוכיח לציבור ש: "אין
קורןנאוה טבריה  |  5/11/19 09:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
ד"ר חיים משגב
ריח רע עולה בשל התנהלות קלוקלת של הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה    גופים אלה מזלזלים ברצונם של מיליוני בוחרים    פתיחת החקירה נגד יועצי ראש הממשלה הגדישה את הסאה    זאת השעה לעשות מעשה - על שר המשפטים למנות ועדת בדיקה ממשלתית
איתמר לוין
ראש הממשלה וחסידיו מפזרים עוד ועוד טענות נגד ההליך נגדו - אך בדיקה מקרוב מוכיחה שאין בהן ממש. הם נראים כמו כדורגלן שלא יכול להתמודד עם הכדור, ולכן מנסה לכסח את הרגליים
אפרים הלפרין
כאשר התובעת הראשית בתיק נטשה את השימוע לטובת נסיעה פרטית לחו"ל אמרו שממילא זה היועץ המשפטי לממשלה שמחליט בשימוע    אז האם הם עברו לשיגוע? או אולי לשיסוע? כעת מחליטה התובעת שהייתה רק בחצי שימוע?
איתמר לוין
בית המשפט: המשטרה תפסה את הטלפונים וחיפשה בהם בכוונה תחילה ללא צו כדין - אך כעת תוכל לערוך חיפוש מצומצם בפיקוח הדוק של בית המשפט
דן מרגלית
אילו הייתי במקום המשטרה לא הייתי קורא לו לחקירה אילו ידעתי כי מדובר במעשה חד-פעמי    לפי הכלל היהודי ש"אין מענישין אלא אם כן מזהירין"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il