מועצת עיריית גבעתיים צפויה לדון הערב (יום ד', 6.11.19) בהצטרפות למיזם קווי השבת בגוש-דן, שיזמה עיריית תל אביב. אולם כבר כעת עולים קשיים באישור ההצעה.
חבר המועצה מטעם סיעת הבית שלנו, יעקב שטרן, דורש לקבל מגורמי המקצוע בעירייה שורת הבהרות באשר למה שכינה "פגמים משפטיים ופרוצדורליים" בהצעה להחלטה. במקביל, פנה שטרן לראש העירייה
רן קוניק ודרש לדחות את הדיון.
המכתב של שטרן לגורמי המקצוע הופנה לשלושה גורמים. ממנכ"ל העירייה ביקש בין היתר להציג את כתב ההתחייבות בין עיריית גבעתיים לעיריית ת"א וכן את מכרז ההפעלה, שאל על-פי אילו מדדים נקבע הצורך להפעלת מערך התחבורה בשבת ומה המדדים לבחינת כדאיות השירות. כמו-כן שאל מה ייעשה למניעת מעבר של מסלולי הקווים באזורי מסחר באופן שיביא להגברת המסחר בימי מנוחה, ומה ייעשה להנגשת כל הקווים כחוק לבעלי מוגבלויות תנועה ולבעלי מוגבלויות ראייה ושמיעה. כמו-כן, תהה האם בתחנות אוטובוס בהן מוצב כיום תמרור המאפשר חנייה בשבת תימנע מעתה אפשרות החנייה במקומות אלה.
מיועמ"ש העירייה ביקש הסבר כיצד מתיישבת ההצעה להחלטה עם האיסור לעצור בתחנות המיועדות לתחבורה ציבורית, עם הנחיית היועץ המשפטי לממשלה המגבילה רשות מקומית בפעילות בעלת היבט ציבורי וארצי מחוץ תחום שיפוטה, עם העסקת נהגים ביום מנוחתם השבועי בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה וכיצד מתיישב שילוב הזרועות עם עיריית ת"א עם ההגבלות המנויות בחוק איגודי ערים.
מגזבר העיר ביקש פירוט מהו הסכום המדויק שעיריית גבעתיים תשלם עבור שירות זה לרבות ההוצאות/התשלומים העקיפים, מאיזה סעיף תקציבי יתוקצב השירות, מה ייפגע או יבוטל בגין העברת התקציב למערך התחבורה ומהם השינויים שתקצוב זה יגרור בעקבותיו בהצעת תקציב העירייה לשנת 2020.
אתמול התקיימה פגישה בין ראש עיריית הרצליה
משה פדלון לבין ראש עיריית תל אביב-יפו
רון חולדאי. גורמים שנכחו בישיבה אמרי כי הרצליה מבקשת שהקו יעבור ליד חוף הים הסמוך אליה, ואך טרם נפתרו סוגיית ההתקשרות עם הזכיין במכרז של תל אביב וסוגיית העברת התקציבים מרשות אחת לחברתה.
בתוך כך נודע ל-News1 כי במשרד הפנים נפתחה בדיקה באשר לחוקיותו של השירות המוצע, האמור להתחיל בתל אביב ב-22 בנובמבר.