X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
נציב כבאות והצלה הוציא צו האוסר הדלקת מדורות ועל ביצוע עבודות טכניות היוצרות הבערה בשטחים פתוחים מצפון הארץ ועד חבל לכיש ניתן לקבל אישור של מפקד מחוז בכיבוי והצלה - מראש ובכתב - להבערת אש אם יימצא שניתן לקיים רמה נאותה של בטיחות אש
▪  ▪  ▪
שמחי. סומך על האזרחים [צילום: איציק וולף]

נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, הוציא צו האוסר הדלקת מדורות מצפון הארץ ועד לכביש 35 שבחבל לכיש. זאת, עד ליום חמישי הקרוב ובשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים הכוללים חום עז ושרב הפוקדים את אזורנו.
שמחי הוציא את הצו לאחר שקיים הערכת מצב מבצעית ובחינה של כלל הגורמים והסיכונים שהוצגו בפניו לרבות תנאי מזג אוויר, תנאי שטח, מטען אש (צמחייה יבשה ודליקה), היוצרים תנאים קיצוניים ומעלים את הסבירות להתרחשות דליקות והתפשטותן. בהערכת המצב בהשתתפות מפקדי מחוזות, קציני מטה בכירים, נציגים מטייסת הכיבוי "אלעד", המשטרה, קק"ל ורשות הטבע והגנים.
"בשל תנאים קיצוניים המעלים את הסבירות להתרחשות דליקות, אני מורה על איסור כללי להדלקת מדורות, החל מיום א' 10 בנובמבר 2019 ועד ליום ה' 15 בנובמבר 2019 בכל שעות היממה ובכל רחבי הארץ למעט באזור שמדרום לקו הגאוגרפי של כביש 35", לשון הצו.
עוד נכתב בצו כי מדובר באיסור כללי זה כולל איסור על הבערת אש בשטחים פתוחים, על עבודות טכניות היוצרות הבערה או על אש גלויה בשטח פתוח ושריפת צמחים, גזם וחומרים - לרבות במהלך או בכל הקשור למסיק זיתים. עם זאת, הגביל רב טפסר שמחי את הצו וציין כי מפקד מחוז ברשות הכבאות או נציג מטעמו, רשאי לאשר מראש ובכתב הדלקת והבערת אש בתנאים שיקבע לכך, ובלבד שמצא כי ניתן לקיים רמה נאותה של בטיחות אש בנסיבות העניין.
הצו לאיסור הדלקת מדורות והבערת אש יחול על כל השטחים בהם יש צמחייה דליקה, שמורות טבע, חורש ויער, תחום ישוב ובכל שטח עד 500 מטרים מהם. כמו-כן נאסרת ביצוע עבודות ריתוך או אש גלויה (עבודות היוצרות גיצי אש ובעירה) במרחק העומד על 20 מטרים מיערות, חורשים, שמורות טבע וצמחייה דליקה. הצו כולל גם איסור על שריפת גזם בדגש על גזם מסיק.
רב טפסר דדי שמחי ציין היום כי מטרת הצו להימנע ככל שניתן מפגיעה בחיי אדם וברכוש מתוך הבנת כובד האחריות להשלכות ולסכנות הכרוכות בהדלקת אש באזורים בהם ישנה סכנת התפשטות. "מדי שנה פורצות בשטחים פתוחים אלפי שריפות הגורמות להרס ערכי טבע, רכוש ואף מסכנות חיי אדם. אנו מחויבים להעלות את המודעות הציבורית לסכנות הכרוכות בהבערת אש והתנהגות אחראית באתרי הטבע".

תאריך:  10/11/2019   |   עודכן:  10/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דדי שמחי / Dedi Simhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאסרה הדלקת מדורות עד ליום חמישי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האיסור לא כולל את הערבים  ל"ת
יהודי חרד  |  10/11/19 17:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד, איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו טען שבמשך שנים מאשימים אותו באשמות שווא כאילו היה שותף לקריאות 'רבין בוגד ורוצח'    "ייצגתי חלק גדול בעם שביקר את הממשלה"    דליה רבין: "החברה הישראלית סובלת ממגמות אנטי-דמוקרטיות אלימות"
אלי ציפורי
יפעת בן חי שגב הטיחה בחוקר: "אני רואה איך אתה הופך את הדברים. אתה קובע עובדות שלא נמסרו על-ידי תוך כדי אי-נאמנות לדברים ודיוק שאני אומרת פה"
מירב ארד
טוען: "האולטימטום שהוא מציע לשני הצדדים לכאורה הוא אולטימטום לליכוד בלבד"    בבית הנשיא נקבע פגישה בין ריבלים לליברמן ביום רביעי הקרוב
איתמר לוין
העליון קובע שאין סיבה להתערב בהחלטתו של אוחנה    שמו של בורקוב נקשר למאסרה הממושך ברוסיה של נעמה יששכר
איציק וולף
לא יוכל להחזיר בינואר 2020 את החוב להאצ'יסון העומד על כ-1.1 מיליארד שקל    דיווח על כך לבורסה    כעת עשויה ההודעה להוביל לבקשה למינוי כונס נכסים על המניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il