X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
https://youtu.be/-YmW3ukvGVE
24 שנים לרצח ראש הממשלה

נתניהו: נחצו גבולות באזכרה לרבין

ראש הממשלה, בנימין נתניהו טען שבמשך שנים מאשימים אותו באשמות שווא כאילו היה שותף לקריאות 'רבין בוגד ורוצח' "ייצגתי חלק גדול בעם שביקר את הממשלה" דליה רבין: "החברה הישראלית סובלת ממגמות אנטי-דמוקרטיות אלימות"
▪  ▪  ▪
נתניהו בכנסת, הערב [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
ריבלין. השבר לא נעלם [צילום: קובי גדעון / לע"מ]

טקס האזכרה ליצחק רבין שהתקיים בכנסת הפך לזירת התגוששות פוליטית בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ויו"ר העבודה, עמיר פרץ. לאחר שתקף בנאומו את בני משפחת רבין שמנצלים לדבריו את האזכרה למתקפות פוליטיות, קראו לו גנץ ופרץ לפרוש מן הפוליטיקה עד שינקה את שמו. "אדוני ראש הממשלה, אל תאחז בקרנות המזבח. אל תהפוך את בלפור למצודה פוליטית", אמר פרץ.
בתגובה עלה נתניהו לנאום תגובה נוסף ולא מתוכנן. לדבריו, נפרצו גבולות הממלכתיות. "אני מודה לכם שאתם דואגים לעתידי", אמר בסרקזם. לדבריו, איש לא מגיב כאשר אנשי שמאל מפרסמים קריאות לפגיעה פיזית בו, בראש הממשלה, ובבני משפחתו. לדבריו, הטענות שלפיהן החלטות המתקבלות בקבינט מתקבלות על-פי שיקולים פוליטיים הן "פשוט עלילה".
מוקדם יותר, אמר נתניהו בטקס האזכרה שיצחק רבין פעל על-פי מצפונו למען טובת ישראל וכי הוא האמין שצריך לתת סיכוי לתהליך אוסלו, אך הפלשתינים הלכו אחרי המרצחים שהנהיגו אותם.
"גם אני פעלתי על-פי צו מצפוני וייצגתי כראש האופוזיציה את הגישה שאסור לתת לפלשתינים שטחים. הוויכוח היה מהותי, תקיף ומעל לכל הוא היה לגיטימי והכרחי. מה שלא היה לגיטימי היה לכנות את יצחק רבין בוגד ורוצח", אמר. "לאורך השנים אני שומע את הטענה הכוזבת שלפיה כשקומץ סהרורי קרא ליצחק רבין בוגד ורוצח אני עמדתי בצד, שתקתי ולא הגבתי ואפילו עודדתי. שמעתי את הדברים גם פה, ליד קברו של רבין. שקר שחוזרים עליו פעמים רבות אינו הופך לאמת. אמרתי אז מעל לאין ספור במות - רבין טועה אך אינו בוגד".
נתניהו תקף גם את הניסיון לייחס למחנה הימין כולו את רצח רבין. "קריאות בוגד נשמעות גם היום אבל לא עולה בדעתי שמישהו יאשים בכך את כל המחנה שממנו יוצאות הקריאות. ברגע שאזרח כלשהו עובר מפולמוס פוליטי להסתה לרצח יריביו הוא חוצה את גבול הלגיטימיות. באותה מידה - האשמת יריבים בהסתה לרצח היא פעולה אנטי דמוקרטית ולצערי זה מה שקרה אחרי הרצח", אמר.
נכדו של יצחק רבין, יונתן בן ארצי, קרא בנאום שנשא בשם משפחת רבין לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפרוש מן המערכת הפוליטית.
"על אף ההזדמנות ההיסטורית להמשיך ולהוביל את ישראל קדימה, ועל אף שהאמין בכל ליבו שהוא האדם הנכון לעמוד בראש, הוא החליט לקחת אחריות אישית, ולפנות את מקומו. לוותר ויתור אישי כואב, למען הדמוקרטיה הישראלית, כדי שלא יפול בה רבב. כי טובתו של עם ישראל קודמת לטובתו האישית של כל אדם, גם טובתו של האדם שעומד בראשה. זה הזמן לקחת אחריות, ולתת דוגמה אישית. שנות שלטון רבות גרמו לכם לשכוח מה זה להיות בן אדם. תהיו בני אדם. קחו אחריות על מעשיכם. אם דבק בכם רבב - זוזו הצידה. תפרשו מתפקידכם. לכו לביתכם והתמודדו עם הטענות האישיות נגדכם. אם תנוקו - תוכל לחזור. כפי שעשה יצחק רבין", אמר.
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, קרא באכזכרה שלא להאמין לתיאוריות קונספירציה הנוגעות לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. בנאום שנשא בטקס האזכרה הממלכתי שהתקיים בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בירושלים קרא לציבור שלא להאמין לעובדות אלטרנטיביות. "עובדה אלטרנטיבית היא שקר", טען תוך שהוא מתייחס במרומז לקריאתו של ד"ר מרדכי קידר אודות הצורך לחקור שאלות שנותרו ללא מענה ציבורי ביחס לליל הרצח.
"אל תאמינו לדברי ההבל של קולות שוליים, הזויים ומטורפים. אל תאמינו לאלה המדברים על פוסט-אמת, עובדות אלטרנטיביות, ותאוריות חלופיות. פוסט-אמת פירושה שקר ועובדה חלופית היא מרמה. אל תתפתו להאמין שהקולות הללו, הם הקולות המייצגים. אל תתנו יד לאלו המבקשים בכל כוחם להבעיר שריפה. אסור לנו להמשיך להשתמש ברצח כדי להשיג נקודות בדיון הפוליטי. אסור לנו להשתמש בטראומה, בכאב, כדי לנגח את האידיאולוגיה של המחנה היריב", אמר.
מוקדם יותר נערך בבית הנשיא בירושלים טקס "נר ליצחק", האירוע הפותח את יום הזיכרון לראש הממשלה המנוח. הטקס התקיים בהשתפפות בתו של רבין, דליה, בהשתתפות המשפחה, שרים וחברי כנסת
בטקס נשא דברים הנשיא ריבלין ואמר כי "התרבות הפוליטית מימין ומשמאל מלאה בשיסוי, כאילו לא למדנו דבר. האם רצח של אדם על דעותיו הפוליטיות יכול לקרות גם היום? אינני יודע, אך לפני 24 שנים לא האמנתי שזה יקרה. המחלוקות עדיין עמוקות והחברה הישראלית מתקשה להסכים על קווי יסוד עלינו לשנן שוב ושוב ששיח פוליטי אסור שייעשה באלימות. אלימות לעולם איננה דרך ליישוב מחלוקות. אסור לשכוח את המדרון החלקלקל בין השיסוי והסתה לשפיכות דמים. אני פונה אל כל המחנות מימין ומשמאל, אל תלבו שנאה, אל תעצמו עיניים. זאת לא דרכנו, זאת לא דרכו של עם ישראל".
עוד אמר ריבלין בנאומו כי "יצחק רבין עצמו לא היה חף מאמירות שנויות במחלוקת. זכורה בין היתר אמירתו הקשה כלפי גוש אמונים. אך למרות זאת הוא הסכים בשיאם של הסכמי אוסלו להיפגש עם חנן פורת בנפש חפצה ושעה לבקשה להשאיר את קבר רחל בשליטה ישראלית".
לדברי הנשיא, השאלה היא כיצד שומרים על היריבות מלהפוך לאיבה, כיצד משלבים את הזהות הפוליטית בזהות ישראלית? זוהי שאלה לא פשוטה, שכל אזרח מתחבט בה, אך היא עומדת בראש ובראשונה לפתח מנהיגינו".
דליה רבין אמרה בטקס בבית הנשיא: "היום מצבנו גרוע יותר. החברה הישראלית סובלת ממגמות אנטי-דמוקרטיות אלימות. לא מדובר בעשבים שוטים, לפנינו שדות של שנאה והרס. נבחרי ישראל צריכים להיזהר - אי-אפשר לשלוט בנמר השנאה. יום אחד הוא יקום גם עליכם וכשתתעוררו, עלול להיות מאוחר מדי".
לדבריה, "חובה על כולנו להבין, שהתבססותן של תיאוריות קונספירציה תורמת להשלטת אנרכיה; בית המשפט פסק? אז מה. ועדת חקירה ממלכתית חקרה? "בואו, אנחנו יודעים מה באמת קרה שם".... תיאוריות הקונספירציה גורמות לאיבוד האמון במערכות הצדק ובשלטון החוק; מטשטשות את הקו הברור בין אמת לשקר. מזמינות כאוס, הרס, חורבן. את המגמה הזו צריך לעצור."
בשעה 15:00 יתקיים הטקס הממלכתי בהר הרצל. בשעה 17:00 תתקיים ישיבת מליאה מיוחדת בכנסת וב-17:30 תתכנס האסיפה המרכזית של מועצת תנועות הנוער בכיכר רבין בתל אביב.

תאריך:  10/11/2019   |   עודכן:  10/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: נחצו גבולות באזכרה לרבין
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
הנשיא שאמר לפרקליטכנופיית פשע
רוני מירושלים   |  10/11/19 14:15
2
אדוני הנשיא??
שמחה חן  |  10/11/19 14:26
3
אין ספק, אתה למדת הרבה
שאול א.  |  10/11/19 14:28
4
על מה הוא נתפס? ל"ת
מענין  |  10/11/19 15:01
5
צודק נתניהו ל"ת
אלישיב צ.  |  10/11/19 16:09
6
המצפון האישי מצדיק בגידה?
בן נאמן  |  10/11/19 16:12
7
נתניהו צודק מאד ושאר הנואמים
תקליט חוזר  |  10/11/19 16:29
8
מאשימים את הימין....
שמחה חן  |  10/11/19 17:05
9
מופע מיותר
באום  |  10/11/19 17:23
10
שאלה פילוסופית זאת?
שמין  |  10/11/19 17:55
 
- אתה שקרן מוסת
מגיב ותיק  |  10/11/19 18:25
 
- אם אדם הזוי קובע שהוא שפוי
בן נאמן  |  10/11/19 19:02
11
נתניהו צודק ל"ת
כוכי  |  10/11/19 18:56
12
רבין עשה יותר במותו מאשר בחייו ל"ת
ששי   |  11/11/19 07:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רצח רבין
עידן יוסף
דוחה את תיאוריות הקשר: "סומך את ידי על בית המשפט ועל קביעתו בעניין זהות הרוצח"    דליה רבין: "התבססותן של תיאוריות קונספירציה תורמת להשלטת אנרכיה. גורמת לאיבוד האמון במערכות הצדק ובשלטון החוק"
עידן יוסף
יו"ר כחול לבן הודיע כי יפעל כראש ממשלה להפיכת עצרת השמאל לכזו שכל הזרמים ימצאו בה את מקומם    טוען כי גם לעג למבקרים בקברי צדיקים הוא הסתה ועורך הקבלה בין ערבים התומכים ברוצחי ילדים ליהודים שמהללים פעולות תג מחיר נגד רכוש
איתמר לוין
וילנר דחתה את בקשתו של עמיר לערער על פסק הדין, בו נדחתה עתירתו נגד שלילת הטבות בשל שיחת הטלפון עם "הצל" בה ביקש להקים מפלגה שתפעל לשחרורו
איתמר לוין
בית המשפט דחה את עתירתו של יגאל עמיר נגד האמצעים המשמעתיים שהופעלו נגדו, לאחר שניסה לעניין את "הצל" בהקמת מפלגה שתפעל לשחרורו: הצעדים מידתיים וננקטו כדין
עידן יוסף
אשתו לריסה מודה שהשביתה של רוצח רבין נועדה לצרכים תקשורתיים    האשימה את התקשורת בהתעלמות משביתת הרעב של בעלה
רשימות נוספות
יגאל עמיר פתח בשביתת רעב  /  עידן יוסף
בני קצובר נגד אמנון אברמוביץ  /  יצחק דנון
נתניהו: מנסים להשתיק מי שלא מסכים איתם  /  איציק וולף
עוד אכזבה  /  רותי איזיקוביץ
רבין ואוסלו - סימני השאלה  /  יוסי אחימאיר
"כל החשבון עוד לא נגמר"  /  יהודה שלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il