X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"הפגנת נועזות בלתי רגילה"

30 חודשים לעו"ד על מרמה

דן שפריר וג'אסן ערטול נטלו חלק בהשתלטות מרמתית על קרקעות בעשרות מיליוני שקלים בצפון הארץ מעורבים נוספים נדונו לשנתיים ושלוש שנות מאסר
▪  ▪  ▪
30 דונם בנצרת [צילום: אלי אלון]

עוה"ד דן שפריר וג'סאן ערטול נדונו (19.11.19) ל-30 חודשי מאסר כל אחד על חלקם בפרשת הונאת קרקעות בצפון הארץ בהיקפים של 63 מיליון שקל, מתוכם 30 דונם בנצרת בשווי 28 מיליון שקל. המעורבים בפרשה השתלטו על קרקעות של קשישים ומנוחים תוך שימוש במסמכים מזויפים.
שפריר הורשע בשימוש במסמך מזויף, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש הליכי משפט ועבירות מס. הוא זוכה מאשמת נטילת חלק במעשי המרמה עצמם, אך נקבע שהוא אפשר את ביצוע העסקות לכל הפחות תוך עצימת עין אל החשד הכבד שמדובר במסמכים מזויפים.
ערטול הורשע בזיוף מסמך, שימוש במסמך מזויף, הדחה בחקירה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות מס. ערטול זייף בעצמו שורה של מסמכים שעמדו בבסיס המרמה.
שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, ערפאת טאהא, אומר על כל המעורבים בפרשה: "הנאשמים עשו שימוש ציני ברשויות המדינה ובמוסדות האמונים על רישום הזכויות, והגישו להם הצהרות כוזבות ומסמכים מזויפים במטרה לגזול את קרקעותיהם של הקורבנות ולזכות ברווח קל ובנכסים שאינם שלהם. זאת עשו באופן שיטתי, מתוחכם ומתוכנן מראש, תוך הפגנת נועזות בלתי רגילה, ללא כבוד ותוך הפגנת זלזול באזרחים תמימים וברכושם, ללא כל מורא ופחד משלטון החוק ורשויות המדינה וכל זה מתוך מטרה להשיא רווחים כלכליים".
על שפריר אומר טאהא, כי יש לראות את מעשיו בחומרה יתרה בשל היקף מעורבותו בפרשה, משום שהמשיך לייצג את המעורבים למרות שכאמור "ידע בפועל כי המסמכים שנמסרו לטיפולו הם מסמכים מזויפים, ולכל הפחות קינן בליבו חשד ממשי כבד וקונקרטי באשר למהות המסמכים שנמסרו לטיפולו ובאשר לאפשרות שמדובר בסדרת מסמכים מזויפים". הוא "ערער את אמון הציבור בציבור עורכי הדין, ופגע פגיעה קשה ביותר בכבוד המקצוע ובכלל ציבור עורכי הדין. מעשים אלה יש להוקיע ולהביע את שאט נפש על-ידי ענישה הולמת".
לקולא אומר טאהא, כי זוהי הרשעתו הראשונה של שפריר, מצבו הרפואי קשה, הוא איבד את מקור פרנסתו ויש להביא בחשבון את חלוף הזמן. לחומרה ציין ששפריר לא הודה במיוחס לו למרות הרשעתו ולא הביע חרטה. שפריר גם נקנס ב-80,000 שקל
על ערטול אומר טאהא, כי "אין להכביר מילים על חומרת העבירות בהן הורשע, המיוחד נוכח ניצול מעמדו כעורך דין המורשה לאמת חתימות ולהגיש דיווחים לרשויות המס השונות". הוא גם מציין את הימנעותו מהבעת חרטה, ולקולא - את העדר העבר הפלילי, נסיבותיו האישיות הקשות, חלוף הזמן והשעייתו מלשכת עורכי הדין. ערטול נקנס ב-60,000 שקל.
טאהא אומר לגבי כל הנאשמים, כי יש להתחשב לקולא בכך שהמדינה לא העמידה לדין את עו"ד מאמון יונס, למרות הראיות שהעידו על מעורבותו לכאורה בפרשה. פול מרשי ואמיר אל-הייב נדונו לשלוש שנות מאסר כל אחד, ואחמד סעידה - לשנתיים מאסר.

תאריך:  21/11/2019   |   עודכן:  21/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לראשונה בתולדות המדינה יודיע הנשיא ליו"ר הכנסת כי לא עלה בידו של אף מועמד להרכיב ממשלה    הח"כים של כחול לבן יטענו כי לא ניהלו מו"מ עם החרדים ושלא התכוונו להקים ממשלת מיעוט
איתמר לוין
חברי הכנסת יכולים להמליץ על יותר מאשר מועמד אחד בשלושת השבועות הקרובים; ריבלין יוכל להטיל עליו את הרכבת הממשלה בלא להמתין לסיום התקופה
עידן יוסף
הודיע לריבלין כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה    גנץ לבוחריו: "לו הייתם יודעים את עומק הנכונות ייתכן שחלקכם אף היה כועס עלי"    "ניסיון להפוך את רוב העם לבן ערובה של קומץ קיצוניים"
עידן יוסף
משרד הבינוי והשיכון פרסם את ארבעת הפרקים הראשונים של קוד הבנייה אשר יחייב את כל המבנים החדשים בישראל החל ממרס 2020 ויסדיר את נושא בטיחות הבנייה ואיכותה
איתמר לוין
זונדלנד תרם מיליון דולר להשבעתו של טראמפ, אשר מינה אותו לתפקידו הנוכחי    עדותו היא המפלילה ביותר עד כה נגד הנשיא    טוען שעל ה"קח ותן" ידעו פנס, פומפאו ובולטון    "עבדנו עם ג'וליאני בהתאם לרצונו המפורש של הנשיא, למרות שלא רצינו בכך, אבל לא הייתה לנו ברירה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il