X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתניהו. יבקש חסינות? [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
מנדלבליט. הודיע לאדלשטיין [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
מנדלבליט החליט: כתב האישום זהה בעיקרו לכתב החשדות

נתניהו יואשם בשוחד בתיק 4000 ובמרמה בתיקי 1000 ובתיק 2000

שאול אלוביץ ואשתו איריס אלוביץ יואשמו במתן שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה בתיק 4000 המדינה: היה קשר ישיר בין הסיקור שקיבל נתניהו באתר וואלה לבין החלטותיו בענייני בזק נוני מוזס יואשם בעבירה של הצעת שוחד בתיק 2000 מנדלבליט: לא נמצא ממש בטענות שהעלה נתניהו בשימוע
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יואשם בקבלת שוחד בתיק 4000 ובמרמה והפרת אמונים בתיק 1000 ובתיק 2000. כך החליט (יום ה', 21.11.19) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. החלטתו של מנדלבליט דומה מאוד לכתב החשדות שפרסם בפברואר השנה - כך שטענותיו של נתניהו בשימוע נדחו.
בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ יואשמו בעבירות של מתן שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה בתיק 4000 וכן בעבירות הלבנת הון ודיווח נגד שאול אלוביץ. בעל השליטה והעורך האחראי של קבוצת ידיעות אחרונות, נוני מוזס, יואשם בעבירה של הצעת שוחד בתיק 2000.
משרד המשפטים אומר, כי ההחלטה "התקבלה לאחר בחינה מקיפה ויסודית של הטענות הרבות שהועלו ע"י באי-כוחו של ראש הממשלה במהלך ארבעת ימי השימוע שנערך בראשית חודש אוקטובר 2019. כל הטענות נבחנו לעומקן בתהליך עבודה סדור שנפרס על פני שעות עבודה רבות מאוד, שבמסגרתו הוגשו ע"י הפרקליטות חוות דעת מעמיקות של מאות עמודים, המתייחסות לטענות שהועלו בשימוע.
"עם תום בחינת כל הטענות נמצא, כי אין בטענות שעלו בשימוע כדי לשנות את העבירות שיוחסו לראש הממשלה בכתב החשדות. עם זאת, חלק מהטענות הביאו לשינויים בכתב האישום, גם אם לא לשינוי בסעיפי העבירה עצמם".
מנדלבליט הודיע על כתב האישום ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. החוק מעניק לנתניהו 30 יום לבקש מוועדת הכנסת לקבוע שעומדת לו חסינותו. מאחר שטרם הוקמה ועדה כזו, מרוץ הזמן יתחיל רק עם הקמתה. אם יתקיימו שוב בחירות בחודש מארס, היא תוקם ככל הנראה לכל המוקדם רק בחודש מאי הבא. המשפט יתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים בפני שלושה שופטים, כפי שקובע החוק לגבי הגשת כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן - גם אם בפועל נתניהו כבר לא יהיה ראש הממשלה בעת שיתחיל המשפט.

מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו, שאול אלוביץ, איריס אלוביץ, נוני מוזס / כתב אישום
כתב האישום בתיקים 1000, 2000 ו-4000
עיקרי האישום: תיק 4000

בין דצמבר 2012 לינואר 2017 היה נתניהו בעל סמכות להעניק אישורים והיתרים לפעולות עסקיות שונות שבוצעו ע"י קבוצת בזק מתוקף תפקידו כראש ממשלה, ולאחר מכן גם מתוקף תפקידו כשר התקשורת. כן הייתה לנתניהו יכולת השפעה על נושאים שלטוניים הנוגעים לקבוצת בזק. אלוביץ היה בעל השליטה בבזק ויכולת השפעה על הפרסומים באתר וואלה.
תחום הסיקור התקשורתי היה בעל משמעות רבה עבור נתניהו ובני משפחתו, והוא ייחס לו חשיבות מכרעת בכל הקשור לעתידו הפוליטי. על-רקע זה נוצרה בין נתניהו לאלוביץ מערכת יחסים של "תן וקח", שהתבססה על הבנתם המשותפת,כי כל אחד מהם מחזיק באינטרס משמעותי שהצד השני הוא בעל יכולת לקדמו. בארוחת ערב של בני הזוג נתניהו ובני הזוג אלוביץ בשנת 2012, במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה-19, סוכם, כי בנימין ושרה נתניהו יוכלו להפנות לשאול ואיריס אלוביץ דרישות הנוגעות לאופן הסיקור שלהם באתר וואלה.
מערכת היחסים בין נתניהו לבני הזוג אלוביץ התאפיינה בקשר אינטנסיבי ותדיר שהתנהל במישרין ובאמצעות מתווכים. במסגרת קשר זה הפנו נתניהו ובני משפחתו לבני הזוג אלוביץ דרישות שונות שעניינן אופן הסיקור שלהם באתר, וכן דרישות הנוגעות לסיקור יריביו הפוליטיים של נתניהו. בני הזוג אלוביץ הפעילו לחץ כבד ומתמשך על מנכ"ל וואלה דאז, אילן ישועה, להיענות לדרישות אלה. כתוצאה מכך הנחה ישועה את העורכים והעיתונאים של וואלה לשנות פרסומים באתר באופן התואם את דרישותיו של נתניהו.
בני הזוג אלוביץ נענו ככלל לדרישותיו של נתניהו, ועשו כל מאמץ כדי לממשן ואף דאגו שנתניהו יידע על פעילותם. בחלק משמעותי מהמקרים, השתדלותם עבור נתניהו אף נשאה פרי. נתניהו ידע, כי מידת ההתגייסות וההיענות של בני הזוג אלוביץ לדרישותיו הייתה חריגה, משמעותית ונרחבת, וכי היא ניתנה לו בעד ביצוע פעולות הקשורות בתפקידו הציבורי.
נתניהו מצידו הפעיל את כוחו וסמכויותיו כדי לקדם נושאים שאלוביץ היה מעוניין בקידומם - בעבורו, בעבור בזק או בעבור חברות שונות בקבוצת יורוקום, שבאמצעותה שלט בבזק. נתניהו גם עסק במספר מקרים בענייניו הרגולטוריים של אלוביץ, וביצע פעולות שקידמו אינטרסים עסקיים משמעותיים שלו, שהיקפם נאמד בסכומי עתק. בכך קיבל נתניהו שוחד ועבר עבירות של מרמה והפרת אמונים.
בני הזוג אלוביץ קשרו במפורש בין אופן הסיקור של נתניהו בוואלה לבין ההחלטות הרגולטוריות שקיבל נתניהו ופעולות שאמור היה לבצע. הם אף הבהירו לגורמים שונים בוואלה, כי יש לשפר את הסיקור של נתניהו ובני משפחתו כדי להביא לקבלת ההחלטות הרגולטוריות הרצויות להם. בכך הם נתנו לו שוחד.
נתניהו הסתיר בצורה שיטתית את מערכת היחסים בינו לבין בני הזוג אלוביץ מפני שורה של גורמים רשמיים, להם מסר מידע חלקי ומטעה על אודות טיב יחסיו עם אלוביץ. ואילו בני הזוג פעלו להשמיד ראיות שנמצאו בטלפונים הניידים שלהם. הם הורו לישועה לפעול באופן דומה, ואף הנחו אותו למסור גרסאות כוזבות ביחס למעורבותם בשינוי הפרסומים באתר וואלה, ביחס לקשר בינם לבין נתניהו ובאשר לדרישותיו להתערבות בפרסומים השונים.

עיקרי האישום: תיק 2000

לאורך השנים התקיימו בין נתניהו ומוזס יחסי יריבות עמוקה. עם זאת, קיימו השניים במהלך השנים שלוש סדרות של פגישות: בשנים 2009-2008, בשנת 2013 ובשנת 2014. בפגישות אלו הם שוחחו על קידום האינטרסים ההדדיים שלהם: שיפור אופן סיקורו של נתניהו בכלי התקשורת מקבוצת ידיעות אחרונות; והטלת מגבלות על העיתון ישראל היום, דבר שהיה בעל משמעות כלכלית רבה עבור מוזס וידיעות אחרונות.
בפגישה שהתקיימה ב-4.12.2014, לקראת מערכת הבחירות לכנסת ה-20, מוזס הציע לנתניהו שוחד. זאת, בכך שיביא לשינוי ניכר לטובה באופן הסיקור של נתניהו ובני משפחתו בקבוצת ידיעות אחרונות, ולשינוי לרעה באופן הסיקור של יריביו הפוליטיים, עד כדי "רעידת אדמה" ו"סיבוב הספינה", כפי שנאמר בשיחתם. מוזס הציע, כי יעשה זאת באופן שיבטיח את המשך כהונתו של נתניהו כראש ממשלה לאורך זמן, וזאת בתמורה לכך שנתניהו ינצל את השפעתו כראש הממשלה לקדם חקיקה שתטיל מגבלות על ישראל היום ותביא להטבות כלכליות משמעותיות למוזס ולעסקיו.
נתניהו לא סירב להצעת השוחד ולא הפסיק בעטיה את השיחה עם מוזס. הגם שלא התכוון לקדם את הצעת החוק נגד ישראל היום, הוא המשיך לנהל עם מוזס שיחה ארוכה ומפורטת על מרכיבי ההצעה והציג בפניו מצג לפיו יש אפשרות של ממש שיעשה שימוש בכוחו השלטוני על-מנת לקדם חקיקה המיטיבה עם מוזס. נתניהו פעל כך על-מנת להמשיך את השיח, ובכך לגרום למוזס להשפיע לטובה על אופן סיקורו בידיעות אחרונות בתקופת הבחירות, ולגרום למוזס לפעול למניעת פרסומים שליליים שיפגעו בו או במשפחתו, לפחות בתקופה זו וכל עוד השיחות ביניהם נמשכות.
בהמשך לפגישה זו, ועל-מנת לשמר אצל מוזס את הרושם כי הוא בוחן את היתכנות קידום החקיקה, נתניהו נפגש עם יו"ר הקואליציה דאז והשר כיום, זאב אלקין, ועם יו"ר ועדת הכנסת דאז והשר כיום, יריב לוין, כאשר לנגד עיניו האפשרות שדבר קיומה ייוודע למוזס. בפגישה זו הבהירו אלקין ולוין לנתניהו, כי לא ניתן יהיה לקדם את החקיקה בתקופה זו. בהמשך לכך קיים נתניהו, ביוזמתו, פגישה נוספת עם מוזס, במהלכה הציג בפניו מצג לפיו יפעל לקדם את החקיקה לאחר הבחירות, וזאת במטרה להמשיך עמו את השיח על הצעת השוחד.
במעשיו אלה הציע מוזס לנתניהו שוחד. נתניהו עשה מעשה של הפרת אמונים הפוגע פגיעה מהותית באמון הציבור בעובדי הציבור ובנבחריו ובטוהר המידות שלהם, בכך שניצל את מעמדו ואת כוח המשרה על-מנת לקבל טובת הנאה אישית; ובכך שבהיותו נבחר הציבור הבכיר ביותר, העביר מסר לפיו הצעות שוחד הן כלי שניתן לעשות בו שימוש לשם קידום אינטרסים הדדיים של עובדי ציבור בכירים ואנשי עסקים, וכי אין פסול בעסקות שוחד.

עיקרי האישום: תיק 1000

מאז 1999 התקיימה בין נתניהו לארנון מילצ'ן מערכת יחסים אישית, בעלת זיקות וקשרים שונים. בתקופה הרלוונטית לאישום קיבלו בני הזוג נתניהו ממילצ'ן טובות הנאה שונות. בשנת 2013 הכיר מילצ'ן לנתניהו את איש העסקים האוסטרלי ג'יימס פאקר. בשנים 2016-2014 קיבלו בני הזוג מפאקר טובות הנאה שונות.
טובות ההנאה ממילצ'ן ומפאקר, שעיקרן קופסאות סיגרים ומארזי שמפניות, ניתנו לבני הזוג נתניהו באופן רציף, במענה לבקשות ואף דרישות, בין היתר באמצעות משלוחים, גם כאשר מילצ'ן ופאקר לא שהו בישראל, עד כדי כך שהפכו למעין "קו אספקה". היקף טובות ההנאה הצטבר לסכום של 700,000 שקל. טובות ההנאה ניתנו לנתניהו בזיקה לתפקידיו הציבוריים ולמעמדו כראש ממשלת ישראל.
נוכח שלל הזיקות בין נתניהו לבין מילצ'ן, היה על נתניהו להימנע כליל מלעסוק בענייניו של מילצ'ן, במסגרת תפקידיו. אף על-פי כן, בין אוקטובר 2011 לדצמבר 2016 פעל נתניהו במסגרת מילוי תפקידיו הציבוריים לטובת מילצ'ן. בשנים 2014-2013 פעל נתניהו פעמיים מול גורמי ממשל אמריקנים, על-מנת שתינתן למילצ'ן אשרת כניסה לארה"ב.
בשנת 2013 פנה נתניהו לשר האוצר דאז, יאיר לפיד, בעניין הארכת משך הפטור מדיווח ותשלום מס הכנסה הניתן לתושבים חוזרים, ממנו נהנה מילצ'ן. בשנת 2015 נתניהו פעל בעצמו והנחה את מנכ"ל משרד התקשורת דאז, שלמה פילבר, לסייע למילצ'ן בעניינים הנוגעים לרגולציה, בקשר לעסקת מיזוג בין חברות התקשורת "רשת" ו"קשת", על-מנת שהשקעה אותה בחן מילצ'ן באותה העת, תהיה כדאית עבורו מבחינה כלכלית.
במעשיו אלה עשה נתניהו מעשי הפרת אמונים הפוגעים פגיעה מהותית באמון הציבור ובטוהר המידות. זאת, בכך שקיים במשך שנים מערכת יחסים פסולה עם מילצ'ן ופאקר, במסגרתה קיבלו מהם נתניהו ורעייתו טובות הנאה בהיקפים גבוהים מאוד, בזיקה לתפקידיו הציבוריים ולמעמדו כראש ממשלת ישראל. כן עשה נתניהו מעשי הפרת אמונים הפוגעים פגיעה מהותית באמון הציבור, בטוהר המידות ובתקינות המעשה המינהלי, בכך שפעל במילוי תפקידיו הציבוריים בניגוד עניינים חריף ומתמשך בין מחויבותו האישית למילצ'ן לבין מחויבותו לציבור.

תאריך:  21/11/2019   |   עודכן:  22/11/2019
+נתניהו הזמין פנימה את המפגינים ליד ביתו
23:19 21/11/19  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו הזמין במפתיע לבית רה״מ את המפגינים שעמדו כל הערב על המדרכה ממול ביתו והפגינו בעדו.

+בנט: לנתניהו עומדת חזקת החפות
23:03 21/11/19  |  עידן יוסף

יו"ר הימין החדש, השר נפתלי בנט: ״‏לילה כואב לעם ישראל. ‏רבים חשים שמה שקרה הערב לא מגיע לראש הממשלה נתניהו, אדם שהקדיש את כל חייו למען מדינת ישראל, ‏למעננו. ‏בערב זה חשוב לזכור את זכויותיו הגדולות. ‏הוא ראש הממשלה של מדינת ישראל, ועומדת לו חזקת החפות. ‏בתקופה סוערת זו נמשיך לשמור על ישראל בטוחה, מאוחדת וחזקה״.

+סמוטריץ': המחשבה שמערכת המשפט תקבע אם נתניהו ימשיך - מפחידה
22:45 21/11/19  |  עידן יוסף

יו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ': "המחשבה שמערכת המשפט שהחליטה על הגשת כתב האישום היא גם זו שתחליט האם נתניהו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה (היועץ ייצג את 'המדינה' מול בג"ץ שיישר קו עם עמדתו), בלי שלמערכת הדמוקרטית תהיה יכולת השפעה על כך היא מפחידה, לא דמוקרטית, וסותרת את עקרון הפרדת הרשויות במובן הכי בסיסי שלו. הוראות חוק היסוד בעניין הזה הן ברורות, וקביעה 'משפטית' הפוכה תהיה סיכול ממוקד של הדמוקרטיה הישראלית ואסור יהיה לאפשר אותה. הימין הוא הרוב הגדול בעם והוא יצלח בעזרת השם גם את המשבר הזה וייצא ממנו מחוזק. תרימו את הראש, חברים. גם אם הדרך תהיה ארוכה וקשה - בסופה אנחנו ננצח".

סמוטריץ. סיכול ממוקד [צילום: שריה דיאמנט/פלאש 90]
+גנץ: אין בישראל הפיכה שלטונית אלא התבצרות בשלטון
22:27 21/11/19  |  עידן יוסף

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ: "יש לי אמון מלא בגורמי אכיפת החוק בראשות היועץ המשפטי לממשלה. אני בטוח כי הם עושים את עבודתם נאמנה, ביושר ובמקצועיות. אין בישראל הפיכה שלטונית אלא התבצרות בשלטון. נתניהו בהופעתו הוכיח שהוא חייב לסיים את תפקידו וללכת ולהתמקד בענייניו המשפטיים. גם הוא יודע כי האתגרים הגדולים והמורכבים הניצבים בפני מדינת ישראל גם בזירה הביטחונית וגם בזירה החברתית והכלכלית, מחייבים ראש ממשלה שישקיע בהם את כל זמנו, מרצו וכוחו".

גנץ. אמון מלא בגורמי החוק [צילום: אבשלום שושני/פלאש 90]
+לוין: מדובר בתיקים שלא היו צריכים להיפתח
22:22 21/11/19  |  עידן יוסף

השר יריב לוין: "העוול שנעשה לנתניהו זועק לשמיים. מדובר בתיקים שלא היו צריכים להיפתח, בטענות שאין בהן אבק פלילי ושמקומן לכל היותר במישור האתי. ההליך כולו היה פסול, מזוהם מיסודו ונגוע לכל אורכו באכיפה בררנית ומפלה באופן קיצוני. ההחלטה היום אינה מעידה על ראש הממשלה ועל דרכו. היא כן מעידה על הכשל העמוק והיסודי, על נורמות פסולות ועל כהות חושים שדבקו בחלק ממערכות אכיפת החוק החשובות לכולנו. זו העת להתלכד".

+ברק: נתניהו מנסה לשרוף את המדינה; להפגין בכל דרך אפשרית
22:19 21/11/19  |  עידן יוסף

אהוד ברק: "בנאום נואש והזוי, נתניהו מנסה להוביל הפיכה כנגד הדמוקרטיה הישראלית. זהו נסיון פתטי ׳לשרוף את המועדון/המדינה׳. נדרשת תגובה מהירה, חדה ובלתי ניתנת לפרשנויות, שתבהיר שאין אדם שהוא מעל החוק. נקודה. אני קורא לפרקליטיו להתפטר. ליועמ״ש לקבוע חד משמעית שח״כ שהוחלט להגיש נגדו כתבי אישום על שוחד, מרמה והפרת אמונים איננו יכול להקים ממשלה בישראל. אני קורא לחכ״י ומובילי הליכוד: לסער וישראל כץ, לדיכטר ולעוזי דיין, לצחי הנגבי, ארדן, גלנט ואחרים- להודיע שלא יתמכו בהמרדת אזרחים כנגד המדינה ומערכת המשפט. ולליכוד לבחור לעצמו ראש חדש. נתניהו נהנה עדיין מחזקת החפות, אך לא מהזכות להסית אזרחים כנגד המערכת המשפטית וחוקרי המשטרה. אני קורא לאזרחי ישראל להענות לכל קריאה ולהפגין בכל דרך אפשרית כנגד הנסיון הנואל, קצר ימים אני מקווה, לקעקע את יסודות החברה כדי להימלט מאימת הדין ומהחקירות הנוספות הממתינות לנתניהו במורד הדרך".

+ש"ס: מתפללים שהמדינה תצא מהמשבר חזקה ומאוחדת
22:15 21/11/19  |  עידן יוסף

ממפלגת ש״ס נמסר: "אנו תומכים ומחזקים את ידיו של בנימין נתניהו, איש בעל זכויות עצומות בביטחון ובבניין מדינת ישראל. אדוני ראש הממשלה, אנו מאמינים ובטוחים שחפותך תוכח והצדק יצא לאור. חזק ואמץ, אל תערוץ ואל תחת. זה יום קשה למדינת ישראל. אנו מתפללים שמדינת ישראל תצא מהמשבר הקשה חזקה ומאוחדת".

+לפיד: אם נתניהו לא יתעשת - זה ייגמר באלימות
22:11 21/11/19  |  עידן יוסף

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן): "אם מישהו רצה הוכחה לכך שביבי לא יכול לכהן אפילו דקה אחת נוספת תחת כתב אישום - הוא קיבל אותה הערב. נתניהו כבר יצא במתקפת הסתה אלימה נגד המערכת המשפטית כולה. נאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים משתלח בחוקרים בפריים טיים, אל מול פני האומה. למה? כי הוא יכול. אם נתניהו יישאר בתפקידו, ככה זה יהיה מעכשיו. בבוקר טילים מסוריה, בצהריים פגישה עם עורכי דין. לקראת ערב משבר בחדרי המיון, מיד אחר כך התקפה בשידור חי על עדותו האחרונה של ניר חפץ. רגע ראש ממשלה בחליפה, רגע נאשם מרוט עצבים. מה שהכי נורא, היא שלא נדע להבדיל מתי הוא הראשון ומתי השני. במקום ללכת לטפל בענייניו המשפטיים (ולחזור אם יזוכה), הוא גורר את כל המדינה אחריו לתהום. אם הוא לא יתעשת, זה ייגמר באלימות".

+למען המדינה, לחקור את החוקרים
21:54 21/11/19  |  בנימין נתניהו   |   לרשימה המלאה

נאום התגובה של ראש הממשלה ממעונו בתגובה להודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש נגדו כתב אישום בתיקים 1000, 2000 ו-4000 [כ"ג במרחשוון תש"ף, 21.11.2019]

[צילום: עודד בלילטי/AP]
+"ניסיון של הפיכה שלטונית"
21:25 21/11/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

טוען שמדובר ב"תהליך חקירות מזוהם, תפירת תיקים ויצירת עבירות חדשות"  ▪  דורש להקים ועדת חקירה חיצונית למשטרה ולפרקליטות  ▪  אומר שמנדלבליט נכנע ללחציו של ניצן

נתניהו הערב. "עלילות שווא" [צילום: גרשון אליסון, פלאש 90]
+בנימין נתניהו ביקש סיגרים; שרה נתניהו ביקשה שמפניה
20:37 21/11/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כתב האישום בתיק 1000: קופסאות סיגרים וארגזי שמפניה בשווי כולל של 680,876 שקל, וגם תכשיטים לשרה לפי דרישתו של ראש הממשלה ב-10,900 שקל

מילצ'ן. שליח לאדלסון ומוזס [צילום: AP]
+דיווח: שר בכיר נוסף בליכוד יתמודד מול נתניהו
20:22 21/11/19  |  עידן יוסף

בכיר נוסף בליכוד, מלבד גדעון סער, צפוי להודיע על התמודדותו לראשות הליכוד. כך דווח בכאן חדשות.

+הטענה לפיה אין שוחד אם אין כסף - משוללת יסוד
19:58 21/11/19  |  אביחי מנדלבליט   |   לרשימה המלאה

דבריו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, עם הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו [כ"ג בחשוון תש"ף, 21.11.2019]

מנדלבליט על תיקי נתניהו [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+אלוביץ לישועה: "תוריד מיד, זה ימנע את אישור yes"
19:46 21/11/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כתב האישום כולל עשרות דוגמאות להתערבות של נתניהו בתכני וואלה - כולל התקפה על בנט, דרישות לפרסום ידיעות ותמונות, הנחיות להצניע ידיעות ואף למחוק אותן

ישועה. קיים את ההוראות [צילום: יח"צ]
+החלטות נתניהו הכניסו לאלוביץ ובזק 1.8 מיליארד שקל
19:19 21/11/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כתב האישום בתיק 4000: נתניהו פעל ללא הרף לטובת אלוביץ, במקביל להתערבות בוטה שלו בתכני וואלה  ▪  שלמה פילבר ביצע חלק ניכר מן הפעולות בשליחותו של נתניהו

אלוביץ. "הגדול יוצא מעורו" [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+ח"כ אשכנזי: נתניהו צריך להתרכז בניהול המשפט ולא בניהול המדינה
19:10 21/11/19  |  איציק וולף

יו״ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ גבי אשכנזי, אמר בתגובה להחלטת היועץ המשפטי לממשלה כי יום שבו מוגש כתב אישום נגד ראש ממשלה, הוא יום עצוב למדינת ישראל.
"אני מקווה בשביל נתניהו ובשביל אזרחי ישראל שייצא זכאי, אבל אין ספק שכעת הוא צריך להתרכז בניהול המשפט שלו ולא בניהול המדינה. העניינים המשפטיים של נתניהו משתקים את מדינת ישראל כבר 3 שנים. ודי. הגיע הזמן להסקת מסקנות ולחשבון נפש. הגיע הזמן לשים את ישראל לפני נתניהו", דברי אשכנזי.

+ח"כ גרמן: יש הצריכים לבקש סליחה מהיועמ"ש
19:04 21/11/19  |  איציק וולף

ח"כ יעל גרמן (כחול לבן) אמרה שהיא גאה ביועץ המשפטי לממשלה שעמד בכל הלחצים הבלתי אפשריים עד להחלטה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
"פעם נוספת מערכת המשפט שלנו הוכיחה את איתנותה לאחר חודשים רבים של השמצות וניסיונות לפגוע באמינותה וביושרה של המערכת, של הפרקליטות ושל היועמש. אנחנו רואים איך המערכת לא מתקפלת ופועלת ביושר כדי לשמור על מנהל תקין ולהלחם בשחיתות ציבורית. אין לי ספק שליועמ״ש היה מאוד קשה בתקופה האחרונה כשהוא ספג פגיעות מכל הכיוונים. אני גאה בהחלטתו וחושבת שישנם כאלה שצריכים היום לבקש את סליחתו", טענה.

+ח"כ זנדברג: על נתניהו להתפטר הערב, אין לו מנדט
18:44 21/11/19  |  איציק וולף

ח״כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה בתגובה להחלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וטענה כי ראש הממשלה לא יכול לכהן ולו יום אחד.
"אין לו מנדט לנהל את המדינה. עליו להתפטר הערב. אם לא יעשה זאת אסור לאיש לשבת בממשלתו או במפלגתו. אסור לו לרוץ לבחירות ואינו יכול לקבל מנדט להרכיב ממשלה. עליו לעזוב את החיים הציבוריים היום", אמרה.

+ח"כ מיכאלי: חובה לרסן ההסתה נגד היועמ"ש
18:42 21/11/19  |  איציק וולף

ח"כ מרב מיכאלי טענה בעקבות ההחלטה על הגשת כתבי אישום נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי חובה לרסן את ההתלהמות ואת ההסתה נגד היועץ המשפטי לממשלה.
"מרוצה או לא מההחלטה, כולןם חייבים לגבות את היועץ המשפטי שעושה את תפקידו נאמנה. את ההתלהמות וההסתה שיגיעו חובה לרסן. האמון במערכות אכיפת החוק הוא תנאי יסוד לדמוקרטיה ואינטרס של כולנו. ראש ממשלה עם כתבי אישום צריך לפנות את מקומו. מערכת החוק היי חזקה, הרוב השפוי עומד מאחורייך ותומך בך", אמרה.

+ח"כ עמיר פרץ: נעתור בדרישה ליציאת נתניהו לנבצרות
18:37 21/11/19  |  איציק וולף

יו״ר העבודה-גשר עמיר פרץ הודיע כי יעתור לבג"צ בדרישה להורות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לצאת לנבצרות בעקבות ההחלטה להגיש נגדו כתבי אישום בגין שוחד ומרמה והפרת אמונים.
״כתבי האישום של נתניהו הם הסיבה שלא קמה בישראל ממשלה. בדמוקרטיה - לא נוכל להשלים עם ראש ממשלה תחת כתב אישום. רק בגלל כתבי האישום נוצר הפלונטר הפוליטי בישראל. אם נצליח למנוע מנתניהו להאחז בקרנות המזבח , נמנע בחירות בפעם השלישית תוך שנה״, אמר.
ממפלגת העבודה-גשר נמסר כי המפלגה תטען שמאחר ומדובר בראש ממשלת מעבר ולא בכזה שקבל את אמון הכנסת, יש להודיע על נבצרותו כמתבקש לפי הדין לשרי ממשלה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו יואשם בשוחד בתיק 4000 ובמרמה בתיקי 1000 ובתיק 2000
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
עכשיו הכל ברור.
7_7_7.  |  21/11/19 18:40
 
- }}}נתניהו כמו ראש משפחת פשע
נלחם בחוקרים  |  22/11/19 07:21
2
מדינת משטרה סוג ז' ללא תקדים
אדם מפותח וישר  |  21/11/19 19:39
 
- }}}ועוד לא דיברנו צוללות והגז.
ביבי מלך קומבינות  |  22/11/19 08:01
3
משחק מכור
באום  |  21/11/19 19:46
 
- בכדי לראות את הראש שלך מתפוצץ
אלטע קאקער  |  22/11/19 01:21
 
- אין דבר כזה ראש ממשלה
באום  |  22/11/19 11:10
4
נכון ואמת
שמחה חן  |  21/11/19 20:24
 
- לא ניכנע לטרור הכנופיה המשפטית
ע_הראל  |  24/11/19 02:28
 
- המשך》לא נכנע לטרור כנופייתמשפט
ע_הראל  |  25/11/19 13:46
 
- המשך2לא נכנע לטרור כנופייתמשפט
ע_הראל  |  26/11/19 04:18
 
- טעות》איןלעתור לבגצ נגד40002000
ע_הראל  |  6/12/19 00:08
5
אין לנו אמון במערכת המשפט
נירה  |  21/11/19 21:01
6
מי יקבע ההרכב?? שי ניצן או רות
שלמהא  |  21/11/19 21:39
7
זה היה ברור מאליו...
א.ל. רמת-גן  |  21/11/19 21:56
8
אין אמונה במערכת המשפט
אזרח  |  21/11/19 22:32
9
תתבייש
דנהלה  |  21/11/19 23:15
10
ושוב מפאי השתלטה על המדינה..
ניגה  |  22/11/19 05:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
איתמר לוין
ההחלטה הנכונה והחכמה תהיה לפרסם את ההכרעה לאחר שיסתיימו שלושת השבועות בהם יכולים 61 חברי כנסת לבחור את ראש הממשלה הבא. פרסום ההכרעה כעת רק יגרום נזק נוסף לאמון הציבור במערכת אכיפת החוק, שגם כך מצוי בשפל
קובי אפללו
חצי מדינה נגררת בעל כורחה אל כתב אישום, כתב אישום שיקטע רצף של הישגים שיכלו לשנות את פני המדינה לנצח    אלו שטוענים שישראל מעל הכל צריכים להתבייש
עמוס שנער
יש כאלו שטוענים שממשלת מיעוט היא דבר טוב, כי היא לא תחזיק מעמד הרבה זמן והיא תוביל בהקדם לבחירות חדשות שבהן הציבור יתנקם באלו ששיתפו פעולה עם עודה וחבריו, אך אינני חושב כמותם
שמואל פישר
השופטים נמצאים כעת במעורבות רגשית גדולה ובעמדה לעומתית נגד הממשלה, והדברים חריפים עד כדי כך שאם יוגש כתב אישום כלשהו נגד נתניהו ניתן יהיה לטעון כי השופטים צריכים לפסול את עצמם עקב מעורבות אישית ועקב היריבות הקשה שבין שתי הרשויות
איתמר לוין
המחוזי דחה את ערעוריהם של עופר גולן ויונתן אוריך על ההיתר למשטרה לחפש בטלפונים שלהם, למרות שהחיפוש הראשוני היה בלתי חוקי    החיפוש עוכב כדי לאפשר פנייה לעליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il