X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"סכום מופרז בעליל ולפי כל קנה מידה"

בעלי תפקיד יקבלו 10% מבקשתם

עוה"ד יניב אינסל ורם יולוס ביקשו 13 מיליון שקל תמורת טיפולם במכירת קניון עכו- אך בית המשפט קבע שיקבלו 1.2 מיליון שקל בלבד: ביקשו את התשלום מתאגיד שאינו בחדלות פרעון
▪  ▪  ▪
אינסל. "בלתי סביר" [צילום: לשכת עוה"ד]

עוה"ד יניב אינסל ורם יולוס יקבלו 1.3 מיליון שקל תמורת טיפולם במכירת קניון עכו - ולא 12 מיליון שקל כפי שביקשו. כך קבע סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, חגי ברנר. הוא גם לא אישר בשלב זה את בקשת כונס הנכסים הרשמי לתשלום "אגרת השגחה" בסך 1.8 מיליון שקל.
אינסל ויולוס ביקשו לקבל את השכר מן השותפות המוגבלת א.ג.א החזקות (קניון עכו), בראשה עמדו אורי עצמון ודנה תדמור. הנכס היחיד של השותפות היה קניון עכו. עצמון ותדמור היו גם בעלי השליטה בחברות אקסיום גלובל אינווסטמנטס ו-א.ג שירותי ניהול ותפעול, אשר נמצאות בפירוק ואינסל ויולוס הם בעלי התפקיד בהן. זכויות הניהול של השותפות המוגבלת הועברו לידי אינסל ויולוס במסגרת הליכי הפירוק. הללו סיימו את בניית הקניון ומכרו אותו ב-106 מיליון שקל.
ברנר קבע (17.11.19), כי השותפות מעולם לא נכנסה להליכי חדלות פרעון ואין לה כל קשר משפטי לחברות שבפירוק, ולכן לא ניתן לחייב אותה לשלם שכר על-פי התקנות החלות על בעלי תפקיד בחדלות פרעון. השותפות גם אינה חדלת פרעון, לאחר שפרעה את כל חובותיה לנושיה ואף נותרו בקופתה כספים לתשלום ל-100 השותפים המוגבלים (עצמון, תדמור ו-98 נוספים).
זאת ועוד: אינסל ויולוס קיבלו כאמור את זכויות הניהול שהיו בידי עצמון ותדמור. ממילא, אין להם זכויות שלא היו בידי שני אלו - ששכרם נגזר אך ורק מהסכם השותפות. בניגוד לדבריהם של אינסל ויולוס, הם לא היו אמורים לפתח ציפייה לקבלת השכר המבוקש, אלא היה ראוי שיבקשו מראש מבית המשפט להבהיר מה יהיה שכרם - מדגיש ברנר. הם זכאים לשכר מקופתן של החברות שבפירוק ולא מקופתה של השותפות.
עוד אומר ברנר כי אפילו אם היה מגיע למסקנה שמגיע לאינסל ויולוס שכר לפי תקנות חדלות הפרעון - הוא עדיין היה נמוך בהרבה מהסכום שביקשו. שימוש במסלולי השכר המקובלים היה מוביל לתוצאה גבוהה בלתי סבירה בעליל. "עם כל ההערכה וההוקרה לאופן בו ניהלו המבקשים את השותפות במשך כשנתיים עד למכירת הקניון, עדיין יהיה זה בלתי סביר ובלתי צודק לפסוק להם שכר טירחה בסך של 11,857,951 שקל, סכום שהוא מופרז בעליל ולפי כל קנה מידה".
ברנר גם מציין, כי אינסל ויולוס שכרו עורכי דין נוספים, להם שילמה השותפות 1.3 מיליון שקל. "בדרך כלל, כאשר בעלי תפקיד שהם עורכי דין במקצועם, שוכרים את שירותיהם של עורכי דין חיצוניים, יש להפחית את השכר ששולם לעורכי הדין החיצוניים, מתוך השכר הכולל המגיע לבעלי התפקיד, שאם לא כן יוצא שהנושים, או במקרה דנן, השותפים המוגבלים, נושאים בכפל תשלום של שכר", הוא מבהיר.
ברנר הגיע למסקנה, כי אין זה מן הראוי להגביל את שכרם של אינסל ויולוס לשכר שנקבע למנהלי השותפות המוגבלת, וכאמור פסק להם 1.2 מיליון שקל (הוא מעיר, כי למעשה מדובר בסכום כפול, כאשר מביאים בחשבון את התשלום לעורכי הדין הנוספים). השניים ביקשו לאשר תשלום של 1.8 מיליון לכנ"ר - שמצידו סבר שמגיעים להם 6.2 מיליון שקל - אך ברנר אומר שהסכום הנכון הוא 260,000 שקל, והכנ"ר עדיין צריך לשכנעו שהוא זכאי לו.

תאריך:  24/11/2019   |   עודכן:  24/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מפקד הכוחות האמריקניים במזרח התיכון מזהיר כי אירן מתכננת מתקפה גדולה נוספת בסדר גודל של תקיפת מתקן הנפט בסעודיה    הגנרל אמר כי תגבור הכוחות האמריקניים למפרץ נועד למנוע מתקפה כזאת, אך ייתכן שאין בכך די כדי להרתיע
עידן יוסף
גנץ: "מסע ההסתה של נתניהו נגד רבין הסתיים בכדורי מוות. נתניהו מסתכן בהצתת מלחמת אחים בינינו"    המסר הרשמי הוא שנין להקים ממשלה עם הגוש, בתנאי שגנץ יכהן ראשון
עידן יוסף
בראיון ראשון לערוץ 12 מאז הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, קרא סערלקיים בחירות מקדימות בליכוד בתוך 21 יום    השר אמסלם תקף את מנדלבליט: "היועמ"ש מקריא ממה שכתב לו שי ניצן. בושה"
עידן יוסף
לנוכח הגודש שנוצר במיזם "נעים בסופ"ש", תגברה עיריית ת"א את השירות בשישה מיניבוסים, ותשקול שימוש באוטובוסים רגילים אם הביקוש ימשיך להיות גבוה
עידן יוסף
כוחות משטרה גדולים פועלים בכפר דיר אל אסד בעקבות ירי על ניידת משטרה ממנו לא נפגע איש    מחסומים נפרסו ומסוק מסייע בסריקות לאיתור החשודים    מ"מ המפכ"ל: "הפורעים ישלמו את מלוא הדין"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il