X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"לרסק את העבודה המאורגנת"

סכסוך עבודה בכור בנחל שורק

ארגון עובדי המחקר: המנהל רפאל ברקוביץ מתנכל לעובדים ולחברי הוועד, וההנהלה יזמה הליכי משמעת חסרי בסיס נגד עובדים שחשפו מידע כוזב שמסר ברקוביץ
▪  ▪  ▪
הכור בנחל שורק [צילום: יעקב נחומי, פלאש 90]

ארגון סגל המחקר במשרד הביטחון טוען, כי מנהל המרכז למחקר גרעיני (הכור בנחל שורק), רפאל ברקוביץ, מתנכל לעובדים ומשפיל אותם, תוך ניסיון לפגוע בהתארגנותם. הארגון מבקש (24.11.19) מבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב להורות לנציבות שירות המדינה לנקוט הליכים משמעתיים נגד ברקוביץ.
לטענת הארגון, מדובר בהתנהגות עקבית של ברקוביץ הנמשכת מזה שנתיים, ואשר מטרתה "לרסק את העבודה המאורגנת" ולהכניס לעבודה עובדים בתנאים נחותים מאלו הקיימים. עוד נטען, כי ברקוביץ משפיל עובדים ואת חברי הוועד, צועק עליהם בפומבי, מפעיל עליהם לחץ ואיומים, ואומר שהוא יודע טוב יותר מן העובדים ומן הוועד שלהם מה טוב עבורם.
עילת הסכסוך כעת היא טענת הארגון, לפיה ברקוביץ מכין תוכנית לקליטת "עובדי דור ב'" - דהיינו בתנאים פחות טובים מן הנוכחיים - תוך שהוא מכזב לוועד באומרו שכלל אין תוכנית כזו. ב-25.8.19 התחייב ברקוביץ בפני בכירי הוועד, כי אין לו כל תוכנית כזו, וכי לא יכין אותה אלא אם יקבל הוראה מיו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית. אולם שבועיים מאוחר יותר גילה במקרה קובע קוטשר, אחד החוקרים - ברשת הפנימית הפתוחה לכל עובדי הכור - מסמכים המצביעים על קיומה של תוכנית כזו, טוען הארגון.
המידע הגיעה לידיעתה של חברת הוועד רויטל ששון, והיא שיתפה בו את עמיתיה. לטענת הארגון, מיד לאחר מכן זומנה ששון לבירור, בו הוטח בה שפעלה שלא כדין כאשר העבירה הלאה את המסמכים והיא נדרשה לומר למי העבירה אותם. גם קוטשר זומן לשיחת בירור, בה נטען בפניו שהפר את נוהלי הכור. חודש לאחר מכן הודיעה הנהלת הכור לעובדים, כי העבירה את הטיפול בענייניהם של שניים מחברי הוועד ושני עובדים נוספים לאגף המשמעת בנציבות שירות המדינה.
הארגון מבקש מבית הדין להורות לבטל את ההליכים נגד הארבעה, לפתוח בהליכים נגד ברקוביץ ולפצות את הארגון ב-100,000 שקל על הפגיעה בהתארגנות. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד אריאל שמר ואיתמר נצר, וטרם הוגשו תגובות המדינה והכור.

תאריך:  25/11/2019   |   עודכן:  25/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
נתוני יצוא הסחורות והשירותים מישראל לשלושת הרבעונים הראשונים של השנה מראים כי היצוא הישראלי בדרך לעוד שנת שיא
עידן יוסף
לפי הערכות, לא קיימת אפשרות משפטית לקיים את הבחירות המקדימות בתוך שבועיים וחצי כדרישת גדעון סער    סער על פרסומי דוברות הליכוד נגדו: "צעד פסול ומעיד על העדר מעצורים"
איתמר לוין
גנץ תבע מיליון שקל בעקבות הפרסום לפיו הטריד מינית לפני 40 שנה    העיתון יעביר לו 50,000 שקל, אותם יחלק גנץ לצדקה    בדיקת News1: הידיעה איננה באתר העיתון
איציק וולף
ח"כ גדעון סער משיב לח"כ ניר ברקת שרמז כי הוא פלגן והזכיר לו שכשברקת היה בקדימה - שהוקמה על-ידי פורשי ליכוד - נשאר ברקת להילחם עבור המפלגה שנותרה עם 12 מנדטים
יצחק דנון
חברת הביטוח טוענת, כי עיריית ראשון לציון ותאגיד המים העירוני נושאים באחריות לעליית אגם הסופרלנד על גדותיו ולהצפת הפארק בדצמבר שעבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il