X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אורנשטיין מינה את דורית לוי-טילר וחן ברדיצ'ב לנאמנים לתיאטרון, אשר יבואו במקום ההנהלה וינסו להגיע להסדר נושים כולל ולפתרון בעיית חובות העבר המסתכמים ב-75-45 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
בשל המעמד המיוחד [צילום: אבישי טייכר]

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, מינה היום (יום ב', 25.11.19) את עו"ד דורית לוי-טילר ורו"ח חן ברדיצ'ב לנאמנים לתיאטרון הבימה, בניסיון להצילו. אורנשטיין אומר, כי בפועל מצוי הבימה בחדלות פרעון, ורק בשל מעמדו הייחודי הוא אינו מכניס אותו כבר כעת לפירוק זמני.
הבימה מצוי במשבר כספי מזה עשרות שנים, למרות שורה של תוכניות הבראה ועשרות מיליוני שקלים שהזרימה לו המדינה. "אין חולק על כך שהחברה חדלת פרעון", אומר אורנשטיין, ומציין שהחברה - בעלת התיאטרון - הודתה בעצמה שאינה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה. לדברי החברה, חובותיה מסתכמים ב-45 מיליון שקל; המדינה והנושים אומרים שמדובר ב-75 מיליון שקל.
הנושים העיקריים הם בנק לאומי (12 מיליון שקל), בנק מזרחי-טפחות (4 מיליון שקל), משווקת המנויים פאואר דיאלינג (מבקשת הפירוק, 2.8 מיליון שקל), המדינה (17 מיליון שקל), העובדים (4 מיליון שקל) וספקים שונים (15 מיליון שקל). לחברה יש נכסים נזילים בסך 4 מיליון שקל ואין לה נכסים נוספים. היא גם מתקשה לעמוד בתשלומים השוטפים, ובין היתר לא שילמה את משכורות ספטמבר ואוקטובר.
התיאטרון טוען, כי המדינה מעכבת את כספי התמיכה המגיעים לו - אך המדינה העלתה טענות כבדות נגד התנהלות התיאטרון ואי עמידתו בתוכנית ההבראה הנוכחית. אורנשטיין מסרב להתערב במחלוקת זו ואומר, כי אם משרד התרבות יעמוד בסירובו - יכול התיאטרון לפנות לבית המשפט המתאים. הוא גם מטיל חלק משמעותי מן האחריות על ההנהלה בראשותה של אודליה פרידמן:
"נפל כשל בהתנהלות החברה שלא השכילה להציג לפני המדינה את מלוא התמונה אודות מצבה, מסרה נתונים חלקיים, נכנסה פעם אחר פעם למחלוקות לא ענייניות במשאים ומתנים עם המדינה שלא לצורך כגון באשר לסמכויות של החשבת המלווה, לא גיבשה תוכנית הבראה מפורטת כמצופה אלא תוכנית שנעדרת את הפרטים הדרושים שעליהם הצביעה המדינה, והערימה קשיים שלא לצורך". אורנשטיין קובע, כי הבימה לא הציג בפני המדינה את מלוא הנתונים הדרושים, ובמצב זה - לא ניתן לדרוש שהמדינה תזרים לו כספים. הוא גם מעיר, שאפילו אם יועברו כספי התמיכה במלואם ובסכום לו טוען התיאטרון - 10 מיליון שקל - לא יהיה בכך כדי לכסות את חובות העבר.
אורנשטיין מוסיף: "על ההתנהלות הבעייתית ניתן ללמוד מאי תשלום שכר, אי-העברת ניכויים והפרשות במשך כחודשיים, פיזור שיקים לספקים שאין רבותא לפירעונם ועוד. אין החברה יכולה יכולה לתלות את הקולר במצבה הקשה רק באי העברת כספי התמיכה ובקיומם המעיק של חובות העבר. איני מתעלם מכך שמקורות ההכנסה של התיאטרון אמורים להגיע גם מתמיכות ממשלתיות, במועדן וכסדרן בכפוף לעמידה באמות המידה הדרושות. עם זאת ונוכח הקשיים שבהם נתונה החברה במשך שנים רבות, שומה היה על הנהלתה לגבש ומיוזמתה תוכנית הבראה מפורטת וסדורה, תוך שיתוף כלל נושיה ועובדיה, הליכי התייעלות וצמצום והבאה בחשבון של כלל חובות העבר ומציאת פתרון לפירעונם. כזאת לא נעשה והמציאות המרה מצביעה על כך".
לדברי אורנשטיין, למרות שהתקיימו התנאים להורות על פירוק זמני של הבימה - הוא נמנע מלעשות זאת, כדי שלא לגדוע את מקור פרנסתם של 388 עובדים ונזקים בלתי הפיכים בדמות הפסקת ההצגות. "לא למותר להדגיש שעסקינן בתיאטרון הלאומי של מדינת ישראל, שחוגג 100 שנים להיווסדו ויש לעשות הכל למנוע את הפירוק שיהיה המוצא האחרון", הוא מוסיף.
אורנשטיין הטיל על לוי-טילר וברדיצ'ב לנסות לגבש הסדר נושים כולל, אשר יפתור גם את בעיית חובות העבר, תוך תהליכי התייעלות וצמצום, מחיקת חובות ופריסתם והגעה להסכם עם המדינה. ההנהלה הנוכחית אינה מסוגלת לעשות זאת, הוא מדגיש, ולכן יש להעביר את המושכות לידי הנאמנים מטעם בית המשפט. הוא הורה ללוי-טילר וברדיצ'ב להגיש לו דוח עד 31.12.19.

תאריך:  25/11/2019   |   עודכן:  25/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסיון אחרון למנוע את פירוק הבימה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מקווה שיפורק במהרה
אסף בן אהרון   |  25/11/19 13:19
2
הבימה
לא לפייסבוק  |  25/11/19 18:24
3
איילה  |  25/11/19 18:46
4
לפרק את המקום המזוהם הזה
איצק ש.התקוה  |  25/11/19 21:38
5
זה הזמן של הליצנים המקללים
מדמוני אסף  |  26/11/19 11:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ועדת המשנה בראשות ח"כ גדעון סער קיימה דיון בנושא מצב משרד החוץ שמסקנותיו הותרו לפרסום    מסקנות הוועדה קובעות כי תקציב המשרד לא ריאלי, נתח המשרד מכלל תקציב המדינה ירד משמעותית ויש להסדיר את תנאי עבודת העובדים
מירב ארד
לעומת הפסד של 0.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד    ההכנסות רשמו גידול והסתכמו בכ-672.4 מיליון ש"ח בעקבות הקיפי המכירות בכלת חומי פעילות הקבוצה
מירב ארד
על-פי בקשת המעצר, אלחלל ניהל עד לאחרונה את המרפאה להריון בסיכון גבוה וסוכרת בבית החולים ונהג לבצע במסגרת תפקידו בדיקות פרטיות למטופלותיו במסלול הרפואה הציבורית
מירב ארד
ח"כ שלמה קרעי טוען כי קיבל "אור ירוק" מנתניהו לקדם את חוק הבחירה הישירה, שלדבריו יפתור את הפלונטר הפוליטי
מירב ארד
על טענות גדעון סער השיב: "כולנו חווינו על בשרינו גם הכפשות וגם תקיפות, אבל מתמודדים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il