X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון קיבל חלקית את ערעורה של המדינה על זיכויו המלא של מי שהיה יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד הותיר על-כנו חלק מן הזיכוי, תוך ביקורת קשה במיוחד על התנהגותו
▪  ▪  ▪
חסן. עשה בנמל כבתוך שלו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

בית המשפט העליון קיבל היום (יום ג', 3.12.19) חלקית את ערעורה של המדינה והרשיע את אלון חסן, לשעבר יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור וכן בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד. בית המשפט העליון דחה את ערעורה על זיכויו של חסן מאישום אחד. המדינה לא ערערה על זיכויו של חסן מאשמת קבלת שוחד והלבנת הון, וכפי שאומר בית המשפט העליון - למעשה חזרה בה מחלק ניכר מכתב האישום.
במקביל לכהונתו כיו"ר ועד העובדים, היו לחסן קשרים משפחתיים, קשרי חברות וקשרים עסקיים עם חברת דנה לוגיסטיקה, אשר פעלה בתחומי הנמל ונתנה שירותים שונים ללקוחותיו. החברה הייתה בבעלותו של יניב בלטר, ידידו של חסן, ובן-דודו דוד חסן שימש בה כמנהל בכיר ואמור היה להפוך לשותף בה. בלטר נדון ל-18 חודשי מאסר, ואילו אחיו, אורי בלטר - עוד מנהל בחברה - נדון לשישה חודשי עבודות שירות, לאחר שהודו בעבירות שיוחסו להם.
השופט יוסף אלרון (בתמיכת השופטים ניל הנדל וג'ורג' קרא) הרשיע את חסן בעבירה של מרמה והפרת אמונים בידי עובד ציבור ובעבירה של מרמה והפרת אמונים בתאגיד, משום שבכובעו כיו"ר ועד העובדים - העביר בשנת 2013 לחברת דנה פרוטוקולים של דירקטוריון נמל אשדוד ודוח ביקורת פנימי של הנמל. בכך היה חסן מצוי בניגוד עניינים מובהק בין האינטרס של הנמל, לבין האינטרס של חברת דנה והאינטרס האישי שלו בתוצאות הליך משפטי שנקטה חברת דנה נגד הנמל בעקבות הפסקת ההתקשרות איתה.
הנדל וקרא גם הרשיעו בדעת רוב את חסן באותן עבירות באישום נוסף - מעורבותו בפרשת "יצואני הגרוטאות". כיו"ר ועד העובדים השתתף חסן בישיבה שנועדה למצוא פתרון לשביתת עובדי הנמל בשנת 2011 ואשר במהלכה הופסקה העמסת הגרוטאות על אוניות. בישיבה זו נכח אורי בלטר, ובין השופטים נפלה מחלוקת בשאלה, האם כבר באותו שלב הציעה דנה את שירותיה בפיקוח על העמסת הגרוטאות, על-מנת שניתן יהיה לחדש עבודה זו. הנדל וקרא קבעו, שהעובדות משיבות על כך בחיוב ולכן הרשיעו את חסן. "אם בכך לא ניתן לראות ניגוד עניינים, לא ידעתי ניגוד עניינים מהו", אומר קרא על התנהגותו של חסן באותה פגישה.
שלושת השופטים הותירו על-כנו את זיכויו של חסן בפרשת הופס-קליר. חסן היה הבעלים של חברת מוצרי הניקיון הופס, ולטענת המדינה יצר שותפות עם חברת קליר כדי שזו תשמש ככסות לאספקת מוצריה של הופס לנמל. בערעור חזרה בה המדינה מרוב טענותיה נגד חסן בפרשה זו, והתמקדה בטענה לפיה ביצע פעולה אחת שנועדה לקדם את מכירותיה של הופס לנמל. אלרון דחה את הערעור באומרו, כי נותר ספק סביר לגבי פעולה זו. עוד הוא אומר כי הנמל ורשות החברות ידעו על הקשר בין חסן ל-הופס, וקבלת ערעור המדינה תרחיב יתר על המידה את גבולותיה של עבירת הפרת האמונים.
אלרון דחה עקרונית את טענת המדינה, לפיה דפוס התנהגותו החוזר ונשנה של חסן בהתנהלותו מול חברות בנמל אשדוד, מבסס כשלעצמו את האפשרות להרשיעו בעבירת מרמה והפרת אמונים, אף אם כל מעשה ומעשה כשלעצמו אינו עולה כדי עבירה זו.
כמו-כן נותר על-כנו זיכויו של חסן מההאשמה לפיה ניסה לקדם התקשרות בין קונצרן כי"ל לבין חברת דנה (אשר לא יצאה לפועל), שכן העליון קבע שאין מקום להתערב בממצאים העובדתיים של המחוזי בנושא זה. חסן זוכה גם מאשמת מעורבות בהתקשרות בין חברת קידוחי הנפט שמן לבין דנה, לאחר שגם כאן נקבע, כי אין להתערב בממצאים ולפיהם לא הייתה מצידו התערבות של ממש ולא נפל פגם בהתנהגותו בנושא זה.
הנדל אומר: "התמונה הכוללת באישומים ובמעשים בהם יש לקבוע שהמשיב פעל בניגוד עניינים מותירה רושם, כי לא פעם המשיב נהג בנמל אשדוד במידה מסוימת כבשלו, וכי לא חשש מלערב את ידיו בנושאים רבים, אף אם נושאים אלו אינם מענייניו או חמור מכך – שהתערבות זו עשויה להיחזות כהתנהגות בלתי הולמת. המשיב הילך על החבל הדק המפריד בין ההתנהגות הפלילית לבין זו שאינה. אך לאור הדברים הללו חשוב לבחון את הדיכוטומיה הזו באור מעט שונה.
"במקרים בהם עסקינן בעובדי ציבור, זיכוי במשפט פלילי אינו חייב להיות חזות הכל... ויודגש, לא באתי לפסוק או לחרוץ גורל בדבר התנהלותו המינהלית של המשיב. המסגרת אינה הליך מנהלי-משמעתי אלא הליך פלילי בו הוגש כתב אישום, על כל המשתמע מכך. עם זאת, מצאתי לנכון להבהיר שההחלטה לזכות את המשיב מעבירות שונות אינה נובעת מאי הכרה בפגמים במעשיו אלא מכך שהסטנדרט הוא המשפט הפלילי, על הייחוד שבו".
בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אשר כאמור זיכה את חסן מכל האישומים נגדו, הוא שיגזור כעת את עונשו. את המדינה ייצגו עוה"ד איתמר גלבפיש ותמר פרוש, את חסן ייצגו עוה"ד אשר אוחיון וחן הולנדר, ואת דוד חסן - שזיכויו נותר על-כנו - ייצג עו"ד ניל סיימון.

תאריך:  03/12/2019   |   עודכן:  19/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלון חסן הורשע בשתי פרשיות של עבירות מרמה והפרת אמונים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הוא חשף את רות דויד מגיע פרס ! ל"ת
הדס חסינות  |  3/12/19 12:15
2
חסן חושף שחיתות שהופל
אלי שלום  |  3/12/19 12:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין, יצחק דנון
העמותה טוענת, כי המועצה עומדת לקבל מחברת הגז הטבעי 480,000 דולר במשך חמש שנים - במקביל לטיפולה האסדרתי בתחום הגז ובענייניה של החברה
איתמר לוין
טוענת בבג"ץ, שביקשה כבר בחודש יוני ממשרד המבקר את המידע על התקשרותה של החברה עם המשטרה - אך קיבלה אותו רק בחודש אוקטובר
איתמר לוין
ראש עיריית אשקלון לשעבר הורשע בקבלת 150,000 שקל מיזמים וקבלנים, למימון דמי שתיקה לנשים שהתלוננו על הטרדה מינית מצידו - 15% מסכום האישום
איתמר לוין
ברויאר שימש במשך 25 שנה כמנכ"ל חברה קדישא ראשון לציון, וניצל את שליטתו בה כדי למשוך סכומי עתק שלא כדין    קיבל משכורת עודפת ורכב יוקרתי, והעביר מיליונים לעמותה אחרת בה שלט
איתמר לוין
יעקב פרץ נעצר במסגרת החקירה הנרחבת שהחלה הבוקר    חשודים נוספים: שמואל סיסו, לשעבר ראש עיריית קרית ים וכיום יו"ר הוועדה הקרואה תל מונד; ואבישי כהן, מנכ"ל חברת יפה נוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il