X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
איש התקשורת נגד שותפיו בחברת מגדל טופ נדל"ן

אלי עזור: זקי שלום, מוטי קופרלי ואריה בר נטלו מיליונים שלא כדין

בעל השליטה בצ'רלטון ובעיתונים ג'רוזלם פוסט ומעריב, תובע 27.5 מיליון שקל מבעלי השליטה ברשת חצי חינם וממנכ"ל משרדי האוצר והפנים לשעבר טוען בין היתר: בר נטל לעצמו פנטהאוז ושכר במיליונים; שלום וקופרלי מקבלים ריבית עודפת על הלוואות בעלים ורכשו דירות מהחברה ללא ידיעתו
▪  ▪  ▪
שלום. כמו ב"קניינם הפרטי" [צילום: יח"צ]

איש התקשורת אלי עזור טוען, כי שותפיו בחברת מגדל טופ נדל"ן - זקי שלום, מוטי קופרלי ואריה בר - נטלו ממנו שלא כדין מיליוני שקלים. בין היתר טוען עזור, כי בר נטל לעצמו פנטאהוז בשווי של 2.5 מיליון שקל ומשכורת בסך 7.5 מיליון שקל. עזור תובע מהם 27.5 מיליון שקל. עזור, שלום-קופרלי ובר מחזיקים כל אחד בשליש ממניות מגדל טופ נדל"ן.
עזור הוא בעליהם של קבוצת מרקעי תקשורת (אשר הגישה את התביעה), זכיינית שידורי הספורט צ'רלטון והעיתונים מעריב וג'רוזלם פוסט. שלום וקופרלי הם בעלי רשת המרכולים חצי חינם; קופרלי הוא יו"ר מגדל טופ נדל"ן. בר היה מנכ"ל משרדי הפנים והשיכון והבינוי, ומשמש כמנכ"ל מגדל טופ נדל"ן. נתבעים נוספים הם רו"ח לביא גיאת, שותף במשרד BDO זיו-האפט, והמשרד עצמו - רואי החשבון של החברה.
בתביעה, שהוגשה (5.12.19) לבית המשפט המחוזי מרכז, טוען עזור, כי שותפיו משתפים פעולה בהרחקתו מעסקי החברה, משתמשים בה לצרכיהם האישיים ואף מתחרים בה. לגבי רואי החשבון טוען עזור, כי הם מסייעים בצורה עקבית לשותפיו, מהם קיבלו טובות הנאה שלא כדין ואשר אותם הם משרתים גם בעסקיהם האחרים. עוד אומר עזור, כי הוא השקיע בחברה 22 מיליון שקל, בעוד בר לא השקיע בה סכום כלשהו; הוא וקופרלי ערבים אישית לחובותיה בבנק הפועלים.
עזור טוען, כי בר וקופרלי-שלום השתלטו על מגדל טופ נדל"ן ועושים בה כבתוך שלהם, והפכו אותה בפועל לקניינם הפרטי. הוא עצמו אינו מקבל מידע על הנעשה בה, שותפיו אינם מכנסים ישיבות דירקטוריון ואסיפות כלליות, וקופרלי אף הורה ל-בר שלא לענות לפניותיו.
לדברי עזור, בר נטל שלא כדין פנטהאוז ששוויו 2.5 מיליון שקל, כאשר לא היה זכאי לבונוס על-פי ההסכם עימו ובאישורו של קופרלי לבדו. בר מונה למנכ"ל בשנת 2009, בשכר של 40,000 שקל לחודש, ואמור היה לסיים את תפקידו עם השלמת הפרויקטים שהיו אז בביצוע - אך בפועל הוא ממשיך בכהונתו, ללא אישור כנדרש, ושכרו ברוטו אף עלה ל-60,000 שקל בחודש. עוד טוען עזור, כי הוא מקבל ריבית שנתית של 3% בלבד על הלוואת בעלים שהעמיד לחברה, בעוד חצי חינם (כאמור - בשליטת שלום וקופרלי) מקבלת ריבית של 5.5%, מה שגרע ממרקעי תקשורת 2.5 מיליון שקל.
טענה נוספת של עזור היא, ששותפיו ביצעו שורה של עסקות עם גורמים קשורים, בלא שידע עליהן - אך קיבלו את אישורם של גיאת ו-BDO. מדובר במכירת חמש דירות לחברת סורד מעליות שבשליטת שלום וקופרלי ובמכירת שתי דירות לחברת תוצרת חקלאית מובחרת שבבעלותם. לטענתו, הם גם מקבלים מהחברה שירותים לטובתם האישית, ללא גילוי וללא הסכמתו. לדבריו, שותפיו השתמשו בהלוואת בעלים בסך 6 מיליון שקל שהוא הזרים לחברה, כדי לממן פרויקט שלה ברמת גן - במקום להחזיר לו אותה כפי שסוכם.
עוד הוא טוען, כי גיאת ומשרד BDO מכהנים שלא כדין, שכן המינוי לא אושר ולו פעם אחת בשש השנים האחרונות. לדברי עזור, משרד BDO משמש כ"בעל תפקיד" בחברת שלום וקופרלי, וזאת בניגוד לכללי האי-תלות של רואי החשבון. גיאת עצמו רכש מחברת מגדל טופ נדל"ן דירה בפרויקט ברמת גן, וזאת בהיחבא ובהנחה משמעותית ממחיר השוק.
עזור ממשיך ואומר, כי בר משמש כמנכ"ל בשתי חברות בנייה נוספות של שלום וקופרלי, בהן הוא גם בעל מניות - ובכך הוא מתחרה במישרין במגדל טופ נדל"ן. לטענת עזור, פרויקט הדגל של החברה ברמת גן (אחד העם) בוצע בצורה כושלת ומתנהלות נגד החברה תביעות במיליוני שקלים בגינו - וגם עליהן הוא קיבל נתונים חלקיים בלבד. עזור מצטט פניות שלו לשותפיו מאז 2011 בדרישה לקבל מידע, אשר בחלקן זכו למענה כגון "אני לא מכיר בך ולא רוצה לענות לך" ו"תפסיק עם השטויות שלך, לך אני לא חייב כלום".
עזור מבקש מבית המשפט להדיח את בר ולמנות במקומו מנכ"ל - רואה חשבון או מומחה נדל"ן - ולמנות רואה חשבון חוקר לבדיקת פעילותה. כמו-כן, הוא תובע כאמור 27.5 מיליון שקל, מתוכם הלוואות בעלים בסך 22 מיליון שקל, וכן להחליף את רואי החשבון של החברה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד מורן מאירי, שלום מטלון ואייל שגיא, וטרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  08/12/2019   |   עודכן:  08/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלי עזור: זקי שלום, מוטי קופרלי ואריה בר נטלו מיליונים שלא כדין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
חברת אמבולנט, המספקת שירותי רפואה דחופה, והסמנכ"ל ג'ניה גרויסברג מואשמים בניהול, החזקה ושימוש במאגרי מידע הכוללים מידע רגיש
איציק וולף
ח"כ סער המתעתד להתמודד על ראשות הליכוד מול בנימין נתניהו תוקף את מדיניות ממשלת נתניהו    "'הסדרה' שתאפשר את המשך בניין הכוח של חמאס ושל הג'יהאד האיסלאמי בעזה תהיה שגיאה אסטרטגית"
איציק וולף
לנוכח ההערכה שכחול לבן לא ייעתרו לממשלת אחדות בראשותו קרא ראש הממשלה לערוך בחירות אישיות בינו לבין יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ    "אני בעד שהעם יחליט ולא אף אחד אחר - גם לא התקשורת"    בנט: נתמוך בבחירה ישירה
איציק וולף
יו"ר הכנסת דחה את יוזמת ח"כ בר-לב שביקש להטיל על אדלשטיין את הרכבת הממשלה ואמר כי הדרך היחידה למניעת הבחירות היא בהקמת ממשלת אחדות עד ליום רביעי
עידן יוסף
בליינים שיצאו לברים ברחוב דיזנגוף בתל אביב נתקלו במחאה מפתיעה - חלוקת בירות חינם במחאה על הקווים שמפעילה העירייה ופוגעים בפרנסתם    יו"ר נהגי המוניות: חרם נגד "מובילי הוורדים"    בבני ברק נחסם בשבת ציר ז'בוטינסקי במחאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il