X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
השמרנים ייהנו מהרוב הגדול ביותר שלהם מאז נצחונה של מרגרט תאצ'ר בשנת 1987 מספר המושבים של הלייבור - הנמוך ביותר מאז 1.19 שיטת הבחירות האיזורית גרמה לכך שהמפלגה הסקוטית הלאומית תקבל 48 מנדטים עם 3.9% מהקולות, לעומת 11 מושבים בלבד לליברל-דמוקרטים עם 11.5% מהקולות
▪  ▪  ▪
ג'ונסון. "אני מלא ענווה" [צילום: תנסיס סטרווקיס, AP]
לאחר הניצחון המוחץ לשמרנים וג'ונסון: הסכם הברקזיט יובא לאישור בשבוע הבא
איתמר לוין
רוב של למעלה מ-50 מושבים לשמרנים, התוצאה הטובה ביותר שלהם מזה 32 שנים * הלייבור צפוי לספוג את המפלה הקשה ביותר מאז 1952 * ג'ונסון: נאחד את המדינה ונממש את הברקזיט * קורבין יפרוש מראשות הלייבור - אך אינו אומר מתי
לרשימה המלאה

לאחר ההכרזה על התוצאות ב-649 מתוך 650 איזורי הבחירה בבריטניה (יום ו', 13.12.19), לשמרנים בראשותו של בוריס ג'ונסון יהיו 364 מושבים, לעומת 203 בלבד ללייבור בראשותו של ג'רמי קורבין. הרוב לשמרנים הוא הגדול ביותר מאז נצחונה של מרגרט תאצ'ר ב-1987, ואילו מספר המושבים ללייבור הוא הנמוך ביותר מאז 1935.
השמרנים רושמים זינוק של 49 מושבים לעומת תוצאות הבחירות ב-2017, בעוד הלייבור התרסק עם אובדן 60 מנדטים. בחלוקת הקולות, קיבלו השמרנים 43.6% לעומת 32.1% ללייבור. בשל העובדה שמדובר בבחירות איזוריות, בהן בעל מספר הקולות הגדול ביותר הוא המנצח, קיימים פערים משמעותיים בין שיעור הקולות לבין מספר המושבים בפרלמנט.
המפלגה הסקוטית הלאומית תהיה שוב השלישית בגודלה בפרלמנט, עם 48 מושבים (לעומת 35 בפרלמנט היוצא) ו-3.9% מהקולות. מאחר שמפלגה זו מתמודדת בעיקר בסקוטלנד, די לה בנצחונות – ולו דחוקים – באיזורי בחירה אלו כדי לקבל מספר חברי פרלמנט הגדול כפליים מן הקולות. לעומת זאת, הליברלים קיבלו רק 11 מנדטים (ירידה של שניים) – למרות שזכו ל-11.5% מהקולות. מנהיגת המפלגה, ג'ו סווינסון, הפסידה את מושבה בפרלמנט.
המפלגה היוניוניסטית האירית, שהייתה שותפתם של השמרנים בממשלה הקודמת עד להסכם הברקזיט, ירדה בשני מנדטים ויהיו לה שמונה בלבד. מפלגת שין-פיין – יורשתה של הזרוע המדינית של המחתרת האירית (IRA) תקבל שוב שבעה מנדטים, ונציגיה כדרכם לא יתפסו את מקומותיהם בפרלמנט. מפלגת פלייד הוולשית שמרה על כוחה עם ארבעה מנדטים. יתר המנדטים: שניים לסוציאל-דמוקרטים, אחד לירוקים, אחד למפלגת אליאנס ואחד עצמאי. מפלגת הברקזיט בראשותו של נייג'ל פאראג' לא תקבל אף מושב.
בנאום הניצחון שלו, בכניסה למעון ראש הממשלה בדאונינג סטריט 10, אמר ג'ונסון, כי יעמוד בראש ממשלה של העם שתאחד את המדינה. לדבריו, הרוב המוחלט שקיבלו השמרנים מעניק לו את המנדט הברור ליישם את הברקזיט. "אני מלא ענווה לנוכח האמון שנתתם בי ובנו, ולעולם לא נראה את תמיכתכם כמובנת מאליה", אמר ג'ונסון למצביעי הלייבור שתמכו הפעם בשמרנים. הללו זכו בכמה מושבים שבהם החזיק הלייבור מאז 1.19.
קורבין הודיע שלא יעמוד בראש הלייבור בבחירות הבאות, אך לא אמר מתי יפרוש מתפקידו כראש המפלגה. בשורות הלייבור כבר קוראים לו לפרוש מיידית, לאחר שהתוצאות קיבעו את מקומו כמנהיג הכושל ביותר והבלתי פופולרי ביותר בהיסטוריה המודרנית של המפלגה. זוהי הפעם הראשונה מזה 100 שנה, בה מפלגה מאבדת קולות אחרי תשע שנים באופוזיציה.
ניתוח ראשוני של התוצאות, שביצע העיתון דיילי טלגרף, מראה, כי השמרנים זכו בעשרות מושבים בהם החזיק הלייבור במחוזות בהם ניצחו תומכי הברקזיט במשאל העם לפני 3.5 שנים. קורבין הבטיח להשיג הסכם משופר ולהעמידו למשאל עם, לצד האפשרות של ביטול הפרישה – אך תומכי הפרישה העדיפו לתמוך בהסכם הקיים של ג'ונסון ובהתחייבותו ליישם אותו ב-31 בינואר.
המפלגה הסקוטית התחזקה בעיקר על חשבון השמרנים, אשר הפסידו כמעט את כל המושבים שלהם בחבל ארץ זה. מפלגתה של ניקולה סטורגון יצאה נגד הברקזיט בכלל, ובפרט נגד מה שמהווה לטענתה התעלמות מרצונם של הסקוטים שלא לפרוש מן האיחוד. היא גם דורשת לקיים משאל עם על עצמאות סקוטלנד. אך למרות שמפלגה זו התחזקה ב-50%, היא תהיה באופוזיציה וג'ונסון לא יצטרך להתחשב בדרישותיה – ההפוכות לחלוטין למדיניותו.
האסטרטגיה של ג'ונסון הצליחה להבקיע את מה שמכונה "החומה האדומה": מעוזי הלייבור בצפון אנגליה ובמרכזה, בעיקר במחוזות מפתח בהם היה רוב לפרישה מהאיחוד האירופי. 24 מתוך איזורי בחירה אלו עברו לידי השמרנים בפעם הראשונה מזה למעלה מעשור, בכמה מהם – בהפרשים של למעלה מ-20% ואף למעלה מ-30%. ססמתו של ג'ונסון – Get Brexit Done - שכנעה את תומכי הפרישה, למרות שג'ונסון לא הצליח לעמוד בהבטחתו המקורית לבצע את הברקזיט כבר ב-31 באוקטובר השנה.

תאריך:  13/12/2019   |   עודכן:  13/12/2019
+נתניהו ברך את ג'ונסון על נצחונו: יום נהדר לחברות בינינו
12:01 13/12/19  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברך את ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, על ניצחונו בבחירות. "ברכות על הניצחון ההיסטורי. זהו יום נהדר עבור תושבי בריטניה ולחברות בינינו", כתב נתניהו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
364 מושבים לשמרנים בראשות ג'ונסון; הלייבור בראשות קורבין התרסק ל-203
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גנץ באבל
עמוס שנער  |  14/12/19 21:06
2
גנץ באבל
עמוס שנער  |  14/12/19 21:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בריטניה פורשת מהאיחוד
איציק וולף
איתמר לוין
הליך ההדחה נגד דונלד טראמפ, מערכת הבחירות השלישית בישראל ובחירות הברקזיט בבריטניה - כל אלו מצביעים על משטרים דמוקרטיים העוסקים בעצמם במקום בענייני הציבור, וממשלות שבראשן עומדים מי שמוכנים לצאת נגד המערכות כדי להבטיח את שלטונם. אם לא נתעורר במהירות, אנו עלולים לגלות סדקים ואף שברים בכלי העדין הקרוי "דמוקרטיה"
איתמר לוין
בשל שיטת הבחירות האיזוריות, יתרון ה-11% של השמרנים בין המצביעים, מתורגם ליתרון של 28 מושבים בלבד בפרלמנט, המצוי בטווח טעות המדגם - מדווח טיימס
איתמר לוין
רייצ'ל סילבסטר מסכמת בטיימס "מסע בחירות מדכא", כלשונה: הבריטים יכריעו את מי הם שונאים יותר - את בוריס ג'ונסון או את ג'רמי קורבין
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מדווח על אפשרות שבריטים רבים לא יצביעו בעד מי שהם תומכים בו - אלא בעד מי שיחסום את מי שהם ממש לא רוצים לראות בממשלה הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il