X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ערב ההצבעה במליאת בית הנבחרים על כתב האישום נגדו, שיגר טראמפ ליו"ר ננסי פלוסי מכתב הכולל שורה של האשמות פוליטיות ואישיות קשות וביטויי גנאי חריפים
▪  ▪  ▪
פלוסי וטראמפ בנאום מצב האומה [צילום: קרולין קסטר, AP]

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, תוקף בחריפות רבה את יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, ואת חבריה למפלגה הדמוקרטית בשל ההליך להדחתו בפרשת אוקראינה. טראמפ שיגר לפלוסי (יום ג', 17.12.19) מכתב בן שישה עמודים, הכולל שורה ארוכה של ביטויי גנאי קשים.
מליאת בית הנבחרים, בו שולטים הדמוקרטים, צפויה לאשר (יום ד', 18.12.19) את שני סעיפי כתב האישום נגד טראמפ: ניצול לרעה של כוח המשרה ושיבוש חקירת הקונגרס בפרשה. בכך יהיה טראמפ לנשיא השלישי בלבד בתולדות ארה"ב נגדו מוגש כתב אישום לסנאט. הוא צפוי להיות מזוכה, שכן הרשעה מחייבת תמיכה של 67 סנאטורים - ולרפובליקנים יש רוב של 53 מול 47.
במכתבו טוען טראמפ, כי הליך ההדחה שלו הוא מסע צלב מפלגתי, וניצול לרעה בלתי-חוקתי וחסר תקדים מצד הדמוקרטים. סעיפי האישום הם חסרי תוקף מבחינת חוקתית וחוקית, ואינם מצביעים על עבירה כלשהי. מדובר בהליך חסר תוקף, ופלוסי "מפרה את שבועת האמונים שלה, מפרה את מחויבותה לחוקה ומכריזה מלחמה גלויה על הדמוקרטיה האמריקנית". היא מבזה את האבות המייסדים של ארה"ב ומאיימת להרוס את אשר בנו, ממשיך טראמפ.
"המצאה מפוברקת מדמיונך"
האישום בדבר ניצול לרעה של כוח המשרה הוא "העמדת פנים מוחלטת, חסר כל בסיס והמצאה מפוברקת מדמיונך", הוא טוען. לדבריו, פלוסי יודעת שלא נפל כל פסול בשיחתו ב-25.7.19 עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי. טראמפ מזכיר, כי אמר לזלנסקי "אני מבקש שתעשה לנו טובה" - ניסוח שלטענתו מלמד שכוונתו הייתה לאינטרסים של ארה"ב ולא לאינטרסים הפוליטיים שלו. לעומת זאת, ממשיך טראמפ, סגן הנשיא דאז ג'ו ביידן ניצל את מעמדו וסיוע אמריקני לאוקראינה בסך מיליארד דולר, כדי להכריח את ממשלת אוקראינה לפטר את התובע שניהל חקירה נגד החברה ששילמה לבנו מיליוני דולרים (News1 מעיר, כי מדובר בטענה חסרת יסוד מצד טראמפ).
על אישום השיבוש אומר טראמפ, כי הוא פופוליסטי ומסוכן. "הדמוקרטים בבית הנבחרים מנסים להעמיד לדין את הנשיא שנבחר כחוק, משום שעמד על זכויות חוקתיות, עליהן הייתה הסכמה דו-מפלגתית בידי ממשלים משתי המפלגות לאורך ההיסטוריה שלנו". לטענתו, על-פי קנה המידה הנוכחי - היה מקום להעמיד לדין כל אחד מנשיאי ארה"ב.
"כולם, כולל את, יודעים מה באמת קורה", ממשיך טראמפ. "המועמדת שלכם נחלה ב-2016 תבוסה מוחצת במניין האלקטורים (306-227), ואת ומפלגתך מעולם לא התאוששתם מהתבוסה הזאת... אתם לא רוצים ולא מסוגלים לקבל את פסק דינו של הבוחר בבחירות הגדולות של 2016. לכן בזבזתם שלוש שנים רצופות בניסיון להפוך את רצונו של העם האמריקני ולבטל את הצבעתו. אתם רואים את הדמוקרטיה כאויב שלכם!".
"אחד השוטרים המושחתים ביותר"
טראמפ מאשים, כי הדמוקרטים החלו במסע להדחתו ביום בו הושבע לנשיא, כולל בשל "אחת ההחלטות הטובות ביותר בתולדות המדינה - הדחתו של מנהל [ה-FBI] ג'ים קומי, שהעולם יודע כעת שהוא אחד השוטרים המושחתים ביותר בתולדות המדינה". הוא מצטט כמה מחוקקים דמוקרטים שקראו להדיח את טראמפ הרבה לפני שיחתו עם זלנסקי, ואומר שהדבר מוכיח שאין להליך הנוכחי שום קשר לשיחה זו, אלא הוא רק ניסיון של הדמוקרטים "להפוך את תוצאות בחירות 2016 ולגנוב את בחירות 2020!".
לדברי טראמפ, יו"ר ועדת המודיעין, אדם שיף (שניהל את השימועים בפרשה), "רימה ושיקר לאורך כל הדרך", החל מ"התעלול הרוסי", והוא אחראי מרכזי למצב הנוכחי. לטענתו, פלוסי והדמוקרטים מבקשים להסיח את הדעת מהצלחותיו יוצאות הדופן, ובהן שגשוג כלכלי, שפל באבטלה, מינוי 170 שופטים פדרליים ושני שופטים לעליון, בנייה מחדש של הצבא, יצירת 7 מיליון משרות, רפורמת מס נרחבת, הקמת זרוע החלל, הבסת דאעש וחיסול מנהיגו, הגנה על הזכות לשאת נשק, הסכם סחר חדש עם קנדה ומקסיקו, פריצת דרך במו"מ המסחרי עם סין, נסיגה מהסכם פריז, ביטול הסכם הגרעין עם אירן והכרה בירושלים כבירת ישראל.
טראמפ מתייחס גם לחקירה בפרשה הרוסית: "אחרי שלוש שנים של חקירות בלתי הוגנות ובלתי נחוצות, הוצאה של 45 מיליון דולר, 18 תובעים דמוקרטיים זועמים, כל כוחו של ה-FBI בראשותה של מנהיגות כושלת לחלוטין ומושחתת לחלוטין, לא מצאתם דבר!" (News1 מעיר, כי החקירה הובילה לכתבי אישום נגד עשרות מעורבים, לקביעה שרוסיה התערבה לטובת טראמפ ולהותרת השאלה האם טראמפ שיבש אותה להכרעת הקונגרס).
לדבריו, "ניהלתם חקירה מזויפת נגד הנשיא הנבחר של ארה"ב ואתם עושים זאת שוב... נכשלתם לחלוטין עם דוח מולר כי לא היה מה למצוא, ולכן החלטתם ללכת על התעלול הבא שבו נתקלתם, שיחת הטלפון עם אוקראינה - למרות שזו הייתה שיחה מושלמת". טראמפ מוסיף: "אתם אלה שמתערבים בבחירות. אתם אלה שפוגעים בדמוקרטיה האמריקנית. אתם אלה שמשבשים הליכים. אתם אלו שגורמים סבל וכאב למדינה לצורך רווחים אנוכיים, פוליטיים ומפלגתיים".
"המכשפות קיבלו הליך הוגן יותר"
טראמפ טוען, כי פלוסי ומפלגתה הם בני ערובה בידי "הנציגים המטורפים ביותר והקיצוניים ביותר של השמאל הקיצוני. כולכם חיים בפחד מפני סוציאליסט שיקרא עליכם תיגר בבחירות המקדימות - וזה מה שעומד מאחורי הליך ההדחה. אל תפילו את המדינה שלנו יחד עם המפלגה שלכם". טראמפ שב וטוען, כי את החקירה האמיתית יש לנהל בעניין מעשי ה-FBI נגד הקמפיין שלו ב-2016 (News1 מציין, כי המבקר הפנימי הראשי של משרד המשפטים קבע שאין אמת בטענותיו של טראמפ בנושא זה).
"כל חבר קונגרס שיצביע בעד ההדחה - נגד האמת, העובדות, הראיות והעקרונות המשפטיים - מראה עד כמה עמוק הבוז שלו כלפי המצביעים ועד כמה הוא מתעב את הסדר החוקתי האמריקני. האבות המייסדים חששו מפני שבטיות של הפוליטיקה המפלגתית, ואתם מגשימים את סיוטיהם הגרועים ביותר", מאשים טראמפ.
הוא גם טוען, כי הליך ההדחה מנע ממנו את זכויותיו החוקתיות הבסיסיות, וכי המתלונן על שיחתו עם זלנסקי נעלם ולא ניתן היה להביאו לעדות (News1 מעיר, כי ההליך נוהל כפי שניהלו הרפובליקנים את ההליך נגד ביל קלינטון ב-1998, טראמפ סירב לשתף פעולה ולהציג עדים מטעמו, וזהותו של המתלונן חסויה על-פי חוק). "מי שנאשמו בציד המכשפות בעיר סיילם זכו להליך הוגן יותר", הוא מאשים.
"זה לא יותר מאשר נסיון הפיכה מפלגתי ובלתי חוקי", טוען טראמפ. "אתם לא רודפים רק אותי כנשיא, אלא את המפלגה הרפובליקנית" - אך זו מאוחדת יותר מאשר אי-פעם. "ההיסטוריה תשפוט אותך בחומרה כאשר את ממשיכה בהעמדת הפנים של הליך ההדחה. המורשת שלך תהיה: הפיכת בית הנבחרים מגוף מחוקק מכובד למוקד של רדיפה מפלגתית".
לדברי טראמפ, "שום אדם נבון אינו מאמין לדברייך. את בקושי מסתירה את שנאתך אלי, אל המפלגה הרפובליקנית ואל עשרות מיליוני פטריוטים אמריקנים. הבוחרים חכמים, והם רואים מעבר למשחק הריק מתוכן, החלול והמסוכן שאת משחקת. אני משוכנע שהבוחר יבוא חשבון איתך ועם הדמוקרטים בבחירות 2020. הוא לא ימהר לסלוח לכם על עיוות הצדק והניצול לרעה של הכוח". הוא מסיים באומרו, כי אין לו שום ציפיות מהדמוקרטים ופלוסי, וכי הוא כותב לה למען ההיסטוריה וכדי שדבר דומה לא יקרה לנשיא כלשהו בעתיד.

תאריך:  17/12/2019   |   עודכן:  17/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נסיון הפיכה, מסע צלב, גניבת בחירות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
עידן יוסף
תצפיות צה"ל זיהו מחבל חמוש שהתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. כלי טיס של צה"ל ירה לעברו וזוהתה פגיעה
עידן יוסף
עד כה אמר היועץ המשפטי לממשלה כי מדובר בסוגיה תיאורטית, אך נראה כי שינה עמדתו וביממה הקרובה יודיע לבג"ץ על החלטתו לגבש עמדה בנושא
עידן יוסף
מזכ"ל המפלגה מוטרד מעיכוב האיחוד בין מפלגות הציונות הדתית וההתנגדות לרשימה דתית לאומית אחת    "אין דרכנו הפוליטית להכפיש את האחר או לזרוק אחריות"    "פיצול ופילוג מעמיד בסכנה את מחנה הימין כולו"
איציק וולף
הותר לפרסום כי בסוף נובמבר נעצרו תשעה קטינים בני 15 ו-16 בחשד לביצוע עבירות מין בקטינה בת 14    התשעה שוחררו למעצר בית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il