X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סמוטריץ'. "מיאוס מוצדק, גם ממני" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
הסרוגים מצופפים שורות
סמוטריץ': פותח הכל למען האחדות
יו"ר האיחוד הלאומי מוכן לקבל את חוקת הבית היהודי עד לכינון חוקה חדשה מציע מיזוג מיידי בין המפלגות ויציאה לבחירות מקדימות או לחלופין לסקר ענק סגירת הפרטים - אחרי ה"חתונה"
נעם בוחנת התמודדות לכנסת
עידן יוסף
מועמדים מטעם הרשימה יבחנו התמודדות בבחירות המקדימות של רשימה דתית לאומית מאוחדת, ככל שאלה יתקיימו * הצבת איילת שקד בראש עשויה לסכל את המהלך
לרשימה המלאה

עידן יוסף
הבחירות המקדימות לא ירדו מהפרק

ניסיון נוסף ללכוד השורות במחנה הדתי-לאומי. במכתב פתוח לציבור, ולפעילי האיחוד הלאומי והבית היהודי בפרט, פורט (יום ד', 18.12.19) יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' את כל האפשרויות לאיחוד השורות ולפתרון המשבר וקורא להגיע לאחדות במהירות האפשרית.
לדבריו, "מפלגה חפצת חיים שמבקשת לקבל את אמון הציבור חייבת להיות ערה לרחשי הלב שלו. ראשיה אינם יכולים להיסגר בחדר אטום וליצור לעצמם סידור עבודה מנותק ממאווי הנפש של הציבור".
הדברים מגיעים ברקע הצטברות מה שהגדיר סחרירים (ספינים), תדרוכים, ושמועות שמופצים בשם "גורמים בכירים" עלומים. סמוטריץ' אומר כי הפוטנציאל הפוליטי של הציונות הדתית גדול מאוד, ומימושו הכרחי להמשך הרמת דגליה ומפעלותיה ולהעצמת השפעתה במדינה, אך רחוק ממימוש כרגע בין היתר בשל "המיאוס, הצודק מאוד, של הציבור מההתנהלות הפוליטית של מנהיגיה, ובהם עבדכם, שמתעקשים עד כה לשמר רסיסי מפלגות מפוצלות המנהלות ביניהן מאבקי כוח מורטי נוצות מתישים. אנו חבים בעריכת חשבון נפש אמיתי ובתיקון".
בפתח דבריו, מגדיר יו"ר האיחוד הלאומי את שלושת העקרונות המנחים:
  • אחדות אמיתית. לא ריצ'רצ'ים ולא הבטחות על מיזוג עתידי, אלא חיבור מלא ואמיתי כאן ועכשיו.
  • עיצוב ההנהגה והרשימה בהתאם לרצונו של הציבור. לא באמצעות סידור עבודה בחדרים סגורים אלא בהקשבה אמיתית לרחשי הלב של הציבור.
  • פתיחת הדלת לכל מי שמזדהה עם דרכה וערכיה של הציונות הדתית וזוכה לאהדתו. סגירת דלתות טכנית, תוך ניצול ציני של תקנונים ומנגנונים עסקניים, לא תסולח, ובצדק.
הוא מציע לחתום לאלתר על הסכם מיזוג בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי. ההסכם יכלול מיזוג של שני מרכזי המפלגות תוך אימוץ חוקת הבית היהודי באופן זמני עד לכינונה של חוקה חדשה לאחר הבחירות. יוקמו צוותי עבודה מקצועיים שיטפלו בהמשך בהסדרת העניינים הטכניים והכספיים של המיזוג. צוותי העבודה יטפלו בשאלת ה"איך" ולא בשאלת ה"אם" שהוכרע ("אחרי 'החתונה' לכולם יהיה ברור שהפרטים חייבים להיסגר). על גבי האחדות הזו תפעל הרשימה ליצירת חיבורים נוספים לשם העצמת הכוח האלקטורלי של הימין בבחירות.
בנוסף, מבקש השר סמוטריץ' להביא לבחירת יו"ר ורשימה אחת מאוחדת, באחת משלוש דרכים:
הראשונה, מפקד בזק ובחירות מקדימות אלקטרוניות למרות לוח הזמנים הקצר.
השנייה (ככל שיתברר שהראשונה אינה ישימה), לבצע הליך שידמה ככל הניתן למקדימות, באמצעות עריכת סקר ענק, פומבי ושקוף, על-ידי ועדה אובייקטיבית. הסקר יופץ בין עשרת אלפים מצביעים של הציונות הדתית, בשאלות שיפורסמו מראש, בתאריך קבוע מראש שמאפשר לכל המתמודדים לערוך קמפיין לקראתו, לפקח על ביצועו באמצעות משקיפים וכו', באופן שיהיה ברור שתוצאותיו משקפות את רצון מצביעיה של המפלגה באופן אמין.
השלישית, הקמת גוף בוחר אחד על בסיס שני מרכזי המפלגות ועריכת בחירות במרכז המאוחד.
השר סמוטריץ' מבקש לפתוח את ההתמודדות לכל מי שחפץ להיות חלק מהנהגת הציונות הדתית מתוך נאמנות לדרכה ולצרכיה.
במילה אישית לחברי הבית היהודי, כתב: "בהצעה הזו שמונחת בפניכם אני מציע למעשה לבוא להתמודד במרכז משותף ומקבל על עצמי את חוקת הבית היהודי עד לכינון חוקה חדשה בהסכמה. אינני יכול להעלות על דעתי סיבה עניינית והגיונית לסרב לכך ולמנוע מהציבור את בשורת האחדות שדרושה לו כמים קרים על נפש עייפה...אסור לנו לכלות את זמננו במריטת נוצות שתמאיס אותנו על הציבור, ובצדק".

תאריך:  18/12/2019   |   עודכן:  18/12/2019
+כהנא: ריצה עם עוצמה יהודית תביא לאיבוד עשרות אלפי קולות
10:05 19/12/19  |  עידן יוסף

ח"כ מתן כהנא: "הימין החדש תרוץ עצמאית כי זו הדרך היחידה בה גוש הימין יוכל להגיע ל 61 מושבים. נסיון הבחירות האחרונות מלמד כי חייבים לרוץ בשני ראשים. אם נרוץ עם מרזל וגופשטיין נאבד עשרות אלפני קולות".

+פורסמו התקציבים הסופיים של המפלגות
09:54 19/12/19  |  עידן יוסף

לאחר הגדלת התקציב - להלן התקציבים הסופיים של המפלגות בבחירות הקרובות: כחול לבן 66.5 מיליון שקל, הליכוד 65.5 מיליון, ערבים 25.6 מיליון, ש״ס 18 מיליון, יהדות התורה 16.1 מיליון, ישראל ביתנו 14.2 מיליון, העבודה 13.3 מיליון, ימינה 13.3 מיליון והמחנה הדמוקרטי 10.4 מיליון (אתר אייס).

+שקד דחתה הצעה לעמוד בראש איחוד הימין
09:41 19/12/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

איילת שקד אינה מעוניינת להישאר זאב בודד ורוצה להגיע לאיחוד מפלגות הימין כיושב-ראש הבית היהודי  ▪  מעוניינת להתמודד על ראשות המפלגה מול רפי פרץ ואחרים

שקד. לא רוצה להיות זאב בודד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לא ניסיתי מעולם לשכנע לתמוך בסער
22:13 18/12/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השר לביטחון פנים מכחיש שניסה לשכנע את יו"ר הכנסת להביע תמיכה במועמדות גדעון סער לראשות הליכוד  ▪  "לא הייתה שום שיחה או תיאום ביני ובין ח״כ סער ויו״ר הכנסת בנוגע להתמודדות על ראשות הליכוד. לדברים אין שום קשר למציאות"

ארדן. יושב על הגדר [צילום: רועי עלימה/פלאש 90]
+קמפיין ש"ס: צריכים ביבי חזק
20:57 18/12/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מפלגת ש"ס פועלת לחיזוק נתניהו בבחירות המקדימות בליכוד  ▪  שלטי חוצות שתתלה מחר, שבוע לפני הפריימריז, יטענו כי אריה דרעי "צריך ביבי חזק"  ▪  "נתניהו - המועמד היחיד שיכול ללכד סביבו את מפלגות גוש הימין ולהוביל להקמת ממשלה ימנית, חזקה ויהודית"

הקמפיין החדש - חיזוק לנתניהו בפריימריז

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ': פותח הכל למען האחדות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא נורא לפרק מוסד חסר
בן נאמן  |  19/12/19 06:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
איציק וולף
מבקר הליכוד מבקש את תגובתו של ח"כ גדעון סער על תלונה שלפיה העוזר הפרלמנטרי של ח"כ יואב קיש, הנחשב לעובד ציבור, פועל במסגרת קמפיין הפריימריז של סער    איים בפסילת מועמדותו של ח"כ סער, אולם לא צפוי לעשות זאת אם מדובר במקרה מקומי בלבד
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מיסחור חפצי השואה מהווה חרפה לאומית    פרץ: קיראו את שפמי    סער אָהוּד הקהל כמשל    ולקינוח בקטנה
רועי אורן
אין ספק בכך שצריך לתת הזדמנות מדי-פעם לכוחות חדשים כפי שקיבלו בעבר שרון, אולמרט, רבין ונתניהו כדי שיצמחו לנו מנהיגים בעלי שיעור מקומה כמו המנהיגים שהיו לנו בעבר    לא צריך להקל ראש בתהליך זה, וגם אם נתניהו ינצח בבחירות אלו צריך לקוות שסער ימצב עצמו כמועמד עתידי להיות מנהיג הליכוד הבא
מירב ארד
טען כי נעשית גריעה של אלפי חברים מספר הבוחרים בשבועיים האחרונים ולהפרת סיכום לפיו חבר ליכוד יוכל להצביע בכל אתר הצבעה ברחבי הארץ
טל בן יעקב
אם כחול לבן הייתה נכנסת לממשלת ששת החודשים של נתניהו, הם היו יכולים להימחק בבחירות שלאחר מכן    השדים של קדימה יכולים להעיד על כך    וחוץ מזה, חצי שנת ממשלת מעבר לא שווה לחצי שנה של אחדות פלוס בחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il