X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הכטב"ם אולטרה ליפּ נועד לשהות ארוכה באוויר למשימות סיור ומודיעין
▪  ▪  ▪
אילוסטרציה [צילום: US Army]

כטב"ם אמריקני חדיש טס יומיים רצופים מאז ששוגר על-ידי חיל-האוויר האמריקני ממטווח דאגוויי ביוטה. הטיסה הייתה במסגרת סדרת ניסויי טיסה, שעובר הכטב"ם מאז חודש פברואר.
הכטב"ם אולטרה ליפּ נועד לשהות ארוכה באוויר למשימות סיור ומודיעין, ומבחינה זו הנו חידוש. יש לו מוטת כנפיים גדולה בדומה לכטב"ם גלובאל הוק RQ-4. חוץ מזה חיל-האוויר לא שחרר כל מידע על הכטב"ם. נראה, כי גוף הכטב"ם אומץ מכלי-טיס מסחרי, שהותאם לצרכים צבאיים כולל לשליטה ולבקרה באמצעות לווינים ומערכת מתקדמת לתקשורת.
אולטרה ליפ פותח בתהליך מואץ של עשרה חודשים על-ידי צוות ממעבדת המחקר של חיל-האוויר (AFRL) בשיתוף עם צוות תעשייתי. כיוון שהמדובר בכטב"ם תעשייתי ניתן לייצר את חלפיו בקלות לפי הצורך.
מעריכים, כי פיתוח אולטרה ליפ מהווה שינוי במדיניות הפיתוח של חיל-האוויר, שהתמקדה בכטב"מים, שיוכלו לשגר להקות כטב"מים זעירים, ישתמשו באינטליגננציה מלאכותית, ויפעלו בצד מטוסים מתקדמים כמו אף-35. במקביל, פועל חיל-האוויר למלא את שורותיו במערכות זולות יותר, שיוכלו להתקין בהם מגוון מערכות וחיישנים מתקדמים - כמו הכטב"ם ואלקירי XQ-58A, שנמצא בניסויים, ומחירו 3-2 מיליוני דולר.
שיא השהייה באוויר לכטב"מים מצוי בידי גלובאל הוק, שנמצא בשירות כעשרים שנה: 34.3 שעות. מחירו של גלובאל הוק, הכטב"ם האמריקני היקר ביותר, הרקיע ל-180 מיליון דולר, והוא רק מאמיר.
בשלב הבא תנסה מעבדת המחקר של חיל-האוויר את יכולת אולטרה ליפ להמריא ולנחות ממסלולים קצרים - יכולת, שתאפשר להפעילו גם ממסלולים שאינם מפותחים.

תאריך:  19/12/2019   |   עודכן:  19/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
איילת שקד אינה מעוניינת להישאר זאב בודד ורוצה להגיע לאיחוד מפלגות הימין כיושב-ראש הבית היהודי    מעוניינת להתמודד על ראשות המפלגה מול רפי פרץ ואחרים
איתמר לוין
קובע: אדוארד סנודן, אשר הדליף מידע סודי של המודיעין האמריקני, הפר את התחייבותו להעביר לבדיקה מראש את תוכן זכרונותיו ומפר את ההתחייבות גם בהרצאותיו
איתמר לוין
השופט אלי אברבנאל: הרשויות המקומיות ועמותת צלול לא סתרו את עמדתם המקצועית של מומחי המדינה, לפיה הסכנה לציבור מפליטת גזים רעילים היא נמוכה מאוד
איתמר לוין
יו"ר בית הנבחרים שוקלת האם להמתין להסכמה בין הסיעות בסנאט, כך שתנאי המשפט יהיו נוחים יותר לדמוקרטים    טראמפ: "שקרים אכזריים של השמאל הקיצוני"
איתמר לוין
כתב האישום בפרשת אוקראינה אשר יוגש לסנאט: ניצול לרעה של כוח המשרה ושיבוש חקירת בית הנבחרים בפרשה    230 מחוקקים הצביעו בעד, 199 הצביעו נגד - בחלוקה כמעט מדויקת לפי ההשתייכות המפלגתית    המשפט בסנאט יתקיים בחודש הבא וצפוי להסתיים בזיכויו של טראמפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il