כטב"ם אמריקני חדיש טס יומיים רצופים מאז ששוגר על-ידי חיל-האוויר האמריקני ממטווח דאגוויי ביוטה. הטיסה הייתה במסגרת סדרת ניסויי טיסה, שעובר הכטב"ם מאז חודש פברואר.
הכטב"ם אולטרה ליפּ נועד לשהות ארוכה באוויר למשימות סיור ומודיעין, ומבחינה זו הנו חידוש. יש לו מוטת כנפיים גדולה בדומה לכטב"ם גלובאל הוק RQ-4. חוץ מזה חיל-האוויר לא שחרר כל מידע על הכטב"ם. נראה, כי גוף הכטב"ם אומץ מכלי-טיס מסחרי, שהותאם לצרכים צבאיים כולל לשליטה ולבקרה באמצעות לווינים ומערכת מתקדמת לתקשורת.
אולטרה ליפ פותח בתהליך מואץ של עשרה חודשים על-ידי צוות ממעבדת המחקר של חיל-האוויר (AFRL) בשיתוף עם צוות תעשייתי. כיוון שהמדובר בכטב"ם תעשייתי ניתן לייצר את חלפיו בקלות לפי הצורך.
מעריכים, כי פיתוח אולטרה ליפ מהווה שינוי במדיניות הפיתוח של חיל-האוויר, שהתמקדה בכטב"מים, שיוכלו לשגר להקות כטב"מים זעירים, ישתמשו באינטליגננציה מלאכותית, ויפעלו בצד מטוסים מתקדמים כמו אף-35. במקביל, פועל חיל-האוויר למלא את שורותיו במערכות זולות יותר, שיוכלו להתקין בהם מגוון מערכות וחיישנים מתקדמים - כמו הכטב"ם ואלקירי XQ-58A, שנמצא בניסויים, ומחירו 3-2 מיליוני דולר.
שיא השהייה באוויר לכטב"מים מצוי בידי גלובאל הוק, שנמצא בשירות כעשרים שנה: 34.3 שעות. מחירו של גלובאל הוק, הכטב"ם האמריקני היקר ביותר, הרקיע ל-180 מיליון דולר, והוא רק מאמיר.
בשלב הבא תנסה מעבדת המחקר של חיל-האוויר את יכולת אולטרה ליפ להמריא ולנחות ממסלולים קצרים - יכולת, שתאפשר להפעילו גם ממסלולים שאינם מפותחים.