X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יומנו של ניצן: פגישה עם נתניהו - ודיון בתיקים נגדו
ניצן. לא ניתן לדעת מה נמחק ומדוע [צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90]
היומן שהעבירה לשכתו של ניצן כולל מאות שעות ריקות ואין בו אף רישום בימי שישי ניצן נפגש עם "עובד", "פרקליט", "עיתונאי" ו"עורך דין" - אך שמותיהם לא נמסרו נפגש גם עם מנכ"ל קרן וקסנר בישראל ונציגי מיקרוסופט ההכנה של ניצן לפגישות נמשכה כמו הפגישות עצמן
▪  ▪  ▪

פרקליט המדינה היוצא, שי ניצן, מחק מאות פרטים מיומן הפגישות שלו לשנים 2019-2018, אותו העביר לעמותת לביא על-פי חוק חופש המידע. בין היתר, לא נרשמה אף פעילות עבודה באף אחד מימי שישי, ושעות רבות במהלך ימי עבודה אחרים נותרו ריקות. יש להדגיש, כי מדובר רק על כותרות הפעילות ולא על מהותה - וכאמור, גם היא נמסרה בצורה חלקית מאוד.
מטרתו של חוק חופש המידע היא למסור לציבור מידע על פעילותן של הרשויות הציבוריות והעומדות בראשן, מתוך תפיסה לפיה הם עובדים עבור הציבור והמידע שברשותם הוא בנאמנות עבור הציבור. לצד זאת, החוק מאפשר שלא למסור מידע בנימוקים שונים, ובהם פגיעה בפרטיות של העובד ושל צדדים שלישיים, פגיעה בביטחון המדינה או פגיעה בניהול התקין של אותה רשות.
מאחר שכאמור מאות פרטים נמחקו מיומנו של ניצן, ברור שאין אפשרות לדעת האם הייתה הצדקה למחיקתם. כך נוצר מעגל שוטים, שלמעשה מעקר מתוכן את חוק חופש המידע: ניצן עצמו החליט איזה מידע לא יימסר, ואין אפשרות לערער על כך משום שלא ניתן לדעת מה היה הנימוק להשמטתו של אותו מידע.
כאמור, חלקים ניכרים מן היומן שהועבר לעמותת לביא נותרו ריקים - למרות שאין לשער שניצן לא עשה דבר בשעות אלו. כך גם לגבי ימי שישי: בהיותו עובד מדינה בכיר המועסק בחוזה אישי, לא חלו על ניצן מגבלות של מספר שעות העבודה. סביר להניח, שתפקידו חייב אותו מדי פעם לקיים פגישות ושיחות בימי שישי - אך ב-175 עמודי היומנים אין תיעוד של אפילו אירוע אחד כזה. פה ושם נותרו ריקים ימים שלמים, למרות שלא נאמר בהם שניצן היה בחופשה - עדות נוספת למחיקה השיטתית של פרטים מהיומן.
תופעה בולטת נוספת היא השמטה שיטתית של שמות האנשים איתם נפגש ניצן ונושאי הפגישות. עשרות פעמים נאמר ביומן שניצן קיים פגישות אישיות ופגישות עבודה עם "פרקליט" או "עובד" - בלא ציון שמותיהם. בצורה דומה נרשמו פגישות עם "עורך דין", שוב בלא ציון השמות - וכך לא ניתן לדעת מי זכה לגישה ישירה לפרקליט המדינה.
ביומנים יש גם כמה פגישות עם עיתונאים, ששמותיהם אינם מצוינים - וכך לא ניתן לדעת מי אלו שזכו ליחס מועדף מצידו של ניצן, האם הוא הדליף להם מידע והאם קיבל מהם בתמורה סיקור אוהד. בצורה יוצאת דופן צוינו ביקורים של ניצן במערכת תאגיד "כאן" ביוני 2018, בערוץ 2 ביולי השנה ובערוץ 13 חודש מאוחר יותר. כמו-כן, נאמר במפורש מתי נפגש ניצן עם בכירים במערכת האכיפה והמשפט, ובהם השרה דאז איילת שקד, הנשיאה אסתר חיות, בכירים בפרקליטות וקצינים בכירים במשטרה.
ביומן נאמר פעמים רבות, כי ניצן קיים "דין פלילי" או "עניין פלילי", בלא לציין במה מדובר - למרות שקשה להניח שחשיפת הנושא הייתה גורמת נזק כלשהו. הנושא היחיד שניתן לשער מהו, הוא השעות הרבות שהוקדשו בשנתיים האחרונות ל"עניין פלילי י.מ" - דהיינו, אצל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט: קרוב לוודאי שמדובר בתיקי נתניהו, ואולי גם בתיקים נגד השרים חיים כץ ואריה דרעי. על-פי היומן, ניצן נפגש מספר פעמים עם נתניהו במקביל לטיפול בתיקים נגדו. עוד בולטות פגישות הנהלה, שעל-פי הפרקליטות נמשכו חצאי ימים ואף ימים שלמים. בימים בהם שהה ניצן בכנסים מקצועיים - בעיקר כנס לשכת עורכי הדין באילת - לא נרשמה אף פעילות מקצועית.
בולטת גם העובדה, כי ניצו הקדיש שעות רבות להכנה לקראת פגישות - הכנות שנמשכו ברוב המקרים כמו הפגישה עצמה. כך למשל, מופיעה תמיד הכנה של שעה לפני פגישותיו הקבועות עם שקד, שנמשכו אף הן שעה. ניצן התכונן במשך שעתיים לפגישתו עם נציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן - שארכה שעתיים. באחד המקרים הוא הקדיש שלוש שעות לכתיבת נאום. ניצן גם התכונן במשך מספר שעות להשתלמות השנתית של הפרקליטות באוקטובר 2018. בדצמבר 2018 פינה ניצן שעתיים ל"צילום פרקליט המדינה". במארס השנה שהה ניצן במשך שעתיים ב"פרידה מסטודנט ומתמחה בלשכה".
היומן מציין במפורש את נושאיהן של פגישות בודדות עם גורמים שמחוץ למערכת המשפט. בין היתר, נפגש ניצן עם ח"כ יהודה גליק בנושא חברות הטבק; דן עם מבקר המדינה דאז, יוסף שפירא, בדוח על מיכל האמוניה ועל טיוטת דוח הצוות למניעת ניגודי עניינים; נפגש עם רענן אביטל, המנכ"ל בישראל של קרן וקסנר (שעלתה לכותרות בפרשת ג'פרי אפשטיין ובעקבות המענק התמוה שהעניקה לאהוד ברק); נפגש עם שקד וניצולת שואה; קיים פגישת היכרות עם הממונה על השכר, קובי בר-נתן; ונפגש עם נציגי מיקרוסופט.
חלק מנושאי הדיונים צוינו ביומנים. לשולחנו של ניצן הגיעו פסקי דין משמעותיים של בג"ץ; הוא עסק בסוגיות של מסתננים וכניסה לישראל; בבנייה בלתי חוקית וברכוש ממשלתי ביהודה ושומרון; בהסתה נגד חיילים חרדים; במינוי שביצע השר אופיר אקוניס למועצת המדע ישראל-גרמניה; במאבק סביב נציב הכבאות, דדי שמחי; בכשרות בפסח בבתי החולים; ובשורה ארוכה של נושאים מינהליים, ובהם ועדות איתור וביקורים ביחידות הפרקליטות.

תאריך:  22/12/2019   |   עודכן:  22/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שי ניצן מחק מאות פרטים מיומנו ועיקר מתוכן את חוק חופש המידע
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
השד יצא מהבקבוק
שמחה חן  |  22/12/19 14:29
 
- }}שי ניצן צדיק הדור לעומת ביבי ל"ת
ויתר עסקני הליכוד  |  23/12/19 08:17
 
- שמאל ימכור נשמתו "רק לא ביבי"
מומו הצדיק  |  23/12/19 13:22
2
עדין מפתיע מישהו שניצן היה
צורי  |  22/12/19 16:33
3
אנחנו הילידים. הם לא שמים עלינ
טירה  |  22/12/19 17:19
4
ולנוכח כל זה
שמחה חן  |  22/12/19 17:42
5
לנכות משכרו את כל השעות
נדב  |  22/12/19 21:35
6
תגובה
צנחן  |  22/12/19 22:03
7
אם לא יעצרו את שי ניצן לחקירה
קורןנאוה טבריה  |  23/12/19 05:51
8
גם במאפיה לא מגלים הכל. ל"ת
משה ג.  |  23/12/19 11:44
9
אין בעיה להוציא מגיבוי  ל"ת
menger  |  23/12/19 11:55
10
הם מומחים בלרמות את עצמם.
7_7_7.  |  23/12/19 13:42
11
יש דין ויש דיין
דיויד  |  24/12/19 07:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
נציב הביקורת על הפרקליטות קורא לעורכי הדין להגיש תלונות על התביעה והמשטרה - למרות חששותיהם מפני נקמנות    "כשמישהו פונה אלי עם ריח לשחיתות - שום דבר לא יעצור אותי"
איתמר לוין
המחוזי בבאר שבע: שופט השלום רון סולקין הציג הסבר חסר בסיס להתנהגותו של שוטר שהתיז גז מדמיע על נהג, כולל קביעה עובדתית ללא הסבר
איתמר לוין
הקלטת השיחה בין אפי נוה לעורך דינו, וההסברים המזגזגים והבלתי-משכנעים שנותנות המשטרה והפרקליטות למעשה חמור זה, מוכיחים שבמשטרה יושבים חוקרים טיפשים העוברים על החוק - ובטוחים שיכולים למכור לנו לוקשים
איתמר לוין
בבית המשפט המחוזי הסכימה הפרקליטות להימנע מאיסור פרסום שמו של רופא הנאשם בעבירות מין במטופל - ואילו בעליון פרסה שורה של נימוקים בעד הפרסום
איתמר לוין
ביקורת יוצאת דופן בחומרתה של בית הדין המשמעתי המשטרתי על החקירה שניהלה מח"ש נגד סגן-ניצב יעקב לופז ועל התנהלות התביעה המשטרתית בתיק נגדו    החוקרים התעלמו מהאווירה העכורה בלהב ולא גבו עדויות לטובתו של לופז; הדלפות ממח"ש נגד לופז    התנהלות התביעה הביאה לדליפת מידע מדיון בדלתיים סגורות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il